Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pompa hamulcowa z układu ABS w układzie bez ABS'u?
sajmondesign
post Fri, 19 May 2017 - 16:22
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





Siemanko.
Chciałbym założyć pompę hamulcową z dwoma wyjściami (po jednym wyjściu na sekcję) do układu który oryginalnie miał 4 wyjścia (oddzielnie na każde koło) i chciałbym zapytać czy ktoś używał takiego rozwiązania, daje to radę, bo zależy mi na skuteczności?

Za pompą byłby korektor siły hamowania Wilwood:




Setup:

- Zaciski z Porsche Boxster 4 tłoki przód i tył
- Klocki EBC Yellow Stuff
- Tarcze 314x30 i 300x22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 May 2017 - 16:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
masidara
post Fri, 19 May 2017 - 19:22
Post #2


Rookie
Dołączył: Fri, 19 May 2017





skuteczność hamowania na pewno bedzie duzo bardziej wydajna smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Fri, 19 May 2017 - 19:53
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





jakieś argumenty? coś więcej? czemu będzie "dużo bardziej wydajna"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Sat, 20 May 2017 - 00:07
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





W uproszczeniu: Pompa ABS kiedy ABS nie pracuje zachowuje sie w 90% przypadkow jak przewod hamulcowy. W 10% ma mniejsza srednice wyjsc na tyl tzw tlumik.

No i co ma pompa do skutecznosci ? Chcesz miec twardy pedal taki ze dotkniesz i stoisz to duza srednica tloczka w pompie, stalowy oplot i dobre klocki. Kilka hamowan 200-100-200-100 i bedzie pieknie.

PS: w e36 pompe abs zastapilem trojnikami i bylo ok a ds2500 docieraly sie tydzien bo korki.


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 20 May 2017 - 00:20
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





Chodzi mi tylko o zamianę pompy, ABSu w aucie nie ma i pompy tez nie ma.

Aktualnie jest zwykła pompa:


Zakładam pompę z dwoma wyjściami (przód -> trójnik -> lewe/prawe koło | tył -> trójnik -> lewe/prawe koło) z czego na przód trójnik jest w regulatorze ciśnienia paliwa.




Chodzi mi jedynie o to, czy skuteczność hamowania nie zmieni się jeśli każde koło nie będzie miało osobnego wyjścia z pompy, tylko jedno wyjście na dwa koła przód i jedno na dwa koła tył, do tego średnica tłoczka pompy chyba jest większa co teoretycznie powinno zwiększyć skuteczność hamowania smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sat, 20 May 2017 - 06:17
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Jaki regularor cisnienia paliwa ?

I po drugie czemu nie układ krzyżowy ?
Od trójników nic ci sie nie zmieni. Nie zmniejszają ciśnienia w układzie.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 20 May 2017 - 10:50
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





miałem na myśli korektor siły hamowania tongue.gif sorry smile.gif

Pompy z dwoma wyjsciami maja wiekszy tloczek, do tego i tak przy korektorze musiał bym użyć dwóch trójników i na jedno wychodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G4 Racing
post Sat, 20 May 2017 - 20:17
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 April 2013





Jeśli zależy Ci na skuteczności, to montując pompę o większej średnicy tłoczków niż dotychczasowa uzyskujesz odwrotny skutek. Pedał owszem będzie wyższy i nawet twardy, ale naciskając z tą samą siłą pedał w przypadku pompy o większym polu przekroju (większa średnica) uzyskujesz mniejsze ciśnienie w układzie, a co za tym idzie mniejszą siłę docisku klocka do tarczy, co z kolei przekłada się na mniejszą siłę hamowania i skuteczność. Chodzi tu o przełożenie hydrauliczne.
W naszych projektach, pompy o większej średnicy stosujemy jedynie w sytuacji, gdy po przeróbkach wydajność dotychczasowej jest niewystarczająca. Zaznaczam, że zdarza się to rzadko. Częściej zdarza się iść w drugą stronę, tzn. wkładać pompę o mniejszej średnicy,


--------------------
G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 20 May 2017 - 20:23
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





chce założyć większe serwo oraz większą pompę, bo seryjna nie daje rady przy mocniejszym hamowaniu przy 2 tłoczkach z przodu i jednym z tyłu a co dopiero jak ma mieć 4 tłoczki z przodu i 4 z tyłu smile.gif


Wiem, że nie zawsze zwiększanie średnicy tłoczka pompy polepsza hamowanie, lecz w tym wypadku jest to konieczność smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 20 May 2017 - 20:43
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Trochę źle na to patrzysz, z punktu widzenia pompy mało jest ważne czy ma jeden duży tłok, czy 4 małe. Ważna jest objętość płynu jaką trzeba przelać podczas hamowania. Napisz proszę co znaczy że obecna pompa nie daje rady, czy pedał wpada za głęboko, czy jest problem z zblokowaniem kół?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G4 Racing
post Sat, 20 May 2017 - 20:45
Post #11


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 April 2013





Nie bardzo rozumiem co oznacza sformułowanie "seryjna nie daje rady". Jeśli zaciski i pompa są seryjne, to mało prawdopodobne by pompa miała za małą wydajność. Pomysł z większym serwem i pompą jest jak najbardziej słuszny. Większego ciśnienia raczej nie uzyskasz, ale nie będziesz miał pedału w podłodze. Z mojego punkty widzenia porównałbym jednak powierzchnię tłoczków aktualną z tą po swapie. Wiedz, że zaciski wielotłoczkowe mają mniejsze skoki jałowe od tych z prowadnikami i wymiana pompy nie zawsze jest konieczna.


--------------------
G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 20 May 2017 - 22:56
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Pompy ABS z ebv nie maja dlawienia na tyl. Inne mysle ze tez nie
Jak dawac wieksza pompe to razem z wiekszym serwem bo poprostu zmnienia sie sila nacisku
Jak z pompy wycbodza dwa wyjscia naprzeciw siebie to jest to jedna sekcja. Nie bardzo ma znaczenia czy poloczysz sekcje w pompie czy poza nia.
Na skutecznosc hamowania ma wplyw wiele czynnikow a na tej samej pompie i zaciskach potrafi roznie hamowac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 20 May 2017 - 23:44
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





Zostaje w takim razie pompa o srednicy tłoczka ~25mm i duże serwo i będzie to działać smile.gif dzięki za pomoc! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 03:27