1.8T APU spłynął tłok- możliwe przyczyny ? |
1.8T APU spłynął tłok- możliwe przyczyny ? |
Sat, 08 Apr 2017 - 20:14
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua |
A4 B5 (hybryda K03, dolot+wydech, nowe(oryginalne) wtryski bosch 440tki, nowe cewki i świece.
Po strojeniu niecałe 250 koni i 330 nm. Na zdjęciach czwarty cylinder, reszta ok. Jakby co, mam też zdjęcia głowicy. Co obstawiacie ? -------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 08 Apr 2017 - 20:14
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 08 Apr 2017 - 21:59
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Jakie afr jakie egt i ile przebiegu. Wyglada jakby ten cylinder szedł na ubogo oraz stuk zawitał
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Sat, 08 Apr 2017 - 22:21
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie |
Jakie wtryski dokladnie i skad brane?
-------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 04:25
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua |
Jakie wtryski dokladnie i skad brane? Z intercars. Jakie afr jakie egt i ile przebiegu. Wyglada jakby ten cylinder szedł na ubogo oraz stuk zawitał Odnośnie afr i egt nie mam pojęcia- nie ja stroiłem, a do tych "szalonych" mocy nie montowałem ani jednego gajgera do kontroli. Przebieg 260 tys. Km. Samochód po strojeniu zrobił może 200 km. w cyklu miejskim.. -------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 07:38
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 |
Przyczyna pewnie prosta.
Zmieniłeś wtryski na większe nie zmieniając pompy paliwa. Pompa obsłużyła 3 wtryski a na ostatni na listwie nie starczyło wachy. Temperatura następnie zrobiła swoje. |
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 08:27
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Wszedzie to piszesz i nie rozumie Twojego myślenia, wtrysk sekwencja, i czemu 4 cyl to ostatni ? Skoro nie widziałeś nawet listwy wtryskowej.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 09:48
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua |
-------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 11:35
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 |
Kurde nie pojmuje sam rozbierasz sobie silnik do remontu a nie wiesz co to jest nagar? BTW nagar zwieksza ryzyko stuku.
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 11:44
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
Reszta tłoka i głowica wyglądają normalnie, poza powyższymi przyczynami to mógł lać wtrysk.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 16:42
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 |
RasPL - nie pojmuje twojej ironii.
W ostatnim czasie spłynęły trzy tłoki u ''nowicjuszy''i widok zdjęcia taki sam. Przyczyn może być kilka lecz zawsze wspomniane, że zmienili wtryski na większe nie wspominając lub nie zmieniając pompy paliwa. Efekty te same ze wspomnianymi danymi.... Innym razem napiszę żeby sprawdzili tarcze bo grzeje się a że ostatni tłok to gorączka doszła do tłoka i pomogła spłynięciu. Oczywiście nie bież tego do siebie - to taki żart. |
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 17:12
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
widzialem wrecz identyczny przypadek w audi, silnik pił płyn przez uszczelke na jednym cylindrze
|
|
|
Sun, 09 Apr 2017 - 17:34
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Nic nie biore do siebie tylko Twoje uzasadnienie jakieś dziwne jest, jak silnik się kręci to ostatni wtrysk to jest ktory skoro pracuja stale w sekwencji. W budowe kolektora i problemy z wtryskiem to uwierze ale nie w brakujace paliwo w 4 wtryskiwaczu. Stało się co się stalo trzeba naprawić i sprawdzić te wtryski i program też ktos by musiał sprawdzić.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 14:52
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Zielona Góra |
Przydałoby się zdjęcie wyciągniętego tłoka ale raczej było to spalanie stukowe które najczęściej oddziaływuje na samą krawędź tłoka. Przyczyn już może być kilka no ale raczej za dużo powietrza w stosunku do paliwa.
-------------------- Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD Było 300KM w s3 Jest s4 b8 470KM :-) |
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 14:59
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 |
Jeśli zdjęcie będzie jak w przypadkach o których piałem to dziura w płaszczu tłoka na 1,5cm szer. i wyższa niż połowa tłoka tak na 2/3 - 3/5.
|
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 15:12
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
widać slady po stuku. Moim zdaniem nagle jeden wtrysk stracił wydajnośc - u mnie wywaliło polke tłoka bardziej mechanicznie. Tutaj spłyneła od ciepła. Wyslij do sprawdzenia na maszyne. Nowe wtryski prosto z półki potrafią mieć różne wydajności, więc wysyła się je do sprawdzenia PRZED montażem.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 15:44
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Jest jedna metoda właściwa, po takiej awarii najpierw sprawdza się wtryski, a potem silnik od strony mechanicznej. Wątpię, że to wina softu jeśli problem wystąpił tylko na jednym cylindrze. A co do mocy to miałeś IC czy nie? Jeśli tak to na takim setupie wartości nie były zawrotne.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 19:05
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua |
Czyli wtryski do sprawdzenia, nowa pompa paliwa..
Nie ma seryjnego icka, jest fmic. Zdjęcie tłoka wrzucę na dniach. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Samochód na strojenie pojechał ze starymi cewkami. W trakcie strojenia okazało się, że sie nie nadają.. Zostały zastąpione "nowymi" z 97 roku, ale z zapłonem podobno w trakcie strojenia nic się nie działo. Po przejechaniu niecałych 20 km. zapłony zaczęły wypadać. Wtedy dopiero zamontowałem nowe cewki. Samochód zaczął normalnie jechać. Czy strojenie na syfiastych cewkach mogło się w jakiś sposób przyczynić do takiego obrotu sprawy !? -------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
Mon, 10 Apr 2017 - 19:49
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Teoretycznie nie a praktycznie jak gubily zaplony to stroiciel by to widział i napewno by nie dodawał zapłonu ponad to co w życiu spotkał
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Tue, 11 Apr 2017 - 16:31
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
mozeliwe, ze jak zaczely wypadac to juz wlasnie traciłes kompresje - czyli było po ptakach.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wed, 12 Apr 2017 - 22:04
Post
#20
|
|
User Dołączył: Tue, 26 April 2016 |
panowie może troche offtop ale jeśli chodzi o części boscha z intercarsu to ejst jakiś dramat, czujnik różnicowy dpf wytrzymuje od 3 do 6 miesiecy, DWA nowe czujniki ciśnienia na listwe CR przy 1200 barach puszczały paliwo jak z fontanny, regulator na pompe CR po pół roku nie trzyma paramrtrów naprawde masakra wiec ja bym stawiał na wtrysk. Dla mnie to tak jakby kupowali te chinczyki z alliexpress pakowali i sprzedawali.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 08:56 |