Ile kosztuje budowa toru? |
Ile kosztuje budowa toru? |
Mon, 30 May 2016 - 08:33
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 15 July 2007 Skąd: Radom |
a żeś popłynął w temacie +-4k za kartodromy Pszczółki, Bygdoszcz, Toruń - upalasz od rana do wieczora Tylko ja nie piszę o upalaniu, tylko pod wynajem terenu pod imprezę masową. Jastrząb wyceniał to na samym początku na 14k, potem chyba na 22. To są ceny sprzed 2-3 lat. Nie wiem jak jest teraz, chociaż wątpie żeby zjechali do 4k -------------------- Kobieta gruba nie może być ładna, bo nawet jak jest ładna, to i tak wciąż jest gruba
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 30 May 2016 - 08:33
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 30 May 2016 - 08:37
Post
#42
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 |
No nie powiedziałbym że wszędzie. U mnie przez miasto wiodła trasa tranzytowa - nr2, zanim zbudowano obwodnicę 15 lat temu lekko, wyremontowano drogę główną przez miasto, 10 lat rozjeżdżały to Tiry i ani jednej koleiny. Asfalt nie popękał, Żadnej łaty nikt tam jeszcze nie położył.
Ale, srogo było korytowane, tłucznie, podbudowy, zagęszczenia, siatka stalowa , technologia kosmos. Ale z tej inwestycji jestem zadowolony, bo na prawdę z tą drogą nic się nie dzieje przez tyle lat. A najlepsza robota w polu to kładzenie rur albo kabli, reszta to porażka, bo to jest grunt mało stabilny. I dużo czasu i pracy wymaga jego przygotowanie. Choćby pod to by nawieźć tam "ogrom piasku mieszanego z cementem". |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 11:13
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
Tylko ja nie piszę o upalaniu, tylko pod wynajem terenu pod imprezę masową. Jastrząb wyceniał to na samym początku na 14k, potem chyba na 22. To są ceny sprzed 2-3 lat. Nie wiem jak jest teraz, chociaż wątpie żeby zjechali do 4k jakbym nie chciał wynajmować obiektu, to też bym dał cenę zaporową |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 13:13
Post
#44
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań |
Moim skromnym zdaniem to chyba jeszcze większości społeczeństwa nie stać na zabawy na torze...
Przykład...TPTD...wjazd 460zł+bak paliwa+hamulce+inne cześci eksploatacyjne...jeden dzień kosztuje jakieś 800-1000zł...kogo stać żeby chociaż raz na miesiąc pojechać? Nielicznych.. Inny przykład tor Kielce...byłem w ostatni weekend...na 4nanoTimeAtack...dojazd z Poznania+wjazd na tor+inne...też wychodzi 800zł... Przy takich cenach budowy każdy kto zainwestuje w budowę toru będzie chciał, żeby ta inwestycja zwróciła się jak najszybciej i żeby na siebie zarobiła...nie może więc wynajmować obiektu za frytki, tak więc wszystkie nowe tory będą drogie... -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 14:04
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
jak 800-1000 to za dużo na jeżdżenie, to proponuję na bierki się przerzucić
|
|
|
Mon, 30 May 2016 - 14:05
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Tylko, ze nie mozna tak liczyc, ze dojazd na tor ilestam. Bo to akurat dla kazdego sprawa indywidualna. Dla mnie np dojazd na Poznan to 400pln w obie strony.
Raczej nalezy liczyc sam koszt udzialu w imprezie, wyjezdzonego na niej paliwa i ewentualnych czesci eksploatacyjnych. Tylko wowczas ma to jakis sens i jakas porownywalnosc, bo jeden mieszka w Poznaniu, drugi w Kielcach, trzeci w 3miescie... A czy 1000 to duzo na jezdzenie czy malo tez zalezy. Jesli upalasz Evo to jest wielkie nic, jesli stare Saxo to troche pojezdzisz. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 16:41
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań |
jak 800-1000 to za dużo na jeżdżenie, to proponuję na bierki się przerzucić Stary, jak srasz pieniędzmi to 10k jest niczym, tylko że większość społeczeństwa nie stać na zabawę raz w miesiącu za 1000zł...więc zluzuj porty... Człowiek podaje cos jako przykład a Wy zaraz tutaj wyliczenia zaczynacie robić...nie chodziło mi o to żeby każdy zaraz zaczął pokazywać jaki to dziany jest i że on wydaje dwa razy tyle albo i więcej... Na początku ktoś napisał o dużym zapotrzebowaniu na tory, co moim zdaniem nie jest prawdą bo to co jest obecnie nie jest w pełni wykorzystywane ponieważ ludzi nie stać na zabawę w motorsport.. -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 18:55
Post
#48
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 |
Stary, jak srasz pieniędzmi to 10k jest niczym, tylko że większość społeczeństwa nie stać na zabawę raz w miesiącu za 1000zł...więc zluzuj porty... Człowiek podaje cos jako przykład a Wy zaraz tutaj wyliczenia zaczynacie robić...nie chodziło mi o to żeby każdy zaraz zaczął pokazywać jaki to dziany jest i że on wydaje dwa razy tyle albo i więcej... Na początku ktoś napisał o dużym zapotrzebowaniu na tory, co moim zdaniem nie jest prawdą bo to co jest obecnie nie jest w pełni wykorzystywane ponieważ ludzi nie stać na zabawę w motorsport.. +1 Pozostaje wierzyć, że zarządcy torów zczają klimat i zaczną sami za rozsądny hajs organizować coś dla mas. Bo ktoś kto organizuje imprezę i wynajmuje pod nią tor, też musi zarobić, za dziękuję tego nie będzie robił, więc swoją gażę dodaje do kosztów imprezy. Niech to będzie i 2tys pln ale te 2tys pln to zawsze po 20pln mniej za "wejście"/samochód. Bo odczuwam że pomimo iż torów będzie dużo to konkurować będą tylko wobec osób które będą chciały wynająć tor na imprezę masową. Więc więcej to będzie stało niż zarabiało. Chyba że jest to skierowane pod Policję, szkoły jazdy, I inne tego typu rzeczy gdzie MUSZĄ wynająć i MUSZĄ zapłacić to inna kwestia wtedy taki "biznes" ma sens. |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 19:35
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Spoko, spoko, juz sie odpowiednia "presje spoleczna" stworzy zeby sluzby trenowaly na porzadnych obiektach (skoro juz takie powstana). Takze zarobek z tego bedzie. Oby nie kosztem imprez ogolnodostepnych.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 21:16
Post
#50
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań |
DO tego pewnie zmienią coś w egzaminach na prawo jazdy i każdy będzie musiał mieć odbyte przeszkolenie z jazdy po śliskiej nawierzchni...wydaje mi się, że to głównie po to powstają nowe i remontują się stare obiekty
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
Mon, 30 May 2016 - 23:18
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
No przecież te zmiany w szkoleniach to jednoznacznie się zbiegły z boomem na tory, stałe długofalowe, poszerzające się źródło dochodu to można inwestować. Przecież nikt dla grupki entuzjastów takiej inwestycji nie robi.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Tue, 31 May 2016 - 10:09
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Stary, jak srasz pieniędzmi to 10k jest niczym, tylko że większość społeczeństwa nie stać na zabawę raz w miesiącu za 1000zł...więc zluzuj porty... Człowiek podaje cos jako przykład a Wy zaraz tutaj wyliczenia zaczynacie robić...nie chodziło mi o to żeby każdy zaraz zaczął pokazywać jaki to dziany jest i że on wydaje dwa razy tyle albo i więcej... Na początku ktoś napisał o dużym zapotrzebowaniu na tory, co moim zdaniem nie jest prawdą bo to co jest obecnie nie jest w pełni wykorzystywane ponieważ ludzi nie stać na zabawę w motorsport.. temat rozpoczął się od stwierdzenia, czemu tak mało jest torów w Polsce, a problem właśnie leży w tym, że większość społeczeństwa nie stać na zabawę raz w miesiącu za 1000zł. A ten 1000 pln to i tak symboliczny, bo jeszcze trzeba mieć samochód Nowy Swift Sport kosztuje 65 tys. brutto, Abarth 500 startuje od 72k, a to w zasadzie low entry. Owszem, można kupować używane, ale przygotowując auto na tor i tak dojdziemy do takich kwot. A ile osób w Polsce stać, by ot tak zamrozić 60-70 tysięcy w gotówce? Garstkę. Dlatego z punktu widzenia inwestora, zamiast budować tor za +10 milionów złotych dla garstki ludzi, lepiej postawić Biedronkę dla mas, która zwróci się w 5 lat. Jeśli chcecie budować tor na zadupiu (bo ziemia tania), to policzcie, ile będą kosztować przyłącza prądu (30pln/metr), wody (500-700/metr) i droga dojazdowa (150-200/metr bieżący drogi utwardzonej (nie asfalt) o szerokości 5m. Przy oddaleniu o 2 km od istniejącej sieci, mamy tu koszt przyłączeń na poziomie 1,6 mln pln, a jeszcze nawet budowa nie zaczęta Owszem, można się ratować jakimś szambem, czy generatorem prądu, ale ten milion pięćset ładnie obrazuje koszty. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Tue, 31 May 2016 - 11:34
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Na zadupiu nie ma sensu, bo nikt nie bedzie przyjezdzal, poza jakimis zawodami raz na ruski rok.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Tue, 31 May 2016 - 12:15
Post
#54
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
temat rozpoczął się od stwierdzenia, czemu tak mało jest torów w Polsce, a problem właśnie leży w tym, że większość społeczeństwa nie stać na zabawę raz w miesiącu za 1000zł. A ten 1000 pln to i tak symboliczny, bo jeszcze trzeba mieć samochód Nowy Swift Sport kosztuje 65 tys. brutto, Abarth 500 startuje od 72k, a to w zasadzie low entry. Owszem, można kupować używane, ale przygotowując auto na tor i tak dojdziemy do takich kwot. A ile osób w Polsce stać, by ot tak zamrozić 60-70 tysięcy w gotówce? Garstkę. Dlatego z punktu widzenia inwestora, zamiast budować tor za +10 milionów złotych dla garstki ludzi, lepiej postawić Biedronkę dla mas, która zwróci się w 5 lat. Jeśli chcecie budować tor na zadupiu (bo ziemia tania), to policzcie, ile będą kosztować przyłącza prądu (30pln/metr), wody (500-700/metr) i droga dojazdowa (150-200/metr bieżący drogi utwardzonej (nie asfalt) o szerokości 5m. Przy oddaleniu o 2 km od istniejącej sieci, mamy tu koszt przyłączeń na poziomie 1,6 mln pln, a jeszcze nawet budowa nie zaczęta Owszem, można się ratować jakimś szambem, czy generatorem prądu, ale ten milion pięćset ładnie obrazuje koszty. We wrocławiu w zeszłym roku nawet nie było otwartego kibla , nie mówiąc już o prądzie. A chętnych do jazdy było dużo . Można zacząc od małego obiektu bez trybun itp, sam wylany asfalt na środku pola. Przecież większość starych obiektów nie ma nawet sensownych tarek na zakrętach. Moim zdaniem nawet taka inwestycja byłaby trafiona, bo po prostu brakuje miejsc do jeżdżenia. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 31 May 2016 - 12:23
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 |
Jest sens. Patrząc na infrastrukturę tego typu w polsce, Gdzie na najbliższy z torów mam osobiście i tak minimum 120km to mnie to lotto czy będzie w centrum miasta czy na zadupiu. Z kolei jakbym miał taki tor w "zasięgu wzroku" tym bardziej byłoby mi lotto czy mam 2 kilometry czy 20. Kwestia zaopatrzenia w paliwo , ale w obu przypadkach stacje benzynowe są po drodze, i wycieczka zawsze na więcej niż jedne autko, bo awaria zawsze może się trafić, więc problem z miejscem też rozwiązany.
Ale to jest Polska, jak chcesz coś to najlepiej żeby przynieśli i dopłacili, a jak już ktoś będzie upalał inny i budził wszystkich w domu to petycje o zamknięciu bo kury nie chcą się nieść. Mnie boli w tym wszystkim tylko to, że taka impreza jest ukierunkowana silnie na dojenie kasy od dużych "firm", którym przepisy prawne nakazują korzystania z takiego obiektu. A nie ma nic co byłoby skierowane do zwykłego klienta indywidualnego. I nie mam na myśli cennika, tylko inicjatywy zarządcy toru do stworzenia cyklu imprez, pod patronem jakiegoś sponsora, według przepisów PZMot tak jak to się odbywa w USA na przykład. Lepiej według "polskiego pomysłu na biznes" jest wyłożyć kupę siana, i trzymać pod kocem dla 2 - 3 klientów którzy muszą zapłacić i jęczeć że mało A reszta jak chce to niech się dostosuje |
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 31 May 2016 - 13:47
Post
#56
|
|
bez kilkuletniej umowy z jakąś minimum jedną organizacją robiącą cykliczne imprezy moto na dobrym poziomie.... inwestycja w dobry tor jest bez sensu
tak mi się wydaje |
|
|
Tue, 31 May 2016 - 14:01
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 |
Heh, kilkuletniej umowy powiadasz. A ile takich imprez w roku taka organizacja zorganizuje 4 - 5?? po 10k pln za imprezę to przez 10 lat to się będzie zwracać jak nie 20. A jakby zrobić sondę ile ludzi w tygodniu przyjedzie na jeden dzień jazdy za 200pln to może się okazać że przez rok taki tor odbije sobie 200 - 300tys pln. Ja z chęcią wziałbym jeden dzień wolnego w miesiącu by pojechać te 200km i poupalać pół dnia bez stresu. W dodatku zapewniam że sam bym nie jachał i na pewno ze 3 - 5 osób za sobą bym pociągnął. I jestem przekonany że za taki pieniądz 3/4 tego forum - czyli powiedzmy z 5000 ludzi zrobiłoby podobnie. Nawet raz na kwartał, to są ogromne pieniądze.
A jeśli dodać do tego wabik pod tytułem mistrzostwa polski "toru XYZ" pod patronatem PZMot w jakis fajnych klasach. To szał macicy ogólnie by był. Lecz jak mówię, lepiej ustawić profil działalności na szkolenia policji i szkoły jazdy, ustawić cennik na 200pln ale za godzinę i trzepać kasę bo oni muszą zapłacić. A oferta dla "zwykłego kowalskiego" popsułaby tylko rynek. Takie jest moje zdanie. |
|
|
Tue, 31 May 2016 - 14:45
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
wszedzie tam gdzie jest pzmot sa problemy
|
|
|
Tue, 31 May 2016 - 15:00
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
A jeśli dodać do tego wabik pod tytułem mistrzostwa polski "toru XYZ" pod patronatem PZMot w jakis fajnych klasach. To szał macicy ogólnie by był. wszedzie tam gdzie jest pzmot sa problemy Dokładnie. Na imprezę pod patronatem nikt nie pojedzie bo nie każdego stać na majtki z homologacją itp. |
|
|
gość_hexx_* |
Tue, 31 May 2016 - 17:13
Post
#60
|
|
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 05:01 |