Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Montaż broków w bloku, jak?
Rezor
post Sun, 15 May 2016 - 13:08
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(goofer @ Sun, 15 May 2016 - 04:08) *
Broki nie mają nic wspólnego z zamarzaniem i nie mają wypadać, to bzdura. Jest dokładnie tak jak napisał Aguirre, to tylko otwory technologiczne, umożliwiające odlewanie takiego bloku.

Bzdurą jest, że te otwory to tylko otwory technologiczne. W niektórych blokach zapewne producent wpadł na pomysł, żeby niepotrzebnie nie dziurawić bloku wykorzysta je również jako otwory na broki. Ich umiejscowienie np w moim V8 nijak ma się do otworu technologicznego i jeszcze raz powtórzę: angielska nazwa broków to antifreeze plugs i ma swoje odzwierciedlenie w zastosowaniu. Weź pod uwagę, że silniki nie są produkowane tylko na klimat umiarkowany ale również mają wytrzymać skandynawskie czy kanadyjskie mrozy, a same płyny chłodnicze nie zawsze były w stanie wytrzymać niskie temperatury i czasem była to zwykła woda destylowana z domieszką jakiegoś petrygo. Odmiana mojego bloku w wersji Boss posiada wkręcane broki ale one pękają jeśli płyn zamarza. Ponadto niektóre 351W posiadają broki z tyłu bloku, dokładnie w miejscu w którym pękł mój. Chociaż w budowie to ten sam blok jedynie o kilka mm wyższy to jak wyjaśnisz mi dorzucenie tych dodatkowych broków? To wciąż wg Ciebie otwory technologiczne?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 May 2016 - 13:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Vendorowicz
post Sun, 15 May 2016 - 14:42
Post #22


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 November 2007
Skąd: Gdańsk





Wniosek jest prosty.
Jak planujesz lać wodę z kranu do chłodnicy i jeździć w zimie to nie zaklejaj, a jak lejesz płyn i nie jedziesz na biegun to osadź broki na klej do mocowań współosiowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chyzio_vr6
post Sun, 15 May 2016 - 19:47
Post #23


User
Dołączył: Thu, 24 February 2011
Skąd: Warszawa





Czesc, podepne sie pod temat.
Mam do wymiany 2 broki w silniku V8 ale w łodzi, ktory jest chlodzony tylko i wylacznie woda zaciagana z zewnatrz. A wiec w tym wypadku broki raczej pelnia glownie funkcje ochronna przed zamarznieciem. Jak proponujecie je osadzic, na sucho czy mimo wszystko z dodatkiem jakiegos uszczelniacza?
Dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 19 May 2016 - 11:22
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ale przecież na zimę spuszczasz całą wodę z układu? Czy zostawiasz to wszystko na dworze i niech się dzieje co chce? smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chyzio_vr6
post Sat, 21 May 2016 - 21:29
Post #25


User
Dołączył: Thu, 24 February 2011
Skąd: Warszawa





No wiadomo ze wszystko spuszczone, dodatkowo nawet przelane plynem chlodniczym, ale z racji ze odbywa sie to wszystko grawitacyjnie to istnieje szansa ze po wykreceniu korkow spustowych z bloków i kolektorow nie wszystko wyleci. No i niestety po tej zimie dwa broki mi wybiło, mimo wyzej wymienionych operacji (a robie to co sezon od paru lat smile.gif)
Dlatego z góry dzieki za sugestie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:20