Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Odelżone autko i wariujący tył - co z tym można zrobić ?
Andrzejsr
post Wed, 03 May 2017 - 22:26
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Odjąłem 70kg Alfie 156 pucharowej (maska i drzwi - więc przed i między osiami jakby nie było) . I kurcze popsułem auto się okazuje - tył lata przy każdym niemal zakręcie, trzeba kontrować, poprawiać itd. No nie to auto - wcześniej pewnie jadące, dające się sterować tyłem płynnie dodawaniem i odejmowaniem gazu.
Lepiej jest na miękkich deszowych oponach. No logiczne.
Ale ciekaw jestem czy ktoś miał podobne doświadczenia po wyrzucaniu kilogramów i jak z tym sobie radzić można poza szybszymi reakcjami na uciekający tył i szybszym kręceniem kierownicą ?
Że bardziej miękkie opony na tył to już wiem, ale skali czasem braknie tej miękkości jak zimny tor, grzać nie można/nie ma gdzie / 1-no okrążeniowa próba.
Mogę jeszcze z 1-1,5 (?) cm obniżyć na gwincie zawieszenia tył.
Coś innego ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 03 May 2017 - 22:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Thu, 04 May 2017 - 09:49
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Pobaw się stabilizatorami. Na tyle możesz nawet odpiąć do testu.
Jeśli zdjąłeś masę bardziej z tyłu, to zmienił się balans i możliwe, że musisz iść w bardziej miękką sprężynę z tyłu.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 04 May 2017 - 11:06
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Z tego powodu wczoraj nagle zniknąłeś w Kielcach, czy była jakaś awaria?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Clio 3 sport cywil - Tor Łódź 1:02,3
BMW E36 325i - Tor Łódź 1:01,7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 04 May 2017 - 11:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie, z tym bym walczył dalej smile.gif chciałem właśnie próbować niwelować ten latający tył jeszcze bardziej miękkimi oponami na tył (deszczowe), założyłem je, na placu - na kostce jeżdżąc ósemki z odejmowaniem gazu wyraźnie czułem różnicę na plus. I właśnie startuję aby sprawdzić ..., gaz do dechy sprzęgło w górę... jedzie kilka metrów... i się odłączają koła od silnika z plamą oleju ze skrzyni wrrr... Nie znam się, ale chyba dyferencjał i rozbita obudowa skrzyni (jakieś kawałki metalu na osłonie, biegi wchodzą, sprzęgło nie wpadło w podłogę), co dziwne bo akurat w tych silnikach nie rozlatują się raczej (w V6 3,2 to tak). No ale i tak miałem pozamiatane jakiekolwiek wyniki przez potrącenie słupka opon i wyjazd w trawę.

Co do sprężyn to by trzeba dorabiać chyba, stabilizator odłączyć - to się muszę nauczyć i takie próby w warunkach treningu np. na Jastrzębiu porobić.
Jak tak bardziej na spokojnie parzę teraz na nagrania i te wrażenia, to balans na pewno się zmienił, przód skręca jeszcze bardziej momentalnie i robi za nózkę cyrkla bo przednie opony ładnie trzymają. A ja mam nawyki aby mocno przód dociążać odejmowaniem gazu - taki chyba trochę 'trial braking' , przynajmniej się starałem tak robić. A tu się bardziej nerwowe stało, w takiej syt nadsterowne i wiele nie trzeba i już zawija tyłem. Pewnie jakby duuużo ćwiczyć to da się opanować, ale coś sprzętowo chciałbym to wspomóc.

Choć jak patrzę na onboardy szybkich FWD - jakiegoś mocnego Clio na przykład, to praktycznie rzadkie są momenty gdy driver trzyma po prostu kierownicę skręconą - cały czas jakieś korekty. Gazem też. I to szybkie . Może tak trzeba.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Sat, 06 May 2017 - 14:35
Post #5


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





Masz regulowane zawieszenie ? Tym można sporo zdziałać + geometria, dodatkowo styl jazdy ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 06 May 2017 - 18:26
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Regulację wysokości - tak bo gwint B14 . Faktycznie od tego trzeba zacząć pewnie. No i nauki na nowo , bo sobie trochę ostatnio pozwalałem np. na przeciąganie hamowania w początkową cześć za krętu a tu to nie można.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Sat, 06 May 2017 - 20:12
Post #7


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





U mnie zdecydowanie pomogła praca / testy nad odpowiednim dobraniem odbicia amora na przedniej/tylnej osi . Mam KW v3
- i tam można naprawdę wiele ustawić .. Obecnie mogę sobie pozwolić na naprawdę głęboki trail braking co przynosi duże efekty w FWD .. W Twoim przypadku - to walka z nadsterownością nie jest chyba dobrym setupem , coś musisz z tym zrobić ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 06 May 2017 - 21:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie jest, nie jest smile.gif męcząca jest taka jazda, świetnie to wychwyciłeś ! a dotąd to był najmocniejszy punkt tego auta - zawieszenie właśnie, bardzo pewnie się na nim czułem . No jeszcze układ kierowniczy bardzo bezpośredni. A teraz się go trochę boję smile.gif Wciąż nie mogę uwierzyć że w sumie nie jakaś ogromna zmiana kilogramowa tak zmienia auto :-/
Niestety siły dobicia i odbicia regulowanej nie mam, zacznę od wysokości, tego stabilizatora jak Jacek radzi, niższych ciśnień opon głownie z tyłu. Może to wystarczy, i tak to testowanie to pooootrwa . W międzyczasie te bardziej miękkie sprężyny na tył może się uda wyszukać.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 06 May 2017 - 22:12
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





tył stabilizator odpiąć albo zdecydowanie poluzować, walczyłem z tym u siebie i pomogło


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GodISmE
post Tue, 09 May 2017 - 00:19
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 08 April 2016





Mi tez to pomoglo (usuniecie staba z tylu) ale mam wrazenie ze to tylko maskowanie problemu ... adresowanie symptomu a nie przyczyny. Powinienem prawdopodobnie sprezyny mieksze zamontowac w pierwszej kolejnosci.


--------------------
www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 09 May 2017 - 17:57
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Na moje amatorskie rozumowanie:

- bardziej miękka sprężyna z tyłu, plus ewentualna regulacja amorów
- bardziej miękki stabilizator na tyle i/lub bardziej miękki stabilizator z przodu (do momentu pojawienia się niechcianej podsterowności)
- zwiększenie negatywu na tylnej osi
- dystans na tył lub szersze opony
- dołożenie wagi na tył kilkoma odważnikami odpowiednio rozmieszczonymi
- skrzydło na tylną klapę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Tue, 09 May 2017 - 21:39
Post #12


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





hehe, to może dorzucę dwa źródła do ognia tongue.gif

http://speed.academy/how-to-fix-understeer...g-setup-tuning/
http://www.rapid-racer.com/suspension-tuning.php

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 22 May 2017 - 09:16
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Miałem okazję pojeździć, niestety nie na Kielcach - żeby mieć porównanie 1:1 (to może za 2 tyg) a na torze z porządną, czystą nawierzchnią - Jastrząb.

Ze zmian : 2 cm w dół tył auta , 0,5cm przód i niższe ciśnienia opon z tyłu. \
Te obniżenia to od strony kierowcy, od strony bardziej odelżonej - 0,5cm jeszcze do tego mniej.
I efekt taki że znów się nie boję Alfy smile.gif no jazda jak przed odelżeniem , z lekko wyjeżdżającym tyłem przy odjęciu gazu w zakręcie - tak jak zdążyłem polubić już żeby sterować gazem w zakręcie troszkę.
Może na śliskim i nierównym być inaczej (Jastrząb gładziutki i czysty) .

Ze stabilizatorem wymiękłem przy próbie odkręcenia łącznika - nie dziwię się, że warsztaty tną łączniki, a nie odkręcają smile.gif A całego odkręcać już nie chciało mi się jak dobrze jeździła.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 22 May 2017 - 09:20
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Andrzej jakie czasy miałeś? Wklej fotkę z monitora, masz na pewno wink.gif


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 22 May 2017 - 09:32
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Tommo @ Mon, 22 May 2017 - 09:20) *
Andrzej jakie czasy miałeś? Wklej fotkę z monitora, masz na pewno wink.gif


Mam, mam smile.gif , wkleję tylko po południu bo tu nie mogę przesłać.

Natomiast co do Jastrzębia to wprowadzili jazdę w 2 kierunkach co jest fajne - bo po pierwsze urozmaica jazdę, a po drugie równo się opony prawe i lewe zdzierają - do przerwy w prawo, po przerwie pod prąd.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Thu, 25 May 2017 - 19:28
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





Tak jak ktoś już proponował, dystans na tył da efekt miększej sprężyny i ogólnie powinna trochę poprawić się stabilność tyłu.

Jak będziesz miał możliwość to skorzystaj gdzieś z wag i spróbuj optymalnie ustawić poszczególne koła.


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 25 May 2017 - 21:28
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Z dystansami to boję się że więcej popsuję. Choć miałem jakieś 0,5cm to na szybko z ciekawości mogę spróbować - czy na moim poziomie jestem w stanie różnicę odczuć.

Co do wag to na pewno jest potrzeba ustawienia - ja ważę 100kg i siedzę po lewej, drzwi kierowcy są cięższe o 10kg niż prawe , fotel, pasy -po lewej, aku (choć lekki - 6kg ) po lewej...
I wyraźnie widzę po hamulcach - zużyciu lewych że strona kierowcy obciąża bardziej.

W planie faktycznie - chciałbym aku do kabiny "w nogi" pasażera z prawej z tyłu umieścić. Niedużo, ale chyba zawsze coś da, a przy okazji wyłącnzik prądu właściwy bym zrobił.

Co do ustawiania na wagach to cośtam czytałem, ale nie wiem czy dobrze rozumiem - jak mam tak jak ja prawą stronę lżejszą, to obniżam prawą stronę tak ? no tak zrobiłem - 0,5cm prawa niżej.
No i tył obniżać żeby go "dociążyć" ? tak zrobiłem - na oko - bez wag - ot 2-2,5cm i się świetnie już jeździło, no ale na suchym i gładkim. Jak na mokrym i mniej równym będzie to nie wiem.
Właśnie o tych wagach myślałem i może coś się uda w tym kierunku. Choć nie mam już mas do przemieszczania za bardzo - sam jestem cofnięty do klatki maxymalnie do tyłu już.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 May 2017 - 21:32
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 25 May 2017 - 21:28) *
Z dystansami to boję się że więcej popsuję. Choć miałem jakieś 0,5cm to na szybko z ciekawości mogę spróbować - czy na moim poziomie jestem w stanie różnicę odczuć.

Co do wag to na pewno jest potrzeba ustawienia - ja ważę 100kg i siedzę po lewej, drzwi kierowcy są cięższe o 10kg niż prawe , fotel, pasy -po lewej, aku (choć lekki - 6kg ) po lewej...
I wyraźnie widzę po hamulcach - zużyciu lewych że strona kierowcy obciąża bardziej.

W planie faktycznie - chciałbym aku do kabiny "w nogi" pasażera z prawej z tyłu umieścić. Niedużo, ale chyba zawsze coś da, a przy okazji wyłącnzik prądu właściwy bym zrobił.

Co do ustawiania na wagach to cośtam czytałem, ale nie wiem czy dobrze rozumiem - jak mam tak jak ja prawą stronę lżejszą, to obniżam prawą stronę tak ? no tak zrobiłem - 0,5cm prawa niżej.
No i tył obniżać żeby go "dociążyć" ? tak zrobiłem - na oko - bez wag - ot 2-2,5cm i się świetnie już jeździło, no ale na suchym i gładkim. Jak na mokrym i mniej równym będzie to nie wiem.
Właśnie o tych wagach myślałem i może coś się uda w tym kierunku. Choć nie mam już mas do przemieszczania za bardzo - sam jestem cofnięty do klatki maxymalnie do tyłu już.


Na wagach to się ustawia nacisk, regulując wysokość zawieszenia albo łączniki stabilizatora. Ale tym zmieniasz tylko naciski (nazywa sie to cross-weight, bo jak regulujesz przednie lewe koło, to efekt jest też w tylnym prawym). Rozkładu masy tym nie zmienisz.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 25 May 2017 - 21:44
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No właśnie, wiedziałem że to nie takie hop siup smile.gif Ale wyrównanie nacisków to nie zaszkodzi pewnie jakbym te wagi miał dostępne?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 25 May 2017 - 22:09
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Andrzej wagi dużo dają. Mam już taki komplet wag w garażu na własny użytek i możne sporo się dowiedzieć i poprawić. Na oko to wiesz... wink.gif
Odpowiedź Jacka traktuj jako "psztyczek" bo rozkład masy to zmienisz jak dasz w inne miejsce akumulator wink.gif


--------------------
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm Poznań 1:44.8
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, szpera, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 06:14