Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Turbina przeladowuje zadane doladowanie
Fiveopac
post Wed, 31 Aug 2016 - 19:10
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Problem mam nastepujacy - przy zmianie biegow na pelnym gazie turbina przestrzeliwuje swoje celowe doladowanie po czym po sekundzie wraca do zadanego poziomu. Dobrze widac to na ponizszym logu:



Turbina to GTX2867R, wewnetrzny wg, aktuator 0,9 b (celowe doladowanie 1,3 bar ), silnik 2,5 L, downpipe i reszta wydechu 3 cale, turbina sterowana przez EBC Apexi AVCR. Probowalem wszyskich mozliwych ustawien EBC i zero efektow, jedynie zlikwidowalem przeladowanie turbiny gdy przeciagam na jednym biegu do odcinki od niskich obrotow. Usztywnilem sprezyne BOVa - bez zmian, poluzowalem naprezenie na aktuatorze WG - bez zmian. Jaka moze byc tego przyczyna? Za mala turbina (czesc goraca)?.
Ten pojedynczy peak kosztuje mnie sporo mocy bo komputer od razu po nim stosuje korekte zaplonu (zolta linia na wykresie). Jak z tym walczyc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 31 Aug 2016 - 19:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Wed, 31 Aug 2016 - 19:43
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak ustawisz apexi w trybie "off" też przeładowuje? jak nie to masz zaworek mac do podmiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiveopac
post Wed, 31 Aug 2016 - 21:26
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(hz10 @ Wed, 31 Aug 2016 - 19:43) *
jak ustawisz apexi w trybie "off" też przeładowuje? jak nie to masz zaworek mac do podmiany.


Nie, nie przeladowuje ale doladowanie jest wtedy bardzo niskie to raz a dwa efekt przeladowania rosnie wraz z docelowym doladowaniem. Sprawdze teorie zaworka, zaloze nowy a w miedzyczasie wyczyszcze stary. Dzieki za trop.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 01 Sep 2016 - 08:03
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Jezeli dobrze widze to zdarza sie to po zdjeciu nogi z gazu a gdzie masz map ? w kolektorze ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiveopac
post Thu, 01 Sep 2016 - 11:15
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Cieniu @ Thu, 01 Sep 2016 - 08:03) *
Jezeli dobrze widze to zdarza sie to po zdjeciu nogi z gazu a gdzie masz map ? w kolektorze ?


Map jest w kolektorze, zrodlo podcisnienia aktuatora turbiny jest z muszli.
Dzieje sie to po wbiciu wyzszego biegu , puszczeniu sprzegla i gazu w podloge - wtedy nastepuje sekundowy peak. Na wykresie chyba jest jakas bezwładnośc wykresów wzgledem siebie i faktycznie moze tak wygladac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 01 Sep 2016 - 14:53
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





zmień źródło podciśnienia na którąs z linii wychodzących z dolotowego. Przy takim zabiegu o wiele szybciej buduje boost własnie po zmianie biegu, więc i może samo jego narastanie będzie bardziej stabilne.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 01 Sep 2016 - 15:10
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





a jest w tym apexi jakas mapa sterowania wzgledem obrotów i i cisnienia ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 01 Sep 2016 - 15:11
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





względem obrotow tak, ale nic Ci to nie da po zmianie biegu. Każdy bieg spada na inne obroty. Nie tutaj jest problem. To zbyt długa reakcja WG. Albo coś z samym WG albo ze sterowaniem nim.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kurpiu
post Thu, 01 Sep 2016 - 15:18
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 February 2005
Skąd: ozorków





Z ciekawosci jakiej srednicy jest WG?? Masz DV czy blow offa?


--------------------
http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 02 Sep 2016 - 13:18
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





no tak przyczyna jest w reakcji wg ale jak byłaby by jakas mapa w 2 funkcjach to mozna było by pokombinowac a tak to mysle zebys znalazł odpowiednie miejsce w kolektorze i wieksza srednice dac przewodu do wg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiveopac
post Fri, 02 Sep 2016 - 19:53
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Fawor @ Thu, 01 Sep 2016 - 15:11) *
względem obrotow tak, ale nic Ci to nie da po zmianie biegu. Każdy bieg spada na inne obroty. Nie tutaj jest problem. To zbyt długa reakcja WG. Albo coś z samym WG albo ze sterowaniem nim.

Ok, a co myslicie o teorii, ze strona gorąca turbiny jest zbyt restrykcyjna, odcinek glowica - turbina za wolno sie opróżnia i powinienem pojsc w strone turbiny np 3071 lub 3076 ?

CYTAT(kurpiu @ Thu, 01 Sep 2016 - 15:18) *
Z ciekawosci jakiej srednicy jest WG?? Masz DV czy blow offa?

BOV na mocnej sprezynie na króćcu ok 80% przekroju rury z turbiny.
Blow off typ 2 z firmy Properfekt: https://blow-off.pl/blow-off-typ2-bov-properfekt
Srednicy wg nie znam, standardowy wbudowany w muszlę strony gorącej.

CYTAT(Cieniu @ Fri, 02 Sep 2016 - 13:18) *
no tak przyczyna jest w reakcji wg ale jak byłaby by jakas mapa w 2 funkcjach to mozna było by pokombinowac a tak to mysle zebys znalazł odpowiednie miejsce w kolektorze i wieksza srednice dac przewodu do wg


Faktycznie tak wyglada jakby wg nie nadąrzał, niemniej nawet jakbym dał przewód fi 800 mm to i tak wejscie do aktuatora jest jakies fi 4 :/ Wyjscie z muszli jest 2x większe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 02 Sep 2016 - 20:03
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





IMHO to jeśli problem byłby ze zbyt małym WG/zbyt małą częścią gorącą to przeładowanie nie następowałoby po zmianie biegu tylko rosło sporo za dużo na niskim biegu jadąc od dołu. Tzw. boost creep, którego tutaj nie widzę.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 03 Sep 2016 - 22:54
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





czyli wyjscie sterujące do wg masz z muszli ? weż to przepnij do kolektora ssącego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 11 Sep 2016 - 15:44
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Jakie sa + i - takiego rozwiązania ? u mnie jest wpięte w muszle, a wolal bym się przepiac do ssącego bo wężyk wychodzi tak nie fortunnie ze od temp nie raz się rozpada.
Czy nie ma to znaczenia ze wepniemy się w odcinek za przepustnica ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sun, 11 Sep 2016 - 17:21
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Wojtek @ Sun, 11 Sep 2016 - 15:44) *
Jakie sa + i - takiego rozwiązania ? u mnie jest wpięte w muszle, a wolal bym się przepiac do ssącego bo wężyk wychodzi tak nie fortunnie ze od temp nie raz się rozpada.
Czy nie ma to znaczenia ze wepniemy się w odcinek za przepustnica ?

Po pierwsze to w muszli będzie wyższe ciśnienie zawsze, niż za IC albo za przepustnicą, spadki ciśnienia + spadek ciśnienia na IC wynikający ze zmniejszenia temperatury przy przepływie.
Po drugie jeśli masz EBC to nie powinieneś tak przepinać, bo przy częściowych uchyleniach przepustnicy w kolektorze masz o wiele mniejsze ciśnienie, niż w muszli. Może sterowanie się rozjeżdżać.
Po trzecie co silnik to przypadek, wiele zależy czy masz MAP sensor pomiędzy IC, a przepustnicą jak VAG czy w kolektorze ssącym jak Saab przykładowo.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 11 Sep 2016 - 18:25
Post #16


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Mis @ Sun, 11 Sep 2016 - 17:21) *
Po pierwsze to w muszli będzie wyższe ciśnienie zawsze, niż za IC albo za przepustnicą, spadki ciśnienia + spadek ciśnienia na IC wynikający ze zmniejszenia temperatury przy przepływie.
Po drugie jeśli masz EBC to nie powinieneś tak przepinać, bo przy częściowych uchyleniach przepustnicy w kolektorze masz o wiele mniejsze ciśnienie, niż w muszli. Może sterowanie się rozjeżdżać.
Po trzecie co silnik to przypadek, wiele zależy czy masz MAP sensor pomiędzy IC, a przepustnicą jak VAG czy w kolektorze ssącym jak Saab przykładowo.


Jak mozesz miec map sensor przed przepustnica? Co najwyzej mozesz miec tam czujnik cisnienia atmosferycznego (baro sensor).
MAP = manifold absolute pressure , jak nazwa wskazuje , bezwzgledne cisnienie w kolektorze smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 21 Sep 2016 - 22:02
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(jackkpl @ Sun, 11 Sep 2016 - 18:25) *
Jak mozesz miec map sensor przed przepustnica? Co najwyzej mozesz miec tam czujnik cisnienia atmosferycznego (baro sensor).
MAP = manifold absolute pressure , jak nazwa wskazuje , bezwzgledne cisnienie w kolektorze smile.gif.

Normalnie, patrz seryjnie na przykład 1.8T i 2,7bit.
Może nazwa nie do końca trafia, ale czujnik baro traktujmy jako ten od korekcji wysokościowej, czyli umieszczony w komorze silnika.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 16 June 2024 - 07:31