350z vs. M3 e46 na tor, czy moze cos innego? ~50k |
350z vs. M3 e46 na tor, czy moze cos innego? ~50k |
Sun, 10 Apr 2016 - 19:21
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 |
Miej wrazenie jakie chcesz. Jak sie wybiera auto to zawsze jest jakas preferencja na poczatku. Nawet glupie powody jak ulubione auto z plakatu, filmu, gry, itp. juz na to wplywa. Ale jestem otwarty, inaczej bym nie pytal. Jesli ktos przedstawi lepsza opcje niz 350z lub e46 to na pewno sprawdze. W tygodniu na przyklad jade juz ogladnac Speedstera, bo jest jeden na sprzedaz w okolicy. Jesli nie masz nic konstruktywnego do dodania, to moze przejdz watek dalej. Podziekowal.
-------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 10 Apr 2016 - 19:21
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 20:10
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 |
największą wadą seryjnego nissana jest brak mocy uturbiony to zupełnie inna jazda
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 21:04
Post
#23
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Jak chcesz mieć fun i być konkurencyjny to w każdym aucie musisz zrobić co najmniej zawias, opony, heble (nie mówię tu o jakichś BBK, ale seryjne klocki raczej nie dadzą rady na torze) i środek (kubeł, pasy, kierownica). Dlatego średnio widzę kupowanie auta za 40k przy budżecie na wszystko 50k. Ja zrobiłem w swojej 325i to co wyżej (no plus klatka i lekkie odelżenie) i jeszcze żadne seryjne M3 E46 mnie nie objechało, a mam shamowane szalone 178 KM.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 21:17
Post
#24
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Sorry, ale gdzie 350Z przy M3 E46. M3 po niewielkich poprawkach (patrz CSL lub tu na forum tez bylo) to jest szatan jakich malo (CSL 7:50 na ringu, -110 kg, raptem +17KM, polslick i biedne SMG...), 350Z w zadnej seryjnie ulepszonej wersji nie robi szalu, lacznie z 370Z i 380RS. Auto ganione za odczuwalny ciezar i silnik bez charakteru to nie jest optymalny wybor na tor.
W tym budzecie kup sobie E46 330i (albo jakiekolwiek inne), zrob serwis, wstaw porzadny zawias i hamulce, opony i zostanie Ci 15k na paliwo, starty i rzeczy, ktore sie popsuja po drodze. Jak najdzie Cie ochota na dalsza zabawe i bedzie budzet to wstawisz S54. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 21:53
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
tak na prawdę nyska 350 to bardziej konkurencja dla e46 330i niż dla m3, w tym budżecie można rozpatrywać e36 m3 i konkretniejsze mody / podstawowy serwis, lub kupić e46 m3 i chwilę jeździć serią zanim się nie odłoży trochę kasy na dalsze modyfikacje.
Trzeba pamiętać, że po zakupie silników z serii S5x pasuje zaglądnąć na panewki, oszczędzanie w tym miejscu źle się kończy - resurs wynosi 100tyś km. |
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 22:22
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 |
Z tym budzetem to tylko zalozenie, zeby nie poleciec z kasa za bardzo niepotrzebnie. Mam wiecej jakby co ale wiem ze jest mi niepotrzebne nic szybszego/nowszego, bo i tak nie wykorzystam jego potencjalu. Jezdzilem M4 i GTR-em po torach w Anglii i a fun i satusfakcje mialem wieksza jezdzac dwustukonnym autem po Nurbie. Wiadomo, Nurb to Nurb ale chodzi mi tylko o to zeby mierzyc sily na zamiary a ograniczenie budzetowe mi to daje. Ludzie robia potwory po 500hp a pozniej prostych zakretow w nich nie ogarniaja
Musze teraz bardziej potestowac jakos te auta i sie sam przekonac /zweryfkowac opinie. Poki co dzieki wam mam kilka opcji oprocz 350z, wiec spokojnie cos wymysle, nie spieszy mi sie az tak bardzo. Nie jestem jakims fanboyem zadnej marki, Coobcio sam pisal ze musi fotel do tylu przesunac (raczej nie dla lepszej pozycji) a na filmikach mowi ze mu dupa cos lata A auto ma po niezlych modach i jazde tez ogarnia calkiem niezle. Moze kwestia ustawien, moze techniki, moze ten typ tak ma, nie wiem.... jeszcze. Na razie zbieram info, testy wkrotce dzieki za porady do tej pory! -------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
Sun, 10 Apr 2016 - 23:38
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa |
Przejedz sie speedsterem/elisem. Dla mnie no brainer jesli miałbym wybierać elise czy m3 /350z .
Silnik centralnie ,niska masa , podwójny wachacz, niski środek ciężkości kontra ciężkie fury . -------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 08:35
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Przejedz sie speedsterem/elisem. Dla mnie no brainer jesli miałbym wybierać elise czy m3 I tu bys sie mogl solidnie pomylic. Elise jest fajny ale tez trzeba pare rzeczy zrobic. Poza tym trzeba sie przyzwyczaic do jego dziwnego balansu, ktory moim zdaniem jest duzo mniej fajny do upalania niz klasyczne FR 50:50. Do tego Elise/Speedster bardzo przecietnie hamuje i cierpi na spora podsterownosc. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 09:26
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
no mialem to pisac. trzeba sie przejechac. funu to auto nie daje takiego jakby moglo (mi duzo fajniej sie jezdzi przednionapedowym c2 vts na pograniczu poslizgu niz oplem speedsterem chodz oczywiscie preedkosci w zakretach sa okolo 20km/h wolniejsze). trzeba pojezdzic na granicy poslizgow i sobie odpowiedziec czzy to to. silnik za plecami i balans 63% tyl i 37% przod daje specyficzny sposob prowadzenia.
heble w oplu sa ok (288mm przod i tyl i 850kg nie robi tragedi, za to glupiejacy sterownik abs juz tak (odpuszcza hamowanie na 5s po zanotowaniu poslizgu przednich kol)). na pewno przeraza jakosc montazu (typowo maluchowska), i problem z wsiadaniem i wysiadaniem. dodatkowo brak jakiegokolwiek komfortu. (wszystko trzeszczy, nie mozna np przewiesc sobie opon do wulkanizatora na zmiane, parujace szyby, trzesaca sie kiera i kazdy element samochodu) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 09:32
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Mi nie chodzi, ze hamulce sa slabe (bo do tej masy absolutnie nie sa) ale ze slabo hamuje. A to jest tylko i wylacznie zasluga tego rozkladu mas i waskiej opony z przodu. Przod bardzo latwo blokuje (bez ABS, a z nim latwo sie odpala), a jak przesuniesz sile bardziej na tyl to cierpi stabilnosc na dohamowaniu z wiekszych predkosci i utrudnia trailbraking (ktory jest niezbedny, bo inaczej ryje przod). Teoretycznie mozna z tym walczyc, zapodac szersza i bardzo miekka opone na przod ale nadal daleko temu zestawowi do hamowania chocby jak Honda S2000.
Wiadomo, ze Elise/Speedster bedzie calkiem szybki na torze - niska waga i bardzo dobra trakcja na wyjsciach z zakretow (znow ten rozklad mas) robia swoje, zwlaszcza na przyczepnych oponach. Ale to nie jest taki no-brainer jak by sie moglo wydawac. Tylko to juz trzeba przezyc i zobaczyc jak sie podoba. Mi np sie slabo podobalo. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 09:55
Post
#31
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
no z tym blokowaniem przodu to racja. tylko miekka guma (super soft) i szeroka (zamiast 175 conajmniej 205) na przodzie pomaga. oczywiscie kosztem czegos. brak wspomagania i szeroka opona to srednio gra. na koleinach wyrywa kiere z rak a sila potrzebna na parkingu tez jest potrzebna spora.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 12:09
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa |
W polsce jakoś 350z nie jest popularne, ale w stanach jest bardzo popularnym autem trackdayowym. Ja byłem seryjną zetką na torze (jedynie przewody w oplocie miałem) i auto jakoś dawało radę. Nie wiem czy jest to baza do bicia rekordów, ale zabawa jest niesamowita i auto się dobrze prowadzi. Seryjne brembo na dobrym kolcku i przewodami w oplocie daje radę, nie trzeba żadnego bbk na start. W serii jest podsterowne, ale da sie to zwalczyć bez wymiany całego zawieszenia i można robić trail-breaking, auto jest dosyć odporne i nie drenuje kieszeni serwisem. Tańsze i świeższe od m3 e46, które tak naprawdę jest tylko trochę szybsze. 350z HR zniszczy s2000 na prostych i dotrzyma kroku w zakrętach. 350z ma też trochę za mało opony w serii. Najczęściej 350z odradzają ludzie, którzy nim nie jeździli. Zależy czy szukasz lekkiego zapier* czy auto, które wyciągnie się momentem z każdego zakrętu. Oczywiście nie trzeba mówić, że w serii masz szperę i chłodnicę oleju. Bo skóry klima i bose to tylko dodają ciężaru.
Z rok temu miałem ten sam dylemat i skończyłem z Zetką pomimo tego, że początkowo nie brałem jej pod uwagę. E46 nawet mając 60k na ręku nie idzie kupić w Polsce, straszna trupielnia. Mój kolega ma s2000, jeździłem nim i to nie dla mnie, nawet nie brałem pod uwagę. Też nie chciałem auta poniżej 300 koni, ani Lotusów - to maszyny do urywania dziesiętnych sekundy, a nie do zabawy na torze - jestem amatorem na początku ściezki, nie jeżdże po puchary. Rozważałem jeszcze Corvette C5 - jak przeżyjesz środek i to, że auto przypłyneło w kawałkach to może być ciekawa opcja, ale nie znalazłem. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 13:02
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa |
Dużo zalezy od setupu zawieszenia ,geometrii itd. Pracowałem przez chwile w firmie w ktorej gość głownie zajmował sie Lotusami /VX220 w UK. Jak auto ma dawać fun to może faktycznie 350z/M3 będzie lepsze . Jak ma byc szybkie to Lotus / Speedster . Jeździłem takim , wsiadałem itd . Fakt wsiąść /wysiąść cieżko ,trzeszczy itd ale kolego tutaj szuka fury na tor a nie kanapowozu. Na ciasnych torach /takich gdzie jest dużo zmian kierunku jazdy/szykan itd taki lotus będzie dużo szybszy.
Jak ktos ma fejsa niech sobie sprawdzi Matt Bentley Racing. -------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 13:07
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków |
A nie lepiej stargać Anglika e46 i przełożyć, zwłaszcza jeśli auto ma być tylko na tor?? Ewentualnie kupić rozbitego angola i wrzucić graty do lżejszej budy? Wyjdzie pewnie szybciej, łatwiej i taniej niż szukanie sensownej eu...
-------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 13:21
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa |
Generalnie jak ktoś ma czas i siłe przez kilka miesięcy składać auto to może i lepiej kupić angola i rzeźbić.
Fakt, ja szukałem fun caru, którym bez wielkich modów można wyjechać na tor kilka razy do roku i się pobawić, a nie narzędzia do bicia rekordów. I pod tym względem 350z sprawdza się świetnie, ale nie jest samochodem stricte torowym tylko GT. Nie jest to liga M3 e46, ale bardzo blisko, ale też zwykła 330 z otwartym dyfrem nie ma startu do zetki sorry. Na torze Lotusy będą szybsze. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 13:47
Post
#36
|
|
Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 |
Wszystko fajnie tylko jak i gdzie ja te auta potestuję na limicie to nie wiem. M3 e46 ma mój dobry kumpel i z tym nie będzie problemu ale Speedsterem, Lotusem czy nawet 350z nikt po torze mi się raczej nie da przejechać przed zakupem Ale nic to, nikt nie mówił że będzie łatwo. Coś wymyśle.
-------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 13:58
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Wystarczy, ze przejedziesz sie po torze takim autem na prawym. Z kims kto ogarnia. I bedziesz widzial jak auto sie zachowuje, jak wchodzi w zakret, czy chce wyjezdzac przodem czy tylem, jak hamuje, jaka mniej wiecej ma trakcje...
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 14:23
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
Jak już padł temat M3 E46 to podpytam, bo interesuje mnie zakup takiego auta:
1. Jaki jest Waszym zdaniem budżet na M3 trzymające się kupy (założenie jest takie, że kupuję wóz w Polsce)? 60k zł? Oczywiście zadaję sobie sprawę, że to conajmniej 10-cio letni sportowy samochód, więc pewne mankamenty są dopuszczalne. 2. Jaki jest koszt wymiany panewek i regulacji zaworów? Gdzieś doczytałem, że płytki do regulacji kosztują w BMW 1 600 zł, rozumiem, że to jest komplet płytek różnej grubości starczający na kilka regulacji? Jaki jest interwał regulacji zaworów - 30, 40 tyś. km? Czy w "pozmianowych" modelach po 2003r. też trzeba wymieniać panewki co 100 tyś. km? 3. Jaki jest koszt regeneracji Vansów i jak często trzeba to robić? 4. Czy jest duży problem z zamianą SMG na manual? Jaki jest koszt takiej operacji? 5. Czy przepustnice trzeba często synchronizować? 6. Czy poza przednimi wahaczami są w zawieszeniu inne problematyczne i drogie elementy? Auto z przeznaczeniem głównie na codzień, plus wyjazdy na tor kilka razy w roku. |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 17:02
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Jak już padł temat M3 E46 to podpytam, bo interesuje mnie zakup takiego auta: 1. Jaki jest Waszym zdaniem budżet na M3 trzymające się kupy (założenie jest takie, że kupuję wóz w Polsce)? 60k zł? Oczywiście zadaję sobie sprawę, że to conajmniej 10-cio letni sportowy samochód, więc pewne mankamenty są dopuszczalne. 2. Jaki jest koszt wymiany panewek i regulacji zaworów? Gdzieś doczytałem, że płytki do regulacji kosztują w BMW 1 600 zł, rozumiem, że to jest komplet płytek różnej grubości starczający na kilka regulacji? Jaki jest interwał regulacji zaworów - 30, 40 tyś. km? Czy w "pozmianowych" modelach po 2003r. też trzeba wymieniać panewki co 100 tyś. km? 3. Jaki jest koszt regeneracji Vansów i jak często trzeba to robić? 4. Czy jest duży problem z zamianą SMG na manual? Jaki jest koszt takiej operacji? 5. Czy przepustnice trzeba często synchronizować? 6. Czy poza przednimi wahaczami są w zawieszeniu inne problematyczne i drogie elementy? Auto z przeznaczeniem głównie na codzień, plus wyjazdy na tor kilka razy w roku. 1. Spóźniłeś się - była mechaniczna igła za 56k - nawet podłoga z tyłu zrobiona, po rewizji panewek, po rewizji VANOSA, w serwis wpakowane spokojnie 20k przez ostatni rok. Ale poszła bez ogłoszenia na Allegro...rok temu wklejałem to jeden Klient zadzwonił, była za 64 ale za 60 by oddał. Blacharsko nic strasznego jej nie spotkało, buda prosta. W skali krajowych eMek wręcz ideał. Wypluta moc 360 KM - wydech CSL i chyba sterownik też, koła CSL 19", czarna. Ale to rozlane mleko. Moim zdaniem 50k to minimum na dobrą sztukę. Kolega szukał rok, zanim kupił tą opisywaną powyżej od naszego drugiego kolegi. 2. Z zaworami trzeba dopytać, ale panewki to mus, nie ważne jaki rocznik. Jeśli M-ka jest upalana to jest część eksploatacyjna niezależnie od tego co znawcy wypisują na forach. Pytaj lepiej tych, którzy te auta serwisują na bieżąco, tacy nie mają czasu na internet i wyprowadzanie ludzi z błędu. 3. Znajomy przez 4 lata i jakieś 40 tys. przebiegu zrobił to raz, jak dobrze pamiętam to ok. 3k PLN z częściami. 6. M-ka z założenia nie jest tania. Masz na konia - masz na owies. Zużycie - zależne od stylu jazdy. Ogólnie OEM cześci baaaardzo dużo znoszą i relatywnie na długo wystarczają. Zamienników nie polecam (może poza Lemforderem). |
|
|
Mon, 11 Apr 2016 - 17:15
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków |
maciekr, jak jesteś rzeczywiście na kupnie, to chyba warto się zainteresować:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&...072999#p2072999 -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:40 |