![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Jestem po założeniu kolektora z klapami.
Co zauważyłem ( sa to tylko moje spostrzeżenia i nie nalezy ich traktować jako 100% pewne ![]() -cichsza praca silnik na wolnych obrotach -auto lepiej gaśnie , nie telepie nim jak wcześniej ( auto miałem na kobyłce i było czuć różnice i nie mówię tu o telepaniu z braku klapy gaszenia ) -ciężko zmusic auto do puszczenia bąka poniżej 3000rpm ( wcześniej pierwsze depnięcie dawąło szary bak widoczny w tylnej szybie, teraz nie ma nic nawet jak wracałem wieczorem przed autem z oczywiscie zapalonymi światłami mijania ) -spalanie i tu zonk. wcześniej 90km/h około 2000rpm 4,7l teraz ta sama prędkośc i te same obroty 5 bieg 4-4,1l Naprawdę i banan u na gębie ![]() - Co też istotne zmniejszył się efekt "buczenia" z kolektora dolotowego w okolicach 2000rpm co mnie wq....ło. Jest jeszcze jedno auto jest jakby bardziej czułe na gaz, nie wiem moze mi się zdaje , jedna rurę icka miałem założoną odwortnie bo pasuje tak i tak-sa nieznaczne różnice w średnicach ale odwrócę ją dla pewności i sprawdzę wszystko jeszcze raz . Mam wyczyszczone końcowki wydechu i będę na bieżąco widział co się dzieje, wcześniej czarne i osmolone jakby tłusta mazią pewnie ropą niedopaloną. Tak czy siak według mnie sytuacja jest jasna, potwierdzają to naukowe informacje w necie z pomarami i screenami procesu spalania w komorze bez i z klapami. Jak to będzie koniec grzebania w końcu znajdę czasa na golfa ![]() -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
wszystko się zgadza
tylko kwestia dymu niby fakt napewno bez klap przepływomierz jest wyższy co daje wieksza dawke limitową można obciąć to trochę programowo ale dziwi mnie ze zrobiłem juz kilka i nie było problemu z dymieniem może miałeś nie szczelny ten kolektor ? |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Ale to nie ywjaśnia czemu pierwsze depnięcie dawało baka a drugie juź prawie niewidocznego praktycznie nic nie widziałem w lusterku i znowu jazda 30s-60s i bąk... Cos w tym jest prawda... Nie wyssałem sobie tego z palca tylko zaobserwowałem sam na swoim aucie. No i to spalanie znacznie spadło i brak okopconych fifek. Rano za autem było widać niespalony szary dymek nawet podczas małch obciążeń teraz nie ma nic...
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ja dziś usuwałem klapy w 3.0tdi i 1.9cdti. w 3.0 żadnych różnic a w 1.9 doszło 45 koni (148 w serii) bo dwie były stale zamknięte. żadnych dymów kopciów i innych po usunięciu (specjalnie zwróciłem uwage).
szary lub inny dym od czarnego wróży zgon wtrysków. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
w 3.0 tdi ostatno zakładałem ośkę znjomego bo była spadnięta, powiedział od razu ze lepiej rusza z miejsca o ile dobrze pamiętam potrfiało go przydławić czy coś w ten deseń. Wypytam się dokładniej czy czuje różnice.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ale jest różnica pomiedzy całkowitym brakiem klap i dobranym do tego programem, klapami uszkodzonymi że połowa działa a połowa nie albo systemem całkowicie od nowości sprawnym. Oczywistym jest , że układ nowy lub w pełni sprawny kulturą pobije brak klapek (bo mocą już nie zawsze), tak jak sprawne koło dwumasowe jego lity zamiennik . Problem pojawia się gdy w aucie wartym 10-20k trzeba wydać parę tysiaków na ten "szit" a całe auto już jest trochę zmęczone życiem i ta poprawa komfortu całościowo nie będzie już tak odczuwalna.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Pogadałem z fachowcem i powiedział mi,że jak jest EGR to lepiej klapy wywalić bo się prędzej czy później poprzytykają od syfu z EGR-u. Jak wszystko jest nowe to fajnie ale z czasem nic nie działa tak jak fabryka zaprojektowała. Jak nie ma egr-a to klapy mogą zostać byl były sprawne a różnie z tym bywa. Mowa o 1.9 fiata,
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 15:51 |