Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Poprawa geometrii zawieszenie w mocnym FWD z szperą
foxx
post Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Witam zastanawiam się jak zmienić ustawienie geometrii w mocnym dieslu FWD z torsenem. Auto ma rozstaw osi jakieś 2,5m fabryczne nastawy zawieszenia to:
KWSZ 4,42 stopnia
negatyw 0,39 stopnia
zbieżność +0,10 stopnia

Z tyłu jest belka skrętna pochylenie jest 1,30 stopnia
natomiast zbieżność +0,26 stopnia

Z przodu wszystko mogę w większym lub mniejszym stopniu regulować z tyłu to już zabawa z podkładkami.
Planuję twardszy stabi KW na przód i poruszać się w lecie na semi lub dobrych uhp

Auto jest w dość znacznym stopniu obniżone. Istnieje możliwość zmiany zwrotnicy na taką która poprawi kąt wachacza.

Jest ktoś w stanie coś doradzić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sat, 06 Aug 2016 - 09:50
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zbheiznosc przodu z +10 na rozbiezny -10 minut. i negatywy z przodu na -2 stopnie.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
foxx
post Sat, 06 Aug 2016 - 11:48
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





A KWSZ zwiększać? Myślałem do 5-5,5 stopnia dobić. Jest sens?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 10 Aug 2016 - 08:44
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





99% przypadkow jest sens.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Thu, 12 Jan 2017 - 20:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Peugeot 206 +- 200km, ruski torsen, gwint b14 i powerflex black series. Auto ma w tym sezonie objeździć kilka trackdayów po płaskim.
Z przodu siedzą dystanse 20mm jeśli ma to jakieś znaczenie.
Jadę jutro na geometrię - co warto poprawić względem ustawień ze screena poniżej?
Wszelkie wskazówki są mile widziane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 12 Jan 2017 - 20:39
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 08:52
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(piwo @ Thu, 12 Jan 2017 - 20:39) *
kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut.



40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 11:56
Post #8


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 13 Jan 2017 - 08:52) *
40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić.


ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 12:58
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 Jan 2017 - 11:56) *
ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson.



Tutaj właśnie nie przejdzie ze względu że amortyzator montowany jest do zwrotnicy jak w hmmmm ..... wsuwany w ucho w zwrotnicy.



--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 13:05
Post #10


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 13:12
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 Jan 2017 - 13:05) *
A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera.



Można tam próbować ale jak jeszcze dobrze pamiętam (a moje XS miałem jakieś 6lat temu) to wahacz w kształcie L wkładany był od przodu do wnętrza sanek a śruby mocujące wahacz siedziały we wklęsłych półokragłych gniazdach w sankach pionowo przez sanki smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Fri, 13 Jan 2017 - 21:03
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę.
W 206 zdaje się jest opcja obrócenia poduszki amortyzatora o 180 stopni co zmienia KWSZ i na tym zakres regulacji się kończy.
Regulowane wahacze to byłaby najlepsza opcja, niestety ich cena jest kosmiczna jak na moje realia.
Regulowanych poduszek amortyzatorów nie znalazłem nigdzie i pytanie czy same poduszki miałyby na tyle duży zakres regulacji żeby uzyskać +- -2 stopnie. Patrząc na kielich, zbyt dużo miejsca to tam nie ma.
Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 21:44
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(usuniety @ Fri, 13 Jan 2017 - 21:03) *
Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę.


Dystanse psują promień zataczania - poczytaj troszkę co to powoduje. Clio na dystansie +20 na strone, zbieżności przodu -40minut i płytkowej szperze to generalnie jedzie tam gdzie go nierówność nawierzchni prowadzi a nie kierowca o hamowaniach z dużych prędkości nie wspomnę nawet smile.gif Na -20minut przodzie już jest znośnie. Z 206 będzie podobnie raczej, a to fajnie prowadzące się auto więc może go nie psuj na siłę smile.gif


CYTAT(usuniety @ Fri, 13 Jan 2017 - 21:03) *
Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni?


Tak to również ważne, jak je posadzisz w dół to w gratisie zmienisz sobie roll center. Jak chcesz szybkie auto na trackdaye to siadaj i czytaj o geo zawiasu i dopiero zmieniaj cokolwiek


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 23:18
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Roll centre , z tego co czytalem, mniej zaszkodzi niz obnizenie srodks ciezkosci. Przechyly nadal moga byc po obnizeniu ale jak srodek ciezkozci z 50cm obnizysz na 40cm, to bedzie bardzo duzy zysk w przyczepnosci na zakrecie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 05 Feb 2017 - 18:48
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Panowie, jak ustawić zbieżność tylnej osi w FWD (Integra) na Superoes Kielce (sporo wolnych, ciasnych zakrętów)? Amerykanie radzą po jakieś 20 minut rozbieżności na stronę, ale wydaje mi się że to lekki hardcore. Skłaniałbym się raczej w okolice 0. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:02
Post #16


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Na pewno lekko rozbieżnie, na 0 dużo stracisz. Ale jak bardzo - to już pewnie piwo się odezwie biggrin.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:32
Post #17


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Serio chcesz nadsterownosc na Kielcach w zimę? Ja bym szukał na tym torze stabilności i się zastanawiał jak tył uspokoić. No chyba że wiesz co robisz a pewnie tak jest.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:36
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Rozbieznosc powoduje pewna nerwowosc na prostych,aczkolwiek,skrecac pomaga

W moim odczuciu przy krotkich ( b. krotkich ) autach powodowalo nerwowosc przy zmianie kierunku, ustawialem zbieznie,

I tu bym zrobil to samo a przynajmniej od tego zaczal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:51
Post #19


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja mam tylko pytanie czy kolega jeździł już na Kielcach


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 05 Feb 2017 - 23:33
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Jeździł, ale nie za dużo i nie tym autem wink.gif Właśnie dlatego pytam, oczywiście to będzie setup wyjściowy i później będziemy wprowadzać korekty na podstawie odczuć z jazdy, ale nie chcę walić jak kulą w płot. Wiem, że Kielce są śliskie i w Clio nie raz zamiatałem tam bokami, dlatego właśnie napisałem że skłaniałbym się do 0, no chyba że powinienem pójść jeszcze dalej, czyli w zbieżność?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 00:42