Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Semi-slick 17" alternatywnie dla 18" drogówek
seevin
post Mon, 09 May 2016 - 23:55
Post #1


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Zastanawiam się nad zakupem opon semi-slick na tor, założyłbym je na felgi, na których obecnie mam zimówki (rozmiar 225/45/17). Na lato mam Goodyear asymmetric 2 225/40/18 i 255/35/18 i na tych oponach byłem ostatnio na torze.
Cała akcja miałaby na celu głównie obniżenie kosztów związanych z oponami, na 17" są tańsze i podejrzewam, że torowe opony trochę dłużej wytrzymają - czy to ma sens? Nie pogorszę trakcji auta zmieniając na trochę mniejsze, węższe opony? Na zimówkach czuć, że trochę bardziej pływa, ale nie wiem czy to można porównać, bo to zupełnie inne gumy. Konkretnie myślę o Federal 595 RS-R, aczkolwiek gdzieś czytałem, że lubią pękać ludziom.
Swoją przygodę na torze dopiero zaczynam, mam za sobą pierwszy track day na torze Poznań i planuję tam bywać gdy tylko czas mi na to pozwoli. Dlatego zastanawiam się, czy jakieś wariacje z oponami w tym momencie będą sensowne, czy lepiej na czas wstępnej nauki poświęcić więcej kasy na (w moim przypadku) większe drogowe opony i ewentualnie potem bawić się w coś lepiej klejącego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 May 2016 - 23:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
WojtekMR
post Tue, 10 May 2016 - 09:09
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





a jakie auto? nie ma co liczyć na oszczędzanie opon przy jeździe torowej,
acha 595 rsr to jest opona drogowa i jako taka nada się na tor - budowanie na niej setapu wyścigowego (oprócz ceny) nie ma chyba dużego sensu (wiem - nie lubię 595 rsr)

wkleję z innego posta
sport cup 2 225/45r17 cena kolo 600zl sztuka biggrin.gif


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Tue, 10 May 2016 - 09:42
Post #3


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Auto cywilne, e92 325i w serii. Te michelin wygladaja spoko, pytanie czy jest sens brać oddzielny zestaw mniejszych opon tyko do jazdy na torze? Czy bedzie sie lepiej jeździć biorąc pod uwagę wyższy profil i mniejsza szerokość z tylu? Może beda miały większa wytrzymałość od obecnych F1? Bo po jednym trackdayu mam juz spore ubytki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Tue, 10 May 2016 - 11:12
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





No a czego sie spodziewałeś? Motorsport nawet amatorski nigdy tani nie bedzie. Akurat ze full slicków większy wybór i raczej tańsze sa w 18 calach bo popularniejsze po prostu . Aaa.. Nie doczytałem ze Poznań jest grany, tam na slicku bez E cie bez klatki nie puszcza. To na poczatek proponował bym cos używanego, żebyś sie przekonał na czym Ci sie lepiej jezdzi.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Tue, 10 May 2016 - 11:38
Post #5


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Może źle się wyraziłem - nie szukam oszczędności i nie mam problemu z wydatkami na auto, chciałem się po prostu dowiedzieć czy ewentualnie pewnych kwestii nie można by rozwiązać w jakiś bardziej rozsądny sposób - akurat tu wydawało mi się, że jazda na sportowych oponach, nawet mniejszych, będzie korzystna pod wieloma względami.
No full slicki z tego powodu właśnie odpadają.
Czyli sugerujesz jakiś używany np. sport cup jak kolega wyżej proponował na 17 i do własnej oceny, tak? Bo pomijając koszta, na 18 średnio mi się uśmiecha zmieniać opony na każdy wyjazd na tor, wolałbym wymieniać całe koła żeby to nie było takie czasochłonne za każdym razem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Tue, 10 May 2016 - 15:15
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





A nie prościej jest kupic jeszcze jeden komplet felg? Po prostu na 18 cali jest tego wiecej. nie wiem jak z rozmiarówka Continentali sport chwalonych tutaj, czy michelinów ale jeżeli chodzi o Poznań to tylko semi ale po pewnym czasie mozesz dojść do wniosku ze to tylko półśrodek, a tylko na T Poznań sa ograniczenia co do klatki/slicków. Ja w zeszłym roku tez kupiłem komplety semi Nankang i RE 002 i nie jestem teraz zadowolony bo trzeba było iść od razu w Dmacka np. Dmack Trackday tez ma E.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 10 May 2016 - 17:25
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale po co kombinować http://www.sklepopon.pl/michelin-pilot-sport-cup-2,p-74072 za niecałe 600PLN masz nowe opony - drożej 15stki chodzą


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Tue, 10 May 2016 - 18:31
Post #8


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





W sumie zapomniałem zapytać o jeszcze jedną rzecz - jaka jest różnica między takimi oponami jak sport cupy a tymi co mam obecnie, poza tym że mają bardziej "slickowy" bieżnik? Są sztywniejsze, mają twardszą/wytrzymalszą gumę?
Z ciekawości, ile km na torze takie oponki wytrzymają? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 10 May 2016 - 19:05
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





Ty się nie pytaj ile wytrzymają tylko o ile skrócą okrążenie biggrin.gif

dalej nie wiemy w jakim aucie to ma jeździć


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Tue, 10 May 2016 - 19:22
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(seevin @ Tue, 10 May 2016 - 09:42) *
Auto cywilne, e92 325i w serii.



--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Tue, 10 May 2016 - 21:11
Post #11


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





WojtekMR, o to też poniekąd zapytałem, nawet w pierwszej kolejności tongue.gif Poza tym na chwilę obecną żeby skrócić czas okrążenia to głównie muszę się skupić na sobie i technice jazdy, skoro dopiero zaczynam. Ale oponki chętnie bym ogarnął.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Wed, 11 May 2016 - 08:49
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





w tym dziale jest tasiemcowy wątek (właściwie zawsze na górze) o oponach - warto poświęcić chwilę (można nawet odpuścić kilkadziesiąt pierwszych stron) i zapoznać się z natłokiem wiedzy i opinii o cywilnych oponach do sportu rolleyes.gif


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Sat, 28 May 2016 - 00:08
Post #13


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Ok, trochę poczytałem i jeszcze odkopię ten temat dla ostatecznej decyzji. Na 17" mógłbym kupić wspomniane przez kolegów Sport Cupy, ale w podobnej cenie (to jest w sumie mój pułap) są też średniej klasy 18" - pomijając krytykowane federale, np. Nankang NS-2R. Kwestia wymiany opon czy kół na każdy trackday sprowadza się mniej więcej do tego samego, zastanawiam się tylko która opcja będzie lepsza do jazdy - ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 28 May 2016 - 05:56
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zalezy czego cozekujesz. jak komforu ciszy i dobrego prowadzenia na mokrym to te sredniej klasy uhp beda lepsze dla ciebie. sport cup2 za to beda duzo od tych pierwszych szybsze na suchym zakrecie. duzo duzo duzo. precyzja prowadzenia na suchym , hamowanie na suchym bedzie wrecz kosmiczne. dalem kiedys nawet w temacie tasiemcu jak to nazwano test z motoru gdzie byl lenik cupra raz na sport cupach 2 a za drugim razem na conti sport contact 5. to w pierwszym przypadku droga hamowania na suchym byla chyba o 3 m krotsza i buda na zakretach i dohamowaniach byla mega stabilna, a na conti auto plywalo i bylo mega nerwowe. widzisz sam musisz podjac decyzje czy oczekujesz ciszy komforu niskiego spalania i dobrego prowadzenia na mokrym (*opona uhp) czy moze szybkosci stabilnosci na kretym suchym asfalcie. nie ma opony do wszystkiego.
ostatnio czytalem test w motorze to seat cupra dostal lomot od wszystkich aut bo wlasnie mial opony conti sport contact 5 i redaktorzy psioczyli ze slabo sie prowadzi. no coz dla kazdego cos milego.
ja tam ze swoich sport cupow 2 jestem poki co zadowolony choc nie wiem czy sa szybsze od ad08r. wydaje mi sie ze szybciej zaczynaja plywac od ad08r na torze ale moze to mi sie wydaje. tylko raz testowane poki co na torze poznan wiec mzoe uda sie jeszcze raz je przetestowac.
dla mnie sport cup 2 jest dla ludzi z benzyna we krwi, a uhp jest dla ludzi starszych ktorzy szukaja ciszy i komfortu. oczywiscie sa tez ludzi ktorzy szukaja opon deszczowych z homologacja na tor i wtedy dobre uhp deszczowe (conti sport contact 5) tez jest na miejscu.

porownanie pilot sport 3, pilot super sport i pilot sport cup 2 na takim samym aucie. poronwnanie drog hamowania na suchym(torrt) i mokrym(vatt) ( z tych czasow mozna wywnioskowac mniej wiecej jak zachowuje sie opona na mokrej nawierzchni) i czasow okrazenia na suchym torze.


porownanie seata leona cupra na na seryjnych continentalach sport contact 5p do takiego samego seata na sport cupach 2 kontra hondzia szybsza niz wyglada na nowych conti sport contact 6 ( test z motoru na suchym torze):



dla ulatwienia ceny sport cupow 2 w rozmiarowce 18 cali i wyzej:
http://allegro.pl/opony-samochodowe-letnie...num[15808][1]=1


no i nowy vw golf club zrobil nowy rekord hotchatchy wlasnie na sport cupie 2 smile.gif


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Sat, 28 May 2016 - 09:27
Post #15


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Dzięki za spora ilośc przydatnych informacji wink.gif nie zależy mi na ciszy ani komforcie, to ma być komplet opon tylko na tor. Szukam opon do jazdy na suchym, na mokro zamierzam jeździć na moich eagle F1. Domyślam sie, ze sport cupy beda jednymi z najlepszych, ale nie wiem czy odniosłeś sie do ns-2r, które wydaje mi sie sa lepsze od zwykłych opon. Zastanawiam sie teraz czy lepsze beda 17 45/225 czy tak jak wspomniałem cos z niższej polki ale wciąż z opon sportowych 18 35/255 tył i 40/225 przód. Na zwykłych oponach auto sie sporo lepiej prowadzi na 18 w porównaniu do 17, ale z innymi oponami nie mam do czynienia i nie wiem jak to sie przekłada.
Krótko mówiąc: mam do dyspozycji felgi 17" i 18" i na opony chce wydać około 2000-2500 zł. Co najlepiej wybrać do jazdy na suchym torze? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 28 May 2016 - 10:08
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





https://pl-pl.facebook.com/racingtires/phot...55179794530201/
na youtube jest porownanie ns-r do federala rs-r i ten pierwszy jest okolo 1s wolniejszy na okrazeniu.
ns-r bedzie daleko z tylu na suchym za sport cupem 2 i bardzo daleko na mokrym.
ogolnie wogole sie nie zastanawiaj tylko bierz 225/45r17 sport cup 2. nic lepszego w stosunku wydajnosci do ceny nie znajdziesz:
http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...ce-uni-1-2-0510
odnosnie srednicy felg to wcale nie musi byc szybciej.
http://www.caranddriver.com/features/effec...nd-tires-tested
kiedys widzialem test bmw na roznych srednicach kol i o roznych szerokosciach to najlepiej w slalomie wypadaly raczej umiarkowane srednice i szerokosci .
nie moge znalesc artykulu.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
seevin
post Sun, 29 May 2016 - 09:27
Post #17


User
Dołączył: Mon, 09 May 2016





Dzięki!
Przeczytałem wszystko co wstawiłeś, w pierwszej recenzji całkiem się jarają w sumie tymi ns-2r. Ale domyślam się, że sport cupy będą szybsze, pewnie nawet mimo wyższego profilu i mniejszej szerokości z tyłu. Auto w sumie mocy ma niewiele, więc te 225 na tył do przyspieszeń wystarcza, a na zakrętach nie powinno robić wielkiej różnicy. Jedyne co to profil, ale z drugiej strony 45 to nie jest jeszcze balon żeby to miało mieć negatywny wpływ.
Na mokrym planuję jeździć na moich goodyearach assymmetric 2.
Poczytałem jeszcze trochę o AD08R, o których wspomniałeś w poprzednim poście i w sumie też są dobrą opcją. Znalazłem temat porównujący te dwie opony:
http://rennlist.com/forums/racing-and-driv...yoko-ad08r.html
Koniec końców doszli do wniosku, że sport cup2 ma trochę lepszą przyczepność, ale jest miększy i szybciej się zużywa. Cena Ad08R jest też nieco niższa. Teraz w sumie żałuję, że nie kupiłem tych opon w 18" do jazdy zamiast eagle F1 assymmetric 2, miałbym opony na tor i w trasy.
Z tych dwóch sumarycznie wciąż polecałbyś sport cupy, tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Sun, 29 May 2016 - 12:09
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Ns 2 r mam i nie jest to jakas mega opona.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Sun, 29 May 2016 - 12:40
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





a jaka masz tw 120 czy 180?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 29 May 2016 - 14:33
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale pierdzielić NS2R, tego jestem ciekaw http://allegro.pl/opony-nankang-ar-1-225-4...6201588126.html


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 18 June 2019 - 01:04