galwanizowanie aluminium |
galwanizowanie aluminium |
Sat, 10 Jun 2017 - 10:35
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 July 2014 |
Czesc wszystkim.
Skladam sobie kolejny motor i mam ramę z alu. Nie chce mi się jej ani polerowac, ani dawac do proszku. Pomyslalem o galwanizacji. W ktoryms z tematow przeczytalem, ze galwanizacja oslabia sruby i cos tam jeszcze. Czy to samo dotyczy aluminium? Wiadomo, ze wachacz i lagi pojdą też do kadzi. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 10 Jun 2017 - 10:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 11:22
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
najlepsza powloka na alu to anoda,
jesli chodzi o galwanizacje to alu mozna miedziowac, niklowac i chromowac, ale taki zabieg na ramie z moto tani nie bedzie bo musisz znalezc wykonawce ktory ma kadzie odpowiednich gabarytow, wiekszosc operuje jednak dosc malymi... ja bym pomalowal proszkiem na twoim miejscu |
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 11:38
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie |
Jak wyzej..
-------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 16:06
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 17 April 2011 |
Powloki galwaniczne wprowadzaja naprezenia do materialu Opisane bodajze w " maschinen elementen" jak mawiał prowadzący od konstrukcji maszyn
|
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 17:56
Post
#5
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Z tym "zepsuciem" po anodowaniu to bym się tak nie rozpędzał, jest masa fajnych aluminiowych części, ot chociażby do zawieszeń, które są anodowane i z którymi kompletnie nic się nie dzieje. Kwestia materiału z jakiego zrobiona jest rama, bo jeden stop ładnie to przyjmie, inny wyjdzie marnie. Ja bym pomalował proszkowo, najmniej z tym roboty i efekt jest pewny i trwały.
|
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 22:34
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
i nie wiem czy proszek nie bedzie bardziej odporny na jakies mechaniczne uszkodzenia, chyba ze sa rozne opcje anody, ne pweno masz kolory anody do wyboru. przy anodzie jest tez taki problem, ze spoiny, o ile nie maja identycznego skladu jak materiał rodzimy czyt. w tym wypadku rama moga sie roznic barwa, alebo wyjsc ciemne przy zwyklym anodowaniu
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Sat, 10 Jun 2017 - 23:34
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk |
Tak, są różne opcje anody jednak opcja SUPER-HIPER zabija cenowo w porównaniu do proszku.
Wg. mnie tylko proszek. No chyba, że Cię stać to polecam zakłady które anodują dla lotnictwa, to będzie super drogo i super dobrze. (podejrzewam, że za ramę mogą krzyknąć coś około 1000zł) |
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 10:44
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 |
Powloki galwaniczne wprowadzaja naprezenia do materialu Opisane bodajze w " maschinen elementen" jak mawiał prowadzący od konstrukcji maszyn Nie mogę zrozumieć mechanizmu takiego zjawiska. Naprężenia w powłokach galwanicznych owszem, ale w materiale powlekanym? Mógłbyś szerzej to opisać? -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 12:21
Post
#9
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Tak, są różne opcje anody jednak opcja SUPER-HIPER zabija cenowo w porównaniu do proszku. Wg. mnie tylko proszek. No chyba, że Cię stać to polecam zakłady które anodują dla lotnictwa, to będzie super drogo i super dobrze. (podejrzewam, że za ramę mogą krzyknąć coś około 1000zł) A jak to jest "dla lotnictwa"? I co oznacza opcja super hiper? |
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 13:34
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 |
Dla lotnictwa stosuje się w dużej mierze anodowanie izolujące. Chodzi o to, żeby w miejscu styku aluminium np. z miedzią, powłokami cynkowymi nie tworzyły się ogniwa i w warunkach wilgotności nie powstawała korozja elektrochemiczna. Z racji pracy w ekstremalnych temperaturach (rozszerzalność cieplna) i stosowanych materiałów (nie każdy stop dobrze przyjmuje anodę) anodowanie jako jedyne zabezpieczenie antykorozyjne to kiepski pomysł. Poza tym, mimo, że warstewka anody jest bardzo twarda (do 60 HRC, tyle co łożysko) to niestety nie jest elastyczna. W przemyśle stosuje się trzy typy powłok i generalnie wynika to z ich grubości. Przy czy najgrubsza, o której kolega napisał "super hiper" wcale nie musi być najlepsza. Generalnie wszystkie da się barwić. W naszej działalności często anodujemy elementy, ale o znacznie mniejszych rozmiarach niż rama. Przytoczona cena 1000 zł wydaje mi się trochę mała, biorąc pod uwagę ile my płacimy. Moja propozycja jest następująca:
dokładnie wypiaskować, nałożyć podkład epoksydowy, lakier akrylowy dwuskładnikowy w kolorze srebrzystym jak do felg i na to lakier bezbarwny również akrylowy. Wszystko mokro na mokro. Malujemy od niedawna w ten sposób zaciski i efekty są doskonałe. -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 15:29
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
WZL Bydgoszcz anoduje ładnie i robi nawet jednostkowe zlecenia.
Robiłem parę rzeczy w zeszłym roku. Podobnie jak przedmówca, uważam, że cena 1000zł za ramę to nie hiper-powłoka tylko hiper-optymizm, bo niewiele mniej płaciłem za czarną anodę na kilku niewielkich detalach Przy ramie dobry akrylowy lakier zdaje się być najrozsądniejszy. Proszku unikałbym - jest tani, ale bez odpowiedniego podkładu niewiele warty. |
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 16:49
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok |
Czesto w okolicy odprysku na proszku koroduje alu i powstaja paskudne burchle. Na mokro tez idzie zrobic odporna powloke kwestia uzytych materialow
|
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 17:21
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk |
A jak to jest "dla lotnictwa"? I co oznacza opcja super hiper? Kolega G4 Racing ma co widać po wpisie dużą większą wiedzę ode mnie i już ładnie to wyjaśnił Przytoczona cena 1000 zł wydaje mi się trochę mała, biorąc pod uwagę ile my płacimy. Przeliczyłem mocno na oko po cenach jakie płaci firma w której pracuję. Na pewno nie liczyłbym na 300 czy 500zł - chodziło mi o rząd wielkości. WZL Bydgoszcz anoduje ładnie i robi nawet jednostkowe zlecenia. Z tym ładnie to tak nie zawsze. Z małymi detalami (wielkości tłoka) nie mamy kłopotu u nich ale z większymi już nie jest tak dobrze. Niestety nie wiem z czego to wynika. MateuszGdynia Radmor też anoduje, podjedź i pogadaj. |
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 19:49
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Przytoczona cena 1000 zł wydaje mi się trochę mała, biorąc pod uwagę ile my płacimy. Moja propozycja jest następująca: dokładnie wypiaskować, nałożyć podkład epoksydowy, lakier akrylowy dwuskładnikowy w kolorze srebrzystym jak do felg i na to lakier bezbarwny również akrylowy. Wszystko mokro na mokro. Malujemy od niedawna w ten sposób zaciski i efekty są doskonałe. ciekawa opcja, a jakie temp ma wytrzymywac ta powłoka, która nakładacie? rozumiem ze to zwykłem lakiernicznym pistoletem idzie czyli pewnie podobnie do proszku jesli chodzi o grubosc wyjdzie? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 21:02
Post
#15
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Wysyłamy odlewy aluminiowe dla mclarena do wzl. Rama to okolice 2 tys netto.
|
|
|
Sun, 11 Jun 2017 - 21:58
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 July 2014 |
Dzięki za odpowiedzi. Dowiedziałem się nawet więcej niż zakładałem.
Chciałem oddać ramę do Rumi, zakład nazywa się bodajże Gallux. Chyba mają duże kadzie, bo na ich stronie napisane jest, że minimalny wkład to 80 kilogramów. Korzystałem też z usług zakładu na Puckiej, ale robią nie równo. Z kilku zleceń byłem zadowolony, a z kilku średnio. Nie wiedziałem, że Radmor też się tym zajmuje, dzięki Vendorowicz. Rama ,faktycznie, zespawana jest z kawałków alu o różnej fakturze. Część jest chropowata a część gładka. Mam kompresor, i malować coś tam potrafię, chociaż za gładkie aluminium jeszcze się nie zabierałem. Mam nadzieje, ze sobie poradze |
|
|
Sat, 17 Jun 2017 - 11:29
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
Mam w pracy anode twardą taką zatwierdzoną przez Boeinga, Airbusa rozmiarów wanny dokładnych nie pamiętam w tej chwili, ale na wysokość na pewno minimum 1200mm, szerokość przynajmniej 600x600.
W duuużym uproszczeniu - pokrycia galwaniczne które (nanoszenie cienkiej warstwy jednego metalu na drugi) są wykonywane w procesach zawierających roztwory wodne jak np chromowanie, wprowadzaja do materiału wodór powodując tym samym tzw kruchość wodorową, a to wymaga tzw odwodorowania ( wygrzewanie w piecu w odpowiedniej temp zaraz po procesie w ktorym był wodór). Anodowanie np twarde to elektrolityczne utlenianie i zachodzi w kwasie także nie występuje tutaj ten efekt. Oczywiście jeśli chodzi zarówno o podatność na korozję jak i podatność na anodowanie to zależy ona od rodzaju stopu i może znacznie się różnić pomiędzy stopami. ps. przed anoda każda różnica w chropowatości/czystości powierzchni zostawia inny odcień na anodzie, dlatego zazwyczaj powierzchnie przed wytrawia się. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:29 |