![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Dokładając do tematu evo extreme tuners, jeżdżące na odcince ponad 12k i z CR 17:1 czy nawet wyższym co mamy? Niby można walić CR i nawet to dodmuchać, ale... Wzięli 4G63, przerobili co się dało - blok od zera, głowica od zera, cały układ rozrządu od zera itd itp zaczynając od klocków metalu i sztabu inżynierów, który to wszystko liczy i szuka co zadziała. Efekt? 1000 KM z litra albo i więcej, bo silnik został zdestrokowany(chyba tak się zwie, przeciwieństwo strokera). Kolejny haczyk - paliwo. Na zwykłym(o ile zwykłym można nazwać VP 116 oktanów) mocy było sporo mniej, teraz jeżdżą na metanolu i to działa póki co. Ale z seryjnym motorem nie ma to za dużo wspólnego i przypuszczam, że zrobili co się działo, żeby zminimalizować ryzyko stuku. Da się? Da. Jakim kosztem? Ogromnym to zbyt delikatne słowo. Ale tak jak to zostało napisane, same walenie w górę CR nie przyniesie efektów, a jak by dołożyć do tego wszystkie konieczne mody dookoła to się robią straszne kwoty... Już chyba łatwiej zrobić moc dobrą głowicą, u znajomego w kadecie wyszło niecałe 300 KM w okolicach 1 bara(bodaj 1.1) przy pojemności 1.2 i odcince 9500 rpm... Dalej brniesz ... nie brnij w etanol bo się wogóle zakręcisz. Rozmowa była o PB ze stacji od samego początku a nie etanolu więc z nim nie wyjeżdzaj. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Zacznij czytać ze zrozumieniem bo zaczynasz wychodzić na ogrnaiczona jednostkę. Wprost Ci trzeba napisać że czytać między wierszami nie potrafisz i łacha ktoś drze z Ciebie ? Chyba z Ciebie. Bo nie rozumiesz po polsku. PS. Dałem Przykład z Polski na PB, MAXYMALNEGO JEŻDŻĄCEGO ZNANEGO MI SS ,ale gumka w majtach cie ciśnie i fikasz już do wszystkich . Ochłoń chłopie . -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Dajcie już spokój z pokazywaniem kto ma większego, fajny temat się zapowiadał a kłócicie się po jednym zdaniu w poście. I jeden i drugi ma racje. Specu po prostu napisał ogólnie a Grzesiek wnika w szczegóły przygotowania takiego motoru. Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, duże CR daje radę ale w przypadku mocnych wałków, wtedy tez motor przyjmuje dużo zapłonu. Przy seryjnych wałkach granica jest sporo niżej. Porównywanie Evo chłopaków z Grecji do czegokolwiek, nie ma sensu. Oni mają okrutne wałki, które muszą mieć bardzo wysoki CR, żeby silnik miał jakąś sensowną sprawność przy obrotach 12krpm, druga sprawa jest to silnik doładowany a trzecia że ich stopień jest stopniem dynamicznym(nawet kiedyś na stronie fb wrzucali dłuugą wypowiedź na ten temat). Jak pokazują chłopaki z Niemiec, fajnie jest odprężyć motor do 7.2 i dmuchać 4 bary boosta. Ale jak dla mnie jeszcze fajniej przygotować motor na sporym CR i mocnych wałkach i taki sam wynik uzyskać przy 60% tego doładowania.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Chyba z Ciebie. Bo nie rozumiesz po polsku. PS. Dałem Przykład z Polski na PB, MAXYMALNEGO JEŻDŻĄCEGO ZNANEGO MI SS ,ale gumka w majtach cie ciśnie i fikasz już do wszystkich . Ochłoń chłopie . Nikogo gumka w majtach nie ciśnie chyba poza tobą że ktoś raczy się nie zgadzać z jedyną słuszną twoją opinią. Zaczynasz temat od stwierdzenia że co by to nie bylo ponad CR 14:1 będzie ganiać, a potem bronisz się przytaczając topowych chłopaków na etanolu. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Dalej bredzisz i pieprzysz bzdury. Nigdzie nie napisałem , że co by się nie działo.
I znów się skompromitowałeś , bo ja pisze cały czas o V-power = Nie czytasz znikaj ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Dajcie już spokój z pokazywaniem kto ma większego, fajny temat się zapowiadał a kłócicie się po jednym zdaniu w poście. I jeden i drugi ma racje. Specu po prostu napisał ogólnie a Grzesiek wnika w szczegóły przygotowania takiego motoru. Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, duże CR daje radę ale w przypadku mocnych wałków, wtedy tez motor przyjmuje dużo zapłonu. Przy seryjnych wałkach granica jest sporo niżej. Porównywanie Evo chłopaków z Grecji do czegokolwiek, nie ma sensu. Oni mają okrutne wałki, które muszą mieć bardzo wysoki CR, żeby silnik miał jakąś sensowną sprawność przy obrotach 12krpm, druga sprawa jest to silnik doładowany a trzecia że ich stopień jest stopniem dynamicznym(nawet kiedyś na stronie fb wrzucali dłuugą wypowiedź na ten temat). Jak pokazują chłopaki z Niemiec, fajnie jest odprężyć motor do 7.2 i dmuchać 4 bary boosta. Ale jak dla mnie jeszcze fajniej przygotować motor na sporym CR i mocnych wałkach i taki sam wynik uzyskać przy 60% tego doładowania. Generalnie 100% racji. Każdy ogarnięty to wie. Wałki pominąłem bo silnik kręci się 10 000 wiec są raczej ostre. ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Dalej bredzisz i pieprzysz bzdury. Nigdzie nie napisałem , że co by się nie działo. I znów się skompromitowałeś , bo ja pisze cały czas o V-power = Nie czytasz znikaj ![]() Przeczytaj sam ze zrozumiem swoje własne posty, na podstawie jednego silnika na 14,2 uogólniłeś sprawę do wszystkiego co jeździ po ulicach, więc sam znikaj chłopcze ... -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jest tu jakiś moderator?
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Rezor zadzwoń po Policję i poskarż się na forum.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie, pamiętam dyskusję spalanie turbo vs NA i jakoś przez 10 stron nie było tekstów w stylu "jesteś debilem" albo "spieprzaj dziadu".
Macie sprzeczne opinie, powinniście to jakoś konkretnie uargumentować. Może być literatura techniczna o specyfice budowy doprężonych silników. Przynajmniej inni z tego coś też wyciągną. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Piszecie tyle o tych wałkach i SS. Możecie mi wytłumaczyć zatem dlaczego K20A2, który ma relatywnie długi wałek (HIGH) ma niski stopień sprężenia? Normalnie takie wałki to niby wymagają większego, a tutaj taka niespodzianka, że długi wałek, niski stopień, a moc się z tego robi niezła i moment. O co tu kaman?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Panowie, pamiętam dyskusję spalanie turbo vs NA i jakoś przez 10 stron nie było tekstów w stylu "jesteś debilem" albo "spieprzaj dziadu". Macie sprzeczne opinie, powinniście to jakoś konkretnie uargumentować. Może być literatura techniczna o specyfice budowy doprężonych silników. Przynajmniej inni z tego coś też wyciągną. Jackkpl ale co tutaj argumentować? Każdy rozgarnięty wie jak zachowuje się PB, jak etanol, jakie wartości opałowe mają oba paliwa i oktanowość, dlaczego taki a nie inny kąt zapłonu trzeba do alko rzucić aby efektywnie spalić całość ładunku w cylindrze ze względu na czas jaki na to potrzeba i max. ciśnienie w komorze kiedy ma wypaść względem położenia tłoka, na jaki CR można sobie pozwolić do każdego z paliw w odniesieniu do czasów rozrządu. Chłopak pyta jaki CR może wrzucić na PB+ oktan booster, ile sobie dorzucisz oktanów takim boosterem do racinga ktory ma w porywach 102 oktany ? Daje za mało info ale po to jest forum żeby go naprowadzić a nie walić ogólniki. I właśnie o te ów ogólniki się rozchodzi, wyssane na podstawie jednego silnika w jednym specu indywidualnym, na wałkach które mają ~60 stopni overlapu i dają dynamiczny stopień sprężania nie wcale jakiś kosmiczny, stąd całe moje czepialstwo i tyle. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Moim zdaniem nie ma co tu robić porównań do F1 bo tamte silniki maja paliwo specjalnie przygotowane o chyba nawet nie do końca wiadomej liczbie oktanowej o innych parametrach nie wspominając. Obecna era bolidów turbo jeździć zdaje się na cr 13:1 ale to pewnie tez przez limit przepływu i inna strategie wtrysku.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
K20 ma zajebistą głowicę i dlatego na zwykłym 95 można smiało latać przy CR 12:1.
Co do stopnia sprężania i wałków, to po prostu większe czasy otwarcia dają zyski przy wyższych obrotach (bezwładność powietrza i inne mniej mi znane czynniki), natomiast samą zależność wyjaśnia po krótce ta tabelka : http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/Dy...mpression_ratio -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
K20 ma zajebistą głowicę i dlatego na zwykłym 95 można smiało latać przy CR 12:1. Co do stopnia sprężania i wałków, to po prostu większe czasy otwarcia dają zyski przy wyższych obrotach (bezwładność powietrza i inne mniej mi znane czynniki), natomiast samą zależność wyjaśnia po krótce ta tabelka : http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/Dy...mpression_ratio Widzisz i ta właśnie Twoja tabelka jasno mówi to o czym mówię od samego początku, nie można rzucić ogólnie hasła, wal CR 14.2:1 i będzie ok. Można załadować taki CR ale w korelacji z odpowiednimi czasami rozrządu i paliwem i też nie w każdym silniku. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Po raz setny . Pytanie padło: -" Jakie największe CR można dać w NA na PB. Czy umiesz czytać?
Chłopcze LOL -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To jakie można największe dać? No konkretnie kto odpowie?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Po raz setny . Pytanie padło: -" Jakie największe CR można dać w NA na PB. Czy umiesz czytać? Chłopcze LOL Naprawdę nie musisz trudzić się i odpisywać po raz kolejny tego samego. Niestety trzeba jasno stwierdzić że nie masz zielonego pojęcia o rzeczach o których się tutaj rozmawia, więc i na odpowiednim poziomie sformułowałeś odpowiedź już na samym początku. Intelektualnie rozwinięta osoba na poziomie, potrafi przynajmniej wyciągać wnioski z rozmowy i stwierdzić że popełniła błąd i się przyznać. Ale nie martw się od Ciebie tego nie wymagam, niestety poziom rozmowy prezentujesz jak dzisiejsze dzieciaki z gimnazjum, tylko LOLować potrafisz. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Chłopcze mam pojęcię całkiem dobre co widać po wynikach. Prosiłem przestań robić sobie wycieczki osobiste. bo bana dostaniesz i będziesz płakał. Z czytania ze zrozumieniem na studiach miałem 5 Wiesz co to?
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
To jakie można największe dać? No konkretnie kto odpowie? Wydaje mi sie, że strach cokolwiek pisać bo przepychanka niezła ![]() Nawet @siewcu zebrał. Zapewne przez zbieżność nicków ![]() PS Rezor zadzwoń po Policję i poskarż się na forum. Dzwoniłem na 112. Przyślą straż żeby flame'a ugasić ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 September 2025 - 22:00 |