Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie świece zapłonowe S8 D2 Emu turbo
nomaster
post Thu, 01 Jun 2017 - 15:48
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Wypada wymienić świece, wypadają zapłony na wolnych i trochę mnie to wkurza, niedługo zakładam dmuchawkę, części już mam ale chwilowy brak czasu mnie od tego powstrzymuje więc świece dobrze by było żeby dały radę także przy turbo. Chcę dmuchać w silnik ile wlezie bez odprężania więc moce pewnie ok 500km. Irydowe są lepsze? Auto obecnie jeździ na LPG/PB i to sie nie zmieni nawet przy doładowaniu tylko od nadciśnienia będzie leciał już na PB więc fajnie by było gdyby sobie radziły też z LPG.
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-lpg-gaz...6829140725.html coś takiego ma sens? mniejsze przerwa poradzi sobei z większym ciśnieniem w cylindrach nie będę musiał ich dogniatać smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 01 Jun 2017 - 15:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DealMan
post Thu, 01 Jun 2017 - 22:57
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





DENSO IRIDIUM POWER IK22. Warte ceny, polecam, sam używam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 02 Jun 2017 - 09:27
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(DealMan @ Thu, 01 Jun 2017 - 22:57) *
DENSO IRIDIUM POWER IK22. Warte ceny, polecam, sam używam.


Ja akurat nie polecam, bo parę lat temu miałem i wszystkie okopcone koło porcelany, a w jednej porcelana obracała się niezależnie od korpusu... nie do przyjęcia w świecy za ~50zł


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Fri, 02 Jun 2017 - 09:54
Post #4









Ik22 mozna kupic na aliexpress..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Fri, 02 Jun 2017 - 10:13
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





CYTAT(killme @ Fri, 02 Jun 2017 - 09:27) *
Ja akurat nie polecam, bo parę lat temu miałem i wszystkie okopcone koło porcelany, a w jednej porcelana obracała się niezależnie od korpusu... nie do przyjęcia w świecy za ~50zł


Czytalem o tym tez na innym forumie, chyba byla jakas lipna seria albo trafiles na podrobione. W kazdym badz razie potwierdzam. Sam uzywam IK20 i nie ma problemow.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Fri, 02 Jun 2017 - 19:47
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Ja bym widział albo to co stosują w mocnych 2.2T albo w mocnych 1.8T. W przypadku tego pierwszego komora spalania niemalże identyczna jak w 32V a w przypadku drugiego z 40V. Wsumie nie wiem jaki silnik masz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Fri, 02 Jun 2017 - 22:22
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





32V 340km a co dokładnie tam montują? Nie będą za zimne takie świece?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Fri, 02 Jun 2017 - 22:29
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Bosch F4CS podejdzie?


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Fri, 02 Jun 2017 - 22:39
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Kiedys byla spiewka o platynach BOSCHa do 2.2T bo tylko na takich chpdzil ale oznaczenia nie pamietam. A do 1.8t to PFR6Q albo zimnoejsze PFR7Q
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Fri, 02 Jun 2017 - 23:25
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





Bosch F5DPOR. szczelina 0,6, elektrody platynowe jak szpilki, zapala wszystko.
Bosch F4CS to to samo, dwa razy tansze i zimniejsze. Bylo stosowane w starszych Porszakach. tylko trzeba co 10 tysi zmieniac.



--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ŁYSY66
post Sat, 03 Jun 2017 - 07:31
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 July 2016





http://sidmotorsport.pl/pl/s/183-s4-b5-swieca-ngk-pfr6q.html
http://sidmotorsport.pl/pl/s/184-s4-b5-swieca-ngk-pfr7q.html

Po dołożeniu dmuchawki założył bym te swiece, są ze szpilką wiec gaz obsłużą również.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sat, 03 Jun 2017 - 10:00
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





A co z uszczelnieniem takich świec? U mnie są na stożek a wszystkie te świece są na uszczelkę, nie ma różnicy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Sat, 03 Jun 2017 - 14:07
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





czy w tych swiecach (ze szpilka) tez sie ustawia odstep?

czy zostawiamy jak jest fabrycznie



--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L5turbo
post Sat, 03 Jun 2017 - 23:54
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





w 2.2t takie swiece z szeroka elektroda masowa nie chcialy dzialac, szczegolnie powyzej 1,5bara, to juz wogole gubilo zaplony. szczelina byla na 0,6 ustawiana. pomoglo dopiero zwezenie szlifiereczka tej elektrody masowej. na F5DPOR nie bylo zadnych problemow, ale tam sa dwie szpilki.
Zapewne nie kazdy silnik jest tak wymagajacy.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bugalon
post Sun, 04 Jun 2017 - 12:03
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Ja bym sie zastanowił czy problem w ogóle jest w świecach. Skoro na wolnych obrotach na ssaku wypadaja zaplony, to co dopiero po dmuchnieciu. Te silniki maja mega lipny uklad zaplonowy, na starej konstrukcji cewkach i modułach. Dodatkowo wszelkie nieszczelności w dolocie (w szczególności odmy tylne, gumy dolotowe miedzy puszka a przepustnica, ezektor od serwa - to jest dopiero wymysł, nie wiem na cholere to az tak pokomplikowali, gumki na wtryskiwaczach benzynowych, podcisnienia do zaworka od oparów paliwa, gruszek od zmiennej geometrii, regulatora cisnienia paliwa) wyjątkowo mocno wpływają na stabilną pracę tych motorów.

Żeby problem rozwiązać i przygotować się pod doładowanie suggeruję zrobić tak:

1. Kup świece NGK - dedykowane do tego motoru i wymień żeby zobaczyć czy zapłony przestaną wypadać. Jak nie przestaną to:
2. Szczelność układu dolotowego do sprawdzenia (jak pisałem powyżej) - jak po naprawie dalej nie przestaną wypadać na wolnych to:
3. Zmiana samych fajek cewek na początek - jak nie przestanie dalej wypadać to:
4. Zmianacewek pasywnych na aktywne + przebudowa instalacji elektrycznej pod to (wywalić moduły) - i to dopiero załatwia sprawę

Wszystkie powyższe kwestie to do roboty przy założeniu, że masz dobrze ustawiony rozrząd (a kółka są na stożkach więc bez blokad ciężko to zrobić poprawnie) oraz, że masz sprawne sondy i nie masz LPG, które może Ci robić nieszczelności albo rozjezdzać korekty długoterminowe w sterowniku.

Swoją drogą kiepski motor na dmuchanie sobie wybrałeś, bo akurat AHC, AKH są fabrycznie doprężone na prawie 11,6:1 w stosunku do standardowego V8 32V mającego 10,8:1. Dmuchanie w tak doprężony motor jest według mnie kiepskim pomysłem. Logiczniejszym wyborem jest według mnie kupienie słupka ABZ i dmuchanie w niego (pomimo tego, że i tak ABZ ma dość wysokie CR)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 04 Jun 2017 - 12:05
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Co z uszczelnieniem na stożku? normalnie mogę te świece wkręcać? Chyba bym się na nie skusił skoro są takie super, jak z trwałością?
Co do szczelności dolotu to wszystko jest na tip top, ściągałem kolektor ostatnio dałem teflonowe uszczelki+izolacja od dołu silnika, wywaliłem całe te zaplątane węże od serwa, nowe wtryski 630cc EMU Black, jak świece były nowe to zapłony nie wypadały, nowe wszystkie cewki magneti marelli także jeśli o dolot chodzi moim zdaniem nie ma nic do zarzucenia poza tym nie mam przepływki bo emu działa na MAPsensorze a to nawet przy nieszczelnościach na odmie itp nie miałoby w ogóle wpływu na pracę silnika, zapłony też potrafią wypadać przy pełnym obciążeniu ale wiadomo że ciężko to wyczuć, jak parę razy dostanie w dupę to się to uspokaja zapewne świece się rozgrzewają, mogę dać więcej dwella tylko boję się o cewki żeby ich nie popalić afr na wolnych mam 14,7~15, lepiej to chodzi na wolnych na ubogiej niż bogatej co znów sugeruje problem z zapłonem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 04 Jun 2017 - 12:15
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Co do CR i dmuchania, najpierw chcę zobaczyć ile da radę bez odprężania, jak będzie kicha to odprężę silnik, jestem otwarty na każdy mod tak naprawdę smile.gif ale myślę że 500km raczej bez odpężania powinno się dać uzyskać no i kwestia głowic w ABZ, tu są na pewno lepsze przepływy więc i moc powinna łatwiej iść w górę. Gdzieś na internecie znalazłem jakąś wzmiankę że nuby S8 ma kute korby? Chyba to mit co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 04 Jun 2017 - 13:02
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Tak nie bedąc w temacie zapytam czy ten v8 z 11,6:1 ma juz bezposredni wtrysk, ze planujesz w to dmuchać?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Sun, 04 Jun 2017 - 13:34
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





to jest zwykły normalny wtrysk
korby są takie same jak np abz albo 2,7bit, żadne kute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bugalon
post Sun, 04 Jun 2017 - 19:47
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Korby są dokładnie te same co w RS6 C5 (BCY) - w zasadzie to zle napisalem. To RS6 ma korby wlasnie z takiego starego V8. Sam bebech jest więc mocny (pancerna stara technologia audi - nie to co papierówki od 99 w górę). Wtrysk pośredni, bez mapsensora, na wąskopasmowych dwóch sondach lambda. Na seryjnej elektronice doładowanie ciężko okiełznać - szczególnie przy braku sond szerokopasmowych i takim wysokim CR.

Co do głowic (zwykłe V8 vs S8) to S8 lepsze przepływy ma dzięki wałkom. Kanały ssące i wydechowe w glowicach są takie same (przynajmniej na oko ja zadnych roznic nie widze)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:43