Poprawa geometrii zawieszenie w mocnym FWD z szperą |
Poprawa geometrii zawieszenie w mocnym FWD z szperą |
Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 December 2010 |
Witam zastanawiam się jak zmienić ustawienie geometrii w mocnym dieslu FWD z torsenem. Auto ma rozstaw osi jakieś 2,5m fabryczne nastawy zawieszenia to:
KWSZ 4,42 stopnia negatyw 0,39 stopnia zbieżność +0,10 stopnia Z tyłu jest belka skrętna pochylenie jest 1,30 stopnia natomiast zbieżność +0,26 stopnia Z przodu wszystko mogę w większym lub mniejszym stopniu regulować z tyłu to już zabawa z podkładkami. Planuję twardszy stabi KW na przód i poruszać się w lecie na semi lub dobrych uhp Auto jest w dość znacznym stopniu obniżone. Istnieje możliwość zmiany zwrotnicy na taką która poprawi kąt wachacza. Jest ktoś w stanie coś doradzić? |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 06 Aug 2016 - 09:50
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
zbheiznosc przodu z +10 na rozbiezny -10 minut. i negatywy z przodu na -2 stopnie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 06 Aug 2016 - 11:48
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 December 2010 |
A KWSZ zwiększać? Myślałem do 5-5,5 stopnia dobić. Jest sens?
|
|
|
Wed, 10 Aug 2016 - 08:44
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
99% przypadkow jest sens.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Thu, 12 Jan 2017 - 20:20
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice |
Peugeot 206 +- 200km, ruski torsen, gwint b14 i powerflex black series. Auto ma w tym sezonie objeździć kilka trackdayów po płaskim.
Z przodu siedzą dystanse 20mm jeśli ma to jakieś znaczenie. Jadę jutro na geometrię - co warto poprawić względem ustawień ze screena poniżej? Wszelkie wskazówki są mile widziane. |
|
|
Thu, 12 Jan 2017 - 20:39
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 08:52
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut. 40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 11:56
Post
#8
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić. ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 12:58
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson. Tutaj właśnie nie przejdzie ze względu że amortyzator montowany jest do zwrotnicy jak w hmmmm ..... wsuwany w ucho w zwrotnicy. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 13:05
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 13:12
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera. Można tam próbować ale jak jeszcze dobrze pamiętam (a moje XS miałem jakieś 6lat temu) to wahacz w kształcie L wkładany był od przodu do wnętrza sanek a śruby mocujące wahacz siedziały we wklęsłych półokragłych gniazdach w sankach pionowo przez sanki -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 21:03
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice |
Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę.
W 206 zdaje się jest opcja obrócenia poduszki amortyzatora o 180 stopni co zmienia KWSZ i na tym zakres regulacji się kończy. Regulowane wahacze to byłaby najlepsza opcja, niestety ich cena jest kosmiczna jak na moje realia. Regulowanych poduszek amortyzatorów nie znalazłem nigdzie i pytanie czy same poduszki miałyby na tyle duży zakres regulacji żeby uzyskać +- -2 stopnie. Patrząc na kielich, zbyt dużo miejsca to tam nie ma. Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni? |
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 21:44
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę. Dystanse psują promień zataczania - poczytaj troszkę co to powoduje. Clio na dystansie +20 na strone, zbieżności przodu -40minut i płytkowej szperze to generalnie jedzie tam gdzie go nierówność nawierzchni prowadzi a nie kierowca o hamowaniach z dużych prędkości nie wspomnę nawet Na -20minut przodzie już jest znośnie. Z 206 będzie podobnie raczej, a to fajnie prowadzące się auto więc może go nie psuj na siłę Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni? Tak to również ważne, jak je posadzisz w dół to w gratisie zmienisz sobie roll center. Jak chcesz szybkie auto na trackdaye to siadaj i czytaj o geo zawiasu i dopiero zmieniaj cokolwiek -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Fri, 13 Jan 2017 - 23:18
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Roll centre , z tego co czytalem, mniej zaszkodzi niz obnizenie srodks ciezkosci. Przechyly nadal moga byc po obnizeniu ale jak srodek ciezkozci z 50cm obnizysz na 40cm, to bedzie bardzo duzy zysk w przyczepnosci na zakrecie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 18:48
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Panowie, jak ustawić zbieżność tylnej osi w FWD (Integra) na Superoes Kielce (sporo wolnych, ciasnych zakrętów)? Amerykanie radzą po jakieś 20 minut rozbieżności na stronę, ale wydaje mi się że to lekki hardcore. Skłaniałbym się raczej w okolice 0. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 20:02
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie |
Na pewno lekko rozbieżnie, na 0 dużo stracisz. Ale jak bardzo - to już pewnie piwo się odezwie
-------------------- woop woop
|
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 20:32
Post
#17
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Serio chcesz nadsterownosc na Kielcach w zimę? Ja bym szukał na tym torze stabilności i się zastanawiał jak tył uspokoić. No chyba że wiesz co robisz a pewnie tak jest.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 20:36
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Rozbieznosc powoduje pewna nerwowosc na prostych,aczkolwiek,skrecac pomaga
W moim odczuciu przy krotkich ( b. krotkich ) autach powodowalo nerwowosc przy zmianie kierunku, ustawialem zbieznie, I tu bym zrobil to samo a przynajmniej od tego zaczal |
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 20:51
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ja mam tylko pytanie czy kolega jeździł już na Kielcach
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 05 Feb 2017 - 23:33
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Jeździł, ale nie za dużo i nie tym autem Właśnie dlatego pytam, oczywiście to będzie setup wyjściowy i później będziemy wprowadzać korekty na podstawie odczuć z jazdy, ale nie chcę walić jak kulą w płot. Wiem, że Kielce są śliskie i w Clio nie raz zamiatałem tam bokami, dlatego właśnie napisałem że skłaniałbym się do 0, no chyba że powinienem pójść jeszcze dalej, czyli w zbieżność?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 13:32 |