Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Poprawa geometrii zawieszenie w mocnym FWD z szperą
foxx
post Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Witam zastanawiam się jak zmienić ustawienie geometrii w mocnym dieslu FWD z torsenem. Auto ma rozstaw osi jakieś 2,5m fabryczne nastawy zawieszenia to:
KWSZ 4,42 stopnia
negatyw 0,39 stopnia
zbieżność +0,10 stopnia

Z tyłu jest belka skrętna pochylenie jest 1,30 stopnia
natomiast zbieżność +0,26 stopnia

Z przodu wszystko mogę w większym lub mniejszym stopniu regulować z tyłu to już zabawa z podkładkami.
Planuję twardszy stabi KW na przód i poruszać się w lecie na semi lub dobrych uhp

Auto jest w dość znacznym stopniu obniżone. Istnieje możliwość zmiany zwrotnicy na taką która poprawi kąt wachacza.

Jest ktoś w stanie coś doradzić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Aug 2016 - 22:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sat, 06 Aug 2016 - 09:50
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zbheiznosc przodu z +10 na rozbiezny -10 minut. i negatywy z przodu na -2 stopnie.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
foxx
post Sat, 06 Aug 2016 - 11:48
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





A KWSZ zwiększać? Myślałem do 5-5,5 stopnia dobić. Jest sens?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 10 Aug 2016 - 08:44
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





99% przypadkow jest sens.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Thu, 12 Jan 2017 - 20:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Peugeot 206 +- 200km, ruski torsen, gwint b14 i powerflex black series. Auto ma w tym sezonie objeździć kilka trackdayów po płaskim.
Z przodu siedzą dystanse 20mm jeśli ma to jakieś znaczenie.
Jadę jutro na geometrię - co warto poprawić względem ustawień ze screena poniżej?
Wszelkie wskazówki są mile widziane.


--------------------
_http://www.4ride.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 12 Jan 2017 - 20:39
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 08:52
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(piwo @ Thu, 12 Jan 2017 - 20:39) *
kwsz moglby byc wiekszy, kat pochylenia duzo wiekszy - 2stopnie zalecane, i rozbieznosc przodu wydaje sie troche duzawa. bardziej celowalbym w minus 40 minut.



40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 11:56
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 13 Jan 2017 - 08:52) *
40 minut rozbierzny przód w 206 z dystansami po 20mm strona będzie za dużo (zależy jeszcze jakie felgi siedzą) zrobić po 10minut na strone na początek i pojeździć. Katy na przodzie są nie regulowalne seryjnie, trzeba wrzucić top mounty na uniballu i dopiero można się pobawić.


ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 58.1 -Pomorze 41.7 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 12:58
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 Jan 2017 - 11:56) *
ALbo patent ze śrubką w mocowaniu amorka, jeśli siedzi tam zwykły macpherson.



Tutaj właśnie nie przejdzie ze względu że amortyzator montowany jest do zwrotnicy jak w hmmmm ..... wsuwany w ucho w zwrotnicy.



--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 13:05
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 58.1 -Pomorze 41.7 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 13:12
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 Jan 2017 - 13:05) *
A w takim razie dolny wahacz (trójkątny?) i tam odsunąć na tulei. U mnie 1mm poszerzenie otworu w tulei dało 0.5 stopnia cambera.



Można tam próbować ale jak jeszcze dobrze pamiętam (a moje XS miałem jakieś 6lat temu) to wahacz w kształcie L wkładany był od przodu do wnętrza sanek a śruby mocujące wahacz siedziały we wklęsłych półokragłych gniazdach w sankach pionowo przez sanki smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Fri, 13 Jan 2017 - 21:03
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę.
W 206 zdaje się jest opcja obrócenia poduszki amortyzatora o 180 stopni co zmienia KWSZ i na tym zakres regulacji się kończy.
Regulowane wahacze to byłaby najlepsza opcja, niestety ich cena jest kosmiczna jak na moje realia.
Regulowanych poduszek amortyzatorów nie znalazłem nigdzie i pytanie czy same poduszki miałyby na tyle duży zakres regulacji żeby uzyskać +- -2 stopnie. Patrząc na kielich, zbyt dużo miejsca to tam nie ma.
Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni?


--------------------
_http://www.4ride.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 13 Jan 2017 - 21:44
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(usuniety @ Fri, 13 Jan 2017 - 21:03) *
Jaki dystanse mają wpływ na zbieżność/rozbieżność? Tak na moją chłopską logikę to one tylko poszerzają auto... ale oczywiście moja logika może być błędna stąd pytam Was o radę.


Dystanse psują promień zataczania - poczytaj troszkę co to powoduje. Clio na dystansie +20 na strone, zbieżności przodu -40minut i płytkowej szperze to generalnie jedzie tam gdzie go nierówność nawierzchni prowadzi a nie kierowca o hamowaniach z dużych prędkości nie wspomnę nawet smile.gif Na -20minut przodzie już jest znośnie. Z 206 będzie podobnie raczej, a to fajnie prowadzące się auto więc może go nie psuj na siłę smile.gif


CYTAT(usuniety @ Fri, 13 Jan 2017 - 21:03) *
Fakt, że auto póki co jeździ na seryjnej wysokości zawieszenia też chyba jest istotny? Po obniżeniu pochylenie koła się zmieni?


Tak to również ważne, jak je posadzisz w dół to w gratisie zmienisz sobie roll center. Jak chcesz szybkie auto na trackdaye to siadaj i czytaj o geo zawiasu i dopiero zmieniaj cokolwiek


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Jan 2017 - 23:18
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Roll centre , z tego co czytalem, mniej zaszkodzi niz obnizenie srodks ciezkosci. Przechyly nadal moga byc po obnizeniu ale jak srodek ciezkozci z 50cm obnizysz na 40cm, to bedzie bardzo duzy zysk w przyczepnosci na zakrecie.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 58.1 -Pomorze 41.7 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 05 Feb 2017 - 18:48
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Panowie, jak ustawić zbieżność tylnej osi w FWD (Integra) na Superoes Kielce (sporo wolnych, ciasnych zakrętów)? Amerykanie radzą po jakieś 20 minut rozbieżności na stronę, ale wydaje mi się że to lekki hardcore. Skłaniałbym się raczej w okolice 0. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:02
Post #16


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Na pewno lekko rozbieżnie, na 0 dużo stracisz. Ale jak bardzo - to już pewnie piwo się odezwie biggrin.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:32
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Serio chcesz nadsterownosc na Kielcach w zimę? Ja bym szukał na tym torze stabilności i się zastanawiał jak tył uspokoić. No chyba że wiesz co robisz a pewnie tak jest.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:36
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Rozbieznosc powoduje pewna nerwowosc na prostych,aczkolwiek,skrecac pomaga

W moim odczuciu przy krotkich ( b. krotkich ) autach powodowalo nerwowosc przy zmianie kierunku, ustawialem zbieznie,

I tu bym zrobil to samo a przynajmniej od tego zaczal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 05 Feb 2017 - 20:51
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja mam tylko pytanie czy kolega jeździł już na Kielcach


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 05 Feb 2017 - 23:33
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Jeździł, ale nie za dużo i nie tym autem wink.gif Właśnie dlatego pytam, oczywiście to będzie setup wyjściowy i później będziemy wprowadzać korekty na podstawie odczuć z jazdy, ale nie chcę walić jak kulą w płot. Wiem, że Kielce są śliskie i w Clio nie raz zamiatałem tam bokami, dlatego właśnie napisałem że skłaniałbym się do 0, no chyba że powinienem pójść jeszcze dalej, czyli w zbieżność?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 06 December 2019 - 09:23