![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Broki nie mają nic wspólnego z zamarzaniem i nie mają wypadać, to bzdura. Jest dokładnie tak jak napisał Aguirre, to tylko otwory technologiczne, umożliwiające odlewanie takiego bloku. Bzdurą jest, że te otwory to tylko otwory technologiczne. W niektórych blokach zapewne producent wpadł na pomysł, żeby niepotrzebnie nie dziurawić bloku wykorzysta je również jako otwory na broki. Ich umiejscowienie np w moim V8 nijak ma się do otworu technologicznego i jeszcze raz powtórzę: angielska nazwa broków to antifreeze plugs i ma swoje odzwierciedlenie w zastosowaniu. Weź pod uwagę, że silniki nie są produkowane tylko na klimat umiarkowany ale również mają wytrzymać skandynawskie czy kanadyjskie mrozy, a same płyny chłodnicze nie zawsze były w stanie wytrzymać niskie temperatury i czasem była to zwykła woda destylowana z domieszką jakiegoś petrygo. Odmiana mojego bloku w wersji Boss posiada wkręcane broki ale one pękają jeśli płyn zamarza. Ponadto niektóre 351W posiadają broki z tyłu bloku, dokładnie w miejscu w którym pękł mój. Chociaż w budowie to ten sam blok jedynie o kilka mm wyższy to jak wyjaśnisz mi dorzucenie tych dodatkowych broków? To wciąż wg Ciebie otwory technologiczne? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wniosek jest prosty.
Jak planujesz lać wodę z kranu do chłodnicy i jeździć w zimie to nie zaklejaj, a jak lejesz płyn i nie jedziesz na biegun to osadź broki na klej do mocowań współosiowych. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Czesc, podepne sie pod temat.
Mam do wymiany 2 broki w silniku V8 ale w łodzi, ktory jest chlodzony tylko i wylacznie woda zaciagana z zewnatrz. A wiec w tym wypadku broki raczej pelnia glownie funkcje ochronna przed zamarznieciem. Jak proponujecie je osadzic, na sucho czy mimo wszystko z dodatkiem jakiegos uszczelniacza? Dzieki |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ale przecież na zimę spuszczasz całą wodę z układu? Czy zostawiasz to wszystko na dworze i niech się dzieje co chce?
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
No wiadomo ze wszystko spuszczone, dodatkowo nawet przelane plynem chlodniczym, ale z racji ze odbywa sie to wszystko grawitacyjnie to istnieje szansa ze po wykreceniu korkow spustowych z bloków i kolektorow nie wszystko wyleci. No i niestety po tej zimie dwa broki mi wybiło, mimo wyzej wymienionych operacji (a robie to co sezon od paru lat
![]() Dlatego z góry dzieki za sugestie ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:20 |