Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zawieszenie ok, a ściąga w lewo., Mondeo MK3
Javie
post Wed, 11 Oct 2017 - 18:25
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





Cześć

Pacjent jak wyżej, 2005 bezwypadek, 125kkm przebiegu, nowe opony (na starych też był ten objaw).

Otóż wóz ściąga w lewo. Ale nie tak normalnie. Na gładkiej drodze przy większej prędkości jedzie prosto, przy małych (do ok 50) jadąc nierówną drogą kierownica ucieka w lewo, tak do pozycji "za pięć dwunasta". Jak w czasie jazdy obrócę kierownicą do tej pozycji w lewo, to ona tak zostaje, przy analogicznym skręceniu w prawo wraca do pozycji 0. Jadąc lewy lekki łuk mogę puścić kierę i auto jedzie po łuku, ale ten sam zakręt przejeżdżany z powrotem wymaga trzymania kierownicy, bo normalnie wraca do pozycji 0. Dodatkowo przy ok 100-110 lekko drży kierownica.

Geometria ok, amory ok, gumy ok, sworznie ok, maglownica nie ma luzów, wycieków, ani nie hałasuje. Pomysły się skończyły. Ktoś się spotkał z takim syfem?

Pozdr wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Oct 2017 - 18:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
emtees
post Wed, 11 Oct 2017 - 19:30
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Hamulce?


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 11 Oct 2017 - 19:32
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





sprawdz czy ktoras z przednich sprezyn nie jest peknieta, w sensie czy nie brakuje kawalka zwoju...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Wed, 11 Oct 2017 - 19:51
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(emtees @ Wed, 11 Oct 2017 - 19:30) *
Hamulce?

Biorą równo

CYTAT(flapjck1 @ Wed, 11 Oct 2017 - 19:32) *
sprawdz czy ktoras z przednich sprezyn nie jest peknieta, w sensie czy nie brakuje kawalka zwoju...

Brak innych typowych dla nich objawów, ale sprawdzimy to dokładniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 11 Oct 2017 - 21:45
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Kumpel przerabial dokladnie taki sam temat w st220 czy jakos tak, brakowalo pol zwoja na dole sprezyny...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Wed, 11 Oct 2017 - 21:59
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





sprawdź odległości osi kół z lewej i prawej strony. w fordzie zdarza się, że przy niektórych naprawach demontuje się lub luzuje wózek zawieszenia i potem kwiaty dziać się zaczynają;] Sprawdzone;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Thu, 12 Oct 2017 - 20:05
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





Sprężyny całe. Brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 13 Oct 2017 - 10:19
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Simonowi nie chodziło chyba o luzy a raczej o to czy kołyska przednia jest ułożona równo do osi pojazdu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
five
post Fri, 13 Oct 2017 - 11:47
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 July 2005
Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała





Hej,

Miałem podobny przypadek. Sprawdź piasty z przodu, u mnie jedna miała luz (ale nie hałasowała). Zwróć również uwagę na opony - czy są kierunkowe? Widzisz ząbkowanie lub są bardziej starte z jednej strony? Spróbuj przerzucić opony z przodu na tył i odwrotnie. Poza geometrią zobacz stan śrub do regulacji geometri, ja jedną miałem zupłenie wybitą młotkiem przez Janusza mechniki i tył samochodu robił co chciał...

Pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian445
post Mon, 16 Oct 2017 - 15:16
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 16 August 2017





Przyczyn może być parę... Może nierówno starty bieżnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Wed, 18 Oct 2017 - 18:54
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





Okazało się, że faktycznie brakuje pół zwoju sprężyny, ale... Z tyłu. Po wymianie (obu oczywiście) problem został mocno zredukowany, choć nie w 100%. Co do opon - tak jak pisałem są nowe, na poprzednich problem też występował. Z wcześniejszych objawów zostało tylko uciekanie kierownicy w lewo na nierównościach podczas bardzo wolnej jazdy. Wóz odebrałem i nie truję dupy mechanikowi jak na razie. Dzięki flapjck1 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtradek
post Thu, 19 Oct 2017 - 16:00
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 31 May 2009





CYTAT(Javie @ Wed, 18 Oct 2017 - 18:54) *
Okazało się, że faktycznie brakuje pół zwoju sprężyny, ale... Z tyłu. Po wymianie (obu oczywiście) problem został mocno zredukowany, choć nie w 100%. Co do opon - tak jak pisałem są nowe, na poprzednich problem też występował. Z wcześniejszych objawów zostało tylko uciekanie kierownicy w lewo na nierównościach podczas bardzo wolnej jazdy. Wóz odebrałem i nie truję dupy mechanikowi jak na razie. Dzięki flapjck1 wink.gif


Czasami ciezko zdiagnozowac co jest powodem uciekania auta, mialem w pracy podobny problem z takim mondeo po zalozeniu 18" z nowymi oponami lekko zaczelo uciekac, przekladanie kol nic nie dawalo felgi identyczne opony tez, zimowki 16" ktore raz ze przez swoj profil a dwa miekkosc gumy likwidowaly ten problem i bylo ok, ostatecznie klient jezdzi tak dalej ale dzisiaj w innym samochodzie zauwazylem cos co pasowalo by mi do tamtego mondeo a mianowicie powiazanie z pompa wspomagania ktora byla regenerowana w mondeo ale widocznie nie najlepiej... dzisiaj w pasku b4 podobny problem po wymianie praktycznie calegozawiasu sciga przy malej predkosci, zauwazylem ze przy 30-40 km/h kiedy sciaga najbardziej po zgaszeniu silnika samochod na luzie jedzie prosto a gdy tylko odpale silnik kierownica odrazu ucieka w bok, pompa wspomagania jest problemem przepuszcza w jedna strone dodatkowo luzy na maglownicy poteguja problem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Mon, 23 Oct 2017 - 22:30
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Simonowi nie chodziło chyba o luzy a raczej o to czy kołyska przednia jest ułożona równo do osi pojazdu


Brawo!!
Dokładnie o to mi chodziło.


Swoją drogą jak pompa wspomagania może przepuszczać w jedną stronę a w drugą nie?? Przecież pompy wspomagania tak właśnie działają, że pobierają z jednej strony a wypychają sprężone z drugiej. Objaw o którym mówisz ewidentnie świadczy o uszkodzeniu lub zużyciu sterownika w przekładni. Tyle.


Często dzieje się jeszcze tak, że na starych gumach auto idzie równo, zaraz po założeniu nowych kapci auto zciąga lub delikatnie ucieka. Pretensje wtedy, że nowe kapcie a uszkodzone. Kwestia jednak jest w zawieszeniu i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 09:00