![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Całe te normy euro i strefy wjazdu zostały stworzone tylko po to by napędzić koniunkturę sprzedaży nowych aut. Inaczej wcale ludzie nie kwapili by się do zmiany na nowe, a gospodarka musi się kręcić. (pomijając takie kraje jak Polska gdzie ogółu nie stać po prostu na nowe samochody). Jakby komuś na zachodzie lub UE zależało na ekologi czystym powietrzu itd to zachęcali by ludzi do montowania instalacji LPG/CNG (ulgi w akcyzie na te paliwa itd.) Nikomu na tym nie zależy. Taaa. Powiedz to za kilkanaście/dziesiąt lat mieszkańcom Indii czy takiego Bangladeszu. ![]() W drugiej kwestii mylisz się kompletnie, wypadałoby znać temat choć minimalnie żeby coś hejtować. Przecież stawki chociażby na LPG już od dawna są zamrażane na kilka lat do przodu w wielu krajach, co jest większym gwarantem niż taka akcyza na benzynę, którą można zmienić jednym głosowaniem parlamentu. Naprawdę, powtórzę kolejny raz - to, że nie widzisz tego dookoła siebie, nie znaczy że wszędzie na świecie jest tak samo. Akurat hexx, ma sporo racji w tym co pisze. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nowe samochody palą olej a stare nie? Biniu weź już odpuść sobie ten temat i nie męcz nas czytaniem tych rewelacji.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#303
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 ![]() |
Jedne palą inne nie palą, zależy od właściciela. Dokładnie tak samo jak z przyczyną powstawania smogu w dużych aglomeracjach - paleniem słabej jakości opałem (a czasem wręcz śmieciami) w kiepskich piecach.
Tylko skoro zarówno 15 letnia Honda pali 1000ml oliwy na 1000km i nowy VAG z 2.0 TFSI tak samo to gdzie jest ta ekologia w zakupie nowego auta? Dodając do tego fakt ilość CO2 wyprodukowaną przy tworzeniu nowego auta to nijak wymiana aut na nowe nie wiąże się z ekologią. Co do LPG. Nie podnoszenie akcyzy to raczej nie jest mocna promocja tego paliwa. Porównując to z szałem na elektryki (które przy obecnej technologi pozyskiwania energii elektrycznej i produkcji baterii w ogóle nie mają podjazdu do aut zasilanych gazem) wręcz śmieszne. Gdzie mogę za darmo zatankować sobie LPG? Gdzie są ulgi na zakup auta z LPG/CNG? @Tommo pozwolę sobie pisać gdzie mi się podoba. Nie chcesz czytać moich postów to dodaj mnie do ignorowanych. |
|
|
![]()
Post
#304
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nowe samochody palą olej a stare nie? Biniu weź już odpuść sobie ten temat i nie męcz nas czytaniem tych rewelacji. Stary, niby znasz auta (z powodu profesji), a totalnie zaprzeczasz faktom. Tfsi i buteleczka na dolewki to standard , a moj truciciel na lpg po 15tys km przy wymianie oleju ma polowe skali na bagnecie. Co ciekawe olej nadal jest przejrzysty (nie tak jak nowy). W dieselu taki olej jak u mniw po 15kkm masz po 100km od wymiany. A co do lpg, jesli masz katalizator i sprawna sonde lambda, to na lpg jest mniejsza emisja szkodliwych substancii (akurat co2 bedzie zblizone, bo to wynika z fizyki i z ilosci zuzyte energii). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#305
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Problem w tym, że w kilkunastoletnim samochodzie jest namiastka katalizatora o ile w ogóle jest, bo nagminnie je zastępują tłumikami imitującymi katalizator.
1.8 TFSI bierze olej. Ilem masz takich silników w obiegu? A stary TFSI będzie palił mniej czy więcej oleju? Stary silnik to nagar, zużycie gładzi, zużycie pierścieni, twarde na kość uszczelniacze zaworowe, wycieki oleju i innych płynów itp. W nowym silniku to nie występuje. Oczywiście trafiają się perełki utrzymanie świetnie ale to jest promil tego co jeździ. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Jak niższa oraz długofalowa akcyza na LPG, a co za tym idzie niższa jego cena nie jest promocją tego rodzaju paliwa? A czym to jest? Spoko, może nie jest to mega zachęta ale jednak jakiś "ukłon" jest. Może jeszcze mają te auta rozdawać za darmo?
![]() |
|
|
![]()
Post
#307
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Tylko że nowy samochód to półtorej tony wysoko przetworznych surowców na przetworzenie których trzeba zużyć innych kilka ton surowców i błyskawice energii... i to coś niby czystsze i ekologiczniejsze zgodnie z poboznym zyczeniem producenta za 3 lata powinno być smieciem które właściciel będzie pragnął wymienić na nowe póltrej tony smieci bo lcd na desce ma wyższą rozdzielczość.
Tu jest odwieczny konfilkt pomiedzy potrzeba produkcji, sprzedaży, pracą, utrzymaniem ludzi a zanieczyszczaniem. Im więcej produkujemy (nawet tych superekologicznych rzeczy) tym więcej powstaje odpadu - i to dziwnie wprost proporcjonalnie do ekologiczności. Tzn im bardziej ekologiczny jest produkt tym wiecej śmieci powstaje na etapie jego produkcji. A trend lansowany jest żeby produkt nowoczesny i "przyjazny" po 3 latach wymienić na nowoczesniejszy i "przyjaźniejszy" co jest zaprzeczeniem samym w sobie. Tak teoretycznie nabywca i użytkownik 17-letniego samochodu odpowiada za swoje półtorej tony smiecia. A gość nabywający 17 samochodów przez 17 lat przyczynił się wydatnie do wprowadzenia w obrót jakichś 25 ton śmiecia. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#308
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 ![]() |
No i po co ten sarkazm? Nie powinni nigdzie rozdawać nic za darmo, ale skoro w idei ochrony środowiska dotowane są zakupy pojazdów elektrycznych, budowane stacje ładowania gdzie można za darmo ładować to spodziewałbym się tego samego przy promowaniu jazdy na gazie, a sam przyznasz, że tak to nie wygląda. Nie ma zachęty finansowej żeby montować LPG/CNG dla ludzi mieszkających na zachodzie oszczędność nie jest taka duża (więcej zarabiają stać ich i na benzynę), a problemy z montażem zewnetrznej instalacji i ingerencji w samochód jednak są. Nie jest generowana moda/popyt na auta z CNG/LPG więc generalnie producenci samochodów olewają temat. A stworzenie samochodu z fabrycznym LPG przystosowanym tylko pod to paliwo nie byłoby żadnym wyzwaniem.
LPG/CNG to naprawdę bardzo fajne ekologiczne paliwa i stworzenie takiego systemu, który realnie by promował jazdę na tym paliwie byłoby prawdziwym krokiem w kierunku ochrony planety, a nie pozorowane ruchy, za którymi tak naprawdę kryje się zupełnie co innego. Oddzielna sprawa, że zanieczyszczenia powodowane przez samochody (nawet te straszne 20letnie diesle zasilane gnojówką) to tylko malutki % syfu który generujemy więc nawet samochody na wodę nie wiele zmienią w tej kwestii. ![]() |
|
|
![]()
Post
#309
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tylko że nowy samochód to półtorej tony wysoko przetworznych surowców na przetworzenie których trzeba zużyć innych kilka ton surowców i błyskawice energii... i to coś niby czystsze i ekologiczniejsze zgodnie z poboznym zyczeniem producenta za 3 lata powinno być smieciem które właściciel będzie pragnął wymienić na nowe póltrej tony smieci bo lcd na desce ma wyższą rozdzielczość. Tu jest odwieczny konfilkt pomiedzy potrzeba produkcji, sprzedaży, pracą, utrzymaniem ludzi a zanieczyszczaniem. Im więcej produkujemy (nawet tych superekologicznych rzeczy) tym więcej powstaje odpadu - i to dziwnie wprost proporcjonalnie do ekologiczności. Tzn im bardziej ekologiczny jest produkt tym wiecej śmieci powstaje na etapie jego produkcji. A trend lansowany jest żeby produkt nowoczesny i "przyjazny" po 3 latach wymienić na nowoczesniejszy i "przyjaźniejszy" co jest zaprzeczeniem samym w sobie. Tak teoretycznie nabywca i użytkownik 17-letniego samochodu odpowiada za swoje półtorej tony smiecia. A gość nabywający 17 samochodów przez 17 lat przyczynił się wydatnie do wprowadzenia w obrót jakichś 25 ton śmiecia. https://www.youtube.com/watch?v=AlYw9WBr6hs -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 ![]() |
Problem w tym, że w kilkunastoletnim samochodzie jest namiastka katalizatora o ile w ogóle jest, bo nagminnie je zastępują tłumikami imitującymi katalizator. A to powinno być tępione z najwyższą surowością. Generalnie utrzymanie nawet 10 letniego samochodu, żeby nie zostawiał za sobą tony smrodu nie jest jakoś mega kosztowne (w porównaniu np. do zakupu nowego auta) także powinno być egzekwowane. |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Problem w tym, że w kilkunastoletnim samochodzie jest namiastka katalizatora o ile w ogóle jest, bo nagminnie je zastępują tłumikami imitującymi katalizator. 1.8 TFSI bierze olej. Ilem masz takich silników w obiegu? A stary TFSI będzie palił mniej czy więcej oleju? Stary silnik to nagar, zużycie gładzi, zużycie pierścieni, twarde na kość uszczelniacze zaworowe, wycieki oleju i innych płynów itp. W nowym silniku to nie występuje. Oczywiście trafiają się perełki utrzymanie świetnie ale to jest promil tego co jeździ. W moim po 200tys km byl bardzo zdrowy kat. Jesli UE promuje pewne trendy, to powinni to robic z zaangazowaniem. Jak zielona energia, to niech postawia fabryke baterii slonecznych i sprzedaja to z minimalna marza. To samo z katalizatorami - skoro cele sa wyzsze, to produkcja katalizatora powinna byc z zerowym zyskiem (bo chodzi o srodowisko). Zaproponuj to ch...m z brukseli, to cie wysmieja. Wiekszosc tych tlukow jest zamieezana w afery, ukrywa dochody, dostaje kase od firm, ktore robia biznesy na granicy legalnosci. I te krnabrne gnomy beda mowic ludziom,ze maja wydac kase na cos nowego w imie idei. Ba , nie tyle.mowia, co zmuszaja pod rygorem kar (wyzszych podatkow). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT No i co? Ten BMW Cars Recycling to się odbywa bez zaangażowania kolejnych zasobów? O czym ma świadczyć ta bajka dla matołów? -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#313
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#314
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
No i po co ten sarkazm? Nie powinni nigdzie rozdawać nic za darmo, ale skoro w idei ochrony środowiska dotowane są zakupy pojazdów elektrycznych, budowane stacje ładowania gdzie można za darmo ładować to spodziewałbym się tego samego przy promowaniu jazdy na gazie, a sam przyznasz, że tak to nie wygląda. Nie ma zachęty finansowej żeby montować LPG/CNG dla ludzi mieszkających na zachodzie oszczędność nie jest taka duża (więcej zarabiają stać ich i na benzynę), a problemy z montażem zewnetrznej instalacji i ingerencji w samochód jednak są. Nie jest generowana moda/popyt na auta z CNG/LPG więc generalnie producenci samochodów olewają temat. A stworzenie samochodu z fabrycznym LPG przystosowanym tylko pod to paliwo nie byłoby żadnym wyzwaniem. LPG/CNG to naprawdę bardzo fajne ekologiczne paliwa i stworzenie takiego systemu, który realnie by promował jazdę na tym paliwie byłoby prawdziwym krokiem w kierunku ochrony planety, a nie pozorowane ruchy, za którymi tak naprawdę kryje się zupełnie co innego. Oddzielna sprawa, że zanieczyszczenia powodowane przez samochody (nawet te straszne 20letnie diesle zasilane gnojówką) to tylko malutki % syfu który generujemy więc nawet samochody na wodę nie wiele zmienią w tej kwestii. ![]() Przecież takie samochody są. Chociażby Skody. Ale to mentalność i głupota ludzka nie pozwala im przestać srać do własnego gniazda, bo przecież - "gaz to tylko do zapalniczek". Ten malutki procent o którym wspominasz, to plus minus 50% udziału w powstawaniu smogu przy bezwietrznej pogodzie w takiej Warszawie. ![]() Temat choć ciekawy to odbiegł nieco od samej Tesli. Może moderator wydzieli coś w stylu - "paliwa alternatywne". |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wiesz, może warto zacząć od siebie. Np. możesz pomóc dzieciom w Kongo wydobywać kobalt potrzebny do wyprodukowania akumulatorów. Audi dojedzie. ![]() A jak myślisz (w kontekście tego co pisałem) komu wolę dać zarobić, biednym afrykańskim ludziom czy obrośniętym złotem arabom? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#317
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
no napinasz się ale jakby jednak nie masz argumentu na to że cudowna utylizacja bmw (szlachetna i potrzeba) jednak pochłania kolejne zasoby.
Ale chyba to jednak jest tak że im wiecej modeli ludzie wymienią tym więcej bedzie utylizowania i odpadów do przetworzenia. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#318
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
zaraz utylizacja i koszty...
sprzedaje się takie do PL albo gdzieś dalej na wschód i po problemie ![]() |
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
nawet jakby je sprzedawali do Zimbabwe i Ułan-Bator to i tak to nie zmienia wciąż faktu że to fizyczne 1500kg żelastwa z którym trzeba coś zrobić - bo nawet na wschodzie się zestarzeje - a to wciąż ta sama ziemia i jej problemy.
Filmik z o tym jak BMW które sprzedaje te samochody, wciska , leasinguje, robi faceliftingi i nowe propozycje robi filmik jak to je pieczołowicie rozkłada kojarzy mi się z sytuacją odwracania uwagi. Masz na łóżku piętrowym sąsiada na górze który co rano sra ci na głowę (pomijam fakt że przekonuje cie że tego pragniesz). Ale potem pieczołowicie wyciera ci głowę ściereczką (za ściereczki ty płacisz). A Tommo sprowadza dyskusje do problemu czy ściereczka jest w kwiatki czy w motylki i czy drapie w głowe - choć problemem jest tak na prawde robienie kaki na głowę a nie to czy ktoś to ładnie sprząta. Nie było by kaki to nie było by kwestii ściereczki. kwestie ściereczki uroczo przemilczano. Tak sramy wam na głowy- ALE JAK ŁADNIE POTEM SPRZĄTAMY! -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tak, wolę jak mnie wytrą ściereczką niż mam cały dzień z gównem ma głowie łazić, bo podobno tak jest zdrowiej dla wszystkich.
-------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 03:41 |