Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Gaźnik vs wtrysk
Tomek89
post Thu, 28 Apr 2016 - 12:08
Post #21


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(Jedenasty @ Thu, 28 Apr 2016 - 10:36) *
nieprawda, są gaźniki typu blow thru do doładowania i wtedy da się zrobić cooler

pzdr

Układ wzbogacony o regulator ciśnienia paliwa. Nie znam się na regulacji gaźników ale musi być to kłopotliwe do ustawienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Apr 2016 - 12:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
killme
post Thu, 28 Apr 2016 - 14:05
Post #22


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Tomek89 @ Thu, 28 Apr 2016 - 12:08) *
Układ wzbogacony o regulator ciśnienia paliwa. Nie znam się na regulacji gaźników ale musi być to kłopotliwe do ustawienia.


Regulator paliwa do turbo gaźników, na którym musi dać się ustawić niskie ciśnienie rzędu 0.2-0.4b i który kompensuje 1:1 o wartość doładowania. Ja poświęciłem trzy wieczory na wystrojenie silnika na 1 barze. Podstawa to odpowiedni zapas wymiennych dysz i w moim przypadku precyzyjnych wierteł co 0,1mm. Oczywiście szerokopasmówka w wydechu obowiązkowo.



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 28 Apr 2016 - 22:23
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(Tomek89 @ Thu, 28 Apr 2016 - 12:08) *
Układ wzbogacony o regulator ciśnienia paliwa. Nie znam się na regulacji gaźników ale musi być to kłopotliwe do ustawienia.


regulator przydatny ale nie konieczny, jest to bardzo proste, regulowałem już kilka doładowanych i zawsze zero problemu

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 29 Apr 2016 - 08:51
Post #24


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





To jakie ciśnienia paliwa i jakie doładowanie typowo masz ?

Wydawało mi się że jak układ blow through ciśnienie doładowania równe / większe od standardowego ciśnienia paliwa
to musowo regulator i wydajniejsza pompa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 29 Apr 2016 - 15:10
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Rezor @ Thu, 28 Apr 2016 - 09:39) *
Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz: stare fordowskie EFI były na map sensorze (jeśli dobrze kojarzę jest to rurka poprowadzona w kolektor i podłączona do czujnika który mierzy ciśnienie. Mój "nowszy" ma EFI z przepływomierzem (MAF) + IAT + IAC. Amerykany zalecają nawet konwersję z MAP do MAF, a tutaj pojawiło się stwierdzenie, że po co przepływomierz jak można dać map sensor. Rozumiem, że zwyczajnie mogę zaopatrzyć się w taki zestaw:
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/29285/10002/-1
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/3878/10002/-1

+ ecumaster z map sensorem i mogę się pozbyć "zbędnych" rur od dolotu i zwyczajnie założyć filtr od gaźnika? Pytam bo strasznie denerwują mnie kolektory ssące w EFI i to ile miejsca zajmują pod maską a taki carb style efi przynajmniej zyskał by pkt jeśli chodzi o miejsce pod maską i wygląd w moich oczach. No i przewodów chyba by było mniej wink.gif

a na tą kwestię ktoś odpowie? tongue.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 20 Jun 2016 - 18:03
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Przypominam pytanie wyżej i... Chyba jednak pójdę w EFI z tym, że kompa kupiłbym już teraz bo właśnie przerabiam u siebie całą instalację. No nie wiem czy kupić MegaSquirt-3 czy Ecumastera. Megasquirt ma tą zaletę, że gratis mam startową mapę do silnika i instrukcję podłączenia więc na starcie trochę roboty odchodzi. Ecumaster ma nasze rodzime wsparcie i wychodzi taniej (chyba). Pytanie co powiniem kupić poza samym kompem i mapsensorem? Będzie to śmigało z obecnymi 4pinowymi sondami czy musze kupić dedykowane? No i czy ktoś już Ecumastera wsadzał do jakiegoś V8 OHV z mechanicznym aparatem zapłonowym? smile.gif Dużo roboty?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 20 Jun 2016 - 19:02
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Emu zdecydowanie. Masz na miejscu support i serwis. Samo urządzenie też dużo lepsze. Softowo i sprzętowo. Instrukcja do emu jest tak napisana że dasz małpie skrzynke bananów i Ci to podłączy w aucie wink.gif
Jeśli zostawiasz aparat zapłonowy to masz jeszcze prostsza robote bo interesuje Cie tylko sterowanie wtryskami.
Ja szczerze mówiąc poszedłbym w sterowanie zapłonem z ecu. Masz pełną kontrole nad silnikiem.
Nie wiem jak ms, ale emu obsługuje sondy wąskopasmowe.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 20 Jun 2016 - 21:16
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Aparat zapłonowy mam mechaniczny. Chyba, że masz na myśli kontroler zapłonu (chyba, że coś mieszam bo przyzwyczajony jestem do nomenklatury angielskiej). Tylko jeszcze raz się upewnię bo to inwestycja bez powrotu:
Czy rozwiązanie podane powyżej się sprawdzi? W sensie będę mógł skrócić dolot maksymalnie i zastosować filtr + przepustnicę w stylu gaźnika?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 21 Jun 2016 - 10:18
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Oczywiscie że sie sprawdzi.
Możesz zostawić zapłon tak jak masz, ale możesz przejśc na zapłon w trybie wasted spark i cewki np. Z cinquecento sportinga. Tanie i mocne. Idąc w sterowanie stand alone'm masz sporo opcji.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2016 - 11:19
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Rozumiem, że wtedy w miejsce standardowego dystrybutora musiałbym sobie sprawić jakiś czujnik położenia wału i zamiast jednej cewki dać 4? Kiedyś szukałem plusów i minusów pozbycia się dystrybutora (fordowskie V8 mają montowane z przodu co trochę przeszkadza i hamburgery jednak zalecają zostać przy starym rozwiązaniu ze względu na niezawodność. Poza tym takie ładne przewody zapłonowe sobie ostatnio kupiłem tongue.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 21 Jun 2016 - 12:16
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Potrzebujesz tylko czujnika położenia wału. Miejsce po dystrybutorze zaślepiasz. I tak nie odpalisz tego w sekwencji, przynajmniej na emu. możesz dać 4 podwòjne cewki lub 8 aktywnych Cop połączonych w pary. Masz pełną dowolność.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2016 - 13:30
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





No to bajka smile.gif. W explorerze jest czujnik montowany właśnie w miejsce po aparacie zapłonowym. Chyba, ze rozwiązanie tego kolesia jest lepsze:
http://www.fintechcommunications.com/funstuff/
Ogólnie to powinienem po tej operacji wywalić wszystko co związane z zapłonem na aparacie i dać coilpack, które rozwiązanie lepsze?:
https://lmr.com/item/MSD-8241/1996-98-Mustagn-46L-Coil-Pack
https://lmr.com/item/MSD-82428/1999-04-Must...-Packs-Set-Of-8
Taki wystarczy i połączyć kable parami do świec? Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne poza wspomnianym ecumasterem i czujnikiem położenia wału?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Tue, 21 Jun 2016 - 14:01
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





CYTAT(Rezor @ Tue, 21 Jun 2016 - 13:30) *
No to bajka smile.gif. W explorerze jest czujnik montowany właśnie w miejsce po aparacie zapłonowym. Chyba, ze rozwiązanie tego kolesia jest lepsze:
http://www.fintechcommunications.com/funstuff/
Ogólnie to powinienem po tej operacji wywalić wszystko co związane z zapłonem na aparacie i dać coilpack, które rozwiązanie lepsze?:
https://lmr.com/item/MSD-8241/1996-98-Mustagn-46L-Coil-Pack
https://lmr.com/item/MSD-82428/1999-04-Must...-Packs-Set-Of-8
Taki wystarczy i połączyć kable parami do świec? Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne poza wspomnianym ecumasterem i czujnikiem położenia wału?


Rezor myślałem, że u Ciebie jest Modular a nie Windsor.
Co do czujnika z explorera, tak jak piszesz przejść na DIS'a (distributorless ignition system), cewki z 1 linku do EDIS8, bo te z drugiego są do Modular'a 2v. Jak patrzysz po katalogach MSD to szukaj lepiej z LS'a
Przeczytaj co to piszą SBF -> http://sbftech.com/index.php/topic,9702.0.html
http://www.hotrod.com/how-to/engine/1606-h...od-5-0l-engine/

[OT]SBC -> http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccrp-1...-ls-conversion/
MOPAR http://www.dodgecharger.com/forum/index.ph...ic,99432.0.html [EOT]


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2016 - 14:22
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





No tak ale jak już robić porządek z silnikiem to COP zapowiada się o wiele lepiej bo zwyczajnie poprowadziłbym kable korzystając z wiązki od wtrysków. Dostałem jakiejś obsesji z kablami i ostatnio wywaliłem cały worek po węglu z kablami i izolacjami, a przewody poukładałem tak, że tylko pucha od przekaźników i kolor izolacji kabli od wtrysków zdradzają, że jeszcze jakieś tu są tongue.gif (pomijam fakt, że przerwałem obwód w jednym miejscu i nie ma reakcji po podłączeniu akumulatora ale jak wrócę z DE to wiem gdzie naprawić błąd biggrin.gif).
http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?...332a354a52e86c8
Chyba, że rozwiązanie z Coil packiem ma jakąś przewagę nad COPem?

EDIT: Ciekawe rzeczy tam wypisują: 19lb/ft zysku *.* Jak jeszcze zamontuję elektryczną pompę i wydech to kto wie biggrin.gif może zbliżę się do 300 koni na fabrycznym silniku tongue.gif A gdzie tu jeszcze swap, stroker, wałek i nowe głowice smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Tue, 21 Jun 2016 - 19:00
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(Rezor @ Wed, 27 Apr 2016 - 10:31) *
No 3k zł + wtryski + MAF + przepustnica i wychodzi niemal 7k sad.gif gaźnik to wydatek rzędu 700zł do 1500k jak już iść w podwójny. Pytanie tylko czy nie patrzę krótkowzrocznie i czegoś nie przegapiłem? Co do IC na ile jest niezbędny do doładowania rzędu 6~8 psi przy 6,5L silniku? Tymbardziej, że zwiększając doładowanie będę szedł w etylinę co nieco zmniejszy zapotrzebowanie na powietrze.

Podlinkujesz jakieś fajne gaźniki za 700 pln? Najlepiej takie które nie beda do kompletnej regeneracji za równowartość tej sumy? Bo powiem szczerze, zę za taką sume to mi jest ciężko znaleźć dwa podwójne gaźniki do mojego fiata...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 21 Jun 2016 - 19:01
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Cewki z tfsi np. Beru zse 033.
Są aktywne. Więc nie potrzebujesz dodatkowego tranzystora by połączyć je w wasted spark. Kpl w pl wyjdzie Cię dużo taniej niż targanie msd z usa. A robote zrobią te samą. Przewaga cop nad podwójnymi cewkami jest taka że pozbywasz się kabli zapłonowych. Wieniec 60-2 na wał korbowy i czujnik halla lub vr. Tyle potrzebujesz:)


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2016 - 20:42
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Pan. B @ Tue, 21 Jun 2016 - 19:01) *
Cewki z tfsi np. Beru zse 033.
Są aktywne. Więc nie potrzebujesz dodatkowego tranzystora by połączyć je w wasted spark. Kpl w pl wyjdzie Cię dużo taniej niż targanie msd z usa. A robote zrobią te samą.

O! i takie rozwiązania mi się podobają tongue.gif Mam amerykańca wszystko fajnie itp ale czasem irytuje mnie, że za niektóre rzeczy trzeba niestety zapłacić podwójnie, a nawet potrójnie mimo, że robią te samą robotę i są produkowane w europie
CYTAT(Pan. B @ Tue, 21 Jun 2016 - 19:01) *
Przewaga cop nad podwójnymi cewkami jest taka że pozbywasz się kabli zapłonowych.

A przy ostatnim zamówieniu nie miałem czego do koszyka dorzucić to wziąłem kable za prawie 500zł, których teraz będę się pozbywał. No cóż tongue.gif może przydadzą się w innym projekcie
CYTAT(Pan. B @ Tue, 21 Jun 2016 - 19:01) *
Wieniec 60-2 na wał korbowy i czujnik halla lub vr. Tyle potrzebujesz:)

Jak kupie stroker mam zamiar go wyważyć wewnętrznie i będę zamawiał koło pasowe na CNC to akurat się zrobi smile.gif

CYTAT(dejv667 @ Tue, 21 Jun 2016 - 19:00) *
Podlinkujesz jakieś fajne gaźniki za 700 pln? Najlepiej takie które nie beda do kompletnej regeneracji za równowartość tej sumy? Bo powiem szczerze, zę za taką sume to mi jest ciężko znaleźć dwa podwójne gaźniki do mojego fiata...

Nie ta waluta ale za 1500zł już są (pojedyńcze biggrin.gif)
https://www.summitracing.com/int/parts/edl-1405/overview/


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Tue, 21 Jun 2016 - 20:44
Post #38


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





CYTAT(dejv667 @ Tue, 21 Jun 2016 - 19:00) *
Podlinkujesz jakieś fajne gaźniki za 700 pln? Najlepiej takie które nie beda do kompletnej regeneracji za równowartość tej sumy? Bo powiem szczerze, zę za taką sume to mi jest ciężko znaleźć dwa podwójne gaźniki do mojego fiata...


Nie wiem czy do regeneracji. nie wiem czy zadowolą ale za 7 stów i "trochę" pracy to masz ITB na gaźnikach motocyklowych. Są po 100- 200pln za komplet. A jak się postarasz to lepiej kupić 2 zestawy przepustnic z moto 2 cylindrowego np. ducati i masz ITB w podobnych pieniądzach tyle że na wtrysku.

Plus jest taki że odlewy przepustnic z 4 cylindrowych moto są parowane - dwie sekcje po 2 przepustnice, które możesz sobie rozstawiać jak się podoba. W V-twin są dwie przepustnice odseparowane - dwa odrębne odlewy bajecznie łatwe do zaadoptowania.

Pozostaje tylko wykombinować progresywne sterowanie uchyleniem przepustnicy w przypadku gdyby średnica przepustnic była za duża, w celu utrzymania "łagodnego" operowania gazem przy innych obciążeniach niż WOT.

Mój prototyp taniego ITB do M5x BMW jest WIP - Work In Progress.

W razie jakby były kłopoty z dopasowaniem kolektora do gaźników/przepustnic moto, można z dobrych pieniądzach zrobić odlewy z ALU. Są na prawdę dokładne, patrząc po tym jak dokładne muszą być formy, i pozostaje mało obróbki - jedynie frezowanie pod wtryski i planowanie przylgni do głowicy.

Ja do siebie tak właśnie robię - "adapter" z alu między głowicę a przepustnice moto z V-twin. Projekt jest na etapie projektowania formy do odlewów.

Co do cen za odlewy. Mi za podstawę short shiftera i gałkę policzyli 2 dychy. Shifter do BMW e30/e36/e46 AKG style. Z tym że dźwignię robię z włókna węglowego. Więc taki adapter do 4 cylindrowego silnika pod warunkiem dobrze zrobionej formy nie wyjdzie drożej jak 100 - 200 pln smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 21 Jun 2016 - 22:53
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Sas Parts. Która oodlewnia zrobi to w takiej monecie jak piszesz?
Potrzebują projektu 3d w cad czy coś jeszcze?
Kiedyś kombinowałem coś podobnego ale za odlew jednostkowy krzyczeli 1500zł bez jakiejkolwiek obróbki odlewu.
To były ceny za odlew kokilowy, za ciśnieniowy podawali takie ceny ze na centrum cnc zrobiłby kilka sztuk smile.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Wed, 22 Jun 2016 - 14:37
Post #40


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Ja korzystam z usług małej odlewni, odlew kokilowy nie wiem czy wykonują ciśnieniowy. Dałem im wydrukowane 3d modele gałki i podstawy i robią mi 5 kompletów takich shifterów (odlewają te szare elementy ja je później obrobię i uzbroję w łożysko i dźwignię węglową) :



Nie wiem czy taką cenę dostałem "po znajomości" bo robię im zestaw skrętu do e30 4x100, i wspieram reklamą na swoim FB. Oczywiście ceny podaję bez obróbki sam odlew, i są to ceny bez wykonania modelu do formy bo to wykonałem we własnym zakresie. Z tego co wiem to wykonanie modelu do formy jest najtrudniejsze i najkosztowniejsze, sam odlew to już pół biedy. A sam model do formy też musi być mega precyzyjny, gładki i równy.

W razie co służę też kontaktem do druku 3d w warszawie, i jeśli komuś potrzeba to także do firmy zajmującej się wykonywaniem elementów z węgla. Głównie rur i profili nawijanych CNC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 23:52