Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Klapy wirowe usuwać czy nie usuwać?
jabcok20
post Wed, 27 Jul 2016 - 22:24
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Jestem po założeniu kolektora z klapami.
Co zauważyłem ( sa to tylko moje spostrzeżenia i nie nalezy ich traktować jako 100% pewne wink.gif )
-cichsza praca silnik na wolnych obrotach
-auto lepiej gaśnie , nie telepie nim jak wcześniej ( auto miałem na kobyłce i było czuć różnice i nie mówię tu o telepaniu z braku klapy gaszenia )
-ciężko zmusic auto do puszczenia bąka poniżej 3000rpm ( wcześniej pierwsze depnięcie dawąło szary bak widoczny w tylnej szybie, teraz nie ma nic nawet jak wracałem wieczorem przed autem z oczywiscie zapalonymi światłami mijania )
-spalanie i tu zonk. wcześniej 90km/h około 2000rpm 4,7l teraz ta sama prędkośc i te same obroty 5 bieg 4-4,1l Naprawdę i banan u na gębie smile.gif auto wazy 1650 i ma 400Nm przy około 1750rpm a spalanie śieszne. Dziś w cyklu w dwie storny z (objazdem jakieś 500m na 2 biegu ) 60km plus kręcenie się po miejscowości nadmorskiej w jedną i drugą bo syn zachciał NINJA GO spalanie 5,1l
- Co też istotne zmniejszył się efekt "buczenia" z kolektora dolotowego w okolicach 2000rpm co mnie wq....ło.

Jest jeszcze jedno auto jest jakby bardziej czułe na gaz, nie wiem moze mi się zdaje , jedna rurę icka miałem założoną odwortnie bo pasuje tak i tak-sa nieznaczne różnice w średnicach ale odwrócę ją dla pewności i sprawdzę wszystko jeszcze raz .
Mam wyczyszczone końcowki wydechu i będę na bieżąco widział co się dzieje, wcześniej czarne i osmolone jakby tłusta mazią pewnie ropą niedopaloną.

Tak czy siak według mnie sytuacja jest jasna, potwierdzają to naukowe informacje w necie z pomarami i screenami procesu spalania w komorze bez i z klapami.
Jak to będzie koniec grzebania w końcu znajdę czasa na golfa tongue.gif


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jul 2016 - 22:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Cieniu
post Thu, 28 Jul 2016 - 10:43
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





wszystko się zgadza
tylko kwestia dymu niby fakt napewno bez klap przepływomierz jest wyższy co daje wieksza dawke limitową można obciąć to trochę programowo
ale dziwi mnie ze zrobiłem juz kilka i nie było problemu z dymieniem
może miałeś nie szczelny ten kolektor ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Thu, 28 Jul 2016 - 11:27
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Ale to nie ywjaśnia czemu pierwsze depnięcie dawało baka a drugie juź prawie niewidocznego praktycznie nic nie widziałem w lusterku i znowu jazda 30s-60s i bąk... Cos w tym jest prawda... Nie wyssałem sobie tego z palca tylko zaobserwowałem sam na swoim aucie. No i to spalanie znacznie spadło i brak okopconych fifek. Rano za autem było widać niespalony szary dymek nawet podczas małch obciążeń teraz nie ma nic...


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 28 Jul 2016 - 22:22
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ja dziś usuwałem klapy w 3.0tdi i 1.9cdti. w 3.0 żadnych różnic a w 1.9 doszło 45 koni (148 w serii) bo dwie były stale zamknięte. żadnych dymów kopciów i innych po usunięciu (specjalnie zwróciłem uwage).
szary lub inny dym od czarnego wróży zgon wtrysków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Fri, 29 Jul 2016 - 07:28
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





w 3.0 tdi ostatno zakładałem ośkę znjomego bo była spadnięta, powiedział od razu ze lepiej rusza z miejsca o ile dobrze pamiętam potrfiało go przydławić czy coś w ten deseń. Wypytam się dokładniej czy czuje różnice.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 29 Jul 2016 - 07:37
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ale jest różnica pomiedzy całkowitym brakiem klap i dobranym do tego programem, klapami uszkodzonymi że połowa działa a połowa nie albo systemem całkowicie od nowości sprawnym. Oczywistym jest , że układ nowy lub w pełni sprawny kulturą pobije brak klapek (bo mocą już nie zawsze), tak jak sprawne koło dwumasowe jego lity zamiennik . Problem pojawia się gdy w aucie wartym 10-20k trzeba wydać parę tysiaków na ten "szit" a całe auto już jest trochę zmęczone życiem i ta poprawa komfortu całościowo nie będzie już tak odczuwalna.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 29 Jul 2016 - 09:41
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Pogadałem z fachowcem i powiedział mi,że jak jest EGR to lepiej klapy wywalić bo się prędzej czy później poprzytykają od syfu z EGR-u. Jak wszystko jest nowe to fajnie ale z czasem nic nie działa tak jak fabryka zaprojektowała. Jak nie ma egr-a to klapy mogą zostać byl były sprawne a różnie z tym bywa. Mowa o 1.9 fiata,


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 15:51