Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wybór silnika dla Fiat 126p, Propozycje silnika o dużym potencjale
lukaszp12p
post Tue, 29 Nov 2016 - 19:35
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 28 November 2016





Witam was otóż moje marzenie jest stworzyć fiata 126p z silnikiem 2.0 turbo (na tylnej kanapie) moc 250-300km. Rama będzie z rur tylko płaszcz budy nałożony na ramę. Autko będzie robione z pasji ale chciał bym też wyjechać nim na tor lub wystartować w jakimś kjs tongue.gif.
Moje pytanie dla was, bo na tym forum jest dużo znawców tematu.
Szukam silnika najlepiej 2.0 z dużym potencjałem, na moc, mała awaryjność, katoodporność. Silnik który dużo wybaczy i będzie łatwy w podniesieniu mocy, ale by były dostępne części do niego. Jest propozycja kupna silnika fiata coupe 2.0VT lecz nie wiem czy to dobra propozycja ? Może przedstawicie mi coś lepszego?
Pozdrawiam was i dzięki za odp biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Nov 2016 - 19:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Barejka
post Tue, 29 Nov 2016 - 19:53
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





1.6 grupy PSA polecam smile.gif
bloki kosztuja od 400zl blok zeliwny dosc toporny nie ma tuleji wiec wytrzyma duzo. Silnik o oznaczeniu tu5j4 z saxo vts 118km i tu5jp4 z ciut wiekszymi zaworami, ale o lagodniejszej sepecyfikacji (slabsze walki, kolektor ssacy, wtryski) ogolnie ekologia dorwala sie do niego i efekt 109km, bloki mechanicznie sa w 95 pr podobne wszystko jest mozliwe do przelozenia. Ja mam mix blok+glowica tu5jp4 pierdoly/walki i detale z tu5j4, turbo to td04hl-16t, aktualnie 1.2b 280/340Nm bez awaryjnie o 15tys regularnie katowane. Blok posiada natrysk na denko, czesci ekspolatacyjne, groszowe sprawy, jezdzi na najtanszym valvo 10w40 i nic biggrin.gif
Mocna skrzynia kosztuje 200zl
blok 400-600
mocne seryjne sprzeglo 300zl
mocny zaplon z forda w uzywce 50zl
polosie jesli trzeba dobierac kosztuja po kilkadziesiat zlotych
Seryjne bebechy wytrzymaja pod 300km/400Nm ale ryzyko spore ja zadowalam sie tymi parametrami i bezawaryjnym uzytkowaniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 29 Nov 2016 - 21:55
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





2.0 to za duży silnik. Uderzaj w 1.4 t-jet. Silniki walają się po giełdach, są tanie. Można kupić z małym przebiegiem. Gotowy, seryjnie uturbiony silnik fiata.
Wytrzymałość jak widać po projektach jest ogromna.


--------------------
SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _)
_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 30 Nov 2016 - 08:26
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





nie boisz się, że kaszel stanie się nie-kierowalny po takich modach? Kilka lat temu było autko które miało w sobie silnik z alfy 1.7 boxer, było szybkie. Dobrze rozłożona masa.
A może VW 1.8 turbo które było umieszczone wzdłużnie? Montujesz silnik na kanapie, skrzynia wychodzi za silnikiem i wystarczy tylko doprowadzić wybierak do skrzyni. Rozwojowe na pewno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 30 Nov 2016 - 10:44
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Tjet - spójrz na auto Żurawia. Fakt, że tam 1.2, ale to jest niemal ten sam silnik zewnętrznie, szlaki są przetarte.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 30 Nov 2016 - 12:19
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Zuraw sam ostatnio stwierdzil ze chetnie by sobie tjeta zapodal, zamiast fire smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaszp12p
post Wed, 30 Nov 2016 - 16:23
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 28 November 2016





Chłopaki powiem wam, że te 2.0 to było założenie od samego początku pomysłu i nie chciał bym z tego rezygnować. Jeśli chodzi o sterowność to mam świadomość, że może być z tym kłopot, lecz nie mam zamiaru nim gnać nie wiadomo ile. Co do masy to oczywiście będzie rozłożona po równo. Przykład "126p competizione" 2.0 turbo silnik z cromy 250km i jakoś mu to chodzi. Co do waszych propozycji to psa odpada, choć ciekawa propozycja dziękuję za wypowiedź która była idealna nawet z kosztorysem biggrin.gif Zastanawiałem się też z tym 1.8t z vag bo to dobra opcja jeśli chodzi o masę, silnik był by na środku co zmienia kombinacje z wyrównaniem wagi w późniejszym czasie. Co do tego 1.4 t-jet to troszkę mały piecyk. A jeśli chodzi o ten 2.0 z fiata coupe? Jest na aukcji kompletny silnik po remoncie (panewki, pierścienie, przejrzana głowica) z kompletną instalacją, skrzynia biegów za 2800zł brak półosi piast sanek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waski87
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:45
Post #8


User
Dołączył: Thu, 02 June 2011





Lepsze rozłożenie masy dałaby skrzynia z Audi A8 B8 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:52
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





13B


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 04 Jan 2017 - 21:18
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





kolega sie wyraznie nastawil na fiata, ale 2.0 wink.gif .
jak ma spelniac kryteria tak od strzala to poprostu evo i tyle.
13B chyba tym bardziej nie przejdzie, ale mozna jeszcze podrzucic boxera subaru skoro 1.7 weszlo


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Wed, 11 Jan 2017 - 22:26
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





VW 16v wzdluznie na bloku z 1z. I 800 km na tym zrobisz. Mozesz zrobic 2.0/1.8 albo 2.1 na wale TDI co kto lubi. Bloki od tdi sa tanie, silniki pancerne tylko ze to lego dla duzych chlopcow bo gotowego to ew. Abf kupisz trzebaby sobie samemu to poskladac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Tue, 17 Jan 2017 - 14:51
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Jeśli koniecznie ma być 2.0 z fiata to bierz co jest. U mnie w garażu leży kompletny front cut z cromy turbo. Z sankami, skrzynia, półosiami itd. Na upartego możesz to starać się włożyć do tyłu. Z reszta zaglądając pod maskę do niektórych aut MR można odnieść wrażenie, że ktoś tam przeniósł cały zespół napędowy z FWD na środek samochodu.

Moim zdaniem adaptacja kompletnego przodu z FWD będzie najprostsza. Dostaniesz cały zespół napędowy etc, wraz z zawieszeniem, hamulcami itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 26 Feb 2017 - 20:42
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





koniecznie z blokiem z alu zawsze to kilkanaście kilo mniej smile.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Mon, 27 Feb 2017 - 15:18
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Tylko pomyśl o tym, że takie auto nie przejdzie BK na kjsie.


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 20:22