![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Przejedź się tym autem i oceń, czy podwozie ma wady... względem takich aut które przechodzą testy.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Dajcie już spokój z tym testem. Pamiętam jak ktoś na wrzucał na forum film z testu łosia BMW M2, też nie zachowało się za dobrze. Czy to znaczy, że M2 też jest "be"? EDIT: zadałem sobie trud, żeby znaleźć ten film. link Porównajcie przejazd przy 79 i 80 km/h. Serio wierzycie, że ten 1 km/h zrobił taką różnicę w zachowaniu auta? Niestety czasem ten 1 km/h robi różnicę, uwierz - wiem z autopsji. Robiąc test łosia wg ISO trzeba walczyć o dziesiątki |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Jest gdzieś informacja w języku polskim o warunkach ISO takiego testu ?
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Tu masz schemat,
https://youtu.be/P3U8WQrDEUk?t=11s Predkość jest mierzona na na odcinku pierwszych 10metów, test jest z ESP z nogą najczęśceij zdjetą z gazu /ale nie ma zakazu używania go/, nie wolno Ci hamowac. Rozstaw/szerokość/ słupków wynika z gabarytów auta |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Do auta mającego tłuc premiumy w prowadzeniu jeszcze trochę brakuje ![]() https://www.youtube.com/watch?v=Lz1w0lxMvNU....be&t=12m6s to też nie premium ? https://www.youtube.com/watch?v=NbpWpFj4JY4 ---------------------- z drugiej strony gdyby komuś chciało się zorganizować taki test gdzieś na placu... to chętnie podjadę by przetestować zachowanie auta ![]() sam jestem ciekawy jak to wyjdzie |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Tu masz schemat, https://youtu.be/P3U8WQrDEUk?t=11s Predkość jest mierzona na na odcinku pierwszych 10metów, test jest z ESP z nogą najczęśceij zdjetą z gazu /ale nie ma zakazu używania go/, nie wolno Ci hamowac. Rozstaw/szerokość/ słupków wynika z gabarytów auta no własnie o to hamowanie w trakcie manewrów mi głównie chodziło bo na teście widać zapalanie się świateł stop |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
to też nie premium ? https://www.youtube.com/watch?v=NbpWpFj4JY4 To są włąnie zabawy na palcu, na pewno to nie jest ISO, widać to rozstawie pachołków oraz fakcie że test ISO przeprowadza się bez obciazania dodatkowego a tam czterech chłopa siedzi /ciekawe czy zmienili odpowiedznio cisnienie w kołach/ |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
to też nie premium ? https://www.youtube.com/watch?v=NbpWpFj4JY4 Z tego co widać komplet pasażerów na pokładzie, czy Stinger z poprzedniej strony miał na pokładzie 5 osób? Jak już premium na tapecie to macie "sportowe" 520d: https://youtu.be/i9HvFJDmsBk?t=14 -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Niestety czasem ten 1 km/h robi różnicę, uwierz - wiem z autopsji. Robiąc test łosia wg ISO trzeba walczyć o dziesiątki Skoro tak piszesz, to się nie sprzeczam, na pewno masz w tym temacie doświadczenie. A jak wygląda powtarzalność takiego testu? Kilka prób przy tej samej prędkości i rzeczywiście zachowanie auta jest niemal identyczne, czy raz wyjdzie tak, a w kolejnym podejściu zupełnie inaczej? -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
w zasadzie to jaka jest prędkość minimalna takiego testu by można było powiedzieć, że jest OK ?
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
A jak wygląda powtarzalność takiego testu? no tu jest problem bo przy założeniu, ze kierowca za każdym razem używa takiej samej siły i takiej samej prędkości kątowej przy obracaniu kierownicą to : w trybie COMFORT układ kierowniczy będzie miał większe przełożenie, zawieszenie miękkie a elektronika mocno korygowała w trybie SPORT+ układ kierowniczy będzie miał małe przełożenie, zawieszenie bardzo utwardzone a elektronika będzie mało przeszkadzała (albo wcale) w trybie SMART układ i elektronika będzie sama wybierała ustawienia i zmieniała je dynamicznie w zależności jak sobie uzna, że ma być wg. niej lepiej to jest właśnie problem z tego typu autami W przypadku normalnych mechanicznych zawieszeń można zbliżać się do powtarzalności przejazdów i zachowań auta. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Skoro tak piszesz, to się nie sprzeczam, na pewno masz w tym temacie doświadczenie. A jak wygląda powtarzalność takiego testu? Kilka prób przy tej samej prędkości i rzeczywiście zachowanie auta jest niemal identyczne, czy raz wyjdzie tak, a w kolejnym podejściu zupełnie inaczej? W tym wszystkim jest human faktor, le oczywiścei człowek się też uczy i nawej jak za 10 razem strącę pachołęk /szczególnie wejscie w drugi sektor/ i coś strące to czuję jaka predkość jest wykonalna i jeżdzę aż wytrenuję temat, zwykle robi się około 15-20 przejazdów we 3 kierowców /statystyka/ no i to jes trobione dla każdej ważnieszej wersji w zasadzie to jaka jest prędkość minimalna takiego testu by można było powiedzieć, że jest OK ? Kwestia umowna, moim zdaniem wszytko co jeżdzi ponizej 75km/h jest nie fajne. Często jest tak że własnie błędy lub oczszedności na konstrukcji zawieszenia czy oponach, próbuje sie "pudrować" kalibracją ESP ... |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
moge swoje 3 grosze wtracic?
tu nawet kwestia opon czy tez doboru ich cisnienia albo temperatury opon lub nawierzchni jest istotna |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
no to ten nieudany test z filmu był wykonany przy 79km/h "z zapalaniem się świateł"
przy 78km/h w zasadzie im wyszło (choć na końcu kierowca robi jakiś dziwny ruch kierownicy) a światła się nie zapalają. |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
A to ciekawe, odnośnie testu "łosia", w 2015 roku stałem przed zakupem do fimry kia venga albo hyundai ix20, dopiero po odczytaniu czeskich forum gdzie wypowiadali się pracownicy fabryk tego modelu, żadne nie przechodziło go pozytywnie poprzez wadę konstrukcyjna tylnego zawieszenia... do dzisiaj nie została ona naprawiona mimo wynalezienia na to metody. Fakt, czeskie fora ciężko przetłumaczyć ale jak widzę Koreańczyki mają sposób i konszachty na testy?
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
A to ciekawe, odnośnie testu "łosia", w 2015 roku stałem przed zakupem do fimry kia venga albo hyundai ix20, dopiero po odczytaniu czeskich forum gdzie wypowiadali się pracownicy fabryk tego modelu, żadne nie przechodziło go pozytywnie poprzez wadę konstrukcyjna tylnego zawieszenia... do dzisiaj nie została ona naprawiona mimo wynalezienia na to metody.[...] Po co wprowadzać zmiany, które kosztują? Ile właścicieli Vengi i ix20 stanie realnie w sytuacji, gdzie wóz zawiedzie przez tą wadę? Ile z tego udowodni się producentowi? Jeśli ryzyko pozwów przekroczyło by koszta zmiany - wtedy by się wprowadziło. Tak działa każda marka (ba - nie tylko w motoryzacji tak się robi). Jeśli jakiś problem nie generuje kosztów, rozwiązuje się go przy okazji liftingu lub następnego modelu. No chyba, że naprawa jest bardzo tania (jak podklejanie odbojników w 1-szej generacji i30, aby się nie tłukły) -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Niestety jest tak jak piszesz, problem był znany jeszcze w 2015 i został przez koncern olany, kwestia tego, że test "łosia" i wypadki w naszym kraju, nawet dla dobrych kierowców pozostają kwestią sporną.
EOT. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
no i jest minus...
od licznikowego około 250-255km/h robi się bardzo głośno od opływającego powietrza nie wiem czy miał, i na ile miał na to wpływ dość silni wiatr jaki wtedy wiał.. ale jest głośno |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:09 |