![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
Bęben w Imprezie GC8 500km/700nm lata na Samsonasie w org obudowie 6mt Subaru i jakoś problemów wielkich nie ma . Teraz jest drugi sezon skrzyni. Auto lekko nie ma ![]() chyb anie wiesz o czym piszesz ??? przeciez co chwila ta skrzynia sie roz......a ost. bednar tez nie ukonczyl -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
I tak sie potem biora mity o forumowych bezawaryjnych projektach. A rzeczywistosc zupelnie inna...
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
ale dla pocieszenia kolega w N14 ma tez 500km.. i Modena kłowka tez odmowiła wspolpracy po kilku ostrzejrzych przejazdach...
![]() ![]() -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jeżeli tak się sprawy mają to potrzebujesz dwie skrzynie, albo dwa przełożenia główne. Juz nie przesadzaj, nie bedzie startowal w DTM i urywal ulamkow sekund, jakby zaprojektowac skrzynie z dluga jedynka i dobrymi ratio ktora odcina 6 bieg przy ok 9000 rpm na 270 km/h to i tak bylaby szalenie krotka na ulice i tor poznan w porownaniu do seryjnej. Ale ja mysle, ze jesli auto jest w miare seryjne lub seryjne to autor powinien sie dobrze zastanowic. To nie jest need for speed ze kupisz sobie skrzynie level 4 i statystyki ida w gore. Kupisz powazna racingowa skrzynie i wlozysz do reszty seryjnych elementow to zaraz padnie ci sprzeglo, jak wzmocnisz sprzeglo to polosie beda sie ukrecac albo dyfer wyrywac z mocowan i tak w kolo macieju. Ja bym na twoim miejscu zainwestowal w naprawe seryjnej skrzyni, moze wzmocnienie synchronizatorow i tyle, duzo opon (ulicznych, nie slickow), ewentualnie zawias typu bilstein PSS i duzo wyjazdów na rózne tory. Na pewno tak poprawisz czasy okrazen lepiej niz wydajac 25k na "polracingowa" skrzynie do seryjnego, drogiego wozu. Albo jak masz fantazje i kase to przerob ja na torowke kompleksowo. Oczywiscie nie moje auto wiec zrobisz jak uwazasz, ale po co ci w sumie ta skrzynia? Co uwazasz, ze osiagniesz? -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Tue, 06 December 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Za chwile się okaże, że skrzynie kłowe są pancerne, a rewizje to wymysł science fiction.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nie były i nigdy nie będą wie to każdy motocyklista
![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Swego czasu miałem 7 Kobuzów i tylko w jednym poleciała 4, haha.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
przy takich udarach jakie tam występują to ja i tak jestem pełen podziwu że to tak długo działa.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Made in Poland, nie możliwe :-P przecież to się non stop sypało :-P Simson 4 był, i rodzynek motorynka 3 biegowa :-D
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
MadeinPoland ma rację miałem gsxr z 110,000 przebiegu, zmieniałem biegi w górę i w dół bez sprzęgła (w dół poniżej 4k rpm),
kiedyś mi linka pękła i jechałem bez sprzęgła 30km, na końcu jeszcze ją odsprzedałem. Oprócz pierwszej r1 zazwyczaj skrzynie są pancerne. Nawet seria znosi moc rzędu 400koni, nie mówiąc o utwardzanych zębach, sprzęgłach lock up itd. p.s. Wydaje mi się, że to polityka firm racingowych, miałem tak z brembo, wyścigowa pompa za grubą kasę, ale serwis tylko we Włoszech i na mój koszt..... |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Jaka cena atrakcyjna za te Beckerty? Kidzio mam zniszczone koła Sadev'a z C2R2 z ich śmiesznie małymi kiełkami. Ale żeby było sprawiedliwie to koło z S1000RR też mam uszkodzone. Jest bardzo delikatne, ale zrobione z lepszych materiałów niż te w skrzyniach rajdowych. Sprawdzałem koła z sadeva do Clio kilka miesięcy temu i były zrobione ze stali HY80 (Low alloy steel HY80). To słaba stal na koła? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Sprawdzałem koła z sadeva do Clio kilka miesięcy temu i były zrobione ze stali HY80 (Low alloy steel HY80). To słaba stal na koła? Tylko to do ST75-14 a to trochę inna para kaloszy niż SADEV do C2 ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Tylko to do ST75-14 a to trochę inna para kaloszy niż SADEV do C2 ![]() dobrze wiedzieć, faktycznie troche uprościłem sprawe. ![]() ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Skiba wg analizy, którą ja otrzymałem to C2 nie ma HY80. Zupełnie inne wartości pewnych pierwiastków.
P.S. Zapytałem znajomego metalurga z doświadczeniem 30lat pracy w USA (HY80 to stal z USA) i od razu z głowy wiedział co to za stal, jakie są jej rodzaje i powiedział, że to jest stal konstrukcyjna z niską zawartością węgla i bardzo dobrą spawalnością. Nie jest to stal dobra do wykonywania kół zębatych i nie sądzę, aby Sadev wykonywał z tego koła zębate. Natomiast pytanie skąd Skiba wiesz, że to HY80? Mi z analizy spektralnej wysyłają skład pierwiastkowy i możemy dedukować co to za stal, ale pewności nie mamy. Bardzo nas interesuje natomiast ile ma dodatków stopowych i jak przebiegał jej wytop (czego z tej analizy akurat dowiedzieć się nie możemy). -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Wedle mnie na wytrzymałość takiej skrzyni ma jeszcze wpływ sama jej konstrukcja tzn MIP mówi chyba o skrzyniach z aut FWD gdzie motor jest poprzecznie, czyli w skrzyni mamy jeszcze przekładnie główną/ mechanizm różnicowy, przez co jest mniej miejsca na samą skrzynie biegów, tryby są mniejsze, węższe, przez co mogą być mniej wytrzymałe, chociaż jak wiadomo zależy to od materiału, natomiast klasyczne RWD ma przełożenie główne z tyłu, po za skrzynią, czyli dyferencjał/most, a na samą skrzynię przy silniku montowanym wzdłużnie jest wiecej miejsca przez co tryby mogą być większe/ szersze/wytrzymalsze.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
farmer91 to wiadomo, że jak zwiększysz rozstaw osi to masz od razu mniejsze obciążenia zębów, ale nie wydaje mi się, żeby akurat RWD umożliwiał zastosowanie większego rozstawu osi, zważywszy, że skrzynia mieści się w tunelu centralnym.
Obecność przełożenia głównego nie ma wpływu na szerokość zębów czy rozstaw osi. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Skiba wg analizy, którą ja otrzymałem to C2 nie ma HY80. Zupełnie inne wartości pewnych pierwiastków. P.S. Zapytałem znajomego metalurga z doświadczeniem 30lat pracy w USA (HY80 to stal z USA) i od razu z głowy wiedział co to za stal, jakie są jej rodzaje i powiedział, że to jest stal konstrukcyjna z niską zawartością węgla i bardzo dobrą spawalnością. Nie jest to stal dobra do wykonywania kół zębatych i nie sądzę, aby Sadev wykonywał z tego koła zębate. Natomiast pytanie skąd Skiba wiesz, że to HY80? Mi z analizy spektralnej wysyłają skład pierwiastkowy i możemy dedukować co to za stal, ale pewności nie mamy. Bardzo nas interesuje natomiast ile ma dodatków stopowych i jak przebiegał jej wytop (czego z tej analizy akurat dowiedzieć się nie możemy). Ja natomiast mam dostępne kalibrowane urządzenie które do tego typu badań jest przeznaczone, ponadto poza podawanym składem posiada baze stali zarówno wg oznaczen iso jak i MIL, sae itp. Także ja jestem pewny pomiaru i nie muszę dedukować. Obróbka cieplna to inna sprawa. Jeśli natomiast chodzi o wytrzymałość skrzyni to po pierwsze jest moooocno zależna od użytkownika to po pierwsze. Po drugie diabeł tkwi w szczegółach, wytrzymałość to nie tylko zęby. Na wytrzymałość składają się wszelkie drobnostki w wykonaniu jak promyczki, podcięcia, jakość powierzchni. Ponadto 2-3 setki na odległości osi może już decydować o drastycznym skróceniu żywotności. Spotkalem sie z pewnym wloskim producentem skrzyni ktory wymieniał po kilka razy na gwarancji zmielone kola zebate, wzruszajac ramionami, do czasu az uszkodzone kolo nie rozwaliło jednego karteru, po wymianie tylko tego karteru skonczyly sie problemy. Pozdr. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ja nie pracuję na spektrometrze masowym, zlecam to hucie, która posiada takowy. Nie znam więc szczegółów, wydawało mi się, że mają skład atomowy.
Oczywiście oni mają katalogi stali i chyba się znają trochę na tym, ale nie podają mi konkretnie co to za stal. Jakim Ty urządzeniem dysponujesz? Mam tutaj na śląsku jeszcze kilka firm i hut. Wiadomo co ma wpływ, ale każdy z czynników sam w sobie może być najsłabszym ogniwem. Zwykle są nim koła zębate i/lub kły. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Ja nie pracuję na spektrometrze masowym, zlecam to hucie, która posiada takowy. Nie znam więc szczegółów, wydawało mi się, że mają skład atomowy. Oczywiście oni mają katalogi stali i chyba się znają trochę na tym, ale nie podają mi konkretnie co to za stal. Jakim Ty urządzeniem dysponujesz? Mam tutaj na śląsku jeszcze kilka firm i hut. niton xl3t goldd+ Wiadomo co ma wpływ, ale każdy z czynników sam w sobie może być najsłabszym ogniwem. Zwykle są nim koła zębate i/lub kły. No właśnie tutaj kłania się analiza przyczynowo skutkowa, zęby są tym elementem który przez wcześniej wymienione czynniki obrywa ale nie koniecznie on sam jest winny. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 22:02 |