![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Aktualnie posiadam eskowy IC z BHZ ten z metalowymi boczkami.
Z racji tego, że ma już swoje lata delikatnie się rozszczelnił i chciałbym zmienić go na coś wydajniejszego. Pytanie czy warto płacić grube hajsy za Wagnera czy Forga, skoro rynek zalany jest dwukrotnie tańszymi produktami z Chin. Jak z ich wydajnością? Czy ktoś testował je bardziej niż na dupohamowni? Pacjent 2.0 TFSI aktualnie 360KM planowana hybryda Perun i moc 400KM |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Po co przepłacać jak jest fmic.pl jeździ tego masa choćby w drifcie jak dobrze dobierzesz będzie robić robotę. Nie ma sensu płacić 1000 wiecej za wymalowane logo na ic. To nie prom kosmiczny tylko prosta chłodnica.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nie wiem dokładnie jakie produkty porównujesz, ale wbrew pozorom taka chłodnica ma więcej do roboty niż się wydaje:
- wydajne oddawanie ciepła / konstrukcja lameli czy jak to się tam nazywa - jak najniższy spadek ciśnienia (po prostu tracisz boost) - wytrzymałość na uszkodzenia (tutaj nie wiem czy chińczyk odstaje), temperatury (tu już podejrzewam, że tak) -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
I straci przez to 5 koni albo i mniej. Polska nie jest jakiś tropikalnym krajem, żeby walczyć o każdy stopień w dolocie. Przeważnie jest tu w pip zimno i taki chińczyk na lekko mu to obgoni.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Chinczyk sprawi problemy w najgorszym wypadku, w najlepszym bedzie sobie ot tak dzialal.
Moim zdaniem zamiast chinczyka z rodzimych sklepow lepiej dostosowac jakis IC fabryczny z osobowki/dostawczaka - bedzie duzo lepiej chlodzil i lepiej reagowal. Te "tuningowe" to sa rdzenie z ciezarowek ktore tylko ladnie wygladaja. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
nie po to ludzie ściągają z drugiego końca świata np. PWR bo mają na IC fajne logo, bo po prostu lepiej działają.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Szkoda, że brak jakichkolwiek konkretniejszych info. Widziałem, w "necie" testy różnych coolerów, ale zdjęcia wygasły i cała ich wartość merytoryczna razem z nimi... :/
Ostatnio logowałem swoje auto 2.0tfsi BWA zrobione na okolice 350KM i 420NM - IC od S3, 16 stopni zew. i w dolocie przy starcie logu 33stopnie, a pod koniec 4 biegu 39stopni. To chyba słabe wartości, jak na 16 stopni na zew. ?? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie wiem jak ma się porównanie tych icków z TFSI, ale w saabie 2.0t 500Nm/300+ hp (1.6-1.7 bara w peaku) icek z FMIC 600x300x76 daje 2-3 stopnie wzrostu ponad otoczenie przy sprincie z 3-ki 40-150, jadąc dalej przy 200 jest około 5-6 stopni ponad otoczenie. Icek swoje waży (chyba 12kg), więc nawet przy małej prędkości nieźle będzie chłodził przez parę sekund, zanim złapie ciepło.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Rdzenie są niezłe, lecz całokształt porażka, warto przy nich pogrzebać, poprzerabiac boczki, jakość cena nie mają konkurencji.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
to co takiego cechuje te dobre IC ? dluzsze boczki ? bardziej na srodku wlot i wylot? cienszy material zeby szybciej oddawal cieplo? dodane kierownice powietrza?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
tfsi, wszystkie, które wkleiłeś dadzą bez problemu rade przy mocy jakie planujesz. W tych tańszych minusem jest jakość wykonania pod kątem spasowanie z fabrycznymi otworami na chłodnice wody i klimy - ale to żaden problem, wystarczy delikatnie któryś rozwiercic/podszlifować i pasi jak fabryka.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Może kupić po prostu nowy S3 BHZ ori i do 400KM obrobi?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
przydaly by sie jakies testy/porownania bo napewno ktos mierzyl chociazby IAT na serii/ chinol/ IC z gornej polki.
W s3 amk seryjne 2xIC podczas jazdy ok35 i bywa mniej, na postoju pow 40 inna kwestia to jak dobrac wielkosc IC ?do mocy?/przeplywu powietrza? jest jakis kalkulator? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 December 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekawe czy to warte zakupu .. pełno tego na Allegro .. firma Turbo Works .. testował ktoś to ?
![]() |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
To wszystko jedno to samo z chin
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Przy okazji ktos porównywał ze sobą IC bar and plate i fin and tube
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 March 2006 ![]() |
Żeby nie zakładać nowego wątku, zapytam tutaj czy ktoś miał styczność wogóle z IC TurboWorks? Jak z wykonaniem?
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
szczerze kupiłem ostatnio 550x230 TurboWorks a mam 55x230 FMIC w innym aucie i no niewidze różnicy może fmic lepiej spolerowany
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:00 |