MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
Fri, 27 Oct 2017 - 19:55
Post
#341
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Mialem taka szpere z gt3 997 w rekach, ale musialbym zobaczyc animacje tego jak to dziala . Tam tez bylo niesymetrycznie w jedna i druga strone, a katy tych ramp sa inne dla gt3 cup i gt3 zwyklego.
Dobra, a jak sie szpera plytkowa zachowuje w zakrecie? Kola maja rozna predkosc czy nie? Rozumiem,ze zaleznie od sily napedowej nastepuje spiecie (wiecej mocy wiecej spiecia)? Na moje rozumowanie nie jest to korzystne, bo dopoki nie tracisz fizycznie trakcji to nie trzeba spinac szpery. Jedziesz na przyklad po malym luku i dajesz maks gazu na 3ce, szpera sie spina i powoduje podsterownosc + auto sie gorzej napedza , bo napedowa os traci duzo mocy przez spiecie szpery. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 27 Oct 2017 - 19:55
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 27 Oct 2017 - 20:57
Post
#342
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła |
Siła spięcia nie zależy od mocy, ZAWSZE zależy od różnicy prędkości kół.
|
|
|
Fri, 27 Oct 2017 - 21:05
Post
#343
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
Mialem taka szpere z gt3 997 w rekach, ale musialbym zobaczyc animacje tego jak to dziala . Tam tez bylo niesymetrycznie w jedna i druga strone, a katy tych ramp sa inne dla gt3 cup i gt3 zwyklego. Dobra, a jak sie szpera plytkowa zachowuje w zakrecie? Kola maja rozna predkosc czy nie? Rozumiem,ze zaleznie od sily napedowej nastepuje spiecie (wiecej mocy wiecej spiecia)? Na moje rozumowanie nie jest to korzystne, bo dopoki nie tracisz fizycznie trakcji to nie trzeba spinac szpery. Jedziesz na przyklad po malym luku i dajesz maks gazu na 3ce, szpera sie spina i powoduje podsterownosc + auto sie gorzej napedza , bo napedowa os traci duzo mocy przez spiecie szpery. Ten mój post powyżej napisałem strasznie bełkotliwie ale roczna córeczka mi pomagała go pisać. Wyobraź sobie jak moment dociera do dyfra, wałek atakujący przekazuje moment na koło talerzowe które jest przykręcone do szpery, koła stoją na asfalcie i są połączone przez półosie z kołami koronowymi w mechanizmie różnicowym, silnik stara się obrócić szperą, koła temu przeciwdziałają a w szperze są ustalone właśnie na tym trzpieniu, przez co siła spina szpere. Widzisz to ? Co do zachowania w zakręcie to będzie zależało od spięcia wstęnego, kątów rampowych i traktowania gazu no i opon. Pozdrawiam |
|
|
Fri, 27 Oct 2017 - 22:03
Post
#344
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Siła spięcia nie zależy od mocy, ZAWSZE zależy od różnicy prędkości kół. No właśnie nie .Z filmów , które oglądałem wynika,że moc z silnika idzie na obudowę dyfra, obudowa pcha ośkę "pinion gear", a ta oską ze względu na konstrukcje ramp wywiera siłę na tarczki. Czyli niezależnie od różnicy prędkości kół, ten wałek wywiera siłę spinającą tarczki. Jak nie dajesz gazu w zakręcie i nie hamujesz, to płytkowa szpera nie blokuje ci razem kół - masz różnicę prędkości na kołach, ale każde z nich obraca się z inną prędkością, niż obudowa dyferencjału. Działa wtedy jak otwarty dyfer. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 17 Dec 2017 - 21:07
Post
#345
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
W końcu dotarł długo oczekiwany nowy aktuator do turbo, bo poprzedni miał za słabą sprężynę.
Teraz jest sprężyna ponad 1,2 bara, więc doładowanie powinno dużo szybciej się pojawiać. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
gość_mat13por_* |
Sun, 17 Dec 2017 - 23:08
Post
#346
|
|
Gdzie kupiles?
|
|
|
Mon, 25 Dec 2017 - 18:42
Post
#347
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
mat13por nie wiem czy zasłużyli na reklamę, ale firma ma "5" zamiast "S" w nazwie
Kilka postów wyżej pisaliście, że nie słychać jak obecnie brzmi samochód z zewnątrz, układ wydechowy, turbo i blow off. Korzystając z wolnej chwili, zmontowałem taki film gdzie to wszystko słychać: https://www.youtube.com/watch?v=Q9b7ePvn870...eature=youtu.be -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 09:28
Post
#348
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 14:18
Post
#349
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Ostatecznie seryjne ECU czy Emu ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Thu, 28 Dec 2017 - 14:04
Post
#350
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos |
EMU z podłączonymi i skonfigurowanymi stukami, EGT, AFR, moduł DBW do seryjnej przepustnicy, MAC, EDL-1
Jest w planach podłączenie równolegle seryjnego komputera aby działały seryjne zegary oraz ABS ale to pewnie już w nowym sezonie chyba, że uda się nawiązać komunikację po CAN. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Thu, 28 Dec 2017 - 16:29
Post
#351
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Dokładnie tak jak Zbyszek napisał.
Dzisiaj po kilku poprawkach pod maską, wykresy doładowania wyglądają tak (max boost ustawiony 1,4 bara): -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Thu, 28 Dec 2017 - 23:20
Post
#352
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Ile masy realnie to w202 bedzie mialo ? Ja bym chcial dojsc do jakichs 400hp/1000kg, ale to bedzie ciezkie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 11:13
Post
#353
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Jacek dzisiaj planuję go zważyć, bo też dzisiaj odstawiam go do kolegi Trela na budowę klatki bezpieczeństwa.
400KM/1000kg będzie bardzo ciężko osiągnąć, bo musiałbym zrobić jakieś 500KM i 700Nm przy około 1250kg, co najpewniej spowoduje, że samochód będzie bardzo trudny w prowadzeniu, chociaż czas pokaże... Seryjny silnik na pewno tyle nie wytrzyma, skrzynia też nie... Na ten moment muszę przede wszystkim popracować nad przeniesieniem tej mocy i momentu na asfalt. Jacek a jak wygląda wykres doładowania u Ciebie przy kompresorze? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 11:21
Post
#354
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jacek dzisiaj planuję go zważyć, bo też dzisiaj odstawiam go do kolegi Trela na budowę klatki bezpieczeństwa. 400KM/1000kg będzie bardzo ciężko osiągnąć, bo musiałbym zrobić jakieś 500KM i 700Nm przy około 1250kg, co najpewniej spowoduje, że samochód będzie bardzo trudny w prowadzeniu, chociaż czas pokaże... Seryjny silnik na pewno tyle nie wytrzyma, skrzynia też nie... Na ten moment muszę przede wszystkim popracować nad przeniesieniem tej mocy i momentu na asfalt. Jacek a jak wygląda wykres doładowania u Ciebie przy kompresorze? Obecnie 3k rpm 0.7 4kcokolice 0.9 5k okolice 1 Dalej 1.1 do odciny Auta klasy gt3 maja 500-600 hp przy 1200kg masy , w to trzeba celowac -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 15:09
Post
#355
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Essi możesz przybliżyć temat tego lekkiego koła zamachowego? Na bazie którego koła to zrobiłeś?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 15:13
Post
#356
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Ambitne plany.
Na tym etapie celuję bardziej w samochody pokroju BMW E46 M3 zbudowane do sportu, czyli 350-370KM i około 1200-1250kg. Jestem już bardzo blisko... Dzisiaj wagi (przed montażem klatki) pokazały równo 1200kg i cross weight balans 55%. Jest całkiem fajnie, tym bardziej, że jeszcze sporo rzeczy można wyjąć lub poprawić. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 16:46
Post
#357
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Ambitne plany. Na tym etapie celuję bardziej w samochody pokroju BMW E46 M3 zbudowane do sportu, czyli 350-370KM i około 1200-1250kg. Jestem już bardzo blisko... Dzisiaj wagi (przed montażem klatki) pokazały równo 1200kg i cross weight balans 55%. Jest całkiem fajnie, tym bardziej, że jeszcze sporo rzeczy można wyjąć lub poprawić. 1200 z oryginalnymi drxwiami? Wnetrze juz wywalone? To moj rx wiecej wazy -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 09:59
Post
#358
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Jacek 1200kg z oryginalnymi drzwiami z przodu, z elektrycznymi szybami i centralnym zamkiem. Z tyłu też blaszane drzwi, maska seria, klapa bagażnika seria, szyby seria, poduszka pasażera, prawie wszystkie wiązki elektryczne i komputery, siłowniki klapy i maski, seryjny fotel pasażera z regulacjami itd itd. Dlatego mówię że potencjał jest jeszcze bardzo duży.
Nawiązując do ciśnień doładowania to na dzisiaj nie widzę przewagi kompresora nad dobrze zrobionym turbo. Całe szczęście że nie poszedłem w stronę twincharger. Madeinpoland koło zamachowe jest na bazie seryjnego od silnika m103. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 11:08
Post
#359
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jacek 1200kg z oryginalnymi drzwiami z przodu, z elektrycznymi szybami i centralnym zamkiem. Z tyłu też blaszane drzwi, maska seria, klapa bagażnika seria, szyby seria, poduszka pasażera, prawie wszystkie wiązki elektryczne i komputery, siłowniki klapy i maski, seryjny fotel pasażera z regulacjami itd itd. Dlatego mówię że potencjał jest jeszcze bardzo duży. Nawiązując do ciśnień doładowania to na dzisiaj nie widzę przewagi kompresora nad dobrze zrobionym turbo. Całe szczęście że nie poszedłem w stronę twincharger. Madeinpoland koło zamachowe jest na bazie seryjnego od silnika m103. W suchych kreskach przewagi nie widac, ale na torze reakcja na gaz ma duze znacze ie. Ci co lataja evo mocno zrobionymi nie maja wiecej niz 400-450hp, bo wtedy robi sie problem z lagiem z dolu. Sekwencja ratuje sprawe, ale to juz zabawa dla bardziej majetnych . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 16 Feb 2018 - 20:19
Post
#360
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Ze skrzynią to jeszcze zobaczymy. Są tam jakieś pomysły
Z nowości to samochód wrócił z budowy klatki bezpieczeństwa od Pawła Treli. Zdecydowanie polecam. Profesjonalna robota, z resztą oceńcie sami: -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 05:05 |