Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> E46 328 Power Stage Bednary, SuperOES itd, przygotowanie
Raceboy
post Mon, 16 Jan 2017 - 09:46
Post #1


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Szanowne forum.

W 2017, w wolnych chwilach, chcemy startować z kolegą na imprezach typu Power Stage Bednary, SuperOES i tym podobne.

Mój kolega Łukasz nabył już pojazd, jest to E46 328 w bardzo, bardzo zdrowym stanie, w którym to mam pełnić rolę pilota smile.gif



I tu pytanie do Was:

Co w tym aucie zmodyfikować, aby zwiększyć jego waleczność i nie wydawać wagona kasy? Nie chodzi o pudło w generalce, ale o frajdę i fajne spędzenie czasu.

Co wzmocnić? Co obspawać? Co sensownie wyciąć? Co wywalić? Co dołożyć?

Na chwilę obecną są już dwa kubełki do zamontowania wink.gif



Jeśli macie na stanie części na sprzedaż, które możemy wykorzystać w projekcie, piszcie na PW. Dary też chętnie przytulimy tongue.gif

Wszystko jest obecnie potrzebne, nawet jakieś sensowne felgi i opony smile.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Jan 2017 - 09:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
AT89S52
post Mon, 16 Jan 2017 - 12:28
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Wzmocnić przede wszystkim podłogę z tyłu i kupić na zapas łączników elastycznych wału oraz półosie.


--------------------
E36 / M50B25 Vanos / GT28 T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Mon, 16 Jan 2017 - 14:28
Post #3


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Szukaj użytkownika Miko z Łodzi, jest też na fb (https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsport/?fref=ts), długi czas latał z sukcesami po bednarach też e46 (co prawda mka chyba, ale jednak) więc coś tam pewnie podpowie.


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 16 Jan 2017 - 15:42
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Dobrze gadają, kupcie gotowe wzmocnienia wózka i wspawajcie je. Łączniki elastyczne i półosie warto mieć na zapas.
W silniku, by zachować dobry współczynnik przyrost/cena polecam kolektor ssący M54B30, wałek ssący M54B30, kolektory wydechowe barany i remap.
Dyferek może z automata, by przełożenie skrócić?


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Mon, 16 Jan 2017 - 16:26
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Ja bym zaczął od poliuretanów w zawias, jakiegoś przyzwoitego gwintu typu ISC albo BC Racing, albo chociaż Bilstein B6/B8 plus sprężyna i możliwie najgrubszych stabilizatorów, bo inaczej to żadnej jazdy tym nie będzie, tylko rejs pontonem, hebel z 330i/d plus dobry klocek, do tego oczywiście w/w wzmocnienia wózka. Łącznik można zrobić z alu. No i jeszcze szpera by się przydała, ale to już całkiem spora sumka się zbiera. IMO w pierwszej kolejności: wózek, zawias, heble, reszta może poczekać.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Mon, 16 Jan 2017 - 19:44
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Chcemy zejść maksymalnie z masy, zależy nam na jak najlepszej trakcji i prowadzeniu. Jakie koła proponujecie? Jakie opony? Co wyciąć, co zostaje? Co jeszcze usprawnić?


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 16 Jan 2017 - 20:18
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Rozmiarowo szedłbym w 16stki.
Hamulce jak kolega napisał 330i/330d, z tyłu ręczny ma inne szczęki, ale i tak pewnie hydrauliczny chcecie pakować?


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Mon, 16 Jan 2017 - 21:23
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





17x9 lekkie BBS RC albo RK z opona 240 bedzie dzialac



--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Mon, 16 Jan 2017 - 21:25
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Od czego najlatwiej montuje sie szpere,do e46?Mam na mysli fabryczna z innego modelu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 16 Jan 2017 - 22:19
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





E34/E36, pytaj w FTWL, robili takie cuda.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
smietnik
post Mon, 16 Jan 2017 - 23:53
Post #11


User
Dołączył: Thu, 17 December 2015





jak dasz hamulce z 330d/i to wtedy felga minimum 17 cali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 17 Jan 2017 - 07:29
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





17 cali jest o tyle niegłupie, że jest spora dostępność używanych full slickow w tym rozmiarze - o ile oczywiście regulaminy imprez, w których zamierzasz startować takie opony dopuszczają


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g69
post Thu, 19 Jan 2017 - 00:12
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 July 2008





https://www.youtube.com/watch?v=lkodCVrOlBo wprawdzie o e36,ale pokazuje w co inwestowac i co daje,moze sie przyda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Thu, 19 Jan 2017 - 12:53
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Z mojego skromnego doświadczenia z tymi autami:

1. Szpera - moim zdaniem obowiązkowa, dużo lepsza kontrola zacieśniania zakrętu i ewentualnego poślizgu. Pytaj w FTWL lub u Michała ze Strykowa (gdybyś nie znalazł kontaktu, to się odezwij, mam zapisany telefon). Jeśli starczy Wam budżetu, można zrobić od razu serwis mostu (kasowanie luzów, wymiana łożysk itd.)

2. Poduszki amortyzatorów (obie osie) - załóżcie co najmniej Mkowe, a do przodu najlepiej cambery 3D z unibolami (tylko raczej nie chinole), żeby można było regulować zarówno negatyw jak i KWSZ. Tyle na elementach poli występują np. ze Stronglexa. Na starych lub seryjnych poduszkach, precyzja prowadzenia jest moim zdaniem średnia i auto nie reaguje fajnie na skręt kierownicą.

3. Tylne wahacze regulowane z unibolami - będziecie mogli regulować dużo mocniej negatyw na tylnej osi

4. Regulowane stabilizatory - H&R, ewentualnie Whiteline

5. Lekkie felgi - szukajcie sportowych używek (OZ, Team Dynamics itd.) lub kupcie coś z Japan Racing - jak na chinola są lekkie i wytrzymałe. Nie wiem jak jest ze sportowymi rozmiarami w 16 calach, przy 17 jest ten plus, że w ostateczności możecie się ratować używkami, których jest sporo (w odpowiednio szerokim rozmiarze).

6. Hamulce - zrobiłbym conajmniej przewody w stalowym oplocie (w EnZet, będą tańsze) i skontrolował stan twardych przewodów w budzie (niestety ze względu na wiek bywają już skorodowane). Do tego klocek w zależności od rodzaju prób - DS2500, StopTech, Pagid.

7. Gwint - w zależności od budżetu, ale polecałbym szukanie cierpliwie używki, którą da się zregenerować. Ostatnio znalazłem do e36 Bilsteina B14 za 1500zł w stanie dobrym.

8. Obspawanie podłogi przy tylnym wózku - w większości aut mocowanie jest już wyrwane, przy okazji warto wymienić poduchy w wózku, bo nikt tam nie zagląda.. W tym miejscu poszedłbym raczej w gumowe elementy, bo dzięki temu buda dłużej pożyje.

9. Poli w zawias - tu w zależności od budżetu.

10. Shortshifter - jeśli będzie budżet, to polecam nabyć cały z koszem (IRP, SWAG, FTWL), jeśli nie, to chociaż chinola i nowe tulejki. Przy standardowych rozwiązaniach precyzja jest średnia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Thu, 19 Jan 2017 - 13:01
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





CYTAT(smietnik @ Mon, 16 Jan 2017 - 23:53) *
jak dasz hamulce z 330d/i to wtedy felga minimum 17 cali



To nie jest prawda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Thu, 19 Jan 2017 - 13:03
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Dzięki za podpowiedzi smile.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
smietnik
post Thu, 19 Jan 2017 - 17:34
Post #17


User
Dołączył: Thu, 17 December 2015





To ciekawe. Kiedyś miałem e46 i orientowałem się w temacie. 330d/i mają większe zaciski i wszędzie pisali, że 16 cali fizycznie jest za mała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 19 Jan 2017 - 17:52
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Pewnie znajdą się jakieś felgi 16", które na styk pomieszczą zacisk. Ja kiedyś w e36 miałem 15" na tarczy 300 mm i też wszyscy pisali, że się nie da.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Thu, 19 Jan 2017 - 21:39
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





CYTAT(matteusz @ Thu, 19 Jan 2017 - 17:52) *
Pewnie znajdą się jakieś felgi 16", które na styk pomieszczą zacisk. Ja kiedyś w e36 miałem 15" na tarczy 300 mm i też wszyscy pisali, że się nie da.


W e34 seria 300 i felga 15.

Mam w e36 hebel z e46 330i i felgi borbet A 17". Nie ma gdzie wklejic ciezarkow bo stukaja o zacisk. Felgi stalowe 16" et 34 nie wchodza na zacisk. Poprostu zacisk z 330i jest spory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sat, 21 Jan 2017 - 01:41
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





W e34 tarcza jest 2x wyższa niż ta w e46 więc zacisk się mieści bo ucieka na zewnątrz felgi. "trójka" ma niziutką i już trzeba szukać konkretnej i pojemnej 16" żeby zmieścić hampel z 330i/d

Spawaj podłogę na start -> mocowana wózka. Masa? Pruj co zbędne jak wszędzie. Kanapy, wykładziny, jakieś maty z drzwi, podłogi, zbędne kable od audio, itp. itd. ...szyby na korbe biggrin.gif
Szpera imho musowo. Generalnie jakoś nie wyobrażam sobie auta rwd do jeżdżenia na czas bez szpery. Każdy żwirek, pobocze itp. urywa cenne sekundy na szukaniu trakcji.
Zaspawany dyfer też nie jest idealny i przynosi trochę wad
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 22 October 2019 - 10:21