Sterownik wentylatora/pompy paliwa PWM |
Sterownik wentylatora/pompy paliwa PWM |
Sat, 07 Jan 2017 - 17:25
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 October 2008 Skąd: Hebdów/Kraków |
Szukam jakiegoś sterownika ktory występował w seryjnych samochodach, jest sterowany za pomocą PWM i nie kosztuje dużo.
Głównie chodzi o sterowanie pompa paliwa więc pewnie 30A wystarczy ale mocniejsze też mogą być. Można by płynnie sterować również wentylatorami/ 2 dwoma pompami Ktoś wie z jakiego samochodu mogę coś takiego dorwać? -------------------- _
_http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 07 Jan 2017 - 17:25
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 07 Jan 2017 - 17:58
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Wszystkie nowsze Fordy, Volvo, BMW itp. sterują tak wentylatorami chłodnicy, moduł siedzi od razu na wentylatorze.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Sat, 07 Jan 2017 - 18:33
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw |
http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnik...6667993326.html
http://allegro.pl/regulator-obrotow-do-sil...6669759208.html mozna cos takiego wykorzystac Jak ktos cos potrafi w elektronice to tutaj jest temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2433995.html |
|
|
Sat, 07 Jan 2017 - 19:07
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnik...6667993326.html http://allegro.pl/regulator-obrotow-do-sil...6669759208.html mozna cos takiego wykorzystac Jak ktos cos potrafi w elektronice to tutaj jest temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2433995.html Kolega raczej coś innego szuka niż podałeś. Gotowy układ sterujący PWM silnik DC na podstawie niskoprądowego sygnału PWM podanego np. ze standalone jakiegoś. To co zaproponowałeś nie nadaje się do tego. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Sat, 07 Jan 2017 - 20:02
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow |
W seryjnych samochodach najczęściej jest moduł który na podstawie sygnału PWM ogranicza prąd a co za tym idzie prędkość pompy. Jak przyjedziesz do firmy to ci dam jeden gdyby cię interesował taki moduł.
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 09:59
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw |
Kolega raczej coś innego szuka niż podałeś. Gotowy układ sterujący PWM silnik DC na podstawie niskoprądowego sygnału PWM podanego np. ze standalone jakiegoś. To co zaproponowałeś nie nadaje się do tego. Uwierz mi nadaje sie, tylko trzeba wiedziec jak to podlaczyc. |
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 10:54
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 October 2008 Skąd: Hebdów/Kraków |
Pewnie się da. Zamiast urządzenia które generuje sygnal pwm trzeba by podlaczyc sygnal z SA.
Ale bardziej skłaniam się do urządzeń które są w seryjnych samochodach bo sa po prostu do tych celów skonstruowane. Mają szczelna obudowa, odpowiednio odprowadzają ciepło itp... GrzesiekK wiesz może ile prądu pobierają takie wentylatory? -------------------- _
_http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa |
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 11:17
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
GrzesiekK wiesz może ile prądu pobierają takie wentylatory? Przeważnie mają koło 500-600W mocy więc jakieś 40-50A -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 11:41
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów |
Spal ma pobór rzędu 10-15A co daje nam max 180W.
W seryjnych autach średnio to 350w około 30A. Pozdro -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 15:10
Post
#10
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Montuje dodatkowego Boscha 044 i przydało by sie cos takiego zeby nie wył cały czas.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 08 Jan 2017 - 16:28
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Rozważ sterowanie dwubiegowe, gdzie bieg niższy idzie przez rezystor(oczywiscie odpowiedniej mocy). Dwa przekaźniki potrzebujesz I w zasadzie rozwiązuje to problem grzania paliwa przy małych obciazeniach.
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Tue, 10 Jan 2017 - 18:06
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
A moduł pompy paliwa z fsi/tfsi nie nada się ? Nie wiem jaki prąd potrafią przenieść bez upalenia.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Sat, 22 Dec 2018 - 15:06
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 March 2016 |
Trochę odkopię ale właśnie walczę z takim tematem. Sterownik pompy 3C0906093C z Audi TTS 8J ale występował w wielu autach z grupy VAG przy bezpośrednim wtrysku. Mam założone EMU black - próbowałem różnych częstotliwości i różnego wypełnienia sygnału PWM ale coś nie chce ruszyć - może ktoś walczył z takim tematem? Nie mam jak sprawdzić jak się zachowuje ori sygnał. Wentylatory bez problemu wysterowałem a tutaj coś nie chce to ruszyć.
|
|
|
Sat, 22 Dec 2018 - 20:12
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
moduł wentylatora z volvo taki po 2000 roku nada się. czerwony czarny i cienki fioletowy. tylko nie pamietam czy 0-5v czy 0-12.
z boschem 044 miałem tak, że jeden regulator nie dawał rady odprowadzić paliwa (bo miał 2 bary na powrocie, i tak musiało zostać ze względu na konstrukcje wozu) i miałem na listwie na wolnych zamiast 3,8 to 5 barów. dałem dwa regulatory ale ten moduł pwm na pompe jest lepszy pomysł. |
|
|
Tue, 25 Dec 2018 - 11:35
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
z volgo czerwony +12v, fioletowy 0-5v
|
|
|
Tue, 25 Dec 2018 - 18:00
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
czy boscha 044 zamontowanego na zewnątrz zbiornika można owinąć czymś dżwiękochłonnym ale jednocześnie nie przewodzącym ciepła czy się przegrzeje? np wkłady pomp chłodzą się w kubku zamontowanym w baku a taki bosz?
|
|
|
Wed, 26 Dec 2018 - 16:11
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Pompa zewnętrzna chłodzona jest przez paliwo, które przez nią przepływa, nie trzeba na siłę z zewnątrz jej schładzać, byle jej w płaszczyk nie ubierać, bo się spoci.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Thu, 17 Jan 2019 - 13:27
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
Ten moduł z volvo "czerwony" ma ktoś jakiś nr na niego
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) >647KM & 669Nm + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:45 |