![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Wiem że to nie ten silnik ale mam taki sam obiaw po usunięciu klapek w e46 2.0d 150km.
Dużo czasu poświęciłem na diagnozę tego ,wtryski pompa wysokiego ciśnienia podmienione ,kompresora zmierzona,w końcu nawet turbo wymieniłem ale lekki bąk czarnego dymu pozostał w dolnym zakresie obrotów Wiec faktycznie te klapki mogą być przyczyną tego dymienia. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
No to zakładaj klapki, u Ciebie łatwo wymienić bo zdjęcie podszybia to nie to samo co u mnie ( rozrząd , pompa wysokiego ciśńienia , obudowa termostatu no i spuszczenie płynu). Będzie wiadomo czy wywalanie klapek to sensowny zabieg czy nie.
Spalanie na pewno będzie niższe skoro pomagaja w mieszaniu paliwa z powietrzem. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
No to zakładaj klapki, u Ciebie łatwo wymienić bo zdjęcie podszybia to nie to samo co u mnie ( rozrząd , pompa wysokiego ciśńienia , obudowa termostatu no i spuszczenie płynu). Będzie wiadomo czy wywalanie klapek to sensowny zabieg czy nie. Spalanie na pewno będzie niższe skoro pomagaja w mieszaniu paliwa z powietrzem. Jak tylko dorwe kolektor z klapkami w dobrym stanie to napewno włożę spowrotem i dam znać |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Teoretycy zawsze będą najmądrzejsi, a w praktyce różnicy na rolkach nie ma żadnej...a było tych aut(z silnikami 1.9TDCI/JTD itd.) u nas trylion
![]() Alfa swego czasu puszczała 1.9 z kolektorem bez klap i jakoś te auta jeździły, nie muliły....no chyba że coś sie w nich popsuło.... Niektórzy zapominają, że w aucie kilkuletnim, z przebiegiem ponad 150k km może występować kilka awarii na raz, które objawiają się podobnymi symptomami... IMO, jak ktoś roztrząsa czy wywalać czy nie i nie może przez to spać spokojnie, to lepiej żeby wymienił kolektor na nowy bo potem cokolwiek będzie się działo to winne będzie wywalenie klap...zresztą tak samo jest z chiptuningiem i innym poprawianiem fabryki ![]() -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
W dolnych partiach obrotów poniżej 1500rpm. Nie ma takiego doładowania i silnik musi sam sobie wytworzyć odpowiednie warunki do wymieszania paliwa w komorze spalania , jeśli zawirowanie w komorze spalania będzie miało zbyt niską prędkość po obwodzie samej komory paliwa zamiast się spalić w komorze trafi na obrzeża komory.
Oczywiscie mogę się mylić... Jednak nie po to konstruktorzy pochłaniają kupe kasy żeby kowalski włożył zaślepki i twierdził że jest lepiej niz z klapami? -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Ok, niech tak jest jak piszesz ale co z tego? Ludzie bez klap maja poprzejezdzane po 200k km-ów i nikt nie narzeka, a niektóre auta łącznego przelotu maja po 500k km...jakoś seryjne 1,9JTD dawały rade bez klap to i te z klapami po ich wywaleniu też będą jeździły .... mi to tam wsio ryba czy wywalamy czy wymieniamy kolektor na nowy/regenerowany ale w swoim aucie też bym to wywalił
![]() Tak na marginesie to o jeździe przy obrotach 1500rpm to można mowić w przypadku ciężarówki, a nie samochodu osobowego, chyba że mowa o PSJcie.... -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Mam na mysli jazdę po mieście, ciągłe ruszanie i zmiany biegów itp. TO jest tak jak z egrem imoże klapy pracują też zależnie od obciążęń ( pewnie tak jest ).
Zresztą w necie są materiały gdzie udowodniono że wymieszanie paliwa z klapami powoduje znacznie lepsze spalanie paliwa. A że wszyscy wywalają ich sprawa. Na polskich forach dużo jest takich zabiegów gdzie ktos cos poleci i wszyscy za nim powtarzaja mimo tego że nie ma to żadnego pokrycia ![]() Odnośnie seryjnych koektorów bez klap , masz jakiś wykres tego silnika w serii? Głowica jest taka sama? Czasami detalenie widoczne pierwszym rzutem oka robią dużą różnice. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
To czego oczekujesz? bo mam wrażenie że czekasz aż przyjdzie ktoś i utwierdzi Cię w przekonaniu że musisz te klapy mieć. Mówimy Ci wprost że w tym silniku ich istnienie zostało wymuszone tylko i wyłącznie przez normy Euro4 a ty dalej rozpatrujesz wszystkie możliwe teorie spiskowe.
Chcesz to montuj, przeprowadź szereg badań, wyciągnij wnioski, wypisz wszystkie za przeciw i będzie jak znalazł na przyszłość. -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Proponuje, zeby chociaz jedna osoba, ktora rozumie o co chodzi wypowiedziala sie po co sa te klapy i dlaczego zostaly umieszczone w kolektorze. W tym watku nikt tego nie wie, no moze z malymi wyjatkami ale wiedza i tak jest niepelna. Od tego powinna zaczac sie dyskusja, szczegolnie dla tych, ktorzy usilnie tutaj cos probuja doradzic. )))
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Wytłumacz jakoś swoje wątpliwości? Masz jakies dane z netu ale nie jakieś pomiary z hamowni itp. Jakies naukowe pdfy? Nie mam czasu teraz szukać ale w necie na pewno coś jest kwestia czasu i szukania. Tak jak napisałem, że to jest tylko moja opinia. Klapy wg mnie pomagają w zawirowaniu powietrza, ale w połączeniu ze spalinami które dopuszcza EGR. Mi się wydaje że klapy pomagają w wymieszaniu spalin z EGR ze świeżym powietrzem w sytuacji niskiego doładowania i niewysokich obrotów silnika. Przy pełnym ogniu, EGR jest zamknięty, a klapy są otwarte aby przez dwa kanały był przelot. Ciągle mi te klapy kojarzą się z klapką w dolocie silników SDI, która też właśnie pomagała w wymieszaniu świeżego powietrza, właśnie z powietrzem z EGRa. Jeśli rezygnujemy z działania EGRa, klapki w kolektorze wg mnie tracą jakikolwiek sens w silniku turbodiesla. Nie potrafię tego poprzeć żadnymi artykułami itp. jest to tylko moja teoria wysnuta na podstawie mojej wiedzy o silnikach i jakichś tam modyfikacjach softu i mechaniki, które sam poczyniłem w silniku 1.9 JTD 16V w wersji 140KM właśnie bez tych klap. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Proponuje, zeby chociaz jedna osoba, ktora rozumie o co chodzi wypowiedziala sie po co sa te klapy i dlaczego zostaly umieszczone w kolektorze. W tym watku nikt tego nie wie, no moze z malymi wyjatkami ale wiedza i tak jest niepelna. Od tego powinna zaczac sie dyskusja, szczegolnie dla tych, ktorzy usilnie tutaj cos probuja doradzic. ))) Przecież już wszystko zostało napisane....więc w skrócie napiszę jeszcze raz ... klapy zawirowują powietrze, dzieki temu do cylindra dostaje się wiecej tlenu, mieszanka spala się efektywniej, dzieki czemu wytwarza sie mniej związków trujących.... Pomijając powyższe i opierając się tylko na doświadczeniu i relacji klientów po dziesiątkach przejechanych km-ów auta z wywalonymi klapami jeżdżą i mają się dobrze, gdyby kolektory były trwalsze(kolektory dostepne na rynku, a nie z pierwszego montażu) a nie jak w Oplu teoretycznie 100k km a w praktyce 40-60k km, to pewnie byśmy wymieniali wiecej niż wywalali. -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2015 ![]() |
Informacje zasięgnięta z zeszytu szkoleniowego VW SSP350 czyli 3.0 tdi
Kształt, przekrój i rozmieszczenie kanałów dolotowych i wylotowych zapewniają dobry współczynnik napełnienia i skuteczną wymianę ładunku w cylindrze. Jeden kanał dolotowy cylindra ma formę kanału stycznego, a drugi – kanału spiralnego. Kanał styczny wytwarza zawirowanie powietrza, wpadającego do cylindra. Kanał spiralny odpowiada – szczególnie przy dużych prędkościach obrotowych – za dobre napełnienie cylindra. W obu kolektorach dolotowych są umieszczone klapy kierujące, przestawiane bezstopniowo silnikiem elektrycznym. Ustawienie klap, zmieniające się zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej silnika, wpływa na zawirowanie powietrza, wpadającego do cylindra. Klapy kierujące są ustawiane przez silnik elektryczny, który jest połączony z ich wałkiem za pomocą cięgła. Silnik jest sterowany przez sterownik silnika spalinowego i ma wbudowany potencjometr, który dostarcza informacji zwrotnej o położeniu klap. Na biegu jałowym oraz przy niskiej prędkości obrotowej klapy kierujące są zamknięte. Cały strumień powietrza płynie przez kanał styczny, co zapewnia dobre wytworzenie mieszanki w cylindrze. Podczas rozruchu silnika, w trybie pracy awaryjnej oraz przy pełnym obciążeniu silnika klapy kierujące są otwarte. Od prędkości ok. 1250 obr/min klapy kierujące są stopniowo otwierane. Zwiększający się przekrój kanałów dolotowych pozwala na dobre napełnienie cylindrów. Od prędkości ok. 2750 obr/min klapy kierujące są całkowicie otwarte. Tutaj zaś informacje zasięgnięta z zeszytu SSP412 czyli 2.0 TDI PD 170KM Silnik 125kW TDI wyposażony jest w kolektor ssący z aluminium z klapami kierującymi. Zamknięcie klap kierujących znacząco zmniejsza emisję tlenku węgla (CO) i węglowodorów (HC). We wnętrzu kolektora ssącego znajduje się stalowy wałek wybieraka, uruchamiany przez ślizg kulisowy przełączający z siłownika podciśnieniowego. Podciśnieniem w siłowniku steruje elektryczny zawór przełączający klap kierujących -N316-. Podciśnienie potrzebne do pracy siłownika wytwarza pompa podwójna. Szczególną cechą kolektora ssącego jest fakt, że kanał ssący każdego cylindra rozdziela się na kanał napełniający i kanał zawirowujący, jednak wałek wybieraka zamyka za pomocą klapy kierującej tylko kanał napełniający. Gdy klapy kierujące są zamknięte, powietrze napływa do cylindrów tylko jeszcze przez kanał zawirowujący. Dzięki temu zwiększa się prędkość przepływu strumienia powietrza w tym kanale. Klapy kierujące mogą być tylko„otwarte“ lub „zamknięte “. Bez podciśnienia w siłowniku podciśnieniowym klapy kierujące znajdują się w położeniu „otwarte“ (położenie awaryjne). Zamknięcie klapy kierującej zwiększa prędkość przepływu w kanale zawirowującym. Ten wzrost prędkości oraz odpowiednie ukształtowanie kanału zwiększają zawirowanie powietrza w cylindrach przy małym przepływie zasysanego powietrza. W efekcie tego pożądanego zjawiska wzmacnia się ruch wirowy dopływającego zasysanego powietrza. Takie zawirowanie i zwiększona prędkość przepływu mają szczególnie znaczenie dla zagwarantowania prawidłowego wytworzenia mieszanki przy niskiej prędkości obrotowej silnika i małym momencie obrotowym silnika. Efektem jest niższe zużycie paliwa i mniejsza emisja szkodliwych składników spalin. Klapy kierujące są zamknięte w zakresie 950 do 2200 obr./min, zależnie od momentu obrotowego silnika. Podczas uruchamiania silnika oraz hamowania silnikiem klapy są zawsze otwarte. Otwarcie klap kierujących przy dużej liczbie obrotów silnika i dużym momencie klapa kierująca zostaje otwarta w celu uzyskania lepszego współczynnika napełnienia cylindra. Zasysane powietrze może płynąć do cylindra przez oba kanały wlotowe. Przy wysokiej liczbie obrotów silnika niezbędne do tworzenia mieszanki zawirowanie powietrza jest uzyskiwane na skutek dużej prędkości przepływu. Sterownik silnika ma zapisaną charakterystykę, na podstawie której steruje zaworem klapy w kolektorze ssącym -N316-. Przepraszam bardzo za to że zawaliłem was taką ilością info. Wyraźnie pisze że klapy wirowe mają zmniejszyć emisję spalin CO i HC a co za tym idzie ekologia. Co do spadku mocy wątpię aby on wystąpił a nawet jeśli tak to nie będzie on zauważalny w normalnym ruchu ulicznym. Osobiście w kilku samochodach usunęliśmy klapy i użytkownicy nie narzekali na słabszy samochód. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mam taką zachciankę że auto ma zostać w serii tzn. wszystkie filtry klapy egry itp... Tak jak wyszedł z fabryki. Po co ten temat w takim razie? Myśląc w ten sposób koniecznie wstaw kolektor ze sprawnymi klapkami. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Dpf po wyczyszczeniu i zrobieniu 250-280km z średnią predkością 35-37km ma nasycenie 58%. Fifki nadal okopcone.
Postaram sie założyć kolektor w tym tygodniu będzie wiadomo czy brak klapek jest powodem okopcania fifek wydechu. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no i super opis bo w 3.0 TDi przy niskich obrotach idzie po kanale stycznym a dopiero potem włącza się zawirowywujący a w kolejnych opisywanych silnikach najpierw idzie zawirowywującym a potem dołącza się styczny co na chłopski rozum jest bardziej logiczne...czyli masło maślane masłem smarowane. Teoria to jedno a praktyka to drugie. A zazwyczaj w teorii producenta chodzi o to żeby pięknie opisać dlaczego masz wydać parę zielonych na nowy kolektor. Bo nie wciskajcie mi kitu że korzystacie z momentu przy 1250obr
![]() Poprę to przykładem - Honda CBR929 ma w wydechu taki specjal zawór EXUP - skomplikowane ustrojstwo napewno nietanie w produkcji. W teorii miało korzystnie oddziaływać n przebieg Nm. W praktyce można kupić kolektory wydechowe bez tego zaworu które nie dość, że nie mają gorszego przebiegu Nm to jeszcze zapewniaja znaczącą poprawę góry. Oczywiście nie zmienia to faktu, że jak założysz spowrotem klapki to dymienie ustanie bo jednak zmienia się napełnienie. Tyle, że nie lepiej za tą kasę zmienić trochę mapy żeby przestał dymić ale bez klapek ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Program może pomoże ale to nie zmieni napełnienia cylindra i nie poprawi kultury pracy silnka ( no może zabawa z momentem wtrysku da jakiś efekt) . A ostatecznie powodem przykapcania może się okazać co innego. Egr pracuje swobodnie bo sprawdzałem.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
kuzyn miał astrę III.
Ma chyba geny tych pajaców z brukseli, bo pajac na siłe chciał w tym 1,9 cdti 150 koni hodować DPF-a, EGR-a i te cholerne klapki. Co chwile coś się pierd*liło, bo zasrani inżynierowie dali DPF za daleko od turbo i nie miał dostatecznej temperatury i co chwile CHECK ENGINE i trzeba było dopalać serwisowo. W końcu kuzyn pojechał na służbowy wyjazd na II tygodnie, jego żona odstawiła mi auto, wypierdzieliłem wszystko co związane z ekologią. Wyprułem DPF-a, dałem dp 2,5", egr von, klapki von. Na koniec wizyta u Cinka w Cinsofcie, program na 180 koni i spokój. Auto zaczęło jeździć. Jak wrócił, kapnął się że auto lepiej jedzie, powiedzieliśmy mu że DPF umarł i wstawiliśmy regenerowany i że auto odżyło. Gdyby nie to że żona mu się po 3 miechach wygadała, do tej pory pajac by nie wiedział że ma całą ZASRANĄ EKOLOGIĘ Wyprutą z auta. Dodam od siebie, że mam w domu 3x tdi, żaden nie ma DPF, każdy ma 3" wydech. Klapa gaszącą, EGR poszły von. Auta jeżdżą i się nie psują. Nie mam po prostu czasu zastanawiać się czy jak auto rano kopci, to coś z klapkami czy z EGR-em. A kasę ze sprzedaży tych cholernych katalizatorów i innych paskudztw, przeznaczyłem na wymianę oryginalnych rozrządów, za co pewnie silnik pokochał mnie 20x bardziej, niż gdybym mu fundnął o zgrozo : nowy katalizator ![]() ![]() ![]() ![]() prędzej wydam 100000 zł na ratowanie ślimaków w Nicei, niż 200 zł na EGR-a ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 July 2016 Skąd: SD (Dąbrowa Górnicza) ![]() |
Ja tylko czekam na pomór tych wszystkich dizli jak w Polsce zaczną na stacjach badać spaliny przy okazji badania technicznego.
![]() Żeby nie było - sam mam takiego, i jestem ciekaw kiedy i na niego przyjdzie czas. ![]() -------------------- wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
podczas pomiaru na jakim kolwiek analizatorze zadymienia nie wyjdzie ze nie ma dpf i nie sprawdzą czy cząstki stałe uciekają czy nie jedynie sprawdzą katalizator a jak turbo słabe czy wtryski czy szczelność dolotu czy sam stan techniczny silnika to i tak zadymienie bedzie poza normą
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Swoją drogą to że klapy mieszają jakoś powietrze wydaje sie nie prawdą wtrysk paliwa następuje w fazie sprężania gdzie wir robi się po przez komore spalania w tłoku co do klap moim zdaniem to ekologia na niskich obrotach i obciążeniach jest poprostu ograniczony dopływ powietrza co pozwala na wtrysk mniejszej ilosci paliwa trzeba sprawdzić naprzykład co pokaze przepływomierz na wolnych obrotach przy zamknietych i otwartych klapach ale do tego egr tez powinien byc zamkniety to wszystko ze sobą współpracuje, wywalałem klapy nie raz jedne usuwałem bez programu inne z programem ostatnio zrobiłem komplecik w vectrze dpf klapy i egr i żadnego dymu nie widać
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 15:51 |