Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Klapy wirowe usuwać czy nie usuwać?
lukas313
post Fri, 15 Jul 2016 - 21:38
Post #21


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





Wiem że to nie ten silnik ale mam taki sam obiaw po usunięciu klapek w e46 2.0d 150km.
Dużo czasu poświęciłem na diagnozę tego ,wtryski pompa wysokiego ciśnienia podmienione ,kompresora zmierzona,w końcu nawet turbo wymieniłem ale lekki bąk czarnego dymu pozostał w dolnym zakresie obrotów
Wiec faktycznie te klapki mogą być przyczyną tego dymienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 15 Jul 2016 - 21:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jabcok20
post Fri, 15 Jul 2016 - 23:16
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





No to zakładaj klapki, u Ciebie łatwo wymienić bo zdjęcie podszybia to nie to samo co u mnie ( rozrząd , pompa wysokiego ciśńienia , obudowa termostatu no i spuszczenie płynu). Będzie wiadomo czy wywalanie klapek to sensowny zabieg czy nie.
Spalanie na pewno będzie niższe skoro pomagaja w mieszaniu paliwa z powietrzem.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Sat, 16 Jul 2016 - 07:49
Post #23


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(jabcok20 @ Fri, 15 Jul 2016 - 23:16) *
No to zakładaj klapki, u Ciebie łatwo wymienić bo zdjęcie podszybia to nie to samo co u mnie ( rozrząd , pompa wysokiego ciśńienia , obudowa termostatu no i spuszczenie płynu). Będzie wiadomo czy wywalanie klapek to sensowny zabieg czy nie.
Spalanie na pewno będzie niższe skoro pomagaja w mieszaniu paliwa z powietrzem.

Jak tylko dorwe kolektor z klapkami w dobrym stanie to napewno włożę spowrotem i dam znać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sat, 16 Jul 2016 - 16:56
Post #24


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Teoretycy zawsze będą najmądrzejsi, a w praktyce różnicy na rolkach nie ma żadnej...a było tych aut(z silnikami 1.9TDCI/JTD itd.) u nas trylion wink.gif
Alfa swego czasu puszczała 1.9 z kolektorem bez klap i jakoś te auta jeździły, nie muliły....no chyba że coś sie w nich popsuło....
Niektórzy zapominają, że w aucie kilkuletnim, z przebiegiem ponad 150k km może występować kilka awarii na raz, które objawiają się podobnymi symptomami...

IMO, jak ktoś roztrząsa czy wywalać czy nie i nie może przez to spać spokojnie, to lepiej żeby wymienił kolektor na nowy bo potem cokolwiek będzie się działo to winne będzie wywalenie klap...zresztą tak samo jest z chiptuningiem i innym poprawianiem fabryki tongue.gif


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sun, 17 Jul 2016 - 00:19
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





W dolnych partiach obrotów poniżej 1500rpm. Nie ma takiego doładowania i silnik musi sam sobie wytworzyć odpowiednie warunki do wymieszania paliwa w komorze spalania , jeśli zawirowanie w komorze spalania będzie miało zbyt niską prędkość po obwodzie samej komory paliwa zamiast się spalić w komorze trafi na obrzeża komory.
Oczywiscie mogę się mylić...
Jednak nie po to konstruktorzy pochłaniają kupe kasy żeby kowalski włożył zaślepki i twierdził że jest lepiej niz z klapami?



--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 17 Jul 2016 - 01:54
Post #26


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Ok, niech tak jest jak piszesz ale co z tego? Ludzie bez klap maja poprzejezdzane po 200k km-ów i nikt nie narzeka, a niektóre auta łącznego przelotu maja po 500k km...jakoś seryjne 1,9JTD dawały rade bez klap to i te z klapami po ich wywaleniu też będą jeździły .... mi to tam wsio ryba czy wywalamy czy wymieniamy kolektor na nowy/regenerowany ale w swoim aucie też bym to wywalił biggrin.gif
Tak na marginesie to o jeździe przy obrotach 1500rpm to można mowić w przypadku ciężarówki, a nie samochodu osobowego, chyba że mowa o PSJcie....


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sun, 17 Jul 2016 - 09:37
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Mam na mysli jazdę po mieście, ciągłe ruszanie i zmiany biegów itp. TO jest tak jak z egrem imoże klapy pracują też zależnie od obciążęń ( pewnie tak jest ).
Zresztą w necie są materiały gdzie udowodniono że wymieszanie paliwa z klapami powoduje znacznie lepsze spalanie paliwa. A że wszyscy wywalają ich sprawa.
Na polskich forach dużo jest takich zabiegów gdzie ktos cos poleci i wszyscy za nim powtarzaja mimo tego że nie ma to żadnego pokrycia wink.gif Zreszta na forum golfa jest temat o egrze gdzie przez 90 stron wszyscy twierdzą że egr pracuje tylko na wolnych obrotach.
Odnośnie seryjnych koektorów bez klap , masz jakiś wykres tego silnika w serii? Głowica jest taka sama? Czasami detalenie widoczne pierwszym rzutem oka robią dużą różnice.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sun, 17 Jul 2016 - 10:57
Post #28


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





To czego oczekujesz? bo mam wrażenie że czekasz aż przyjdzie ktoś i utwierdzi Cię w przekonaniu że musisz te klapy mieć. Mówimy Ci wprost że w tym silniku ich istnienie zostało wymuszone tylko i wyłącznie przez normy Euro4 a ty dalej rozpatrujesz wszystkie możliwe teorie spiskowe.

Chcesz to montuj, przeprowadź szereg badań, wyciągnij wnioski, wypisz wszystkie za przeciw i będzie jak znalazł na przyszłość.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Sun, 17 Jul 2016 - 13:26
Post #29


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





Proponuje, zeby chociaz jedna osoba, ktora rozumie o co chodzi wypowiedziala sie po co sa te klapy i dlaczego zostaly umieszczone w kolektorze. W tym watku nikt tego nie wie, no moze z malymi wyjatkami ale wiedza i tak jest niepelna. Od tego powinna zaczac sie dyskusja, szczegolnie dla tych, ktorzy usilnie tutaj cos probuja doradzic. )))


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Sun, 17 Jul 2016 - 13:40
Post #30


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





CYTAT(jabcok20 @ Fri, 15 Jul 2016 - 15:25) *
Wytłumacz jakoś swoje wątpliwości? Masz jakies dane z netu ale nie jakieś pomiary z hamowni itp. Jakies naukowe pdfy? Nie mam czasu teraz szukać ale w necie na pewno coś jest kwestia czasu i szukania.



Tak jak napisałem, że to jest tylko moja opinia. Klapy wg mnie pomagają w zawirowaniu powietrza, ale w połączeniu ze spalinami które dopuszcza EGR. Mi się wydaje że klapy pomagają w wymieszaniu spalin z EGR ze świeżym powietrzem w sytuacji niskiego doładowania i niewysokich obrotów silnika. Przy pełnym ogniu, EGR jest zamknięty, a klapy są otwarte aby przez dwa kanały był przelot.
Ciągle mi te klapy kojarzą się z klapką w dolocie silników SDI, która też właśnie pomagała w wymieszaniu świeżego powietrza, właśnie z powietrzem z EGRa.
Jeśli rezygnujemy z działania EGRa, klapki w kolektorze wg mnie tracą jakikolwiek sens w silniku turbodiesla. Nie potrafię tego poprzeć żadnymi artykułami itp. jest to tylko moja teoria wysnuta na podstawie mojej wiedzy o silnikach i jakichś tam modyfikacjach softu i mechaniki, które sam poczyniłem w silniku 1.9 JTD 16V w wersji 140KM właśnie bez tych klap.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 17 Jul 2016 - 14:44
Post #31


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





QUOTE (kajman500 @ Sun, 17 Jul 2016 - 13:26) *
Proponuje, zeby chociaz jedna osoba, ktora rozumie o co chodzi wypowiedziala sie po co sa te klapy i dlaczego zostaly umieszczone w kolektorze. W tym watku nikt tego nie wie, no moze z malymi wyjatkami ale wiedza i tak jest niepelna. Od tego powinna zaczac sie dyskusja, szczegolnie dla tych, ktorzy usilnie tutaj cos probuja doradzic. )))


Przecież już wszystko zostało napisane....więc w skrócie napiszę jeszcze raz ... klapy zawirowują powietrze, dzieki temu do cylindra dostaje się wiecej tlenu, mieszanka spala się efektywniej, dzieki czemu wytwarza sie mniej związków trujących....
Pomijając powyższe i opierając się tylko na doświadczeniu i relacji klientów po dziesiątkach przejechanych km-ów auta z wywalonymi klapami jeżdżą i mają się dobrze, gdyby kolektory były trwalsze(kolektory dostepne na rynku, a nie z pierwszego montażu) a nie jak w Oplu teoretycznie 100k km a w praktyce 40-60k km, to pewnie byśmy wymieniali wiecej niż wywalali.


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
afro89
post Sun, 17 Jul 2016 - 15:05
Post #32


User
Dołączył: Sun, 18 January 2015





Informacje zasięgnięta z zeszytu szkoleniowego VW SSP350 czyli 3.0 tdi

Kształt, przekrój i rozmieszczenie kanałów dolotowych
i wylotowych zapewniają dobry współczynnik
napełnienia i skuteczną wymianę ładunku w cylindrze.
Jeden kanał dolotowy cylindra ma formę kanału
stycznego, a drugi – kanału spiralnego.
Kanał styczny wytwarza zawirowanie powietrza,
wpadającego do cylindra.
Kanał spiralny odpowiada – szczególnie przy
dużych prędkościach obrotowych – za dobre
napełnienie cylindra.

W obu kolektorach dolotowych są umieszczone
klapy kierujące, przestawiane bezstopniowo silnikiem
elektrycznym. Ustawienie klap, zmieniające
się zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej
silnika, wpływa na zawirowanie powietrza, wpadającego
do cylindra.

Klapy kierujące są ustawiane przez silnik elektryczny,
który jest połączony z ich wałkiem za pomocą
cięgła. Silnik jest sterowany przez sterownik silnika
spalinowego i ma wbudowany potencjometr, który
dostarcza informacji zwrotnej o położeniu klap.

Na biegu jałowym oraz przy niskiej prędkości obrotowej
klapy kierujące są zamknięte. Cały strumień
powietrza płynie przez kanał styczny, co zapewnia
dobre wytworzenie mieszanki w cylindrze.
Podczas rozruchu silnika, w trybie pracy awaryjnej
oraz przy pełnym obciążeniu silnika klapy kierujące
są otwarte.

Od prędkości ok. 1250 obr/min klapy kierujące są
stopniowo otwierane. Zwiększający się przekrój
kanałów dolotowych pozwala na dobre napełnienie
cylindrów.
Od prędkości ok. 2750 obr/min klapy kierujące są
całkowicie otwarte.

Tutaj zaś informacje zasięgnięta z zeszytu SSP412 czyli 2.0 TDI PD 170KM

Silnik 125kW TDI wyposażony jest w kolektor ssący
z aluminium z klapami kierującymi. Zamknięcie klap
kierujących znacząco zmniejsza emisję tlenku węgla
(CO) i węglowodorów (HC).

We wnętrzu kolektora ssącego znajduje się stalowy
wałek wybieraka, uruchamiany przez ślizg kulisowy
przełączający z siłownika podciśnieniowego.
Podciśnieniem w siłowniku steruje elektryczny
zawór przełączający klap kierujących -N316-.
Podciśnienie potrzebne do pracy siłownika
wytwarza pompa podwójna.
Szczególną cechą kolektora ssącego jest fakt, że
kanał ssący każdego cylindra rozdziela się na kanał
napełniający i kanał zawirowujący, jednak wałek
wybieraka zamyka za pomocą klapy kierującej tylko
kanał napełniający.
Gdy klapy kierujące są zamknięte, powietrze
napływa do cylindrów tylko jeszcze przez kanał
zawirowujący. Dzięki temu zwiększa się prędkość
przepływu strumienia powietrza w tym kanale.
Klapy kierujące mogą być tylko„otwarte“
lub „zamknięte “. Bez podciśnienia w siłowniku
podciśnieniowym klapy kierujące znajdują się
w położeniu „otwarte“ (położenie awaryjne).

Zamknięcie klapy kierującej zwiększa prędkość
przepływu w kanale zawirowującym. Ten wzrost
prędkości oraz odpowiednie ukształtowanie kanału
zwiększają zawirowanie powietrza w cylindrach przy
małym przepływie zasysanego powietrza.
W efekcie tego pożądanego zjawiska wzmacnia się
ruch wirowy dopływającego zasysanego powietrza.
Takie zawirowanie i zwiększona prędkość przepływu
mają szczególnie znaczenie dla zagwarantowania
prawidłowego wytworzenia mieszanki przy niskiej
prędkości obrotowej silnika i małym momencie
obrotowym silnika. Efektem jest niższe zużycie paliwa
i mniejsza emisja szkodliwych składników spalin.
Klapy kierujące są zamknięte w zakresie 950 do 2200
obr./min, zależnie od momentu obrotowego silnika.
Podczas uruchamiania silnika oraz hamowania
silnikiem klapy są zawsze otwarte.
Otwarcie klap kierujących przy dużej liczbie obrotów
silnika i dużym momencie klapa kierująca zostaje
otwarta w celu uzyskania lepszego współczynnika
napełnienia cylindra. Zasysane powietrze może
płynąć do cylindra przez oba kanały wlotowe.
Przy wysokiej liczbie obrotów silnika niezbędne
do tworzenia mieszanki zawirowanie powietrza jest
uzyskiwane na skutek dużej prędkości przepływu.
Sterownik silnika ma zapisaną charakterystykę,
na podstawie której steruje zaworem klapy
w kolektorze ssącym -N316-.


Przepraszam bardzo za to że zawaliłem was taką ilością info.
Wyraźnie pisze że klapy wirowe mają zmniejszyć emisję spalin CO i HC a co za tym idzie ekologia.
Co do spadku mocy wątpię aby on wystąpił a nawet jeśli tak to nie będzie on zauważalny w normalnym ruchu ulicznym.
Osobiście w kilku samochodach usunęliśmy klapy i użytkownicy nie narzekali na słabszy samochód.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sun, 17 Jul 2016 - 15:55
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(jabcok20 @ Wed, 13 Jul 2016 - 22:14) *
Mam taką zachciankę że auto ma zostać w serii tzn. wszystkie filtry klapy egry itp... Tak jak wyszedł z fabryki.

Po co ten temat w takim razie? Myśląc w ten sposób koniecznie wstaw kolektor ze sprawnymi klapkami.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sun, 24 Jul 2016 - 23:07
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Dpf po wyczyszczeniu i zrobieniu 250-280km z średnią predkością 35-37km ma nasycenie 58%. Fifki nadal okopcone.
Postaram sie założyć kolektor w tym tygodniu będzie wiadomo czy brak klapek jest powodem okopcania fifek wydechu.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 25 Jul 2016 - 07:28
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



no i super opis bo w 3.0 TDi przy niskich obrotach idzie po kanale stycznym a dopiero potem włącza się zawirowywujący a w kolejnych opisywanych silnikach najpierw idzie zawirowywującym a potem dołącza się styczny co na chłopski rozum jest bardziej logiczne...czyli masło maślane masłem smarowane. Teoria to jedno a praktyka to drugie. A zazwyczaj w teorii producenta chodzi o to żeby pięknie opisać dlaczego masz wydać parę zielonych na nowy kolektor. Bo nie wciskajcie mi kitu że korzystacie z momentu przy 1250obr biggrin.gif
Poprę to przykładem - Honda CBR929 ma w wydechu taki specjal zawór EXUP - skomplikowane ustrojstwo napewno nietanie w produkcji. W teorii miało korzystnie oddziaływać n przebieg Nm. W praktyce można kupić kolektory wydechowe bez tego zaworu które nie dość, że nie mają gorszego przebiegu Nm to jeszcze zapewniaja znaczącą poprawę góry.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że jak założysz spowrotem klapki to dymienie ustanie bo jednak zmienia się napełnienie. Tyle, że nie lepiej za tą kasę zmienić trochę mapy żeby przestał dymić ale bez klapek ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Mon, 25 Jul 2016 - 08:12
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Program może pomoże ale to nie zmieni napełnienia cylindra i nie poprawi kultury pracy silnka ( no może zabawa z momentem wtrysku da jakiś efekt) . A ostatecznie powodem przykapcania może się okazać co innego. Egr pracuje swobodnie bo sprawdzałem.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefano189
post Tue, 26 Jul 2016 - 00:13
Post #37


User
Dołączył: Mon, 30 April 2012
Skąd: Śląsk





kuzyn miał astrę III.

Ma chyba geny tych pajaców z brukseli, bo pajac na siłe chciał w tym 1,9 cdti 150 koni hodować DPF-a, EGR-a i te cholerne klapki. Co chwile coś się pierd*liło, bo zasrani inżynierowie dali DPF za daleko od turbo i nie miał dostatecznej temperatury i co chwile CHECK ENGINE i trzeba było dopalać serwisowo.

W końcu kuzyn pojechał na służbowy wyjazd na II tygodnie, jego żona odstawiła mi auto, wypierdzieliłem wszystko co związane z ekologią. Wyprułem DPF-a, dałem dp 2,5", egr von, klapki von. Na koniec wizyta u Cinka w Cinsofcie, program na 180 koni i spokój. Auto zaczęło jeździć.

Jak wrócił, kapnął się że auto lepiej jedzie, powiedzieliśmy mu że DPF umarł i wstawiliśmy regenerowany i że auto odżyło. Gdyby nie to że żona mu się po 3 miechach wygadała, do tej pory pajac by nie wiedział że ma całą ZASRANĄ EKOLOGIĘ Wyprutą z auta.

Dodam od siebie, że mam w domu 3x tdi, żaden nie ma DPF, każdy ma 3" wydech. Klapa gaszącą, EGR poszły von. Auta jeżdżą i się nie psują.


Nie mam po prostu czasu zastanawiać się czy jak auto rano kopci, to coś z klapkami czy z EGR-em. A kasę ze sprzedaży tych cholernych katalizatorów i innych paskudztw, przeznaczyłem na wymianę oryginalnych rozrządów, za co pewnie silnik pokochał mnie 20x bardziej, niż gdybym mu fundnął o zgrozo : nowy katalizator laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

prędzej wydam 100000 zł na ratowanie ślimaków w Nicei, niż 200 zł na EGR-a biggrin.gif Już nie wspominając że od braku tych dziadostw silnik lepiej oddycha i jest wysoce prawdopodobne że nigdy nie będzie trzeba zaglądać do VNT, bo nie będzie miała się od czego zapiec rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaszczurtd
post Tue, 26 Jul 2016 - 10:20
Post #38


User
Dołączył: Fri, 01 July 2016
Skąd: SD (Dąbrowa Górnicza)





Ja tylko czekam na pomór tych wszystkich dizli jak w Polsce zaczną na stacjach badać spaliny przy okazji badania technicznego. wink.gif
Żeby nie było - sam mam takiego, i jestem ciekaw kiedy i na niego przyjdzie czas. wink.gif


--------------------
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 26 Jul 2016 - 11:02
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





podczas pomiaru na jakim kolwiek analizatorze zadymienia nie wyjdzie ze nie ma dpf i nie sprawdzą czy cząstki stałe uciekają czy nie jedynie sprawdzą katalizator a jak turbo słabe czy wtryski czy szczelność dolotu czy sam stan techniczny silnika to i tak zadymienie bedzie poza normą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 26 Jul 2016 - 15:32
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Swoją drogą to że klapy mieszają jakoś powietrze wydaje sie nie prawdą wtrysk paliwa następuje w fazie sprężania gdzie wir robi się po przez komore spalania w tłoku co do klap moim zdaniem to ekologia na niskich obrotach i obciążeniach jest poprostu ograniczony dopływ powietrza co pozwala na wtrysk mniejszej ilosci paliwa trzeba sprawdzić naprzykład co pokaze przepływomierz na wolnych obrotach przy zamknietych i otwartych klapach ale do tego egr tez powinien byc zamkniety to wszystko ze sobą współpracuje, wywalałem klapy nie raz jedne usuwałem bez programu inne z programem ostatnio zrobiłem komplecik w vectrze dpf klapy i egr i żadnego dymu nie widać
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 15:51