Shoutbox 0 nowych PW 


21 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
usuniety
post Thu, 08 Dec 2016 - 20:42
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Peugeot 206 niecały 1000kg masy własnej.
Zacisk Lucas 57mm z 306 GTI-6.
Tarcza 283x22mm.
Auto będzie już raczej użytkowane tylko na trackday'ach na polskich torach i sporadycznie jakieś upalanie wieczorem.

Mam trzy nurtujące mnie zagadnienia.

Nastawiony jestem na klocki w okolicach maksymalnie 600zł i wybór padł na ds 2500/3000 z przewagą 3000.
Czy są w podobnym budżecie jakieś warte uwagi alternatywy ?
Carbon Lorraine rc6 pewnie będą przydrogie. Myślałem jeszcze o EBC Yellow Stuff ale miałem kiedyś zielone w astrze i nie do końca byłem zadowolony.

Druga sprawa to tarcze... Brać do tego jakąś dobra firmową litą tarczę czy warto jednak kupić coś frezowanego wyższej półki, czy może nie warto się zbytnio spuszczać i wziąć tanie Speedmax'y nawiercane i frezowane ?

Ostatnia moja wątpliwość to wzór samego kloca dedykowany do mojego zacisku, na stronie ferodo są dedykowane dwa rodzaje do 306 gti6 na zacisku Lucas i różnią się grubością i wysokością samego klocka, wzór bardzo zbliżony - czy ktoś się orientuje czy pasują zamiennie?
1) FCP406 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP406
2) FCP565 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP565

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 08 Dec 2016 - 20:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 08 Dec 2016 - 21:12
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





DS3000 i lite tarcze Brembo - chyba nikt kto używa takiego zestawu nie marudzi na hamulce smile.gif mam podobnej wielkości w cięższej pucharówce 156 (tak była wyposażona w pucharze DS3000 + Brembo) - hamowanie cudo po prostu. Zimmerman lite równie dobrze są odbierane.
Co do EBC sam nie używałem, ale z kim na trackday;ach czy bardziej zorientowanym w tematach sprzedawców klocków nie rozmawiałem, gdy pada "EBC" , to powoduje co najwyżej uśmieszek (politowania ? smile.gif )
Nawiercanie i frezowanie tarcz, o ile wiem sensu nie ma aktualnie w klockach nie produkujących "poduszki gazowej", ale może ktoś wskaże jakieś korzyści z tego.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Thu, 08 Dec 2016 - 21:22
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Również polecam DSy (ja akurat śmigam na 2500 bo nie robią do mojego auta 3000) + dobrej firmy lite tarcze. To jest przepis na najlepszy zestaw pod względem cena/jakość sprawdzony przez wiele osób i nie ma co kombinować.
Tanich nacinanych nie kupuj, szkoda kasy.
EBC raczej stosują ludzie w "tuningach" a nie w rajdówkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Fri, 09 Dec 2016 - 10:43
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R).
Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 09 Dec 2016 - 10:52
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(usuniety @ Fri, 09 Dec 2016 - 10:43) *
Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R).
Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ?

Hamujesz tak parę razy, aż zaczną śmierdzieć. Później 5 minut jazdy bez hamowania i jest ok smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 09 Dec 2016 - 10:53
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
culmen
post Fri, 09 Dec 2016 - 11:31
Post #7


User
Dołączył: Tue, 11 October 2011





1000kg masy.
Przód tarcza 255x22 i ds2500.
Tył 263x18 i yellow pady ( nie było ferrodo)
Nigdy nie brakowało mi hamulca.
Ciekawe czy zestaw wytrzyma próbę czasu z nowym silnikiem.


--------------------
MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 09 Dec 2016 - 12:17
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Podepnę się pod pytanie: DS2500 czy Pagid RS4-2?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 09 Dec 2016 - 13:38
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 09 Dec 2016 - 10:53) *
Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami.


Ja dodatkowo ,żeby nie denerowwać innych uczestników ruchu, to robie tak, że jade sobie np 100 czy 120 i jak zjeżdzam z górki, to jade z gazem i hamulcem. Wystarczy tak przejechać ze 200m , hebel sie mocno rozgrzeje i później parę km spokojnie, żeby ochłodzić. Przy hamowaniu ostrym 130-50 można kogoś nadziać na zad wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 09 Dec 2016 - 14:00
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 09 Dec 2016 - 14:22
Post #11


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Kras @ Fri, 09 Dec 2016 - 14:00) *
Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca smile.gif


A są takie obecnie? Rozumiem,że mają ograniczniki momentu, ale żeby odcinały całkowicie? wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Fri, 09 Dec 2016 - 15:27
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Tak, np. każdy VAG biggrin.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 09 Dec 2016 - 15:39
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(pawel934 @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:27) *
Tak, np. każdy VAG biggrin.gif

Aż mi się wierzyć nie chce smile.gif. Jak padnie czujnik hamulca i się świecą na stałe światła, to nie pojedziesz?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 09 Dec 2016 - 15:50
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce.
http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem
takie cos jeszcze znalazlem


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Fri, 09 Dec 2016 - 15:59
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





CYTAT(piwo @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:50) *
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce.
http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem
takie cos jeszcze znalazlem

Nie mam czasu żeby czekać na mieszankę W stąd wziąłem R która jest dostępna od ręki wink.gif
Inna sprawa że są wyjściowo o 4 stówki droższe więc wykraczają ponad założony budżet.
wspomniany zestaw na który się zdecydowałem wyszedł mnie około 840zł więc znośnie nawet.
Zaskoczony byłem niską ceną zestawów regeneracyjnych do moich zacisków - śmiesznie tanio za prowadnice, wszystkie gumki, odpowietrzniki i tĺoczki - 94zĺ biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 09 Dec 2016 - 19:47
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Polecamy DS3000.
DS Uno jak dostępne do danego zacisku to jeszcze lepiej, ale nie do każdego wszystkie są dostępne.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
culmen
post Fri, 09 Dec 2016 - 21:06
Post #17


User
Dołączył: Tue, 11 October 2011





Zdecydowanie ds3000 choć 2500 też pozwalają na wiele.
Co z tego że green pady są wyżej niż 2500 w tej tabelce jak będą płonąć ogniem
w zakresie gdzie nawet 2500 jeszcze bdb działa.


--------------------
MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Fri, 09 Dec 2016 - 23:22
Post #18


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





jeszcze bym polecił Hawk Performance np. serie HP plus ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sat, 10 Dec 2016 - 02:47
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(jackkpl @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:39) *
Aż mi się wierzyć nie chce smile.gif. Jak padnie czujnik hamulca i się świecą na stałe światła, to nie pojedziesz?


Dokładnie tak biggrin.gif W VAGu wystarczy lekko dohamować lewą - potem przez kilka sekund nic nie działa.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Sat, 10 Dec 2016 - 11:42
Post #20


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





CYTAT(pawel934 @ Sat, 10 Dec 2016 - 02:47) *
Dokładnie tak biggrin.gif W VAGu wystarczy lekko dohamować lewą - potem przez kilka sekund nic nie działa.


Bez przesady - stosowałem LFB w Octavii II TFSI , obecnie w III, i nie jest tak źle . Można się sporo wyczucia nauczyć przy tym systemie.
Przy lekkim hamowaniu nie odcina przepustnicy, dopiero jak przekroczysz pewną granicę odcina i to trwale, tzn, musisz odpuścić gaz zupełnie, żebyś mógł
znów zacząć przyspieszać . Przy odrobinie treningu trwa to dziesiąte sekundy ..
Ogólnie jest to rewelacyjna nauka wyczucia lewej nogi i pracy gazem (zmiana hamulec-gaz itd) .

NA początku chciałem dziadostwo wyłączyć - ale obecnie sobie chwalę - i przydaje się to później w aucie na tor
- gdzie za dużo hamulca w środku / za mocny trail braking na początku to norma ...


Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 17:31