Intercooler 2.0 TFSI VAG- Firmowy czy Chińczyk, Ile warte są produkty markowe i czy warto przepłacać? |
Intercooler 2.0 TFSI VAG- Firmowy czy Chińczyk, Ile warte są produkty markowe i czy warto przepłacać? |
Wed, 06 Sep 2017 - 23:28
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa |
Aktualnie posiadam eskowy IC z BHZ ten z metalowymi boczkami.
Z racji tego, że ma już swoje lata delikatnie się rozszczelnił i chciałbym zmienić go na coś wydajniejszego. Pytanie czy warto płacić grube hajsy za Wagnera czy Forga, skoro rynek zalany jest dwukrotnie tańszymi produktami z Chin. Jak z ich wydajnością? Czy ktoś testował je bardziej niż na dupohamowni? Pacjent 2.0 TFSI aktualnie 360KM planowana hybryda Perun i moc 400KM |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 06 Sep 2017 - 23:28
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 07 Sep 2017 - 20:07
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa |
|
|
|
Sat, 09 Sep 2017 - 09:12
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław |
Po co przepłacać jak jest fmic.pl jeździ tego masa choćby w drifcie jak dobrze dobierzesz będzie robić robotę. Nie ma sensu płacić 1000 wiecej za wymalowane logo na ic. To nie prom kosmiczny tylko prosta chłodnica.
|
|
|
Sat, 09 Sep 2017 - 13:20
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Nie wiem dokładnie jakie produkty porównujesz, ale wbrew pozorom taka chłodnica ma więcej do roboty niż się wydaje:
- wydajne oddawanie ciepła / konstrukcja lameli czy jak to się tam nazywa - jak najniższy spadek ciśnienia (po prostu tracisz boost) - wytrzymałość na uszkodzenia (tutaj nie wiem czy chińczyk odstaje), temperatury (tu już podejrzewam, że tak) -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Sat, 09 Sep 2017 - 13:40
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
I straci przez to 5 koni albo i mniej. Polska nie jest jakiś tropikalnym krajem, żeby walczyć o każdy stopień w dolocie. Przeważnie jest tu w pip zimno i taki chińczyk na lekko mu to obgoni.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Mon, 11 Sep 2017 - 18:49
Post
#6
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
Chinczyk sprawi problemy w najgorszym wypadku, w najlepszym bedzie sobie ot tak dzialal.
Moim zdaniem zamiast chinczyka z rodzimych sklepow lepiej dostosowac jakis IC fabryczny z osobowki/dostawczaka - bedzie duzo lepiej chlodzil i lepiej reagowal. Te "tuningowe" to sa rdzenie z ciezarowek ktore tylko ladnie wygladaja. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Tue, 12 Sep 2017 - 21:10
Post
#7
|
|
Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa |
nie po to ludzie ściągają z drugiego końca świata np. PWR bo mają na IC fajne logo, bo po prostu lepiej działają.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 13:30
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo |
Szkoda, że brak jakichkolwiek konkretniejszych info. Widziałem, w "necie" testy różnych coolerów, ale zdjęcia wygasły i cała ich wartość merytoryczna razem z nimi... :/
Ostatnio logowałem swoje auto 2.0tfsi BWA zrobione na okolice 350KM i 420NM - IC od S3, 16 stopni zew. i w dolocie przy starcie logu 33stopnie, a pod koniec 4 biegu 39stopni. To chyba słabe wartości, jak na 16 stopni na zew. ?? |
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 13:42
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Nie wiem jak ma się porównanie tych icków z TFSI, ale w saabie 2.0t 500Nm/300+ hp (1.6-1.7 bara w peaku) icek z FMIC 600x300x76 daje 2-3 stopnie wzrostu ponad otoczenie przy sprincie z 3-ki 40-150, jadąc dalej przy 200 jest około 5-6 stopni ponad otoczenie. Icek swoje waży (chyba 12kg), więc nawet przy małej prędkości nieźle będzie chłodził przez parę sekund, zanim złapie ciepło.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 14:55
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 |
Rdzenie są niezłe, lecz całokształt porażka, warto przy nich pogrzebać, poprzerabiac boczki, jakość cena nie mają konkurencji.
|
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 21:02
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: Gdańsk |
to co takiego cechuje te dobre IC ? dluzsze boczki ? bardziej na srodku wlot i wylot? cienszy material zeby szybciej oddawal cieplo? dodane kierownice powietrza?
|
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 21:05
Post
#12
|
|
Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa |
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Thu, 14 Sep 2017 - 21:24
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa |
tfsi, wszystkie, które wkleiłeś dadzą bez problemu rade przy mocy jakie planujesz. W tych tańszych minusem jest jakość wykonania pod kątem spasowanie z fabrycznymi otworami na chłodnice wody i klimy - ale to żaden problem, wystarczy delikatnie któryś rozwiercic/podszlifować i pasi jak fabryka.
|
|
|
Sat, 23 Sep 2017 - 00:32
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa |
Może kupić po prostu nowy S3 BHZ ori i do 400KM obrobi?
|
|
|
Mon, 25 Sep 2017 - 00:51
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: Gdańsk |
przydaly by sie jakies testy/porownania bo napewno ktos mierzyl chociazby IAT na serii/ chinol/ IC z gornej polki.
W s3 amk seryjne 2xIC podczas jazdy ok35 i bywa mniej, na postoju pow 40 inna kwestia to jak dobrac wielkosc IC ?do mocy?/przeplywu powietrza? jest jakis kalkulator? |
|
|
Wed, 27 Sep 2017 - 23:34
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa |
Ciekawe czy to warte zakupu .. pełno tego na Allegro .. firma Turbo Works .. testował ktoś to ?
|
|
|
gość_mat13por_* |
Fri, 29 Sep 2017 - 15:18
Post
#17
|
|
To wszystko jedno to samo z chin
|
|
|
Mon, 02 Oct 2017 - 14:21
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
Przy okazji ktos porównywał ze sobą IC bar and plate i fin and tube
|
|
|
Mon, 02 Oct 2017 - 15:27
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 March 2006 |
Żeby nie zakładać nowego wątku, zapytam tutaj czy ktoś miał styczność wogóle z IC TurboWorks? Jak z wykonaniem?
pozdrawiam |
|
|
Wed, 04 Oct 2017 - 13:30
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
szczerze kupiłem ostatnio 550x230 TurboWorks a mam 55x230 FMIC w innym aucie i no niewidze różnicy może fmic lepiej spolerowany
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:48 |