![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Wypada wymienić świece, wypadają zapłony na wolnych i trochę mnie to wkurza, niedługo zakładam dmuchawkę, części już mam ale chwilowy brak czasu mnie od tego powstrzymuje więc świece dobrze by było żeby dały radę także przy turbo. Chcę dmuchać w silnik ile wlezie bez odprężania więc moce pewnie ok 500km. Irydowe są lepsze? Auto obecnie jeździ na LPG/PB i to sie nie zmieni nawet przy doładowaniu tylko od nadciśnienia będzie leciał już na PB więc fajnie by było gdyby sobie radziły też z LPG.
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-lpg-gaz...6829140725.html coś takiego ma sens? mniejsze przerwa poradzi sobei z większym ciśnieniem w cylindrach nie będę musiał ich dogniatać ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
DENSO IRIDIUM POWER IK22. Warte ceny, polecam, sam używam.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
DENSO IRIDIUM POWER IK22. Warte ceny, polecam, sam używam. Ja akurat nie polecam, bo parę lat temu miałem i wszystkie okopcone koło porcelany, a w jednej porcelana obracała się niezależnie od korpusu... nie do przyjęcia w świecy za ~50zł -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Ik22 mozna kupic na aliexpress..
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Ja akurat nie polecam, bo parę lat temu miałem i wszystkie okopcone koło porcelany, a w jednej porcelana obracała się niezależnie od korpusu... nie do przyjęcia w świecy za ~50zł Czytalem o tym tez na innym forumie, chyba byla jakas lipna seria albo trafiles na podrobione. W kazdym badz razie potwierdzam. Sam uzywam IK20 i nie ma problemow. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja bym widział albo to co stosują w mocnych 2.2T albo w mocnych 1.8T. W przypadku tego pierwszego komora spalania niemalże identyczna jak w 32V a w przypadku drugiego z 40V. Wsumie nie wiem jaki silnik masz
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
32V 340km a co dokładnie tam montują? Nie będą za zimne takie świece?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
Bosch F4CS podejdzie?
-------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Kiedys byla spiewka o platynach BOSCHa do 2.2T bo tylko na takich chpdzil ale oznaczenia nie pamietam. A do 1.8t to PFR6Q albo zimnoejsze PFR7Q
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
Bosch F5DPOR. szczelina 0,6, elektrody platynowe jak szpilki, zapala wszystko.
Bosch F4CS to to samo, dwa razy tansze i zimniejsze. Bylo stosowane w starszych Porszakach. tylko trzeba co 10 tysi zmieniac. ![]() -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 ![]() |
http://sidmotorsport.pl/pl/s/183-s4-b5-swieca-ngk-pfr6q.html
http://sidmotorsport.pl/pl/s/184-s4-b5-swieca-ngk-pfr7q.html Po dołożeniu dmuchawki założył bym te swiece, są ze szpilką wiec gaz obsłużą również. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
A co z uszczelnieniem takich świec? U mnie są na stożek a wszystkie te świece są na uszczelkę, nie ma różnicy?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
czy w tych swiecach (ze szpilka) tez sie ustawia odstep?
czy zostawiamy jak jest fabrycznie -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
w 2.2t takie swiece z szeroka elektroda masowa nie chcialy dzialac, szczegolnie powyzej 1,5bara, to juz wogole gubilo zaplony. szczelina byla na 0,6 ustawiana. pomoglo dopiero zwezenie szlifiereczka tej elektrody masowej. na F5DPOR nie bylo zadnych problemow, ale tam sa dwie szpilki.
Zapewne nie kazdy silnik jest tak wymagajacy. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
Ja bym sie zastanowił czy problem w ogóle jest w świecach. Skoro na wolnych obrotach na ssaku wypadaja zaplony, to co dopiero po dmuchnieciu. Te silniki maja mega lipny uklad zaplonowy, na starej konstrukcji cewkach i modułach. Dodatkowo wszelkie nieszczelności w dolocie (w szczególności odmy tylne, gumy dolotowe miedzy puszka a przepustnica, ezektor od serwa - to jest dopiero wymysł, nie wiem na cholere to az tak pokomplikowali, gumki na wtryskiwaczach benzynowych, podcisnienia do zaworka od oparów paliwa, gruszek od zmiennej geometrii, regulatora cisnienia paliwa) wyjątkowo mocno wpływają na stabilną pracę tych motorów.
Żeby problem rozwiązać i przygotować się pod doładowanie suggeruję zrobić tak: 1. Kup świece NGK - dedykowane do tego motoru i wymień żeby zobaczyć czy zapłony przestaną wypadać. Jak nie przestaną to: 2. Szczelność układu dolotowego do sprawdzenia (jak pisałem powyżej) - jak po naprawie dalej nie przestaną wypadać na wolnych to: 3. Zmiana samych fajek cewek na początek - jak nie przestanie dalej wypadać to: 4. Zmianacewek pasywnych na aktywne + przebudowa instalacji elektrycznej pod to (wywalić moduły) - i to dopiero załatwia sprawę Wszystkie powyższe kwestie to do roboty przy założeniu, że masz dobrze ustawiony rozrząd (a kółka są na stożkach więc bez blokad ciężko to zrobić poprawnie) oraz, że masz sprawne sondy i nie masz LPG, które może Ci robić nieszczelności albo rozjezdzać korekty długoterminowe w sterowniku. Swoją drogą kiepski motor na dmuchanie sobie wybrałeś, bo akurat AHC, AKH są fabrycznie doprężone na prawie 11,6:1 w stosunku do standardowego V8 32V mającego 10,8:1. Dmuchanie w tak doprężony motor jest według mnie kiepskim pomysłem. Logiczniejszym wyborem jest według mnie kupienie słupka ABZ i dmuchanie w niego (pomimo tego, że i tak ABZ ma dość wysokie CR) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Co z uszczelnieniem na stożku? normalnie mogę te świece wkręcać? Chyba bym się na nie skusił skoro są takie super, jak z trwałością?
Co do szczelności dolotu to wszystko jest na tip top, ściągałem kolektor ostatnio dałem teflonowe uszczelki+izolacja od dołu silnika, wywaliłem całe te zaplątane węże od serwa, nowe wtryski 630cc EMU Black, jak świece były nowe to zapłony nie wypadały, nowe wszystkie cewki magneti marelli także jeśli o dolot chodzi moim zdaniem nie ma nic do zarzucenia poza tym nie mam przepływki bo emu działa na MAPsensorze a to nawet przy nieszczelnościach na odmie itp nie miałoby w ogóle wpływu na pracę silnika, zapłony też potrafią wypadać przy pełnym obciążeniu ale wiadomo że ciężko to wyczuć, jak parę razy dostanie w dupę to się to uspokaja zapewne świece się rozgrzewają, mogę dać więcej dwella tylko boję się o cewki żeby ich nie popalić afr na wolnych mam 14,7~15, lepiej to chodzi na wolnych na ubogiej niż bogatej co znów sugeruje problem z zapłonem. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Co do CR i dmuchania, najpierw chcę zobaczyć ile da radę bez odprężania, jak będzie kicha to odprężę silnik, jestem otwarty na każdy mod tak naprawdę
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Tak nie bedąc w temacie zapytam czy ten v8 z 11,6:1 ma juz bezposredni wtrysk, ze planujesz w to dmuchać?
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
to jest zwykły normalny wtrysk
korby są takie same jak np abz albo 2,7bit, żadne kute |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
Korby są dokładnie te same co w RS6 C5 (BCY) - w zasadzie to zle napisalem. To RS6 ma korby wlasnie z takiego starego V8. Sam bebech jest więc mocny (pancerna stara technologia audi - nie to co papierówki od 99 w górę). Wtrysk pośredni, bez mapsensora, na wąskopasmowych dwóch sondach lambda. Na seryjnej elektronice doładowanie ciężko okiełznać - szczególnie przy braku sond szerokopasmowych i takim wysokim CR.
Co do głowic (zwykłe V8 vs S8) to S8 lepsze przepływy ma dzięki wałkom. Kanały ssące i wydechowe w glowicach są takie same (przynajmniej na oko ja zadnych roznic nie widze) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:43 |