![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Odjąłem 70kg Alfie 156 pucharowej (maska i drzwi - więc przed i między osiami jakby nie było) . I kurcze popsułem auto się okazuje - tył lata przy każdym niemal zakręcie, trzeba kontrować, poprawiać itd. No nie to auto - wcześniej pewnie jadące, dające się sterować tyłem płynnie dodawaniem i odejmowaniem gazu.
Lepiej jest na miękkich deszowych oponach. No logiczne. Ale ciekaw jestem czy ktoś miał podobne doświadczenia po wyrzucaniu kilogramów i jak z tym sobie radzić można poza szybszymi reakcjami na uciekający tył i szybszym kręceniem kierownicą ? Że bardziej miękkie opony na tył to już wiem, ale skali czasem braknie tej miękkości jak zimny tor, grzać nie można/nie ma gdzie / 1-no okrążeniowa próba. Mogę jeszcze z 1-1,5 (?) cm obniżyć na gwincie zawieszenia tył. Coś innego ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Pobaw się stabilizatorami. Na tyle możesz nawet odpiąć do testu.
Jeśli zdjąłeś masę bardziej z tyłu, to zmienił się balans i możliwe, że musisz iść w bardziej miękką sprężynę z tyłu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Z tego powodu wczoraj nagle zniknąłeś w Kielcach, czy była jakaś awaria?
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie, z tym bym walczył dalej
![]() Co do sprężyn to by trzeba dorabiać chyba, stabilizator odłączyć - to się muszę nauczyć i takie próby w warunkach treningu np. na Jastrzębiu porobić. Jak tak bardziej na spokojnie parzę teraz na nagrania i te wrażenia, to balans na pewno się zmienił, przód skręca jeszcze bardziej momentalnie i robi za nózkę cyrkla bo przednie opony ładnie trzymają. A ja mam nawyki aby mocno przód dociążać odejmowaniem gazu - taki chyba trochę 'trial braking' , przynajmniej się starałem tak robić. A tu się bardziej nerwowe stało, w takiej syt nadsterowne i wiele nie trzeba i już zawija tyłem. Pewnie jakby duuużo ćwiczyć to da się opanować, ale coś sprzętowo chciałbym to wspomóc. Choć jak patrzę na onboardy szybkich FWD - jakiegoś mocnego Clio na przykład, to praktycznie rzadkie są momenty gdy driver trzyma po prostu kierownicę skręconą - cały czas jakieś korekty. Gazem też. I to szybkie . Może tak trzeba. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
Masz regulowane zawieszenie ? Tym można sporo zdziałać + geometria, dodatkowo styl jazdy ..
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Regulację wysokości - tak bo gwint B14 . Faktycznie od tego trzeba zacząć pewnie. No i nauki na nowo , bo sobie trochę ostatnio pozwalałem np. na przeciąganie hamowania w początkową cześć za krętu a tu to nie można.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
U mnie zdecydowanie pomogła praca / testy nad odpowiednim dobraniem odbicia amora na przedniej/tylnej osi . Mam KW v3
- i tam można naprawdę wiele ustawić .. Obecnie mogę sobie pozwolić na naprawdę głęboki trail braking co przynosi duże efekty w FWD .. W Twoim przypadku - to walka z nadsterownością nie jest chyba dobrym setupem , coś musisz z tym zrobić ... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie jest, nie jest
![]() ![]() Niestety siły dobicia i odbicia regulowanej nie mam, zacznę od wysokości, tego stabilizatora jak Jacek radzi, niższych ciśnień opon głownie z tyłu. Może to wystarczy, i tak to testowanie to pooootrwa . W międzyczasie te bardziej miękkie sprężyny na tył może się uda wyszukać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tył stabilizator odpiąć albo zdecydowanie poluzować, walczyłem z tym u siebie i pomogło
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
Mi tez to pomoglo (usuniecie staba z tylu) ale mam wrazenie ze to tylko maskowanie problemu ... adresowanie symptomu a nie przyczyny. Powinienem prawdopodobnie sprezyny mieksze zamontowac w pierwszej kolejnosci.
-------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Na moje amatorskie rozumowanie:
- bardziej miękka sprężyna z tyłu, plus ewentualna regulacja amorów - bardziej miękki stabilizator na tyle i/lub bardziej miękki stabilizator z przodu (do momentu pojawienia się niechcianej podsterowności) - zwiększenie negatywu na tylnej osi - dystans na tył lub szersze opony - dołożenie wagi na tył kilkoma odważnikami odpowiednio rozmieszczonymi - skrzydło na tylną klapę |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
hehe, to może dorzucę dwa źródła do ognia
![]() http://speed.academy/how-to-fix-understeer...g-setup-tuning/ http://www.rapid-racer.com/suspension-tuning.php |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Miałem okazję pojeździć, niestety nie na Kielcach - żeby mieć porównanie 1:1 (to może za 2 tyg) a na torze z porządną, czystą nawierzchnią - Jastrząb.
Ze zmian : 2 cm w dół tył auta , 0,5cm przód i niższe ciśnienia opon z tyłu. \ Te obniżenia to od strony kierowcy, od strony bardziej odelżonej - 0,5cm jeszcze do tego mniej. I efekt taki że znów się nie boję Alfy ![]() Może na śliskim i nierównym być inaczej (Jastrząb gładziutki i czysty) . Ze stabilizatorem wymiękłem przy próbie odkręcenia łącznika - nie dziwię się, że warsztaty tną łączniki, a nie odkręcają ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Andrzej jakie czasy miałeś? Wklej fotkę z monitora, masz na pewno
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Andrzej jakie czasy miałeś? Wklej fotkę z monitora, masz na pewno ![]() Mam, mam ![]() Natomiast co do Jastrzębia to wprowadzili jazdę w 2 kierunkach co jest fajne - bo po pierwsze urozmaica jazdę, a po drugie równo się opony prawe i lewe zdzierają - do przerwy w prawo, po przerwie pod prąd. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Tak jak ktoś już proponował, dystans na tył da efekt miększej sprężyny i ogólnie powinna trochę poprawić się stabilność tyłu.
Jak będziesz miał możliwość to skorzystaj gdzieś z wag i spróbuj optymalnie ustawić poszczególne koła. -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z dystansami to boję się że więcej popsuję. Choć miałem jakieś 0,5cm to na szybko z ciekawości mogę spróbować - czy na moim poziomie jestem w stanie różnicę odczuć.
Co do wag to na pewno jest potrzeba ustawienia - ja ważę 100kg i siedzę po lewej, drzwi kierowcy są cięższe o 10kg niż prawe , fotel, pasy -po lewej, aku (choć lekki - 6kg ) po lewej... I wyraźnie widzę po hamulcach - zużyciu lewych że strona kierowcy obciąża bardziej. W planie faktycznie - chciałbym aku do kabiny "w nogi" pasażera z prawej z tyłu umieścić. Niedużo, ale chyba zawsze coś da, a przy okazji wyłącnzik prądu właściwy bym zrobił. Co do ustawiania na wagach to cośtam czytałem, ale nie wiem czy dobrze rozumiem - jak mam tak jak ja prawą stronę lżejszą, to obniżam prawą stronę tak ? no tak zrobiłem - 0,5cm prawa niżej. No i tył obniżać żeby go "dociążyć" ? tak zrobiłem - na oko - bez wag - ot 2-2,5cm i się świetnie już jeździło, no ale na suchym i gładkim. Jak na mokrym i mniej równym będzie to nie wiem. Właśnie o tych wagach myślałem i może coś się uda w tym kierunku. Choć nie mam już mas do przemieszczania za bardzo - sam jestem cofnięty do klatki maxymalnie do tyłu już. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z dystansami to boję się że więcej popsuję. Choć miałem jakieś 0,5cm to na szybko z ciekawości mogę spróbować - czy na moim poziomie jestem w stanie różnicę odczuć. Co do wag to na pewno jest potrzeba ustawienia - ja ważę 100kg i siedzę po lewej, drzwi kierowcy są cięższe o 10kg niż prawe , fotel, pasy -po lewej, aku (choć lekki - 6kg ) po lewej... I wyraźnie widzę po hamulcach - zużyciu lewych że strona kierowcy obciąża bardziej. W planie faktycznie - chciałbym aku do kabiny "w nogi" pasażera z prawej z tyłu umieścić. Niedużo, ale chyba zawsze coś da, a przy okazji wyłącnzik prądu właściwy bym zrobił. Co do ustawiania na wagach to cośtam czytałem, ale nie wiem czy dobrze rozumiem - jak mam tak jak ja prawą stronę lżejszą, to obniżam prawą stronę tak ? no tak zrobiłem - 0,5cm prawa niżej. No i tył obniżać żeby go "dociążyć" ? tak zrobiłem - na oko - bez wag - ot 2-2,5cm i się świetnie już jeździło, no ale na suchym i gładkim. Jak na mokrym i mniej równym będzie to nie wiem. Właśnie o tych wagach myślałem i może coś się uda w tym kierunku. Choć nie mam już mas do przemieszczania za bardzo - sam jestem cofnięty do klatki maxymalnie do tyłu już. Na wagach to się ustawia nacisk, regulując wysokość zawieszenia albo łączniki stabilizatora. Ale tym zmieniasz tylko naciski (nazywa sie to cross-weight, bo jak regulujesz przednie lewe koło, to efekt jest też w tylnym prawym). Rozkładu masy tym nie zmienisz. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No właśnie, wiedziałem że to nie takie hop siup
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Andrzej wagi dużo dają. Mam już taki komplet wag w garażu na własny użytek i możne sporo się dowiedzieć i poprawić. Na oko to wiesz...
![]() Odpowiedź Jacka traktuj jako "psztyczek" bo rozkład masy to zmienisz jak dasz w inne miejsce akumulator ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:12 |