![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":2p8kxmwr) Szpera ma zmniejszać podsterowność, ale potrafi nawet w FWD dawać nagłą nadsterowność na wyjściu z zakrętu jak ktoś nie potrafi to są złe efekty
A co spowoduje tę nagłą nadsterowność? Jaka konkretnie siła? Bo do zmiany mas nie dojdzie bo i skąd, a tył w fwd... Jak na wejsciu nie postawi to na wyjściu też nie, bo po to szpera coby po dodaniu gazu auto odprostowało tor jazdy, czyli pociągnęło auto z winkla.Przecież "ośki" nie postawi bokiem dopoki trzymasz łychę?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
wydaje mi się, że po prostu jak wpadasz w winkiel pełnym butem, to jak nie ma szpery wewnętrzne koło się zaślizga, zewnętrzne "osłabnie" i polecisz w przód (nadsterownie)
jak jest szpera, to dla kierowcy niedoświadczonego z lsd brak poślizgu wewnętrznego koła jest niebezpieczny - trzymasz kierę jakbyś lsd nie miał, a zewnętrzne koło wciąga cię do wewnątrz zakrętu bo jest dociążone. Jak szybko nie zareagujesz to bąk murowany. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
1. jak cie wypycha z zakrętu to jest TO PODSTEROWNOŚĆ
2 Po prostu na płytkowej prawdziwej szperze auto skręci tylko jest mocno odprostowująca siła na kierownicy. Z mojego doświadczenia to jeszcze nie widziałem zeby kogoś obróciło z powodu, że szpera przytrzymała.. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 25 July 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
sorry za OT ale gdzie szukac szpery do starego RWD...? z gory dzieki za wszelkie info.
-------------------- Corolla GT TE71 '80
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Mógłbyś poszukać szpery do Hachiroku u Szeszkina... O kontakt się dowiaduj od chłopaków na forum, ja nie znam żadnego adresu ani telefonu.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Co wy z tymi bąkami FWD? Ja jak dotąd miałem jednego bąka FWD- ale to było jak dopiero co odebrałem prawo jazdy i co tu dużo gadać odmóżdżony jeszcze byłem...
FWD jest napędem wybitnie nie sprzyjającym bakom....NAwet z mega szperą..... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Grzelu nie ma 86... ma starsza
-------------------- they run the best just before they grenade
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("RedKivi":203ug6cy) 1. jak cie wypycha z zakrętu to jest TO PODSTEROWNOŚĆ No a co ja niby napisałem jeszcze raz przeczytaj. CYTAT("RedKivi":203ug6cy) Z mojego doświadczenia to jeszcze nie widziałem zeby kogoś obróciło z powodu, że szpera przytrzymała.. CYTAT("Bullitt":203ug6cy) Co wy z tymi bąkami FWD? Ja jak dotąd miałem jednego bąka FWD- ale to było jak dopiero co odebrałem prawo jazdy i co tu dużo gadać odmóżdżony jeszcze byłem...
No i stąd moje pytania właśnie... bo od zawszę jezdze fwd (niestety) i nigdy ni sie to nie "udalo"... -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
CYTAT("PatiKTP":920majul) Grzelu nie ma 86... ma starsza
Poprawiam się, AE86 produkowali do 88... Jeeez! |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
RedKivi napisał:
1. jak cie wypycha z zakrętu to jest TO PODSTEROWNOŚĆ CYTAT("Marlon":3klkbt0v) No a co ja niby napisałem jeszcze raz przeczytaj. ) CYTAT("Marlon":3klkbt0v) wydaje mi się, że po prostu jak wpadasz w winkiel pełnym butem, to jak nie ma szpery wewnętrzne koło się zaślizga, zewnętrzne "osłabnie" i polecisz w przód (nadsterownie)
Chyba w tym ostatnim wyrazie piszesz o nadsterowności, ale mogę sie mylić |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Marlon":1xkxd2op) No i stąd moje pytania właśnie... bo od zawszę jezdze fwd (niestety) i nigdy ni sie to nie "udalo"...
Da rade Pati...pamietasz jeszcze? |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("BlitzZ!":1h71jcqp) Wydaje mi się, że ma napisane Corolla GT '80, a o ile pamiętam to Hachiroku produkowali do 78.
WHAT? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
To do kiedy je produkowali?!
EDIT: ŁOBOŻE! POMYLIŁEM SIĘ O 10 LAT!! LOOOOL! |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1vujrved) CYTAT("Azrael":1vujrved) Szpera ma zmniejszać podsterowność, ale potrafi nawet w FWD dawać nagłą nadsterowność na wyjściu z zakrętu jak ktoś nie potrafi to są złe efekty :-) A co spowoduje tę nagłą nadsterowność? Jaka konkretnie siła? Bo do zmiany mas nie dojdzie bo i skąd, a tył w fwd... Jak na wejsciu nie postawi to na wyjściu też nie, bo po to szpera coby po dodaniu gazu auto odprostowało tor jazdy, czyli pociągnęło auto z winkla.Przecież "ośki" nie postawi bokiem dopoki trzymasz łychę?? Też tak myślałem że nie postawi dopóki trzymasz. Ale spójrz np. na klase 3 w RC. Jest kilka zakrętów szczególnie w Toruniu gdzie zamiatają tyłami na wyjściu strasznie i rzeczywiście jest taki efekt że w momencie odwiniecia już na wyjściiu z zakrętu FWD z mocną szperą zamiata tyłem, wyjasnić tego niestety nie potrafię, ale zjawisko jest dziwne cokolwiek. Z resztą goście którzy jeżdżą na torach na zahcodzie Integrami zeznają podobne rzeczy - nadsterownośc przy odwiniętym gazie, trochę mi się to w głowie nie mieści ale nie ma powodów nie wierzyć. Wysłany Wto Lip 27, 2004 12:03 pm: CYTAT("Bullitt":1vujrved) Co wy z tymi bąkami FWD? Ja jak dotąd miałem jednego bąka FWD- ale to było jak dopiero co odebrałem prawo jazdy i co tu dużo gadać odmóżdżony jeszcze byłem...
FWD jest napędem wybitnie nie sprzyjającym bakom....NAwet z mega szperą..... Nie ma nic prostrzego niż bąk. Wystarczy słabe FWD, za szybko wjechanie w zakręt, postawienie z lewej żęby nie wylecieć przeodem i za mało mocy żeby wyprostować - wykonane na ulicy Pileckiego w Wawie Pugiem 106 1.1 przy prędkości ok 80km/h, nie polecam - do dacha niedaleko. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Azrael":2o2qnmtc) Z resztą goście którzy jeżdżą na torach na zahcodzie Integrami zeznają podobne rzeczy - nadsterownośc przy odwiniętym gazie, trochę mi się to w głowie nie mieści ale nie ma powodów nie wierzyć.
Dobra, ale w torowych Hondach nadsterownosc nie jest spowodowana szpera. Kombinacja ustawien geometrii i stabilizatorow powoduje ta nadsterownosc. Ja bym nie panikowal, rozmawiamy tutaj o szperze ulicznej. Samochod prowadzi sie duuuuuzo lepiej i zadnych zagrozen szpera nie powoduje w codziennej jezdzie. Bez szpert tez mozna baka walnac jak sie chce. -------------------- Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":2au0mjy3) Nie ma nic prostrzego niż bąk. Wystarczy słabe FWD, za szybko wjechanie w zakręt, postawienie z lewej żęby nie wylecieć przeodem i za mało mocy żeby wyprostować - wykonane na ulicy Pileckiego w Wawie Pugiem 106 1.1 przy prędkości ok 80km/h, nie polecam - do dacha niedaleko.
Tu jest inny problem: Za późna kontra. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
pamietam, pamietam za duzo kontry i duzo za duzo gazu. no i ta przyczepka
-------------------- they run the best just before they grenade
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("PatiKTP":6sk2v9lz) pamietam, pamietam ;) za duzo kontry i duzo za duzo gazu. no i ta przyczepka ;)
??????????????? -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Sat, 31 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Azrael":335pbmao) [Z resztą goście którzy jeżdżą na torach na zahcodzie Integrami zeznają podobne rzeczy - nadsterownośc przy odwiniętym gazie, trochę mi się to w głowie nie mieści ale nie ma powodów nie wierzyć.
tya........ja to przerabiam w QV-ce. Jak mi pierwszy raz taki numer wywineła, to się mocno napociłem, żeby to wyprostować. Bo do głowy by mi nie przyszło, że FWD może z zakrętu wyjechać tyłem |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Azrael":3asbrwut) CYTAT("PatiKTP":3asbrwut) pamietam, pamietam za duzo kontry i duzo za duzo gazu. no i ta przyczepka ??????????????? To bylo do mnie...swojego czasu z Patim moim pugiem pofrunelismy przez jedno ze skrzyzowan - za gleboko zlozylem auto i chcialem je odprostowac mocnym gazem skonczylo sie na efektownym bąku tak ze wyprysnalem tylem z zakretu cyrklujac tak by nie owinac sie na drzewie badz slupie... Skonczylo sie na tym ze rozsmarowalem przyczepke z wlokna szklanego marki niewiadow przypieta do slupa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 22:13 |