Mazda RX8 K20K - DailyCar |
Mazda RX8 K20K - DailyCar |
Fri, 14 Apr 2017 - 09:56
Post
#21
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
ciekawe jest to że tu mamy projekt k20 + kompresor i przy 0.8bara jest 311KM a obok jest projekt civica kolegi Ziombel który w podobnym silniku k20 bez doładowania i totalna seria ma 250KM pewnie jakby u niego dmuchnąć 0.3b to by było +300KM Kompresor zzera moc. Ja na 0.9 bara mialem 350hp. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 14 Apr 2017 - 09:56
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 14 Apr 2017 - 11:26
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
ciekawe jest to że tu mamy projekt k20 + kompresor i przy 0.8bara jest 311KM a obok jest projekt civica kolegi Ziombel który w podobnym silniku k20 bez doładowania i totalna seria ma 250KM pewnie jakby u niego dmuchnąć 0.3b to by było +300KM Totalna seria bez szans na realne 250PS. Moze JDM ze swoimi lepszymi walkami, wyzsza kompresja i fajniejszymi kolektorami. Ale EDM seria nie ma mozliwosci (poza kreatywna hamownia). -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wed, 06 Sep 2017 - 09:10
Post
#23
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Dłuższa przerwa w aktualizacji na forum - ale już opowiadam co się podziało.
Jakieś 3-4 miesiące temu coś mi zaczęło stukać w silniku. Podejrzana oczywiście była panewka już w głowie kosztorys wszystkiego - w sumie dobry powód by zakuć silnik itd. Miesiąc przerwy z braku czasu - później głupi traw, że policja mi zabrała prawko na 3 miechy - wiec naglę się znalazł czas na sprawdzenie co tam się podziało w tym silniku. Obsłuchałem po kiju jak to się kiedyś robiło i jest cały sprawca zamieszania - przepustnica z audi co steruje boostem na kompresorze - źle ustawione sterowanie spowodowało że przy maksymalnym zamknięciu silnik dalej ją domykał aż nie wytrzymała zębatka i częściowo pękła. Jak już było wiadomo że to "pierdoła" i silnik jest okej troszkę mi ulżyło Przed wymianą przepustnicy wpadła ona do Niutona na podłączenie i ustawienie w EMU na zewnątrz by nic już się nie popsuło. ( w sumie jak byśmy Jackkpl posłuchali na początku problemu by nie było :| ) Przy okazji wymiany przepustnicy zająłem się innymi rzeczami - nowa bezszczotkowa pompa wody, czyszczenie sanek i malowanie, zrzuciłem miskę olejową i zamówiłem pompę oleju bez wałków balansowych - niestety nowa pompa miała większą zębatkę a moja miska olejowa jest obniżona przez sanki i nic z tego nie wyszło - musiałem odesłać. Plus taki, że w misce zostawało zawsze sporo oleju - więc zrzucenie miski pozwoliło wszystko wyczyścić i przejść na olej Motul xpower 10w60. Wpadła reszta łączników silikonowych, nowy dolot na filtrze K&N - rolka kompresora została stoczona bo miała za wysokie rowki i pasek cięło i się ślizgał. Wróciły ori poduszki silnika na których wcześniej obijał się silnik ale nic nie trzęsło budą jak na tych z BMW. Podkładki pomiędzy poduszkę a łapę załatwiło obijanie się silnika o magiel który też został o 3mm odsunięty. Dodatkowo okleiłem złotą matą termiczną grodź dla odbijania ciepła - jeszcze muszę to zrobić nad skrzynią. Po wszystkich pracach ponownie wybrałem się do STW do Niutona na dostrojenie silnika - kreski i filmik poniżej Z wyniku jestem bardzo zadowolony - pewnie jeszcze kat ori wydech mazdy może coś blokuje ale więcej mi nie potrzeba ( póki co ) Szczególnie, że silnik nie otwierany, nie odprężony. Więc i tak mu lekko nie jest. Zamówiłem u Jackkpl jego HomeMade TCS ( https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/?fref=ts ) W przyszły czwartek montaż a 17 września lecę na Tor Jastrząb wszystko przetestować Przy okazji hamowni RX wpadł na wagę żeby sprawdzić czy po swapie zmienił się jakoś bardzo rozkład masy. Wynik również super - ( aku przeniesiony na prawy tył ) - wiadomo masa poszła do góry przy silniku ale sam rozkład został zachowany. Auto mierzone na pełnym baku bez kierowcy, pełne wyposażenie wnętrza. Wpadła również lotka na zamówienie na klapę - coś innego niż te wysokie spojlery a na co dzień tak się nie rzuca w oczy Jeszcze niedługo wpadnie spliter na przód i będzie super https://www.youtube.com/watch?v=_HUgT4tf40A Na tą chwilę tyle - może uda się kupić wnętrze recaro przed Jastrzębiem ale to wyjdzie w praniu |
|
|
Wed, 06 Sep 2017 - 11:59
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin |
Moim zdaniem wszystko wyszło rewelacyjnie- samochód jest perfekcyjny!
|
|
|
Thu, 07 Sep 2017 - 08:11
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
Te kreski tak równe jakby je ktoś linijką namalował
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Sat, 09 Sep 2017 - 14:24
Post
#26
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Niuton umie rysować w paincie
I jest - wnętrze z RX8 R3 recaro |
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 12:15
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin |
Piękny fotel! nie lepiej jednak pod tor włożyć np pole position? Trzymanie sporo lepsze chyba? Czy w tych jest na tyle dobrze że nie było potrzeby wkładania kubła?
|
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 18:51
Post
#28
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Na pewno typowy kubeł by trzymał lepiej. Jednak nadal utrzymuje że to Daily
To też moje jedyne auto na tą chwilę wiec te są o wiele wygodniejsze. Wszystko pasuje P&P. Z dokładnym trzymaniem sprawdzimy na Jastrzębiu w weekend. Na drodze nie ma gdzie i średnio bezpieczne. |
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 20:37
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 |
Powiedz rozważałeś może użyć wbudowanej kontroli trakcji w EMU? skoro już jest...
Poza tym bardzo podoba mi się twój DC zaczynam wątpić na sensem mojego (ale to pewnie nie tylko ja) patrząc na twój temat:) -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 21:02
Post
#30
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Kontrola Trakcji od Jacka sprawdzi się lepiej.
Z czego wiem ta z EMU działa po skoku obrotów i na tej podstawie odcina moc. TCS Jacka zbiera info z czujników ABS wiec reaguje szybciej. |
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 21:26
Post
#31
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Kontrola Trakcji od Jacka sprawdzi się lepiej. Z czego wiem ta z EMU działa po skoku obrotów i na tej podstawie odcina moc. TCS Jacka zbiera info z czujników ABS wiec reaguje szybciej. Nie tyle szybciej, co działa inaczej. Ta z EMU jest pod konkretne warunki i prostą drogę. EMU pozwala na pewny przyrost prędkości obrotowej np 1000rpm/1s przy danym biegu. Sprawdzi się to na prostej, ale z górki i pod górkę będzie już inaczej. Na mokrym i śliskim 500rpm/1s będzie już powodowało uślizg, a EMU nadal będzie ograniczało do tych 1000rpm/1s. Do tego jazda w zakręcie na limicie trakcji, EMU pozwoli obrotom na wzrost , a to już jest uślizg. Ta z EMU to raczej do drag racingu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 10 Sep 2017 - 23:01
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Nie tyle szybciej, co działa inaczej. Ta z EMU jest pod konkretne warunki i prostą drogę. EMU pozwala na pewny przyrost prędkości obrotowej np 1000rpm/1s przy danym biegu. Sprawdzi się to na prostej, ale z górki i pod górkę będzie już inaczej. Na mokrym i śliskim 500rpm/1s będzie już powodowało uślizg, a EMU nadal będzie ograniczało do tych 1000rpm/1s. Do tego jazda w zakręcie na limicie trakcji, EMU pozwoli obrotom na wzrost , a to już jest uślizg. Ta z EMU to raczej do drag racingu. Jackkpl, jak działa Twoja kontrola trakcji w czterołapie? -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Mon, 20 Nov 2017 - 20:18
Post
#33
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Kolejny Update.
Udało się odwiedzić Tor Jastrząb - trening - 17 września - Wynik mało zadowalający 6 czas. Nadal nie udało mi się kupić lepszych opon niż to co jest na co dzień. (Dunlop Max Sport RT2) Cały trening przejeżdżony - zero awarii - wyszło parę rzeczy które trzeba będzie poprawić. Mianowicie chłodzenie kompresora, dwa okrążenia na pełnej i kompresor przegrzany. Mam dwa pomysły jak to rozwiązać. Pierwsze zmienić obieg wody, w tej chwili przechodzi przez zbiornik wyrównawczy a powinien być zamknięty - zbiornik wyrównawczy na osobnym obiegu. Dwa - zwiększyć pojemność układu. Do tego jeszcze plan jest na maskę z otworami, co by powietrze chłodziło sam kompresor. Do tego był to też pierwszy test Home Made TCS - niestety brakło czasu na poprawne ustawienie wszystkiego i mało co mi pomogło w jeździe. Wyniki z Jastrzębia i parę filmików: Po treningu udało się wpaść do STW Center i z Niutonem ogarnąć Home Made TCS - trzeba było zrobić małą modyfikację. Teraz już wszystko śmiga jak należy. Super pomaga - szczególnie na co dzień, kiedy warunki zmieniają się co chwila. Filmik z tego, jak to działa poniżej. Bardzo zasyfiona trylinka w deszczu. Wpadł również pakiet dokładek na przód z Time Attack Custom. Ciężko powiedzieć czy coś to daje - ale lekko wypina zderzak, więc jakaś siła na niego działa. Do tego agresywniej wygląda W październiku wpadłem na Tor Radom - mały techniczny tor, na którym lubię jeździć. Tu TCS pokazał swoje możliwości. Dużo wcześniej mogłem wciskać gaz do dechy i dużo to pomagało. Przy kolejnych przejazdach zmniejszałem działanie TCS-a potencjometrem. Udało się zająć II miejsce w klasie 5. 11 listopada również odwiedziłem Tor Radom - Puchar Radomia Mistrz Kierownicy 2017 - seria II. Tu pogoda mnie troszkę załatwiła - ale i tak uważam, że lepiej wykorzystałem RX-a niż na poprzedniej imprezie. Pierwszy przejazd dość zapoznawczo - nie było zapoznania - później mały szok - 3 czas - kolejne dwa przejazdy na dochodzenie w parze z Toyotą Corollą Proto. Dość spore wyzwania. Pierwszy przejazd udało się wygrać. W drugim nie miałem szczęścia i jechałem w dużym deszczu. Nadal seryjna opona dość starta już słabo sobie radziła z odprowadzaniem wody - nawet TCS mimo walki dużo mi nie dał, bo walczyłem tylko o to, by się tylko nie obrócić(30s gorszy czas). Za to w Toyo napęd na cztery koła i Michelin P2G zrobiło swoje. Ostatecznie II miejsce w klasie 5 oraz 3 w klasyfikacji sezonu. Mimo wszystko zadowolony jestem bardzo. Auto dobrze podaje i nie trzeba z nim walczyć. Teraz czas na zimowy odpoczynek i parę usprawnień. W tym zmiana szpery na seryjną w lepszym stanie, poliuretan na tył, zmiana układu chłodzenia kompresora i w końcu mam nadzieje lepsze opony na tor. |
|
|
Wed, 11 Jul 2018 - 12:44
Post
#34
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Dawno nic nie było RX-em jeżdżę na co dzień - upalam na Time Attack Poland bez większych problemów - zrobiłem już nim 25kkm.
RACE TCS sprawdza się super - chłodzenie auta poprawione. Ostatnio nawet nagraliśmy krótki film z RX8K20K w roli głównej Mazda RX-8 K20 Supercharger 4K! |
|
|
Wed, 11 Jul 2018 - 15:16
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin |
Jedyne co bym w tym aucie zmienił to koła na jakies markowe lekkie np o.z ultrallegera w czarnym macie. Reszta wymiata.
|
|
|
Wed, 11 Jul 2018 - 15:52
Post
#36
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jedyne co bym w tym aucie zmienił to koła na jakies markowe lekkie np o.z ultrallegera w czarnym macie. Reszta wymiata. I byś pojechał na 1 trackday i miał 8-ki z felg . Daj spokój... -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 11 Jul 2018 - 22:38
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin |
Z ultrallegera hlt? żartujesz? ludzie po 1000hp upalają na torach. Sam mam takie u siebie. Chyba nie sądzisz że jr jest wytrzymalszy...
|
|
|
Wed, 11 Jul 2018 - 22:59
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Nikt nie żartuje. Ultraleggera lubi pękać. Do czasu każda upala. Też mam te felgi. JR to kwestia masy, jak będzie ważył 1.5xultraleggera to będzie wytrzymalszy, a chyba nie sądzisz, że jest lżejszy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 12 Jul 2018 - 13:20
Post
#39
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Z ultrallegera hlt? żartujesz? ludzie po 1000hp upalają na torach. Sam mam takie u siebie. Chyba nie sądzisz że jr jest wytrzymalszy... Znajdz uzywane OZ nie pogiete . Znajomy pogial na torze w evo, a po rajdzie mial 4 krzywe. JR uzywam dopiero pare mcy, nadal sa proste. 18x9.5 wazy 10kg. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Thu, 12 Jul 2018 - 15:16
Post
#40
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice |
Szczerze - jak kupowałem JR to kierowałem się najpierw tym, że mi się podobają, później ceną oraz tym, że wiedziałem, że siadam za kółkiem mocnego RWD - a nie mam jeszcze skilla i koła mogą szybko polecieć
JR tanie felgi wiec w razie co nie szkoda tak jak jakieś za 5-10k Do tego co do wytrzymałości JR - przejeździłem 1kkm po torach atakując mocno tarki, przykleiłem się przy 120kmh do krawężnika bokiem - tak, że obie felgi były przerysowane grubo po całym rancie i nic złego się z nimi nie stało. Jak je regenerowałem i zmieniałem kolor to nawet nie były pokrzywione, a mam je już z 3 lata. Także, każdy tak jedzie po JR a to wcale nie są takie złe felgi No i najważniejsze - podobają mi się. Chociaż nie ukrywam, że może kiedyś wpadnie coś "ori" PS. Miałem na RX-e też OZ WRC Superturismo LM 18' - ale jakoś mnie nie porwały Sprzedałem pod jakieś szybkie Subaru w WWA |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:26 |