Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> VW Tiguan 2.0 TDI 150KM vs 190KM różnice, DFGA vs DFHA
cowboy
post Mon, 23 Oct 2017 - 14:16
Post #1


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Jakie są róznice w tych silnikach w praktyce
Jak wychodza po programie ?

czy róznią sie tylko turbiną czy tez wtryskiwaczami ?
bo w etce online widać ze rózne turbiny ale nie wiem czy układ wtryskowy jest identyczny

czy program robi sie po kabelku ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Oct 2017 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rumianko
post Mon, 23 Oct 2017 - 17:58
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





turbo inne, pompa i wtryski te same ale inne parametry są w ecu ustawione,

150KM bez problemu robi się na około 190-200KM a 190/184 wyjdzie 210-215km

po zrobieniu hybrydy usunięciu dpf z 150/190 można zrobić bezdymnie 240-250km


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 23 Oct 2017 - 19:37
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





czy turbo ze 190 jest PnP?
zakładam że nie bo pisałeś o hybrydzie
czy leci to po kablu ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Tue, 24 Oct 2017 - 00:30
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Jemu chodziło raczej o to że hybryda jest potrzebna do ataku na 250 kunia. Skoro pompa i sikawki są takie same to i reszta motoru powinna być podobna.

Dziwne, ETKA pokazuje że złom o takich oznaczeniach istnieje ale listy obsługiwanych silników Kess/K-tag i Galleto go nie posiadają... @rumianko czym to virusujesz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 24 Oct 2017 - 01:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





150 można bezproblemowo zrobić na 190 KM ale ze 190 KM ciężko bezpiecznie wycisnąć więcej niż 210-215 KM wiec przyrost mocy nie jest duży.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 24 Oct 2017 - 09:21
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ok juz wszytsko jasne
wychodzi że 190 ma ciutke wydajniejszą turbine
da sie zrobic po kablu bez utraty gwaranacji ? wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Tue, 24 Oct 2017 - 23:09
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





duct tape większość programatorów robi ten sterownik przez OBD obojętnie czy fgtech/magpro/cmd/dimsport itp.., ja używam 3 dobrych legalnych programatorów, każde z nich ma możliwość odczytu i zapisu tych sterowników.

cowboy da się ale nie wszyscy nadal wiedza jak to zrobić......


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sat, 28 Oct 2017 - 15:11
Post #8









QUOTE (tomek evo @ Tue, 24 Oct 2017 - 02:06) *
150 można bezproblemowo zrobić na 190 KM ale ze 190 KM ciężko bezpiecznie wycisnąć więcej niż 210-215 KM wiec przyrost mocy nie jest duży.


Turbina ogranicza ta 190 ze takie kuse przyrosty? Kupilem wlasnie ten motor w dosc duzej budzie i liczylem na 240 koni i 500 Nm jak stuknie 1000 km
Ile momentu poda wersja 190 po programie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 29 Oct 2017 - 08:51
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Tiguan ?
w sumie jesli ta 150 to prawie że ograniczona programem 190 to lepiej brac 150 jak sie ma w planach remap
z dołu to pewnie nadmucha ze 420NM turbina wiec jakoś ten klocek juz pojedzie
we wszystkich tiguanach TDI siedzi DQ500 wiec skrzynia nie jest problemem


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sun, 29 Oct 2017 - 10:55
Post #10









QUOTE (cowboy @ Sun, 29 Oct 2017 - 09:51) *
Tiguan ?
w sumie jesli ta 150 to prawie że ograniczona programem 190 to lepiej brac 150 jak sie ma w planach remap
z dołu to pewnie nadmucha ze 420NM turbina wiec jakoś ten klocek juz pojedzie
we wszystkich tiguanach TDI siedzi DQ500 wiec skrzynia nie jest problemem


W Tiguanie siedzi bitdi 240 i to dobrze jedzie jak na takiego klocka na 20" kolach

Ja pytam o a6 ktore dosc niespodziewanie zamowilem ktore ma wg papierow 190/400 w quattro przy 1,9tony czyli raczej szalu nie bedzie stad pytam co tym mozna zrobic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Sun, 29 Oct 2017 - 14:19
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 12 March 2009





Gratki! Przy obecnych rabatach a6 to fenomenalna opcja.
Zaciera się różnica między paskiem i superbem.
Daj znać jakie moce wyszły...

Jak ja się zastanawiałem co kupić... a brałem pod rozwagę też a6 190KM... to Witek obiecywał 220 - 230KM.


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sun, 29 Oct 2017 - 18:01
Post #12









QUOTE (CrocodileReggae @ Sun, 29 Oct 2017 - 15:19) *
Gratki! Przy obecnych rabatach a6 to fenomenalna opcja.
Zaciera się różnica między paskiem i superbem.
Daj znać jakie moce wyszły...

Jak ja się zastanawiałem co kupić... a brałem pod rozwagę też a6 190KM... to Witek obiecywał 220 - 230KM.



dzięki, rzeczywiście rabaty które są oferowane na to auto to jakiś kosmos - chciałem coś większego ale dopiero znajomy mnie na to namówił w związku z polityką cenową na tym modelu. biały avant z s linem dobrze wygląda a kosztuje mniej niż passat nie mówiąc o superbie w podobnej specyfikacji.

auto ma być przed świętami więc po nowym roku pójdzie na warsztat i dam znać co wyszło z tego seryjnego 190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Wed, 15 Nov 2017 - 10:28
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





Zmieniał już ktoś w 150km turbo na wydajniejsze? Chodzi o silnik poprzeczny?

Z tego co porównywałem to z wersji 184km turbo powinno pasować, jest tam GTD1449.
W wersji 190km siedzi turbo BV43D.

Ciekawe jaka wydajność ma wodny intercooler w tym silniku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Thu, 16 Nov 2017 - 14:15
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





do 150KM nie pasuje turbo z 184/190

w 150 robiłem hybryde + ekologia out - wynik ~250/470 IC spokojnie daje rade przy takich parametrach.

tu wykres jeszcze w trakcie opracowania softu.



--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DanielFM
post Thu, 16 Nov 2017 - 15:40
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 23 March 2013





Tiguana tanio można wyrwać w wersji 2.0TDI 115PS. Jest to skastrowana 150, robiłem taką jakiś czas temu:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Sun, 19 Nov 2017 - 14:22
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





No intercooler w silniku 2,0Tdi 150km jest mega wydajny.
Zrobilem dzisiaj loga na 4 biegu od 50 do 160km/h
Temperatura zewnetrzna 6 stopni.
W dolocie temperatura wzrosla tylko o 5 stopni ale jak auto sie rozpedzilo to zaczęla spadać.
Poniżej zamieszam tego loga, auto jeszcze na seryjnym sofcie:
http://log.malonetuning.com/chart/35086#H8...CfCigAAAA%3D%3D

Sterownik tego silnika EDC17C64 bez problemu robi MPPS przez OBD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Mon, 20 Nov 2017 - 10:33
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





dodam tylko przy 250KM i temperaturze około 25C max co można osiągnąć to 50-60C i co najlepsze jest im szybciej jedziesz temperatura spada wink.gif


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spanky
post Mon, 20 Nov 2017 - 13:45
Post #18


User
Dołączył: Tue, 06 January 2004
Skąd: Otwock





CYTAT(Jarol @ Sun, 19 Nov 2017 - 14:22) *
Sterownik tego silnika EDC17C64 bez problemu robi MPPS przez OBD


tylko dopisz , że oryginalny i z pakietem tricore, bo zaraz bedzie post, ze ktos nie może ruszyc EDC17C64 MPPS-em z allegro ... biggrin.gif


P.S a tak z ciekawości Jarol , jak wyglada procedura odczyt/zapis EDC17C46/64 itp przez MPPS , tak samo jak MagPro X17 ?


--------------------
TDI chiped by me ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Mon, 20 Nov 2017 - 21:52
Post #19


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





CYTAT(spanky @ Mon, 20 Nov 2017 - 13:45) *
tylko dopisz , że oryginalny i z pakietem tricore, bo zaraz bedzie post, ze ktos nie może ruszyc EDC17C64 MPPS-em z allegro ... biggrin.gif


P.S a tak z ciekawości Jarol , jak wyglada procedura odczyt/zapis EDC17C46/64 itp przez MPPS , tak samo jak MagPro X17 ?


No to oczywiste ze oryginalnym. Kablem za 200zł z allego nie odważyłbym sie ruszać tych sterowników.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 25 Nov 2017 - 15:21
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





oglądałem dzisiaj ten silniczek w tiguanie, oznaczenie DFG,
IC wodny jest ale coś przy turbinie jest namieszane bo rura wylotowa idzie do jakiegos diwajsa i dopiero potem do IC
nie wiem co to jest ?
laga nie ma bo orurowania jest 40cm wink.gif bardzo fajnie ciągnie z dołu, juz przy 1500 rpm jest 1 Bar boostu
nawet nie cisnąc na maksa sie tam 1,5 bara ładuje,

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t35....amp;oe=5A1B9435

wersja bitrubo CUAA podobno remapem robi się na 300KM !
szok jaki postęp w tych silnikach się zrobił


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 05 April 2020 - 19:57