![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Czy ma ktoś z Szanownych Forumowiczów szperę helikalną Quaife?
Głównie chodzi mi o to jak sie sprawuje takie urządzenie i na ile skutecznie przenosi moment obrotowy pomiędzy dwa koła. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Ma ją leon20vt w aucie Project 550... Opinia którą słyszałem była raczej mało pozytywna (nie od leona).
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Red Kivi na zahcodzie opinie sa podzielone strasznie, sam pewnie stanę sie w końcu posiadaczem takiej, ale to nie prędko. Na pewno są one stosunkowo osigalne cenowo i to jest ich zaleta. Sam nie znalazłem opinii na temat jazdy z nimi chodciaż ja szukałem info o uzyciu ich w przednim dyfrze czteropędu.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie jest to full wyczynowa szpera jak np w rajdówkach . Ale z taką wycznową ciezko by Ci było poruszać sie po mieście . Ręce by Cię bolały
Quaife może być , napewno jest lepszy niż bez . ogólnie polecam . No i cena rzędu 800-1000$ jest jeszcze do przełknięcia . -------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
No to ja wiem ze nie jest to płytkowa szpera co to kierownice wyrywa.Nawet nie nazywa się LSD tylko ATB(Automatic Torque Bias).Wiem też, że jak sie np.ukreci półośka to sie stoi(na płytkowej da sie jechać).
Chodzi mi tylko o to jak sie sprawuje na dość ostrych zakrętach-czy obciąża wewnętrzne koło w jakiś zadowalający sposób.Oczywiście mówie tu o aucie FWD. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja mam taka szpere. W codziennym uzytkowaniu jest super.
Jestem z niej bardzo zadowolony i zachowanie fury w zakretach jest duuuuzo lepsze niz przy otwartym dyfrze. Plusami Quaife'a sa: - jest bezobslugowa tzn nie musisz wyciagac jej co pewien czas zeby zmieniac plytki - jest totalnie cicha. szpera plytkowa klekocze. Z drugiej strony jak przeszkadza Ci halas to w ogole nie tuninguj samochodu - masz dozywotnia gwarancje minusami sa: - jezeli jedno kolo jest w gorze to szpera nie dziala - nie masz mozliwosci ustawiania "sily" szpery - jest minimalnie wolniejsza od szpery plytkowej Osobiscie moge Ci ja polecic, uwazam, ze jest to jeden z najlepszych modow jakie wykonalem u siebie -------------------- Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Kiedys zglebialem temat, znalazlem komentarze o rozwalaniu sie tych dyferencjalow przy ostrej jezdzie po asfalcie, od ktorego kola sie czesto odrywaja.
Nie pamietem tlumaczenia. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
uważam że stosunek cena jakość jest bardzo pozytywny- jak bym miał u siebie zakładać na tył to też bym walnął Quaife.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: LODZ, WARSZAWA ![]() |
ja tez mam u siebie w Leonie 1.8T i jezdzi sie super .W zakretach jest o niebo lepiej niz ori .Jak tylko masz okazje kupic za dobre pieniadze to nawet sie nie zastanawiaj
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 21 July 2004 Skąd: że znowu!!!!!! ![]() |
KIVIK:
- masz dozywotnia gwarancje - to wielka pomyłka, QUAIFE nie daje na swoje produkty żadnej gwarancji, są to rzeczy używane w "sporcie" i nie ma nie gwarancji Szpery QUAIFA są automatyczne, tzn spinają się samoczynnie w zależnośći od potrzeb, max 70% ale masz gwarancję że nie urwiesz półośki |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
masz tez w racingu , czytaj
http://www.quaifeamerica.com/ The Quaife ATB Differential comes with something else other's don't have: a Limited Lifetime Warranty. This warranty applies even when raced ! >details wiecej szczegolow w opcji details dostepnej na stronie.... jakby byl jakis problem z ta gwaranja to napewno pisali by o tym na roznego rodzajach forum. A zawsze jesli chodzi o trwalosc i pewna dozywotnia gwarancje polecaja tylko quaife, nic innego. -------------------- S1 R K20A JDM
CTR boost - ET 12.066s <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ECU-Performance.com.pl">http://www.ECU-Performance.com.pl</a><!-- w --> HONDATA Dealer |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 18 December 2002 ![]() |
Też sobie sprezentowałem Quaife ATB na przód. Kupiłem lekka używkę. Na razie niestety nie wiele mogę powiedzieć, bo dopiero "się zakłada" w VTG.
Koleś który wcześniej miał ja w swoim A3, ostrzegał mnie abym w pierwszych dniach nie szalał i potrenował trochę ciasne zakręty na pustym placyku. Jemu podobno udało się na dzień dobry strzelić efektowne 180 w normalnym ruchu na Puławskiej |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Spoko prawie jak moje 1 3/4 aaltonena na Grójeckiej ;-) Jeżeli FWD tak chce robić to by znaczyło że działa :-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("scooby-racing":3tokssef) KIVIK:
- masz dozywotnia gwarancje - to wielka pomyłka, QUAIFE nie daje na swoje produkty żadnej gwarancji, są to rzeczy używane w "sporcie" i nie ma nie gwarancji Szpery QUAIFA są automatyczne, tzn spinają się samoczynnie w zależnośći od potrzeb, max 70% ale masz gwarancję że nie urwiesz półośki Stary, czy Ty aby wiesz jak dziala ATB Quaife'a? Chyba zadne z Twoich zdan nie jest prawdziwe -------------------- Tor Poznan w 1:53.04 Integrą R
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Gwarancja wieczysta fajna sprawa, szkoda ze jest honorowana tylko w USA
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
W praktyce wyrażenie "wieczysta limitowana gwarancja" polega na tym, że masz gwarancję dopóki coś się nie zepsuje
Dlaczego ze szperą tak ładtwo "wyciąć bąka"? jeżeli tak trudno się prowadzi, to po co się tego używa - jakie są + i - ? Wiem, jakie są + na 400m. Wiem, po co jest szpera w RWD. a w FWD? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Szpera ma zmniejszać podsterowność, ale potrafi nawet w FWD dawać nagłą nadsterowność na wyjściu z zakrętu jak ktoś nie potrafi to są złe efekty :-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Zakładając że skręcasz, wewnętrzne koło jest odciążone i na nie idzie więcej napędu. Szpera pozwala spiąć napęd na stałe i napędzać koło zewnętrzne, nawet gdy wewnętrzne jest w powietrzu.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("BlitzZ!":2x7180fw) Zakładając że skręcasz, wewnętrzne koło jest odciążone i na nie idzie więcej napędu. Szpera pozwala spiąć napęd na stałe i napędzać koło zewnętrzne, nawet gdy wewnętrzne jest w powietrzu.
Blitzz, ja wiem jak działa LSD, (hyhy) tylko nigdy nie miałem do czynienia z zaszperowanym fwd, dlatego mnie zdziwiło, że aż takie hece mogą się wyprawiać. Widać, że to nie dla każdego diwajs. W każdym razie - thx Azrael za odpowiedź -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Marlon":1ym5c1s6) tylko nigdy nie miałem do czynienia z zaszperowanym fwd, dlatego mnie zdziwiło, że aż takie hece mogą się wyprawiać. Widać, że to nie dla każdego diwajs.
Szpery stosowane w autach ulicznych działają z tego powodu o wiele łagodniej. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 02:03 |