Semi-slick 17" alternatywnie dla 18" drogówek |
Semi-slick 17" alternatywnie dla 18" drogówek |
Mon, 09 May 2016 - 23:55
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Zastanawiam się nad zakupem opon semi-slick na tor, założyłbym je na felgi, na których obecnie mam zimówki (rozmiar 225/45/17). Na lato mam Goodyear asymmetric 2 225/40/18 i 255/35/18 i na tych oponach byłem ostatnio na torze.
Cała akcja miałaby na celu głównie obniżenie kosztów związanych z oponami, na 17" są tańsze i podejrzewam, że torowe opony trochę dłużej wytrzymają - czy to ma sens? Nie pogorszę trakcji auta zmieniając na trochę mniejsze, węższe opony? Na zimówkach czuć, że trochę bardziej pływa, ale nie wiem czy to można porównać, bo to zupełnie inne gumy. Konkretnie myślę o Federal 595 RS-R, aczkolwiek gdzieś czytałem, że lubią pękać ludziom. Swoją przygodę na torze dopiero zaczynam, mam za sobą pierwszy track day na torze Poznań i planuję tam bywać gdy tylko czas mi na to pozwoli. Dlatego zastanawiam się, czy jakieś wariacje z oponami w tym momencie będą sensowne, czy lepiej na czas wstępnej nauki poświęcić więcej kasy na (w moim przypadku) większe drogowe opony i ewentualnie potem bawić się w coś lepiej klejącego. |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 09 May 2016 - 23:55
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 09:09
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
a jakie auto? nie ma co liczyć na oszczędzanie opon przy jeździe torowej,
acha 595 rsr to jest opona drogowa i jako taka nada się na tor - budowanie na niej setapu wyścigowego (oprócz ceny) nie ma chyba dużego sensu (wiem - nie lubię 595 rsr) wkleję z innego posta sport cup 2 225/45r17 cena kolo 600zl sztuka -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 09:42
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Auto cywilne, e92 325i w serii. Te michelin wygladaja spoko, pytanie czy jest sens brać oddzielny zestaw mniejszych opon tyko do jazdy na torze? Czy bedzie sie lepiej jeździć biorąc pod uwagę wyższy profil i mniejsza szerokość z tylu? Może beda miały większa wytrzymałość od obecnych F1? Bo po jednym trackdayu mam juz spore ubytki
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 11:12
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków |
No a czego sie spodziewałeś? Motorsport nawet amatorski nigdy tani nie bedzie. Akurat ze full slicków większy wybór i raczej tańsze sa w 18 calach bo popularniejsze po prostu . Aaa.. Nie doczytałem ze Poznań jest grany, tam na slicku bez E cie bez klatki nie puszcza. To na poczatek proponował bym cos używanego, żebyś sie przekonał na czym Ci sie lepiej jezdzi.
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 11:38
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Może źle się wyraziłem - nie szukam oszczędności i nie mam problemu z wydatkami na auto, chciałem się po prostu dowiedzieć czy ewentualnie pewnych kwestii nie można by rozwiązać w jakiś bardziej rozsądny sposób - akurat tu wydawało mi się, że jazda na sportowych oponach, nawet mniejszych, będzie korzystna pod wieloma względami.
No full slicki z tego powodu właśnie odpadają. Czyli sugerujesz jakiś używany np. sport cup jak kolega wyżej proponował na 17 i do własnej oceny, tak? Bo pomijając koszta, na 18 średnio mi się uśmiecha zmieniać opony na każdy wyjazd na tor, wolałbym wymieniać całe koła żeby to nie było takie czasochłonne za każdym razem. |
|
|
Tue, 10 May 2016 - 15:15
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków |
A nie prościej jest kupic jeszcze jeden komplet felg? Po prostu na 18 cali jest tego wiecej. nie wiem jak z rozmiarówka Continentali sport chwalonych tutaj, czy michelinów ale jeżeli chodzi o Poznań to tylko semi ale po pewnym czasie mozesz dojść do wniosku ze to tylko półśrodek, a tylko na T Poznań sa ograniczenia co do klatki/slicków. Ja w zeszłym roku tez kupiłem komplety semi Nankang i RE 002 i nie jestem teraz zadowolony bo trzeba było iść od razu w Dmacka np. Dmack Trackday tez ma E.
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 17:25
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
ale po co kombinować http://www.sklepopon.pl/michelin-pilot-sport-cup-2,p-74072 za niecałe 600PLN masz nowe opony - drożej 15stki chodzą
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 18:31
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
W sumie zapomniałem zapytać o jeszcze jedną rzecz - jaka jest różnica między takimi oponami jak sport cupy a tymi co mam obecnie, poza tym że mają bardziej "slickowy" bieżnik? Są sztywniejsze, mają twardszą/wytrzymalszą gumę?
Z ciekawości, ile km na torze takie oponki wytrzymają? |
|
|
Tue, 10 May 2016 - 19:05
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
Ty się nie pytaj ile wytrzymają tylko o ile skrócą okrążenie
dalej nie wiemy w jakim aucie to ma jeździć -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 19:22
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków |
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
Tue, 10 May 2016 - 21:11
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
WojtekMR, o to też poniekąd zapytałem, nawet w pierwszej kolejności Poza tym na chwilę obecną żeby skrócić czas okrążenia to głównie muszę się skupić na sobie i technice jazdy, skoro dopiero zaczynam. Ale oponki chętnie bym ogarnął.
|
|
|
Wed, 11 May 2016 - 08:49
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
w tym dziale jest tasiemcowy wątek (właściwie zawsze na górze) o oponach - warto poświęcić chwilę (można nawet odpuścić kilkadziesiąt pierwszych stron) i zapoznać się z natłokiem wiedzy i opinii o cywilnych oponach do sportu
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Sat, 28 May 2016 - 00:08
Post
#13
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Ok, trochę poczytałem i jeszcze odkopię ten temat dla ostatecznej decyzji. Na 17" mógłbym kupić wspomniane przez kolegów Sport Cupy, ale w podobnej cenie (to jest w sumie mój pułap) są też średniej klasy 18" - pomijając krytykowane federale, np. Nankang NS-2R. Kwestia wymiany opon czy kół na każdy trackday sprowadza się mniej więcej do tego samego, zastanawiam się tylko która opcja będzie lepsza do jazdy - ?
|
|
|
Sat, 28 May 2016 - 05:56
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
zalezy czego cozekujesz. jak komforu ciszy i dobrego prowadzenia na mokrym to te sredniej klasy uhp beda lepsze dla ciebie. sport cup2 za to beda duzo od tych pierwszych szybsze na suchym zakrecie. duzo duzo duzo. precyzja prowadzenia na suchym , hamowanie na suchym bedzie wrecz kosmiczne. dalem kiedys nawet w temacie tasiemcu jak to nazwano test z motoru gdzie byl lenik cupra raz na sport cupach 2 a za drugim razem na conti sport contact 5. to w pierwszym przypadku droga hamowania na suchym byla chyba o 3 m krotsza i buda na zakretach i dohamowaniach byla mega stabilna, a na conti auto plywalo i bylo mega nerwowe. widzisz sam musisz podjac decyzje czy oczekujesz ciszy komforu niskiego spalania i dobrego prowadzenia na mokrym (*opona uhp) czy moze szybkosci stabilnosci na kretym suchym asfalcie. nie ma opony do wszystkiego.
ostatnio czytalem test w motorze to seat cupra dostal lomot od wszystkich aut bo wlasnie mial opony conti sport contact 5 i redaktorzy psioczyli ze slabo sie prowadzi. no coz dla kazdego cos milego. ja tam ze swoich sport cupow 2 jestem poki co zadowolony choc nie wiem czy sa szybsze od ad08r. wydaje mi sie ze szybciej zaczynaja plywac od ad08r na torze ale moze to mi sie wydaje. tylko raz testowane poki co na torze poznan wiec mzoe uda sie jeszcze raz je przetestowac. dla mnie sport cup 2 jest dla ludzi z benzyna we krwi, a uhp jest dla ludzi starszych ktorzy szukaja ciszy i komfortu. oczywiscie sa tez ludzi ktorzy szukaja opon deszczowych z homologacja na tor i wtedy dobre uhp deszczowe (conti sport contact 5) tez jest na miejscu. porownanie pilot sport 3, pilot super sport i pilot sport cup 2 na takim samym aucie. poronwnanie drog hamowania na suchym(torrt) i mokrym(vatt) ( z tych czasow mozna wywnioskowac mniej wiecej jak zachowuje sie opona na mokrej nawierzchni) i czasow okrazenia na suchym torze. porownanie seata leona cupra na na seryjnych continentalach sport contact 5p do takiego samego seata na sport cupach 2 kontra hondzia szybsza niz wyglada na nowych conti sport contact 6 ( test z motoru na suchym torze): dla ulatwienia ceny sport cupow 2 w rozmiarowce 18 cali i wyzej: http://allegro.pl/opony-samochodowe-letnie...num[15808][1]=1 no i nowy vw golf club zrobil nowy rekord hotchatchy wlasnie na sport cupie 2 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 28 May 2016 - 09:27
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Dzięki za spora ilośc przydatnych informacji nie zależy mi na ciszy ani komforcie, to ma być komplet opon tylko na tor. Szukam opon do jazdy na suchym, na mokro zamierzam jeździć na moich eagle F1. Domyślam sie, ze sport cupy beda jednymi z najlepszych, ale nie wiem czy odniosłeś sie do ns-2r, które wydaje mi sie sa lepsze od zwykłych opon. Zastanawiam sie teraz czy lepsze beda 17 45/225 czy tak jak wspomniałem cos z niższej polki ale wciąż z opon sportowych 18 35/255 tył i 40/225 przód. Na zwykłych oponach auto sie sporo lepiej prowadzi na 18 w porównaniu do 17, ale z innymi oponami nie mam do czynienia i nie wiem jak to sie przekłada.
Krótko mówiąc: mam do dyspozycji felgi 17" i 18" i na opony chce wydać około 2000-2500 zł. Co najlepiej wybrać do jazdy na suchym torze? |
|
|
Sat, 28 May 2016 - 10:08
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
https://pl-pl.facebook.com/racingtires/phot...55179794530201/
na youtube jest porownanie ns-r do federala rs-r i ten pierwszy jest okolo 1s wolniejszy na okrazeniu. ns-r bedzie daleko z tylu na suchym za sport cupem 2 i bardzo daleko na mokrym. ogolnie wogole sie nie zastanawiaj tylko bierz 225/45r17 sport cup 2. nic lepszego w stosunku wydajnosci do ceny nie znajdziesz: http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...ce-uni-1-2-0510 odnosnie srednicy felg to wcale nie musi byc szybciej. http://www.caranddriver.com/features/effec...nd-tires-tested kiedys widzialem test bmw na roznych srednicach kol i o roznych szerokosciach to najlepiej w slalomie wypadaly raczej umiarkowane srednice i szerokosci . nie moge znalesc artykulu. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 29 May 2016 - 09:27
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 09 May 2016 |
Dzięki!
Przeczytałem wszystko co wstawiłeś, w pierwszej recenzji całkiem się jarają w sumie tymi ns-2r. Ale domyślam się, że sport cupy będą szybsze, pewnie nawet mimo wyższego profilu i mniejszej szerokości z tyłu. Auto w sumie mocy ma niewiele, więc te 225 na tył do przyspieszeń wystarcza, a na zakrętach nie powinno robić wielkiej różnicy. Jedyne co to profil, ale z drugiej strony 45 to nie jest jeszcze balon żeby to miało mieć negatywny wpływ. Na mokrym planuję jeździć na moich goodyearach assymmetric 2. Poczytałem jeszcze trochę o AD08R, o których wspomniałeś w poprzednim poście i w sumie też są dobrą opcją. Znalazłem temat porównujący te dwie opony: http://rennlist.com/forums/racing-and-driv...yoko-ad08r.html Koniec końców doszli do wniosku, że sport cup2 ma trochę lepszą przyczepność, ale jest miększy i szybciej się zużywa. Cena Ad08R jest też nieco niższa. Teraz w sumie żałuję, że nie kupiłem tych opon w 18" do jazdy zamiast eagle F1 assymmetric 2, miałbym opony na tor i w trasy. Z tych dwóch sumarycznie wciąż polecałbyś sport cupy, tak? |
|
|
Sun, 29 May 2016 - 12:09
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków |
Ns 2 r mam i nie jest to jakas mega opona.
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
Sun, 29 May 2016 - 12:40
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 |
a jaka masz tw 120 czy 180?
|
|
|
Sun, 29 May 2016 - 14:33
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
ale pierdzielić NS2R, tego jestem ciekaw http://allegro.pl/opony-nankang-ar-1-225-4...6201588126.html
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 12:35 |