![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ja jestem ciekaw tych spawów na tak połapanym kolektorze
![]() Wrzuć proszę wszystkie spawy. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Spokojnie kolektor został rozebrany na części pierwsze (specjalnie łapałem maksymalnie w 2 punktach żeby łatwo dało się go rozłożyć) i dopiero jest spawany, dziś widziałem część co prawda same flansze plus zejście i jest Git. Spawa to Spawacz a nie tuner także nie martwię się o jakość. Kolektory tunerów już widziałem nawet dziś leżał piękny kolektor do poprawki bo nawet nie był spawany w podwójnej osłonie więc wnętrze tragedia.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Dziś już zaczął spawać. Niby na środe ma być. Co do wygrznia w piecu to tez otym myślałem tylko nie wiem gdzie w Lublinie pojechać i w ilu *C trzeba rozgrzać piec do 660 stopni wsadzić kolektor na 3h i wyłączyć piec i wyjąc kolektor aż cały piec wystygnie na drugi dzień , w każdym szanującym się zakładzie obróbki metali są piece hartownicze jednak mało kto się tym chwali u mnie w mieście jest koło 10 takich firm i w każdej dało by się to zrobić , jak będzie drogo to powiedz żeby przy okazji wrzucili na pewno zejdą z ceny a pracownicy i tak zrobią po swojemu ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Tylko może popytajcie dokładniej jak to jest z tym grzaniem/studzeniem, bo jak ja się w kilku firmach w Warszawie dowiadywałem, to wszyscy zgodnie odpowiedzieli, że w przypadku czegoś, co pracuje w takich temperaturach, nie ma to żadnego sensu... Nie wiem ile w tym prawdy, ale płacić chciałem, więc to nie kwestia lenistwa, czy niechęci.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Temat wygrzewania odpuscilem natomiast kolektor juz jest splanowany:) w piatek mozliwe ze odpale:) czekam na downpipe bo spawacz sie ociaga. W pon rano dalem przylapany dp do obspawania a dzis tj wtorek 16 wciaz nie gotowe... a czas goni...
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#46
|
![]() |
Pokaz kolektor
![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Gdzie ostatecznie oddałeś na planowanie?
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Rad-Stal na frezarce mi ładnie splanował. Kolektor spawany w podwójnej osłonie na pełen przetop.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ok, możesz jakieś ludzkie zdjęcia wstawić?
Co na nich kolektor widać z kształtu i to wsio. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Podepnę się z tematem.
Potrzebuje zrobić krótki kolektor do diesla, o ile z materiałem z nierdzewki na runnery nie ma problemu to flanszę mogę zrobić jedynie z 10mm albo zastosować 15mm zwykłą stal. I teraz zastanawiam się czy jest sens to mieszać w ogóle czy po prostu cały kolektor zrobić z czarnej. Pytanie jeszcze, jeśli czarna to jakaś konkretna czy zwyczajna czarna rura bezszwowa? -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Co sie z wozem stalo, ze skonczyl zywot zanim zostal wystrojony?
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Podepnę się z tematem. Potrzebuje zrobić krótki kolektor do diesla, o ile z materiałem z nierdzewki na runnery nie ma problemu to flanszę mogę zrobić jedynie z 10mm albo zastosować 15mm zwykłą stal. I teraz zastanawiam się czy jest sens to mieszać w ogóle czy po prostu cały kolektor zrobić z czarnej. Pytanie jeszcze, jeśli czarna to jakaś konkretna czy zwyczajna czarna rura bezszwowa? Rób z czarnej, z nierdzewki lubi pękać niestety, sam coś o tym wiem, jak dostaniesz bezszwową to bierz, jak nie to też bierz, flansze zrób 12-15mm. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 January 2017 Skąd: CBR ![]() |
Co sie z wozem stalo, ze skonczyl zywot zanim zostal wystrojony? Spłonął. -------------------- seryjny Peugeot 206 s16 (136KM) LPG
60ft 2,5 ET 16,0 Olsztyn 2017 --> --> _https://youtu.be/sxLbR_329kw |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Mam jeszcze pytanie odnosnie średnicy rur na runnery, okna w głowicy są w formie spłaszczonej elipsy o wymiarach 33x48mm. Pole powierzchni dla elipsy o półprostych 16,5 i 24mm daje nam 1243mm2. A ponieważ okno nie jest elipsą tylko bardziej przypomina okręgi to napewno jest więcej. Pytanie jaką średnice zastosować na runnery, czy 48,3mm które powinno dać zbliżone pole powierzchni do okna w głowicy czy 42,4 które będzie napewno mniejsze. Obie srednice w rurze ze scianką 2,6mm.
Edit. Pomierzyłem dokładnie okno i wychodzi że pole powierzchni ma dokładnie 1382,865mm2. I teraz mam zgryz bo runer z 42,4 ma pole powierzchni 1086.3mm2 z kolei przejscie na wyzszą kolejną średnice daje nam już 1458,2 mm2. Mniejsza średnica wydaje się sporo za ciasna, z kolei jesli rozluźnie wydech zaraz na kolektorze to boje się żeby spaliny nie straciły zbyt duże energii jeszcze przed turbiną. Co z tym fantem zrobić ? -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
No i co panowie, nikt nic nie podpowie ?
-------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
poważnie z tym pożarem? :-(
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Poważnie, 2miechy w garażu z przerwami tylko na weekendy noce nie przespane zwłaszcza ostatni tydzień ( musiałem skończyć do września o wyjeżdżałem) kiedy spałem po 3h na dobe no i zdążyłem... samochód wyjechał, przejechalem się 3km połączyć wydech, 3km w druga strone po narzędzia do garażu, dolałem płynu chłodniczego, pozniej 15km do domu postawiłem przed garażem ( cud że nie wjechalem) i mialem od razu zakładać Det 3 i sprawdzić PP2000 co tam się dzieje że jest przylany i wgl nie ma jałowego( obstawialem rozrząd - przesuneło się przez przekładkę i trzeba by ustawić ostre wałki na czujniku zegarowym). Z racji że ledwo stałem na nogach odpuściłem poszedłem prościutko do domu nie zaglądając już pod maskę ( wcześniej po każdej trasie od razu zaglądałęm czy wszystko jest okej). W domu przemyślałem sobie że oddam go jak stoi tunerowi niech zrobi porządek z rozrządem, wsadzi det3 bo ja mam już dosyć muszę się wyspać.... w tym czasie w końcu zjadłęm i zaraz dzwonek do drzwi że mi się samochód pali...
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Paliwo strzeliło czy coś się zajęło od wydechu?
-------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 06:19 |