![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_gucior_* |
![]()
Post
#141
|
![]() |
zdziwiłbym się gdyby wsadzili mocniejszy agregat do arteona r niż do s4/5sb - golf r ma ten sam motor co s3, arteon R jeśli postanie najpewniej będzie miał 354/500
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Audi zawsze miało formalnie mocniejsze silniki (niewiele, to niewiele.. ale zawsze o te kilka KM więcej) , choć były to takie same jednostki jak w reszcie grupy VAG
więc pewnie i tu będzie taka sama sytuacja. Na pewno potrzeba w grupie VAG jakiejś jednostki V6 do topowych modeli. |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 December 2017 ![]() |
Mialem to auto na weekend w wersji 3.3 i sczerze mowiac w tym silniku tkwi cale clue, nie ma dzis wielu producentow gdzie za 220-230k pln kupimy w pelni wypozona limuzyne z v6, i na tym polega caly urok Stingera.
Dzwiek silnika i osiagi naprawde robia robote, tym sie nie da jezdzic nie starajac sie go lekko draznic podibjajc obroty, to mruczenie jest bezcenne, i nie musimy zawsze lamac przepisow aby miec fun. Pod wzgledem osiagow jezdze A4 252KM wiec mocy mi nie brakuje ale to jest zupenia inna zabawa, przyspieszenie ustaje w okolicy 160-170km/h, wciskajac wtedy full gaz na 6ym biegu auto zbiera sie juz mnie gwaltownie... ale ile mamy takich sytuacji na codzien? 2 / rok? Co jest be: naglosnienie Harmana znacznie lepiej brzmi u konkurencji premium, plus nie zabiera miejsca na stopy pasazerom z tylu. Jakosc skory, niby nappa ale porownajcie nappa by Kia z ta z MB/BMW, przepasc. W Stingerze mialem wrazenie ze to jakas ekoskora.. Poza tym wykonanie auta bez zarzutu. Utrata wartosci bedzie kosmiczna, dla tego dzwieku warto, dla diesla lub benzyny R4 raczej nie. Co jeszcze jest fajne wyposazenie poza 2-3 opcjami jest kompletne, nie musimy robic logistyki co dolozyc i czy sie oplaca, jest wszystko co ma byc. Mnie to auto sie bardzo podoba, jest troche za dlugie i marnie sie nim manerwruje ale v6 rekompensuje ten minus z nawiazka. |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Ktoś, kto kupuje tego typu NOWE auta w salonie (niezależnie od marki) parametr "utraty wartości" ma... gdzieś
![]() |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie masz racji, są ludzie, którzy kalkują utratę na wartości nowego samochodu, bo tak naprawdę to jest ich realny koszt posiadania tego samochodu (plus utrzymanie/eksploatacja). Nie sądzę natomiast, żeby Stinger miał tracić np. dużo bardziej niż francuzy, a jakoś mimo to ludzie kupują te samochody.
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Każde auto kupione jako nowe w salonie traci na wartości.. a szczególnie w pierwszych 2-3 latach.
Owszem, są jednostki które tym się przejmują... ale one (te jednostki) nie kupują aut tego typu ![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Moim zdaniem utrata wartości Stinger wcale nie będzie taka wielka. Większa niż w przypadku niemieckich konkurentów ale różnice nie będą jakieś powalające jak to bywało w przeszłości. Czasy się zmieniają i dobre auta trzymają cenę. Skoro utrata wartości Kia Sportage jest bardzo niska (porównywalna do czołowych konkurentów) a i w przypadku innych modeli nie jest źle to nie sądze aby w przypadku Stingera miało być jakoś dużo gorzej. Wiem model premium-sportowy do wąskiej grupy odbiorców ale mimo wszystko tragedii nie będzie. Alfom Romeo do tej pory straszą ile to niby traci na wartości a w rzeczywistości utrata wartości jest zupełnie normalna albo nawet wg. mnie niska bo jak za 5-letnie auto trzeba zapłacić ok. 50% tego co można było wytargować w salonie to chyba nie jest źle.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a jakie to masowo produkowane auta trzymają cenę ?
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Każde auto kupione jako nowe w salonie traci na wartości.. a szczególnie w pierwszych 2-3 latach. Owszem, są jednostki które tym się przejmują... ale one (te jednostki) nie kupują aut tego typu ![]() Nie masz racji z opisanych przeze mnie przyczyn. Rzeczywisty koszt zakupu samochodu dla niektórych to cena zakupu minus cena sprzedaży ( oczywiscie oprocz czasu zamrożenia kapitalu). Gdyby cena uzwyko po 3 latach ladowala do 0 malo kto chcialby to kupic. |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nie znam nikogo kto tak liczy, poważnie.
Jak kogoś nie stać na nowy lub uważa, że za dużo traci.... to kupuje używany i tyle. |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jak to mawia moj tata ktory kupuje tylko nowki, "kupujesz samochod dla siebie czy zeby sprzedac?" I powaznie nieznam nikogo kto patrzy na utrate wartosci.
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Sporo osób jednak patrzy na utratę wartości ale kierują się przede wszystkim ugruntowanymi opiniami typu Toyota czy Honda trzyma cenę a Alfa Romeo czy KIA ma bardzo dużą utratę wartości. Czasami ludzie boją się kupować samochodów, które im się podobają bo wola wg. nich bardziej pragmatycznie tzn. auta niezawodne i popularne na rynku wtórnym tak aby nie musieli bujać się ze sprzedażą. Zabobony nadal dominują. Bliski znajomy kupuje marki japońskie (Toyota, Nissan) bo niezawodne. Brał kiedyś pod uwagę Passata bo to w końcu VW ale Skody za nic w świecie bo kojarzy mu się z komunizmem i Ładą rodziców. Zamiast Avensisa proponowałem mu Optimę ale nie kupi bo to Kia -koreańskie auto a on woli słuchać reklam z Zientarskim. Innemu znajomemu bardzo podobała się Alfa 159 ale nie kupił jej głównie ze względu na utratę wartości i wziął A4 (nowe z salonu ale bieda edition), za które dał ponad 20 tys. więcej. Jak sprzedawał to sprawdzałem ile by mniej dostał z Alfę i było to ok. 10 tys. Procentowo lepiej wyszła utrata wartości w Audi ale kwotowo Alfy a sam mówił, ze "dopłaca aby potem lepiej sprzedać". Abstrahując od tego czy kupił lepszy samochód czy nie (A4 b7 2.0 tdi 140 KM vs AR159 1.9 jtd 150 km) to ludzie kierują się motoryzacyjnymi zabobonami a traca na tym marki o byłej nie najlepszej reputacji czy marki jeszcze odpowiednio nie "wykreowane".
KIA zrobiła wg. mnie w ostatnich latach tak duży skok do przodu, że zmienia się też jej postrzeganie wśród konsumentów bo ludzie dostają ładny i dobrze wykonany produkt za przystępna cenę i są po prostu zadowoleni. Stinger nie będzie miał łatwo na rynku ale tak jak w przypadku AR Gulii celem nie jest zdetronizowanie niemieckiej (i japońskiej) konkurencji tylko wykrojenie małego kawałka tortu, który z czasem może być coraz większy. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
To jaką utratę wartości ma topowy model Avensis po 3 latach ? (możesz wyrazić w procentach).
Tak konkretnie poproszę... bo według mnie to bzdura. Auto ma taką wartość jaką ktoś jest gotowy za nie zapłacić. Jeżeli masz ładne i bogato wyposażone (nietypowa wersja), w bardzo dobrym stanie... to możesz liczyć na większe zainteresowanie i ciut większą wartość i tyle. Jak masz bieda-wersję w stanie kibel, to musisz schodzić z ceny by sprzedać.. ... i tyle z trzymaniem ceny. To nie te czasy, gdzie była mała podaż a duże zapotrzebowanie. Oczywiście, jeżeli dany model nie ma jakiejś znane wady fabrycznej, która powoduje unikanie tego modelu przez kopiujących z uwagi na późniejsze wysokie koszty naprawy i dodatkowe problemy. ... a Stinger ? Moim zdaniem ma własnie łatwo. |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ja się z Tobą zgadzam ale ludzie dalej żyją zakorzenionymi mitami i potrzeba czasu aby wielu ludzi zmieniło podejście.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie znam nikogo kto tak liczy, poważnie. Jak kogoś nie stać na nowy lub uważa, że za dużo traci.... to kupuje używany i tyle. To zastanów się jak działają leasingi/wynajmy długoterminowe. Przecież jak mam 0% wpłaty własnej i tylko płacę jakąś tam wartość wyliczoną na zasadzie = UTRATA WARTOŚCI + MARŻA to właśnie utrata wartości jest główną składową ceny samochodu dla takich klientów... |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kia zrobiła skok jakościowy i cenowy, oba równie duże, trochę jak z Biedronką, ale ludzie kupują bo taniooo.
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
To zastanów się jak działają leasingi/wynajmy długoterminowe. Przecież jak mam 0% wpłaty własnej i tylko płacę jakąś tam wartość wyliczoną na zasadzie = UTRATA WARTOŚCI + MARŻA to właśnie utrata wartości jest główną składową ceny samochodu dla takich klientów... no właśnie kupujemy nowe auta tylko w leasingu od lat... i nigdy w ten sposób nikt nie liczył ![]() Naprawdę, nie było też sytuacji kiedy chce kupić jakieś auto.. ale nie kupie go bo traci na wartości więcej niż inne ![]() Nigdy taki argument nawet przez myśl nie przeszedł mi ani nikomu kogo znam. Jedynym argumentem jest "stać mnie" albo "nie stać mnie" na zakup + właściwe utrzymanie/serwisowanie. |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Hexx i to jest oczywiście zdrowe podejście... Samochód to nie inwestycja a rzecz typowo użytkowa. Ciekawe, że kupując buty czy pralkę ludzie nie patrzą przez pryzmat utraty wartości? Ja kupuję dla siebie i nie patrzę na utratę wartości... Akurat żółty stinger
gt jest tym co mi pasuje. A co mnie interesuje czy komuś się podoba żółty kolor?.... Ja będę tym autem jeździł przez 3-5 lat i się nim cieszył. Wartość odsprzedażowa jest dla mnie mało istotna. Kupić premium niemieckie golasa z marnym 2.0tdi rewelacja ![]() do tego czarne lub srebrne bo się lepiej sprzeda... litości to po co wtedy kupować nowe auto? A w tej cenie 234 tys zł nie ma w moim odczuciu niczego zbliżonego i logo kia mi nie przeszkadza. Czekam jeszcze na premierę hyundaia g70 z tym silnikiem i wtedy można pomyśleć. |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
żółty.. gratuluję
![]() będziesz miał wersję ze szklanym dachem ? |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Wartość stingera według leasingów / wynajmów ma być w 2018 roku na poziomie ok 52%, po 3 latach. Ale jak będzie w rzeczywistości to musimy poczekać.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 06:56 |