![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Dzień dobry.
Bede tu opisywał budowę mojego ostatniego projektu nad którym pracuje. Jest to nasza myśl techniczna polonez atu z plusem. Silnik 1.6 i właściwie tyle można napisać bo nie ma żadnych wypasów ani nic ciekawego co by warto było wspomnieć. Najważniejsza rzecz to ze nadwozie jest w absolutnie doskonałym stanie. Plan jest taki ze ma być konkurencyjny dla innych projektów, klasa dragowa. Jak to chce osiągnąć? Na początek silnik R36 Vag + skrzynia 6hp26 z rs6, napęd klasycznie na tył, silnik pod maska. Tym razem nie buduje auta sam bo bym skończył może w 2020 albo później, spawanie rzezanie Syr garaż, elektronika Genowefa garage. Poza blacharka (jeszcze nie skończona) żadne mody nie zostały przeprowadzone wiec status na cala resztę jest oczekujący. Temat będzie okraszony spora dawka zdjęć i moich komentarzy co do ciekawszych rozwiązań technicznych. Ogólnie to tyle wstępu. Myśl o polonezie dosyć długo chodziła mi po głowie dlatego ze wcale się tego nie spotyka na ćwiartce. Wiadomo, nawet najmocniejsze auta opuszczające fso nie maja czego tam szukać, nie ma żadnego zaplecza części tuningowych, kitów podnoszących moc etc. Jest oczywiście historia rajdowa i części z OBRSO, jakieś szpery... Ale tak naprawdę do tego sportu to jedynie swapy wchodzą w grę ale tez jakoś ich za duzo nie ma. Wiec postanowiłem poprawić fabrykę i pokazać ze polskie tez może. Baza jest mega zdrowa, i można powiedzieć ze ma ciekawa historie, bo aż dziw ze ktoś go oddal na szrot gdzie go poprzedni właściciel wypatrzył i zanim trafił do huty odkupił. Przywiozłem go laweta z Krakowa, włożyłem aku, pojeździłem trochę yountimerem po Kozienicach i pod nóż! Pierwsza zmiana to przeróbka na 3d z użyciem drzwi od trucka, są dłuższe i myślę ze ciekawie to będzie wyglądać. A powiem wam ze znaleźć takie drzwi zdrowe to trzeba się naszukać... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
O, bajki panie, bajki
![]() Wreszcie nieszablonowy projekt. Więcej zdjęć proszę! -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jestem Pierwszym Kibicem !!
Pozdrawiam [EDIT] kurr.... jednak drugim. ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Coś mi sie wydaje że będzie grubo
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Wiem że to durne pytanie ale silnik napewno planujesz pod maską a nie w bagażniku?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Czemu wybór padł na silnik R36 ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
hehe
własnie cos mi nie pasowało jak ogladałem zdjęcia klatki z tymi drzwiami ![]() pioootr: a czemu nie R36 ? moze sie juz V8 mu znudziły ![]() jak patrze na tą komorę to zresztą słabo tam widze silnik V rozumiem ze tylnych drzwi nie bedzie tylko zrobione to na gładko i bedzie 2door? planujesz jakieś poszerzanie błotników z tyłu? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Wchodzi V oplowska
![]() Trzymam kciuki za rozwój projektu ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 26 May 2008 Skąd: Radzymin/Wawa ![]() |
Kibicuję! Fajny pomysł, poldek do dragu. Zobaczyć Atu plusa robiącego wheelie - bezcenne
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
oooo Panie Ty to masz pomysły, życzę powodzenia! aczkolwiek czekałem na jakieś info odnośnie Twojej sygnaturki... jestem fanem 86c i c2f
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Bede sledzic intensywnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Atu+ tu moim zdaniem najbrzydsza wersja nadwoziowa, ale wiadomo, że to performance ma tu grać pierwsze skrzypce. Jestem megaciekawy efektu i na pewno będę zaglądał. Powodzenia!
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
z tym ATU to pewnie chodziło o zdrową bude
najfajniejszy były klasyczny borewicz ale takie juz są skorodowane -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
no i znowu olo idzie swoim torem
![]() ![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
no i znowu olo idzie swoim torem ![]() ![]() słyszałem plotki że klatka jest homologowana do 300 km/h wiec pewnie bedzie grubo ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Chodziło tylko o zdrowa budę, a ze akurat atu+ to nie znaczenia, w wersji finalnej za XX lat będzie to pickup.
A co do silnika, R36 przede wszystkim dlatego ze wchodzi bez potrzeby grubszych modyfikacji, dorobić łapki i siedzi. Drugi argument za, to ze go mam. Były pomysły na V8 ale bez gruntownej przebudowy całego przodu się nie da, oczywiście jakiś stary kibel ohv by wszedł, może nawet LS ( choć tu nie mam pewności, długość) jednak nie zdecydowałem się iść ta droga. Mam tez nadzieje ze w R36 tak jak w R32 i 2.8 da się zrobić destroker na R34.5 walem z 3.2 fsi. A tu kilka zdjęć ze zwezania mostu, podstawa to ford 8.8 akurat explorer. Wybór taki bo powinien wytrzymać na początku a jak zajdzie potrzeba dostępność części zamiennych i tuningowych na zadowalającym poziomie. Na początku miała to być hybryda z zawieszeniem z MLa jednak tamto zawieszenie okazało się za szerokie wiec będziemy tworzyć coś ala ladder bar tylko ze na sztywno. Kilka wybranych fotek z prac w Syr garaż: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jak najbardziej powinno sie udac, odprezenie nawet wyjdzie podobne jak w R30 - tez tłok sie obniza ~3mm, pytanie jak z wytrzymałością tego wału na niutony +700 ?
tylne koła robią szał, zwłaszcza jak sie popatrzy jakie są duze w porównaniu do bloku R32 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
tak zapytam, zostajecie przy FSI ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 May 2011 ![]() |
Ciekawy projekt! Tylne zawieszenie mam nadzieję będzie 4-link, sam bym zobaczył coś takiego w poldku
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Tak, fsi zostaje, przynajmniej na początku. Ja ten silnik mam uruchomiony na seryjnym sterowniku kilka lat temu przez Genowefa Garage.
Tylne zawieszenie to będzie ala pól X-link z tym ze bez regulacji z tylu, a z regulacja konta główki dyfra. Beda fotki to wszystko się wyjaśni. cowboy no nie wiadomo ile ten wal wytrzyma, dzwoni coś jak kucizna a nie odlew... Może znacie jakieś projekty z uturbionym 3.2 fsi? -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 12:54 |