![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
Cześć, proszę o pomoc w sprawie silnika 1.8 T, Auto zostało przerobione, nowe turbo GT28R, FIMC, Wydech itd, po robocie pojechało na hamownie i po drobnej zmianie softu wypluło 270km i 345 Nm, przy drugim pomiarze było podobnie, jednak przy trzecim auto od 5500 zaczeło drastycznie obcinać moc. Efekt tego był taki, że rozwalił się silnik. Po remoncie nowa głowica, tłoki itp. W głowicy usunieto te nadlewy co są przy zaworach żeby odprężyć troszeczkę silnik (nie wiem czy to dobrze czy źle ?).
Teraz tak, Paliwo jest, ciśnienie doładowania 1,5 bara do końca jest a mocy brak obcina przy 5500 rpm i koniec. Czy ktoś miał podobne przygody ??? dzieki za pomoc Paweł -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
vtg... pojedź tam i wszystko się wyjaśni..
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: VTG ![]() |
CYTAT("pawel20vt4":1tfg34d3) Cześć, proszę o pomoc w sprawie silnika 1.8 T, Auto zostało przerobione, nowe turbo GT28R, FIMC, Wydech itd, po robocie pojechało na hamownie i po drobnej zmianie softu wypluło 270km i 345 Nm, przy drugim pomiarze było podobnie, jednak przy trzecim auto od 5500 zaczeło drastycznie obcinać moc. Efekt tego był taki, że rozwalił się silnik. Po remoncie nowa głowica, tłoki itp. W głowicy usunieto te nadlewy co są przy zaworach żeby odprężyć troszeczkę silnik (nie wiem czy to dobrze czy źle ?).
Teraz tak, Paliwo jest, ciśnienie doładowania 1,5 bara do końca jest a mocy brak obcina przy 5500 rpm i koniec. Czy ktoś miał podobne przygody ??? dzieki za pomoc Paweł jakie masz wtryski? jakie ciśnienie paliwa? jaka pompa paliwa? kto robił soft?? jakie świece? jaki przepływomierz pow? jaka temp w dolocie? czy VAG pokazuje jakieś błędy? czy masz sprawne czujniki stuku? jak odpowiesz na te pytania to Ci powiem co masz źle -------------------- corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Jedź do VTG to będziesz jeździł . Na wtryskach 314cc to nie ma się co dziwić że silnik poszedł w 3 diabły . Jak potrzebujesz to mam swoje od RS4 , grzesiek Ci założy , wystroi , sprawdzi i będzie chodzić . Świece pewnie też masz serie - tak przypuszczam .
I jeśli się zdecydujesz na VTG to od razu kup od grześka wskaźnik EGT , ma na miejscu . Ja grześkowi przekazałem te dane które mi powiedziałeś , skontaktuj się z nim , napewno nie pożałujesz . Uwierz mi , że warto . Szkoda takiego zestawu i autka 4x4 bo naprawde może super śmigać . Powodzenia -------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
jakie masz wtryski?
wtryski 317- seria jakie ciśnienie paliwa? od 3,8 do 4,1 jaka pompa paliwa? standard, kupiłem dodatkowo przepływową od porsche ale nic nie pomogła kto robił soft?? soft tu nie ma znaczenia na ori (przy 0,8 bara) jest ok, jak pojawia sie wyższe ciśnienie doładowania to wszystko leci na łep, juz przy 1,1 bara. spft był wgrywany z 2 róznych firm. jakie świece? Denso 24 Lub NGk do 1,8 t jaki przepływomierz pow? Nowy, i sprawny w innym aucie działa poprawnie. jaka temp w dolocie? Nie wiem ale jest duzy fimc czy VAG pokazuje jakieś błędy? nie czy masz sprawne czujniki stuku? podobno tak jak odpowiesz na te pytania to Ci powiem co masz źle [/quote] Jeszcze jedno czy usunięcie tych nadlewów przy zaworach może w ten sposób zakłócić pracę silnika ? Wysłany Sob Lip 17, 2004 16:50 pm: CYTAT("leon20vt":1rxhbqm1) Jedź do VTG to będziesz jeździł . Na wtryskach 314cc to nie ma się co dziwić że silnik poszedł w 3 diabły . Jak potrzebujesz to mam swoje od RS4 , grzesiek Ci założy , wystroi , sprawdzi i będzie chodzić . Świece pewnie też masz serie - tak przypuszczam .
I jeśli się zdecydujesz na VTG to od razu kup od grześka wskaźnik EGT , ma na miejscu . Ja grześkowi przekazałem te dane które mi powiedziałeś , skontaktuj się z nim , napewno nie pożałujesz . Uwierz mi , że warto . Szkoda takiego zestawu i autka 4x4 bo naprawde może super śmigać . Powodzenia wiesz ja nie chcę mieć potora, wystarczy mi 260-280 KM i nie chciałbym aby auto za dużo paliło, ja używam go na codzień. wydaje mi sie ze coś spieprzyło sie mechanicznie, bo auto 2 krotnie uzyskało na hamowni taka moc. Ostatnio przyszło mi do głowy że moze przestawianie faz rozrzadu szwankuje ?? -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Wtryski to wiesz , że masz za słabe . Z pompą dalej jest coś nie tak , bo przy reg.paliwa 4 barowym przy ciśnieniu 1 bar powinnieneś mieć 5 barów w ukłądzie a ty podajesz max 4,1 . Chyba , że podajesz na wolnych , ale to znów za dużo ciut bo powinno być ok 3,5 bara .
Soft ma znaczenie . Świece załóż NGK do RS4 platynowe . Przepływomierz - chodziło o średnice . Ogólnie jeśli Ci zależy na sprawnym aucie zabierz auto i zawieź do grześka i odbierz sprawne . Bo na forum nikt Ci wszystkiego nie powie jeśli nie ma auta przed sobą . -------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
mechanicznie auto jest OK, problem leży w elektrronice, paliwa wystarcza na regulatorze 4bar , dla doładowania do 1,3bar w całym zakresie obr ,ponadto przy pierwszych hamowaniach w firmie x robiącej soft wypluło 270KM po za tym przyjechało 300km do wa-wy, tak że AFR był ok, tylko nie trzymało ciśnienia- przeładowywało,
Pózniejsza awaria silnika spowodowana była urawniem zaworu wydechowego, najprzawdopodobniej na skutek przekręcenia silnika, nowy soft nie miał ogranicznika obrotów, a nie wybuchu czy spłynięcia tłoków, po czym firmie robiącej soft po naprawie silnika mimo 2tygodniowej walki nie udało się uyskać owych 270KM, mało tego auto wróciło do Poznania z moca 120KM i nie chciało przekroczyc 0.5bar doładowania, obecnie jest przywrócone do serii, na której trzyma ciśnienie stabilnie dla doładowanie 0.8bar w całym zakresie obr, na próbe wróciłem soft dla K03 dla ciśnienia 1bar i uparcie sprzęt tnie ciśnienie przy 5500 obr, w poniedziałek dalsze zabawy, moim zdaniem N75 nie radzi sobie z regulacja cisnienia, ale zobaczymy jak się wszystko posprawdza. Vag nie wywala błędów, jednak jeszcze |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Wtryski są za małe . A wartości które podaje paweł ciśnienia paliwa też są nie do końca w normie . Poza tym brawo dla softu bez ogranicznika obrotów .
-------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: VTG ![]() |
jeżeli chcesz osiągnąć moc ~250KM to musisz zmienić wtryski(370-400cc),przepływomierz na inny(ten co masz dojdzie do 5V. gdzieś tak ok 5000rpm),sprawdzić pompe,i wystroić
Podebranie głowicy nie będzie miało znaczenia pod warunkiem że jest to zrobione idealnie równo- aczkolwiek do mocy 250KM nie ma to sensu -------------------- corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
wtryski sa ok, przy 4bar maja wieksza wydajnosc niz TTkowe przy 3bar. A na tych drugich luszie osiagaja po 260KM przy wlasciwym AFR
Ja obstawilabym ze dzieje sie cos z ukladem podcinienia badz wlasnie N75. Art -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: VTG ![]() |
CYTAT("Artic":gdxo5zxm) wtryski sa ok, przy 4bar maja wieksza wydajnosc niz TTkowe przy 3bar. A na tych drugich luszie osiagaja po 260KM przy wlasciwym AFR
Ja obstawilabym ze dzieje sie cos z ukladem podcinienia badz wlasnie N75. Art -------------------- corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
Z tego co słyszałem , to podobno były na próbę zakładane wtryski 440ccm z inego 1.8T i nie przyniosło to rezultatu, ale niech Paweł to potwierdzi.
Wysłany Nie Lip 18, 2004 10:39 am: CYTAT("gs":1igrmi4d) Podebranie głowicy nie będzie miało znaczenia pod warunkiem że jest to zrobione idealnie równo- aczkolwiek do mocy 250KM nie ma to sensu
planowane było 280-300KM, tak więc delikatne odpreżenie o 0.5pkt, napewno nie zaszkodzi w aucie intensywnie eksploatowanym na codzień, na 100% komory we wszystkich cylindrach są takie same, a cisnienie spreżania po zrobieniu silnika idealnie równe we wszystkich cylindrach, silnik mechanicznie jest ok, problem lezy w sofcie lub osprzęcie, a to trzeba w spokoju ustalić. odnośnie przepływki, GS jak to wygląda, zgadzam się z Tobą że przy okreslonej średnicy i masie powietrza zamknie swój zakres wartoscia 5V, jednak golf Simona, ok 380KM, czy leon Marcina ok 340KM, maja ją seryjną? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
Jak najbardziej seryjną i to na małej średnicy (58mm albo coś koło tego)
Ja mialem podobny problem - jak auto się nagrzało to sprężarka nie mogłą napompować więcej jak 1.2 bara i to w szpilce - okazało się, że spężyna od waste była "sfatygowana" i miękła po nagrzaniu - po wymianie na nowy waste wszystko ożyło (2.2 bara) i apexi zaczął poprawnie sterować całą maszynką. Co do EGT - faktycznie zakup sobie bo to bardzo ważny "wskaźnik" stanu paru elementów Twojego auta - z tego co się orientuję to faktycznie GS ma najtańsze wskaźniki i to dobrej firmy bo Omori. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Załóżcie wtryski od 1.4 16v , przy 20 barach są b.wydajne
-------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("gs":31bmj4gk) CYTAT("Artic":31bmj4gk) wtryski sa ok, przy 4bar maja wieksza wydajnosc niz TTkowe przy 3bar. A na tych drugich luszie osiagaja po 260KM przy wlasciwym AFR Ja obstawilabym ze dzieje sie cos z ukladem podcinienia badz wlasnie N75. Art TTkowe maja ok 380cc przy 3 bar, 1.8t 180KM maja 317cc przy 3bar - wiec przy 4barowym regulatorze osiagna wydajnosc ok 370-380cc. Simon ma TTkowe (nie wiem czy na 3 czy 4 bar) a osiaga spokojnie powyzej 350KM, z reszta Auto-Lider napisal ze byly zakladane 440tki i nic nie daly. Mozliwe ze to kwestia pompy bo Leon 4x4 nie ma tej samej pompy co S3 czy niektore 180tki, ale jak napisal Pawel dodatkowa pompa nie pomogla.. Art -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
Powiem tak turbina jest nowa i raczej pompuje ok. Wtryski były zakłdane inne ale też 317, więc takie same. Tylko ja mam pytanie jezeli było by za mało paliwa to nie było by 2 pomiarów które pokazały by 270 KM.
Przepłwka jest ori, pozatym firma ATP sprzedaje gotowe kity, które bez zmainy wydechu i IC, powinny dać ok 240-250 KM ? Może wiecie ktoś miał podobne objawy, tzn. cięcie przez komputer ciśnienia od 5500 rpm ? dzieki Paweł A EGT kupię, potrzebuje z czarna tarczą i czerwonym podświetleniem czy ktoś ma takie ? -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Na jakiej hamowni były te pomiary 270KM ?? .
Odcina samo ciśnienie czy może zaczyna szarpać motorem ?? Czy ciśnienie przy max boost jest stabilne ?? Co do EGT z czerwonym podświetleniem może być kłopot , mam Greddy na miejscu ale one są z zielonym lub pomarańczowym podświetleniem . Czerwonego wogóle nie ma . Tarcza czarna lub perłowa . -------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: VTG ![]() |
no to może właśnie sprzedali Ci pierwszego "Kita"
kto to jest Artic?? pozdrawiam Cię serdecznie-jestem twoim fanem-serio serio Wysłany Nie Lip 18, 2004 2:50 pm: CYTAT("pawel20vt4":3bw19ep0) Powiem tak turbina jest nowa i raczej pompuje ok. Wtryski były zakłdane inne ale też 317, więc takie same. Tylko ja mam pytanie jezeli było by za mało paliwa to nie było by 2 pomiarów które pokazały by 270 KM.
Przepłwka jest ori, pozatym firma ATP sprzedaje gotowe kity, które bez zmainy wydechu i IC, powinny dać ok 240-250 KM ? Może wiecie ktoś miał podobne objawy, tzn. cięcie przez komputer ciśnienia od 5500 rpm ? dzieki Paweł A EGT kupię, potrzebuje z czarna tarczą i czerwonym podświetleniem czy ktoś ma takie ? no to może właśnie sprzedali Ci pierwszego "Kita" kto to jest Artic?? pozdrawiam Cię serdecznie-jestem twoim fanem-serio serio -------------------- corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
CYTAT("pawel20vt4":3km4u4ww) Przepłwka jest ori, pozatym firma ATP sprzedaje gotowe kity, które bez zmainy wydechu i IC, powinny dać ok 240-250 KM ?
chyba przy pierwszym pomiarze przy temp. -15 stopni C wiem bo sam jeżdzę na oryginale IC -------------------- ///M
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 14 February 2003 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Pawel20vt4 to czy wtryski są wystarczająco wydajne mozna bez problemu policzyć.
Seryjne 317 @ 3 bar = 366 @ 4 bar Przy BSFC na poziomie 0,5 i duty cycle na poziomie 97% wtryski są w stanie dostarczyć taką ilosc paliwa aby osiągnąć 270,5 KM. Problem w tym, że BSFC na poziomie 0,5 to trochę mało dla 1.8T, a duty cycle jest juz wogóle nieakceptowalny. Jak chcesz mieć moc na poziomie 270 koni to koniecznie zmień wtryski. P.S. Czarną tarczę z czerwonym podświetleniem ma Defi BF |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:35 |