Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Które BMW do upalania e36 vs. e46, e36 vs. e46
emski85
post Sun, 29 May 2016 - 17:30
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 05 August 2010





Witam,

przymierzam sie do kupienia auta tylko do upalania. Wybór padł na BMW. Auto ma służyć tylko do zabawy w weekendy, pojezdzic sobie na torach w celu popprawienia techniki jazdy , sprobowania zabawy w drift.Moze jakies treningi w Wawie. Generalnie tylko do funu ale na poczatku bez zadnych startów typu kjs. Budżet to 20 kPLN. Myslałem o 15 za auto i 5 na graty. Ewentualnie moge kupic juz jakies zrobione auto. Na poczatku baza wszystko leci ze srodka serwis wszystkiego w sensie oleje , plyny , filtry. Wstawaim kubel i kiere, moze jakis hamulec. Na pocztake to w zasadzie tyle. I teraz moje pytanie przegladajac oferty e 36 i e46 ceny praktycznie sie wyrownaly. o zdrowe e36 ciezko mysle , ze latwije bedzie o zdrowe e 46 a ceny zbilzone. Biore pod uwage e36 : 325i oraz 328i z e46 : 328i oraz 330i. Którego auta szukac i dlaczego ? Jak z kosztami utrzymania ? Widze ze czesci podobne cenowo ? Jak przyszlosciowo latwiej rozbudowac ? Ktory silnik i dlaczego ? Prosze o wypowiedz osob ktore mialy sztycznosc z obydwoma autami ? Mielem juz w swojej karierze e46 to klopot byl z podologa niestety. Mimo, ze auto w 100% bezwypadkowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 May 2016 - 17:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Sun, 29 May 2016 - 17:55
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





mityczne e36 m50b25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sun, 29 May 2016 - 21:35
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





zdecydowanie e36: dużo tańsze modyfikacje napędu, szpera 25% bez kombinowania, przełożenia wybierasz jakie chcesz, małe dyfry w e46 są dużo mniej trwałe niż w e36. E36 da się kupić ze zdrową budą, szukałbym coupe ze względu na większą sztywność nadwozia, półośki do dużej głowy drożeją ale dopóki nie będzie spawanego dyfra, ciężko będzie Ci im dać radę. Zawieszenie z przodu oparte na regenerowalnych wahaczach stalowych a nie jak e46 aluminium. E36 poza tym jak dla mnie jest dużo ostrzejsze w prowadzeniu, bardziej takie chętne do współpracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sun, 29 May 2016 - 22:04
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Jak już koniecznie BMW:

E36 compact bo najlżejszy (choć zawieszenie tylne z e30 może być pewna wadą w stosunku do reszty wersji E36). Potem sedan bo lżejszy od coupe. Nadal chciałbym zobaczyć jakieś rzetelne źródło mówiące o większej sztywności coupe. Bo, że jest cięższe to nie znaczy jeszcze, że sztywniejsze.

E46 - jak dla mnie ma wszystkie wady E36 plus kilka dodatkowych tongue.gif wink.gif. Tyle, że ładniejsze nieco jest wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 29 May 2016 - 22:54
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





e36 to gruzy i taka jest prawda, wozy maja juz kupe lat. e46 jest tak naprawde poprawiona wersja , duzo duzo lepszy rozklad masy , co widac np w trakcji na tyl , ale zeby o nie mowic nalezy tez miec troche tego pod maska.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 29 May 2016 - 23:23
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





kup sobie E46 330ci ANGLIKA.
Bo przekładka tego kosztuje dwa koła i jest względnie prosta, a za dwie dyszki kupisz ładną sztukę.

E36 to zajebiste auto, ale mają po 20-25 lat i są rozjebane w iment, generalnie już się kończą jako samochody .


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sun, 29 May 2016 - 23:47
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Skupiłbym się na szukaniu niezajechanego e36, ale jak się trafi dobre e46 to też bym brał. Na minus w e36 wiek, a co za tym idzie ogólne dobicie i problemy z rdzą. Na plus lżejsza waga i dostępność oryginalnie montowanych szper.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emski85
post Mon, 30 May 2016 - 13:08
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 05 August 2010





Dzieki za porady. Czyli wychodzi, ze obojetnie czy e36 czy e 46 aby zdrowe bylo. ? A jak z silnikiem w e36 wspomiany juz 2,5. A w e46 3,0 ? Da rade na poczatek sama seria bez dlubania do polatanie, cwiczenia , driftu i generalnej zabaway ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 30 May 2016 - 14:03
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





szukaj e36. W tym budżecie bez problemu znajdziesz w ładnym stanie. Sedan jest wbrew pozorom sztywniejszy od coupe, ale dużo brzydszy (jak na mój gust). e36 jest sporo lżejsze, bardziej bezpośrednie, nie ma problemów ze szperami, do e46 to musisz doliczyć od razu na start 4k na szperunek od kowala lub 8k za jakiegoś quaifa. Pierwsze roczniki też mają już prawie 20lat, najmlodsze 12. To stare trupy i to stare trupy więc skupilbym się po prostu na stanie konkretnego auta. No i silnik m50 dużo więcej ci wybaczy niż m54. Z tą przekładką e46 za 2koła to chyba żarty biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mireczek89
post Mon, 30 May 2016 - 14:03
Post #10


User
Dołączył: Mon, 26 January 2015





Zejdźmy na ziemie - nie ma możliwości posiadania przygotowanego do sportu e46 330i za 20 tyś.
Postaraj się wyrwać wstępnie przygotowane 328/325 e36 za kilkanaście k. te 5 tyś to wydasz na 3 komplety kół i serwis olejowy po zakupie auta.

Czasem pojawiają się oferty zbudowanych e36 jakoś.

330i jest rodzynkiem i ceny ładnych coupet nawet przekraczają 30k.
328i jest rodzunkiem i ceny ładnych coupet nawet przekraczają 15-20k.

Ja bym poszukał za zachodnią granicą ładnego 325i bez vanosa w sedanie ( zniesiona akcyza powyżej 2 litrów ) za jakieś 1,5k euro i reszte włożył w samodzielne przygotowanie auta.
Niby te pieniądze nigdy się nie zwrócą i powracamy no kluczowej kwestii czy wolisz budować czy jezdzić od razu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 30 May 2016 - 15:17
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





e36 sa faktycznie stare i czesto zajechane, ale e46 to jest zupelna tragedia, ciezkie, brzydkie, konstrukcja zawiasu no i fatalne silniki w serii, M52 czy M54 sa cieniutkie w porownaniu do M50 NV


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeddyBear
post Mon, 30 May 2016 - 19:15
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 24 December 2008





CYTAT(mireczek89 @ Mon, 30 May 2016 - 14:03) *
... ( zniesiona akcyza powyżej 2 litrów ) ...

Co, jak, kiedy ??????????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 30 May 2016 - 19:38
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nigdy. I nie zanosi sie. Projekt otrzymal negatywna opinie ministerstwa finansow.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 30 May 2016 - 20:22
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(rennen @ Mon, 30 May 2016 - 14:17) *
e36 sa faktycznie stare i czesto zajechane, ale e46 to jest zupelna tragedia, ciezkie, brzydkie, konstrukcja zawiasu no i fatalne silniki w serii, M52 czy M54 sa cieniutkie w porownaniu do M50 NV

Przesadzasz mocno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emski85
post Mon, 30 May 2016 - 21:11
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 05 August 2010





Juz oglupialem smile.gif a co myslicie o kupnie juz "troche" zrobionego do zabawy ? Sa to same szroty czy mozna cos trafic ? Obawiam sie, ze wszyscy sprzeadaja bo sa to prawie zajechane auta i malo zycia im pozostalo. Codz z 2 strony naturalne jest przesiadac sie do mocniejszego auta i chec sprzedania i odzyskania troche kasy... Co myslicie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 30 May 2016 - 21:59
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(maaaad @ Mon, 30 May 2016 - 20:22) *
Przesadzasz mocno.


Widac malo jezdziles ww modelami smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Mon, 30 May 2016 - 22:20
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Kupuj bezsprzecznie 325i e36. Kłopotów z rdzą to nie ma dużych, poza powierzchowną (doły błotników i podłóżnice w tych miejscach - wadliwie zaprojektowane błotniki są powodem rdzewienia, wnęka na akumulator i wnęki na lewarek) - to nie e30 że rdzewieje jak polonez. Szperunek w serii, ale uważaj bo często są podmieniane bo sporo warte są szperunki, poza tym do polatania 3,15 i tak za długi, więc szperę na półkę i założyć coś od 3,64 wzwyż i spaw.

Odpuść coupe, na starcie droższe, problemy z estetycznym wypruciem wnętrza - nie obijesz drzwi na "gładko" bo silniki elektrycznych szyb przeszkadzają, a przejście na korbę zabiera domykanie szyb przy zamykaniu i otwieraniu a to drzwi bez ramek więc upierdliwa sprawa. I części odczuwalnie droższe.

M50 niezniszczalne, pod warunkiem że leje się dobry olej, i nie przegrzewa silnika. Zawieszenie lepsze jak w e30 ale to nadal tylko "niby wielowachacz" - bardziej poprawione zawieszenie e30. Przy czym silniki swoje lata mają i głowice już się poddają (uszczelniacze, prowadnice i uszczelki pod głowicą)

Coo jeszcze można poradzić......

Samochody "przygotowane do driftu" olałbym, 99% z nich to adaptery skrętu 30%, najtańszy gwint skręcony na max glebę kończący życie, hydrauliczny ręczny chińczyk, kubeł może nie pasować .... no i buda zmęczona upalaniem - na przykład wyrwany wózek z podłogi . Lepiej kupić "cywila" i go podszykować. Zwłaszcza że samochód jest prosty w budowie jak CEP i w 4 godziny da radę go wybebeszyć nie niszcząc żadnego elementu z wyposażenia wnętrza.

Mocowanie kubłów trzeba wykonać od zera najlepiej bo jest mocno niesymetryczne.

I trzeba usunąć ABS w przypadku podpinania ręcznego hydraulicznego bo inaczej układ zachowuje się jak by był zapowietrzony.

W serii takie e36 bardzo fajnie i stabilnie sobie lata.

Więcej rzeczy nie pamiętam biggrin.gif

W razie co mam części do BMW aby zrobić z tego bokolot - zestawy zwiększające skręt, a jeśli to za dużo to adaptery, wahacze, ręczne hydrauliczne. Żadne chińczyki produkcja własna made in poland smile.gif od początku roku ze 30 samochodów zbudowało się na moich gratach w Polsce, niemczech i GB.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 30 May 2016 - 23:12
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(rennen @ Mon, 30 May 2016 - 20:59) *
Widac malo jezdziles ww modelami smile.gif

Wystarczająco, na dodatek w pełni sprawnymi. No ale w sumie masz rację, przekonałeś mnie argumentem "brzydkie" biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 31 May 2016 - 01:02
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(maaaad @ Mon, 30 May 2016 - 23:12) *
Wystarczająco, na dodatek w pełni sprawnymi. No ale w sumie masz rację, przekonałeś mnie argumentem "brzydkie" biggrin.gif


No nie wiem co to dla ciebie jest wystarczajaco, ja mialem 3 sztuki E30 z roznymi silnikami, 2 sztuki e36 (w tym jedno przez 8 lat), jedno e46 i jedno e90. Zdecydowanie najbardziej bylem zadowolony z e36, widocznie jechales jakims niesprawnym, sprawne e36 jest szybsze i lepiej sie prowadzi od e46 328/330, lepsza pozycja za kierownica, mniej sie psuje, w e46 nie ma szper i ciezko wlozyc, silniki na aluminiowych blokach latwo sie przegrzewaja i nie wytrzymuja tylu katow. Zreszta co ja sie tu bede produkowal, jakbys na prawde pojezdzil to bys nie fantazjowal, e46 jest fatalne. Ja jako fan bmw wcale sie z tego nie ciesze, no i swoja droga to nie jest najwazniejsze ale jest brzydkie tak ze az oczy bola... jak dziewczyna z broda tongue.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Tue, 31 May 2016 - 07:47
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





328i e36 z podpisu użytkownika Miś wciągnęło jak chciało 330i e46 z baranami z M3 (na hamowni przed programem bodaj 236km i większy niut).
Spróbujcie polatać trochę bokiem jakimś e36 bez szpery, potem przesiadka do e46. Zobaczycie wtedy różnicę. E36 jest bardziej nastawiona na sport, e 46 to jest już auto dla mas, ma dawać DOZNANIA sportowe ale ma być także komfortowe i grzeczne. E46 jest młodszym autem, może wygląda nowocześniej, ale nie w każdej dziedzinie e46 nastąpił rozwój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 01:10