![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
Czyli nastepnym razem takie mam pomysly na krótki i kręty tor jak Łódź:
1) kąty mniejsze, np. -2,5 / -2 w porównaniu z 3,2 / 2,6 (przykładowo dla ilustracji) - moje rozumowanie jest takie że w wolniejszych zakrętach nie ma takiej siły dużej która działa na zewnętrzne koła 2) ustawic rozbieżnosc z przodu np. -0,10 stopnia dla łatwiejszego i szybszego skręcania i większej nadsterowności; zbieżność bez zmian 3) Bez utraty trakcji i zbędnych poślizgów ale z lekkim poślizgiem w zakręcie (gdzieś czytałem że opony najlepiej pracują w 10%-owym uślizgu, czy coś takiego?) 4) ciśnienie w oponach takie samo jak na Poznaniu - tak żeby była temperatura równa na bokach i w środku ale ciut mniejsze z przodu dla większej nadsterowności 5) pochylenie lekkie auta do przodu - tak z 13 mm różnicy - dla większej nadsterowności 6) Stabilizatory przód pół-twardy (2-gi otwór) lub pół-miękki (3-ci otwór) a tył środkowe lub miękkie ustawienie; amortyzatory po równo przód tył i będę te ustawienia dostosowywał w zależności jak balans wychodzi w jazdach 7) Coś jeszcze albo coś z powyższego do korekty? -------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Pruszków ![]() |
Stabilizator raczej odwrotnie jak chcesz lekko nadsterownie.
Sztywniejszy tył = większa tendencja do nadsterowności. Skup się raczej na płynnej jeździe po optymalnym torze a nie na jeździe na granicy przyczepności. Jak będziesz jechał na granicy i trafisz np. na lekko mniejszą przyjemność nawierzchni czy podmuch wiatru to możesz całkiem się poślizgnąć i na przykład wypaść. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
W Zetce srodkowe ustawienie stabilizatora z tylu to i tak juz sztywno, zalecaja miekkie na tyl i srednio sztywne na przod dla neutralnego balansu. Ale pobrubuje tak i tak.
Bar rates compared to 350Z: Front: Hole 1 = 1525 lbs/in (22% Stiffer than stock) Hole 2 = 1845 lbs/in (48% Stiffer than stock) Hole 3 = 2270 lbs/in (82% Stiffer than stock) Hole 4 = 2855 lbs/in (129% Stiffer than stock) Rear: Hole 1 = 520 lbs/in (80% Stiffer than stock) Hole 2 = 655 lbs/in (125% Stiffer than stock) Hole 3 = 840 lbs/in (185% Stiffer than stock) -------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ogólnie co do ustawiania balansu podsterowność/nadsterowność to polecam tą stronkę: https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_setup
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 October 2022 ![]() |
Jak parę osób pewnie wie, tor łódź jest dostępny do pobrania do Asseto Corsa, można sobie poćwiczyć. Wizualnie nie zachwyca tak jak jastrząb albo poznań ale na trening jest ok. Jedyna różnica jaką zauważyłem, to asfalt który jest dostępny po lewej przed zakrętem numer 11 jest na żywo dużo mniej pochylony, tutaj jak skorzystamy z niego za bardzo, to możemy zdestabilizować auto przez różnicę poziomów.
![]() Ale chciałem zacząć dyskusję na inny temat. Z kim by się nie rozmawiało, to mówi że "Łódź trzeba pojechać inaczej niż ci się wydaje". Tor jest kręty, powinien faworyzować lekkie auta z relatywnie małą mocą, ale czego bym nie robił to nie daję rady zbliżyć się do 1:00. Zakładamy, że auto mam ustawione poprawnie i neutralnie, lekkie słabe rwd, jak mx5. Trzymając się tych numerów zakrętow ze zdjęcia (czy nikt jeszcze nie wymyślił przydomków zakrętom na łodzi?) - które miejsca przejeżdżacie w sposób "nieoczywisty"? Oglądałem trochę onboardów i zauważyłem, że np zakręt 7 wiele osób zaczyna od wewnętrznej, bo bardziej opłaca się wcześniej jechać szybko przez 6stkę niż ją poświęcić. Ale widziałem, że niektórzy robią też coś podobnego z 3-ką i tego nie rozumiem - za trójką jest rozsądny kawałek prostej, wydawałoby się że warto się ustawić tak, żeby mieć tam szybkie wyjście. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ten tor w Assetto jest wyjątkowo słabo odwzorowany. Proste są dłuższe niż w rzeczywistości i autem które robi minutę w realu nie sposób się zbliżyć do minuty wirtualnie. I to jest przyczyna Twojego problemu w grze
![]() Do tego na żywo można ciąć w zakręcie 14, a w grze jest to zrobione tak, że wtedy masz anulowane okrążenie -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jak parę osób pewnie wie, tor łódź jest dostępny do pobrania do Asseto Corsa, można sobie poćwiczyć. Wizualnie nie zachwyca tak jak jastrząb albo poznań ale na trening jest ok. Jedyna różnica jaką zauważyłem, to asfalt który jest dostępny po lewej przed zakrętem numer 11 jest na żywo dużo mniej pochylony, tutaj jak skorzystamy z niego za bardzo, to możemy zdestabilizować auto przez różnicę poziomów. ![]() Ale chciałem zacząć dyskusję na inny temat. Z kim by się nie rozmawiało, to mówi że "Łódź trzeba pojechać inaczej niż ci się wydaje". Tor jest kręty, powinien faworyzować lekkie auta z relatywnie małą mocą, ale czego bym nie robił to nie daję rady zbliżyć się do 1:00. Zakładamy, że auto mam ustawione poprawnie i neutralnie, lekkie słabe rwd, jak mx5. Trzymając się tych numerów zakrętow ze zdjęcia (czy nikt jeszcze nie wymyślił przydomków zakrętom na łodzi?) - które miejsca przejeżdżacie w sposób "nieoczywisty"? Oglądałem trochę onboardów i zauważyłem, że np zakręt 7 wiele osób zaczyna od wewnętrznej, bo bardziej opłaca się wcześniej jechać szybko przez 6stkę niż ją poświęcić. Ale widziałem, że niektórzy robią też coś podobnego z 3-ką i tego nie rozumiem - za trójką jest rozsądny kawałek prostej, wydawałoby się że warto się ustawić tak, żeby mieć tam szybkie wyjście. ale pytasz o zycie czy gre? w zyciu w 6stce wypluwa mocno na zewnetrzna (zjazd z gorki, tyl mocno odciazony) i ciezko trzymac sie na wewnetrznej bo zaraz za wierzcholkeim 6stki zaczyna sie ostre hamowanie ze 100 do 40km/h i trzeba na hamwoaniu miec proste kola. nie wiem jaki trzeba by miec docisk by utrzymac sie na wewnetrznej. inna sprawa ze 7ka to ponad nawrot wiec tam jest bardzo duzo czasu na zlamanie sie i wcale za nim tez od razu sie nie rozpedzasz bo masz 8semke i 9tke ciasna. wiec tam nic nie tracisz wjezdzajac w 7ke od wewentrznej. tak na prawde mozna jechac jak sie uwaza wazne zeby czas pokazal ze warto bylo. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 October 2022 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi, gra to tylko zajęcie na zimę, celem jest dobry czas na żywo. To idąc dalej: wjeżdżam w 7mkę, 8 przejeżdżam właściwie na wprost i potem co z 9? ja jadę tam tak na "późny apex", żeby mieć lepsze wyjście na prostą ale i tak w czuję że tracę tam bardzo dużo czasu. To samo 11stka, próbuję jechać tak, żeby jak najmniej musieć hamować, a niektórzy jadą tak, żeby zostać na wewnętrznej i być lepiej ustawionym na następny zakręt. Wiem, że każdy ma swoją technikę i sposób, ale też myślę że można się dużo nauczyć od innych na drodze do wypracowania własnej
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na zywo pacholki sa tak wasko poustawiane w 7 8 9 ze po prostu jedziesz tak na ile pozwalaja opony i przyczepnosc mechaniczna wykorzystujac szerokosc od pacholkow do pacholkow. cala ta sekcje pokonuje sie z predkosciami 40km/h wiec dopiero wychodzac z 9tki nabierasz predkosci.
z 11stka jest dokladnie podobna sytuacja. na 10tce tyl samochodu wrecz wylatuje w powietrze i odrywa sie od asfaltu. jak mialbys skrecic keidy tyl unosi sie w powietrze? ciezko zeby nie ratowac sie i jechac tam jak najbezpieczniejsza linia czyli na wprost z 10tki na wewnetrzna 11stki. i nie patrz na to ze jedni jada tak inni tak. kazdy jedzie tak jak im auto pozwala. jedne auta maja silnik z przodu inne z tylu, jedne maja naped rwd i nne fwd. jedne auta maja miekko zestorjony zawias i im kola sie nie odrywaja na odciazeniach inni twarde i lataja w powietrzu, jedni maja super miekkie sliki inni twardsze opone semi slick. nie da sie wszystkiego rozwazac pod katem tak lepij i koniec. to nie te same gokarty i parking podziemny ze mozna tak przewrowadzac dyskusje. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 October 2022 ![]() |
jasne, dzięki za odpowiedzi
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Ten tor w Assetto jest wyjątkowo słabo odwzorowany. Proste są dłuższe niż w rzeczywistości i autem które robi minutę w realu nie sposób się zbliżyć do minuty wirtualnie. I to jest przyczyna Twojego problemu w grze ![]() Do tego na żywo można ciąć w zakręcie 14, a w grze jest to zrobione tak, że wtedy masz anulowane okrążenie Dokładnie, takie mam wrażenie i ja ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 13:09 |