![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 05 August 2010 ![]() |
Ok , dzieki za rady. A jak jest z inwestowaniem jezeli kupie cywila i chcialbym go podszykowac pod upalanie? Jakie jest absolutne minimum oraz ceny ?
W pierwszej kolejnosci to wiadomo : wszystko wybebeszyc ? - za darmo ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 May 2016 ![]() |
W coupe e36 problemem jest mocowanie wózka i dość często jest ono wyrwane w mocniejszych, 6cyl wersjach. Ze względu na inny kształt podłogi w tej części, szukałbym raczej sedana. Ceny części do m50 powoli rosną i trzeba mieć to na uwadze, a patrząc na to co ludzie robią z m52 nie powiedziałbym że jest ono dużo słabsze. Głównym problemem tego modelu jest korozja, tak jak pisano wyżej. E46 ma bardzo podobne zawieszenie, tyle że wahacze są np aluminiowe.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Kubeł - jakieś Mirco nowe można za 500 zł kupić i jest bardzo sensowne. Mocowania boczne około 100 zł. Problem pojawia się przy wkładaniu tego do auta. Gotowe adaptery można sobie w d**ę wsadzić, bo nie centrują fotela jak powinny. Trzeba robić zgodnie z załącznikiem J, czyli dwie poprzeczki między tunel i próg. Zależnie od tego czy robisz sam, czy zlecasz komuś, to moze z parę stów wyjść. W ogóle kształt tunelu środkowego utrudnia życie w E36, jeśli chodzi o mocowanie kubełkowych foteli.
Do tego pasy - nowe to od około 300 zł z E4. Tanie chinole no-name w przypadku kubła i pasów zdecydowanie bym sobie darował. Plus kierownica jakaś by się przydała, bo to coś, co w E36 montowali seryjnie, jest wyjątkowo niewygodne ![]() Hydrauliczny ręczny - ja bym na początek darował sobie to. Zawieszenie - seria jest do bani. Ja miałem Bilstein B6, poliuretany z Olkusza i Eibach Pro-kit. W około 3 tysi powinno się zmieścić nowe. Ale jeśli miałbym to robić drugi raz to bym dał inne sprężyny albo został przy serii. Klatka od około 3 tysi. Ceny opon i oleju to juz sobie sam sprawdzaj... -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Absolutne minimum:
- kubeł 500 - 600 - mocowania trzeba rzeźbić nic "uniwersalnego" nie pasuje bo będziesz siedział na drzwiach - Ręczny hydrauliczny z podpięciem od 400pln u kogoś kto rzeźbi sobie w domu weekendami - pasy a homologacją drogową od 300, plus płytki i oczka 60 - 100, i spawanie płytek do budy 100 - jeśli wózek siedzi na miejscu to bym nie ruszał jeszcze. A jeśli już zdecydujesz się tam wzmacniać to od razu montuj poliuretany w wózek. - dodatkowy wentylator - jeśli będzie klima na pokładzie to wentylator będzie już na pokładzie, trzeba tylko będzie dorobić włącznik z kabiny. - i jeśli wybebeszona do cna To trzeba założyć KONIECZNIE podstopnicę, bo ciężko sprzęgłem operować, podłoga jest mocno nierówna a dywan gruby. To jest minimalne minimum. Olałbym kierownicę, i zawieszenie (jeśli sprawne) Do nauki wystarczy choć po 3 miesiącach treningów już będzie ograniczać więc trzeba szykować: - 3 000 na jakieś koni, b6/b8 i sprężyny do tego, lub gwint z "wyższej półki" jak ISC czy inny wyrób tego typu. Tanie gwinty za 1000 odpuść. I w tej opcji należy na przód koniecznie dodać rozpórkę - od 120pln nowa, e36 na twardym zawiasie lubią pękać na łączeniu fartucha z podłużnicą. - poliuretany 1000 z montażem powinny wyjść te z olkusza i przy okazji wzmocnić podłogę tylnego wózka od razu. - adaptery skrętu od 150 do 300 plus montaż - wahacze od 200 za używkę e46 (uwaga może się pojawić problem ocierania felgą o nie) po 500 - 1000 za CNC dedykowane, lub zestawy skrętu od 1600 do 3000pln za polskie zestawy dedykowane. Z rzeczy eksploatacyjnych: - felgi stalowe koniecznie od e34 (mniejsze ET o 2cm) od 20pln/szt - opony - tutaj trzeba się ugadać z wulkanizatorem najlepiej niech dorzuca śmietniki w cenie założenia na felgę - olej najlepiej 10w50 6,5litra + ze 3 setki żeby było ze 3mm ponad stan inaczej odpływa spod smoka i szklanki potrafią zgubić ciśnienie. Może pojawić się problem ze wspomaganiem - po upalaniu potrafi "dziwnie pracować" i może pojawić się zanik na chwilę wspomagania - podobno to wina grzejącego się płynu i montaż chłodnicy rozwiązuje problem. Ceny części do M50 jakoś mocno nie idą w górę - przepływomierze trzymają cenę na poziomie 200 - 300pln, rzadko kiedy pojawiają się droższe. Kolektory z m52 trzymają cenę na poziomie 100 - 150pln za parę. Wałki rozrządu po 100. Zestaw na strokera na 2,8 litra również trzyma cenę 500 - 800pln, na b30 1000. Słupki powariowały, kompletny słupek ciężko znaleźć poniżej 2000pln - podobne ceny osiągają m52b28. Choć to one ostatnio mocno poszły w górę, bo osiągają ceny w granicach 3000 - 3500pln. Głowice to temat mocno sporny, bo ciężko znaleźć sprawną nie pękniętą, i ceny są od 700 w górę. Osobiście uważam że to poroniona cena nawet za sprawną głowicę. Bo 90% głowic m50 wymaga już wymiany prowadnic uszczelnień itp. Koszt naprawy takiej głowicy to 700 - 1000pln. Więc prawie tyle co silnik (zakup głowicy 700, jej "poprawienie" by na prawde była sprawna 1000 = 1700) A problem z prowadnicami uwidacznia się dopiero po zakupie, gdy głowica idzie do szlifu, trzeba ją rozpinać i wtedy ładnie widać jak zawory tańczą w prowadnicach. Więc jadąc po głowicę trzeba poprosić by jeden czy dwa zawory były rozpięte i sprawdzić czy zawory nie latają jak wóz z węglem. Takim newralgicznym punktem, który jest denerwujący to stan wybieraka biegów, jeśli zmęczony życiem to mi osobiście mocno uprzykrza jazdę. Podpora wału i łącznik wału ze skrzynią - na to trzeba zwrócić uwagę. Po wybebeszeniu odczuwalnie samochód "sztywnieje" i staje się żwawszy i..... słabiej się napędza na mokrym bo trakcję gubi z gazu. A jeszcze jak jest krótki dyferek to w ogóle. Takie są moje spostrzeżenia jeśli chodzi o początek z e36. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
Czyli najlepiej szukać sedana tak.. A 325 czy 328?
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
325 jest bardziej trwale, ma zeliwny blok co daje mozliwosc uturbienia. Produkowany byl chyba do 95r, non vanos jeszcze wczesniej.
328 ma wiecej momentu i mniej pali, ale blok alu wiec trzeba rzezbic strokera pod turbo. Produkowany do konca produkcji wiec wieksza szansa na trafienie niedobitego. Na plus 2.5 jest jeszcze fajniejsza odcinka ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
328i to ciężki temat często wyraźnie droższy od 325i. No i mniej rozwojowy. Tzn potencjał też ma, ale jest bardziej upierdliwy w modzeniu poza pierdołami typu kolektor od m50b25NV lekki zamach itp.
Lepiej szukać sedana bo tańszy, w razie stłuczki tańsze blachy jak błotniki i maska (a różnią się między innymi wersjami nadwoziowymi) do tego bardziej popularne wśród "tjunerów" i często jest to po prostu 316i lepiej lub gorzej (czyt taniej) przerobione na 325i. Było niedawno 325i e36 w sedanie automat (więc trzeba doliczyć 1000 na konwersję na manual) od prywatnej osoby która miała samochód 10 lat za 4000pln. 100% seria. Za coupe trzeba dołożyć 2k pln spokojnie, tylko dla tego że jest to coupe. A jeśli szuka się tkzw "doinwestowanych" czyli z m-pakietami, ładnymi kółkami, stan perfekcja itd to i 10 000 to mało. Tak wyglądają realia. Według mnie nie ma tragedii z e36 325i DO UPALANIA i spokojnie można znaleźć coś w kwocie 4 - 7tys pln tylko trzeba posiedzieć i poszukać. I nie mieć wybujałych oczekiwań. Z korozją jedyne poważne miejsce w e36 to jak wspomniałem, doły błotników bo nie ma tam odpływów nikt tego nie czyści i gnije dół błotnika i próg w tym miejscu. Progi gniją jak ktoś zajedzie po krawężniku i pozrywa gumy pod łapy podnośnika - od tych miejsc gnije. i w miejscach gdzie wkłada się standardowy lewarek. Więc jeśli w tych miejscach wykwitów nie ma i nie chrupie przy podnoszeniu można brać. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Tak sie latwo mowi, posiedziec, poszukac, nie miec wybujalych oczekiwan. Polecam lekture z bloga kolegi Yossariana
![]() http://autobezsens.blogspot.com/2014/01/wy...-ortalionu.html -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
a ile waży silnik w 325? kompletny z osprzętem
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
Tamten wpis już kiedyś czytałem, autor miał pecha
![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
6 razy?
![]() ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Tak sie latwo mowi, posiedziec, poszukac, nie miec wybujalych oczekiwan. Polecam lekture z bloga kolegi Yossariana ![]() http://autobezsens.blogspot.com/2014/01/wy...-ortalionu.html Odniosłem wrażenie po przeczytaniu bloga że "ma wszystko działać jak fabryka do 7k pln". Ja kupiłem 5 misięcy temu 325i coupe ori zgodne z vin, w stanie OGÓLNYM 0-6 na 3, z wywalona uszczelką pod głowicę za 2500 stargowane z 6. Nic nie stukało nic nie pukało hamowało, równo pracował, moc miał, działało 90% wyposażenia. Uboga wersja, bok malowany po obcierce, przód po słuczce delikatnej, JEDNO MIEJSCE SKORODOWANE w lewej stopie kierowcy ale to przez niefachową naprawę niż zaniedbanie, reszta powierzchownie (miejsca pod kolumnówkę i pod lewarek fabryczny), zero szpachli. zero purchli prócz progów w miejscach o jakich piszę. Znajomy lalkę 328i sprawną w coupe kupił za 10 500 2 miesiące temu. Też ori też coupe TRZEBA SZUKAĆ. A szukanie to nie jest jeżdżenie bo właściciel powiedział że nie ma rdzy, że jest jak fabryka, właściciel powie wszystko by sprzedać samochód. Te samochody mają po 20 - 25 lat. Tutaj nie ma stanu z fabryki. Skoro sprzedający twierdzi co jest w ogłoszeniu to się prosi o zdjęcia newralgicznych punktów, jak da uczciwe zdjęcia, a nie kombinowane z flashem czy z dziwnych kątów czy w ogóle nie da to się odpuszcza I TYLE. Wycieki, pierdoły, im dłużej te silniki będą uznawane za "pancerne" "nie do zabicia" to nikt nie będzie o nie dbał. Ja wiem jedno po kilku rozebranych m50, one się kończą. I za nic w świecie za swap b25 nie dam 2,500. 1600 to max co te silniki są warte. Taka jest moja opinia. Padający osprzęt - szczególnie przepływki to co raz częściej nie jest awaria samej przepływki a na przykład nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych i silnik ciągnie lewe powietrze tędy. Więc po odpaleniu jak się nagrzeje przy kupnie - odkręcić korek, nie powinien drgnąć. A często skacze "delikatnie". I jak mówię, samochód kolekcjonerski, a do upalania to dwie różne rzeczy. Na tym drugim można znieść praktycznie wszystko, prócz poważnego dzwona, czy korozji takiej że lewar wchodzi przez podłogę i wycieków. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 05 August 2010 ![]() |
Dzieki wszystkim za pomoc , poszukam e36 w takim razie 2.5. Jak byscie szlyszeli o czyms ciekawym to dajcie znac.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
emski85 - miałem dylemat jak Ty i kupiłem e36 325. za auto dałem niecałą dychę, doprowadziłem do w miarę bezpiecznej wersji poruszania się po torze za ok. 30 (czyli oprócz wymiany wszystkiego poza budą i silnikiem - pakiet startowy musiałem zrobić remont budy i silnika
![]() przy zakładanym budżecie nie bierz pod uwagę e46, jeśli chcesz jeździć po torze. kluczową kwestią jest warsztat, który ma Ci to ogarnąć. wnioskuję, że takowego nie masz wybranego - na tym możesz się wyłożyć. nie wiem skąd jesteś, wybierz warsztat, pogadaj z majstrem. dobrze by było, gdyby już takie rzeczy robili, a nie powiedzieli, że to żadna filozofia zrobić customowe kąty ![]() kluczowe także jest czy bardziej upalanie pod markietem, czy TP - zupełnie inne zadania stawiane przed autem. kluczowe wreszcie jak podchodzisz do bezpieczeństwa. upalanie auta - wielokrotne zwiększenie ryzyko kuku. e36 bez klatki/z klatką po taniości do upalania - proszenie się o kłopoty. PS. się na tym nie znam, więc wiele Ci nie pomogę, znam ludzi, którzy się znają i oni (paczaj podpis) mi o sprzęta dbają. aaa, jeszcze jedno. jeśli auto ma być zrobione na bezpieczne torowe, a nie 'łeeetam, przesadzasz' to taniej będzie kupić s2000, czy boxstera rhd. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
aaa, jeszcze jedno. jeśli auto ma być zrobione na bezpieczne torowe, a nie 'łeeetam, przesadzasz' to taniej będzie kupić s2000, czy boxstera rhd. Kupic moze i wyjdzie taniej. Upalac na pewno nie wyjdzie tanio. Jednak czesci do E36 to w zasadzie prawie leza na ulicy i najczesciej kosztuja czapke gruszek, w przypadku S2000 zdecydowanie nie jest tak rozowo. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
Kras - fair point!
-------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
325i ma sens tylko jako nv, 91-93, 325 na vanosie jezdzi gorzej od M52. Oprocz zeliwnego bloku auto ma fajna charakterystyke, ciagnie od 35OO rpm do odcinki fajnie i ma lepszy dzwiek. Niestety vanos w bmw to nie jest vtec z hondy, zamiast dac bardziej agresywne krzywki na wysokie obroty bmw dalo inne krzywki na niskie obroty i takie M52 jezdzi jak diesel, ciagnie juz od 2OOO-25OO rpm ale przy powiedzmy 57OO zdycha. Dla "normalnego" praktycznego kierowcy to moze i jest plus, moze nizej zmieniac biegi, nie musi redukowac na autostradzie i wygodniej mu sie toczy w miejskim korku. Dla entuzjasty jednak te rzeczy maja niewielkie znaczenie. Z racji tego, ze zajechane e46 juz taniej kupic niz zadbane e36 w sensownej wersji auto tez gubi image dresowozu dla mlodych gniewnych.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Niestety vanos w bmw to nie jest vtec z hondy, zamiast dac bardziej agresywne krzywki na wysokie obroty bmw dalo inne krzywki na niskie obroty Kurde, mam w garażu wałki z m52 i ja tam widzę po jednej krzywce na każdy zawór, ale może zbyt długo już się im nie przyglądałem ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Kurde, mam w garażu wałki z m52 i ja tam widzę po jednej krzywce na każdy zawór, ale może zbyt długo już się im nie przyglądałem ![]() Byl to skrot myslowy fakt moze malo naukowy, mowie krzywki bo mialem honde na vtecu dawno temu tam sie przelaczala krzywka ![]() a ile waży silnik w 325? kompletny z osprzętem 194 kg bez vanosa, 198 kg z vanosem - przy okazji jest to kolejny argument ktory potwierdza ze vanos w M50/M52 to zlo, przy okazji jestem pewien ze to sterowanie jest zamontowane gdzies wysoko zeby psul rozklad masy oprocz charakterystyki wykresu.. i jeszcze jakby tego bylo malo w vanosach sa przepustnice elektroniczne ktore zawsze w bmw dzialaja z opoznieniem, w mechanicznej wciskasz i jedziesz. A w M52 wciskasz gaz do oporu ale komputer stwierdza ze tak nerwowo to nie wolno i sam "dodaje" go bardziej plynnie mimo ze pedal fizycznie juz robi dziure w podlodze ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 18:36 |