Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.9 CDTI 120KM chip-owanie - czy warto?, jakie modyfikacje na długie trasy
jakub1t
post Thu, 17 Mar 2016 - 13:04
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Mógł tyle jechać bez programu , te silniki maja bonusy w serii . Co prawda znam je bardziej od strony fiat/alfa i tam hamownia pokazywała nawet 136km . Moja alfa jtd 115/275 pokazała w serii 126km 280nm . yEzOzWiErZ zmień skrzynię smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Mar 2016 - 13:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Matt777
post Thu, 17 Mar 2016 - 14:10
Post #22


Rookie
Dołączył: Tue, 15 March 2016





Znam to auto od nowości, co prawda nie jeździłem nim zbyt dużo wcześniej, ale seria na 100%, żadnych programów nie ma robionych.

Pozostaje tylko bardziej je oszczędzać. Prawdę mówiąc całe życie latałem benzyniakami. To są jednak zupełni inne silniki. Za granicą problemem jest LPG, acz nie tak dużym jakby się mogło wydawać. Po prostu trzeba planować trasę od-do konkretnych stacji(we wiatrakowie i duetschlandzie prawie w ogóle nie ma problemów z LPG), no i zasięg dużo mniejszy.

Auta na razie zmieniał nie będę, bo nigdzie nie znajdę fury w takim stanie, chyba, że za nierealną kasę, więc wygląda na to, iż muszę się przyzwyczaić do innego stylu jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Thu, 17 Mar 2016 - 16:08
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





Bielawa ma racje, nowoczense tdi spokojnie moga latac z duzymi predkosciami i jak program jest zrobiony przez ogarnieta osobe to nie ma problemu, spalanie spadnie przy takiej samej jezdzie ale nikt po chipie tak samo nie jezdzi wiec w rzeczywistosci lekko wzrosnie jednakze bez przesady zeby sie martwic smiesznymi ilosciami paliwa.


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 17 Mar 2016 - 17:38
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Na Twoim miejscu zrobiłbym lekki soft. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Thu, 17 Mar 2016 - 18:25
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Ja wychodzę z założenia że seryjne auta maja zepsuty soft , tak więc moje wszystkie z turbo były przerobione, a nawet dwa bez turbo . Aż szkoda nie wykorzystać prawie darmowego potencjału . No ale ja zrobię max 30tyś rocznie i rekord w jednym aucie to chyba 70tys km. I wychodzę z założenia że jak się zepsuje to trzeba po prostu naprawić . Części do vectry nie są jakieś specjalnie drogie , a jak się zacznie rypać to naprawiasz i śmigasz dalej . Ewentualnie można zawsze wsadzić używane części sprzedać i kupić lepiej przystosowane auto .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Fri, 18 Mar 2016 - 07:04
Post #26


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Wszyscy tu dywagują, że się silnik wysra po sofcie, że turbo padnie itp. itd.
Moim skromnym zdaniem, jeżeli program będzie zrobiony z głową (zachowany dobry AFR, dobrze rozłożony moment obrotowy, nie wyciskanie ostatnich soków), a silnik jest w dobrej kondycji (wtryski nie leją, turbo nie puszcza oleju litrami, VNT działa bez zarzutu itd.) to silnik po programie będzie ganiał i ganiał, ale należy pamiętać, jak to ktoś fajnie ujął, że się wykorzystuje rezerwy, czyli trzeba być tego świadomym i przez to bardziej ostrożnym. Co mam na myśli, a no to, żeby pamiętać o wymianie chociażby oleju czy filtra powietrza na czas, żeby kontrolować temperaturę oleju zarówno na zimno jak i przy dłuższej jeździe z dużymi prędkościami.

Oczywiście sprawa ma się zupełnie inaczej, jeśli kupuje się auto używane z tak naprawdę bliżej nieznanym przebiegiem, wgrywa się gotowca, bo taniej, a potem płacze się bo po 50kkm coś się wysrało w silniku.

Ale z tego co widzę autor jest pewny swojego auta. Wg mnie warto zrobić modyfikację.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Fri, 18 Mar 2016 - 07:38
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphoto...amp;oe=5750B255

"159 1.9 120ps z prawdziwym przebiegiem z czego połowa na naszym programie. I nic nie pękło, turbina dalej oryginalna tak samo jak jeszcze dwumas! Obecnie ponad 400kkm i będziemy robić przeniesienie napędu"

Silnik taki sam jak w Vectrze C. To chyba powinno Cię przekonać, że dobry program nie zaszkodzi silnikowi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sat, 19 Mar 2016 - 00:42
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Taki przykład z własnego doświadczenia, golf 4 1,9 tdi (oryginalny przebieg 140tyś, to było z 10 lat temu) bez tuningu, auto firmowe, silnik się poddał na autobanie po niecałych trzech godzinach jazdy z prędkością 200-210 km/h.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sat, 19 Mar 2016 - 01:38
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





BMW e60 2.0d 177ps z dpf, seria, przebieg 180tyś - silnik się skończył na autostradzie przy jeździe z predkością 140-160km/h.
Wtryskiwacz wypalił dziurę w uszczelce pomiedzy cylindrami oraz w ściance cylindra.

Jak będą dobre wtryski, turbo oraz paliwo to nic się nie stanie o ile program bedzie dobrze zrobiony. Mam od 4 lat program od Cinka, nie raz latałem z średnimi z trasy 150-160km/h i nic się nie dzialo w jtd 8v 115 km na 160km zrobione.
Ponad 100tyś km po programie na seryjnej turbinie i sprzęgle.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 19 Mar 2016 - 02:25
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Fabia 1.9 tdi ATD, 101 koni.
Słupek wymieniony przy 220 tys km,bo się wałek i popychacze skończyły.
Teraz słupek BPX, który ma realnie 160 tys km, reszta osprzętu prawie 270 tys. Wszystko oryginalne(auto od nowości w rodzinie), remap u TJ wasiak'a, jakieś 30 tys km temu. Bardzo delikatnie bo bez dymu i raptem na 130koni i 290nm.Turbo nie ma luzów, nie ma dymu, pali w każdych warunkach mimo ch..wych świeć.
Trasy bardzo często po 140-160km/h, ale zmiana oliwy co 10 tys km.
Także remap z głową i da radę


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skyline
post Sat, 19 Mar 2016 - 06:20
Post #31


Frequent User
Dołączył: Mon, 12 May 2003
Skąd: L





Golf V 1.9 tdi BKC 200KM/380Nm, wtedy 290 tys km przebiegu, Bremen-Warszawa, autostrada non stop pedał w podłodze 180-200 km/h 7 h i w Warszawie i nic, jeździl bezawaryjnie do 390 tys km, i jeździ podejrzewam nadal bo do ludzi poszedł, także można, można wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matt777
post Sat, 19 Mar 2016 - 08:01
Post #32


Rookie
Dołączył: Tue, 15 March 2016





Powiem, że z tego co czytam to od sasa do lasa są te ropniaki. Jeden idzie po remapie i nic mu nie jest inne bez się wysypują.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sat, 19 Mar 2016 - 19:29
Post #33


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(Matt777 @ Sat, 19 Mar 2016 - 08:01) *
Powiem, że z tego co czytam to od sasa do lasa są te ropniaki. Jeden idzie po remapie i nic mu nie jest inne bez się wysypują.


Bo mozliwe, że mają awarie/usterki już w serii, o których nie wiadomo, np lejący wtrysk i nie koniecznie jest to wina programu.

Na Twoim miejscu zrobiłbym podstawowy przegląd: demontaż i weryfikacja turbiny, miska w dół i weryfikacja smoka pompy oleju, przegląd rurki doprowadzającej olej do turbiny. Dodałbym też czujnik temperatury oleju, a jak latasz szybko założyłbym chłodniczkę zewnętrzną oleju z wersji 16V lub jakiś pseudo mocal made in ChRL (wersja 8V ma chyba tylko wymiennik ciepła w podstawie filtra połączony z wodą).

Potem sensowny remap u tunera na 150 pare PS, który wie co robi - np przy delikatnej jeździe do 2300 rpm priorytet - eko.

U mnie po remapie JTD 16V 150 na 185 KM spalanie spadło znacznie - o jakieś 0.5-0.7L. W oplach jest inny układ wtryskowy, ale myślę, że przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy obniżka 0.3-0.5L/100 jest do ugrania.

PS: ja też uważam, że dla aut z T bezpieczna długotrwała, stała prędkość to jakieś 80-90% Vmax.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sat, 19 Mar 2016 - 19:51
Post #34


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Nie wiem jak w oplach ale w makaronach fizyczna chlodnica oleju skończyła się w Stilo i AR 147 i 156. Później nawet 16V dostawały tylko wymiennik.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matt777
post Sun, 20 Mar 2016 - 08:26
Post #35


Rookie
Dołączył: Tue, 15 March 2016





Tak, właśnie po tym co piszecie zacząłem się poważniej zastanawiać nad przeszczepem jakiejś chłodnicy oleju. Może nawet jest to bardziej sensowne do mojego latania niż podnoszenie mocy.

A powiedzcie jeszcze czy mówiąc o chłodnicy oleju macie na myśli tą małą chłodniczkę montowaną przy bloku silnika czy taką chłodnicę jak np. była w signum 3.0?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychuslu89
post Sun, 20 Mar 2016 - 08:49
Post #36


User
Dołączył: Thu, 06 October 2011
Skąd: Poznań





CYTAT(spriter1984 @ Wed, 16 Mar 2016 - 21:03) *
widze ze tu sami znawcy tematu co pewnie pojecia nie maja. ja na wlasnym przykladzie dre wlasnie 3-cia vectre a w domu jest jeszcze insignia. aktualnie mam 150km 2008rok zrobiony na 186km i 418NM. i smiga az milo i spalanie nie przekracza mi 7 litrow. a u mnie lekko nie ma. tylko przed remapem zalozylem FMIC . ostatnio trasa Lublin-Jaroslaw-Lublin palowanie na kazdym biegu trasa 100-180 czasem 200+ i spalanie 6.7 litra nie wiem jakie wy macie te CDTIiki nadto mam insignie 2.0CDTI po remapie i ma 198.8 i 441NM tylko ze ja nia nie jezdzie jezdzi kobieta i nie przekracza 6 litrow lekkiej nogi nie ma. zadna vectra jaka mialem czy 120 czy 150 nie przekraczala 7 litrow przy normalnej jezdzie. a remap dla mnie + remap wiekszy moment mniej trzeba krecic i lzej mu nawet na autostradzie na tempomacie pod mala gorke NM robia swoje. a wiem ze 8 zaworow szalu nie robi. jak najbardziej polecam remapa. oczywiscie z glowa smile.gif jak chcesz wal na PW

Jestem ciekaw kiedy insignia klęknie , wysypało się troche tych 2.0 , serwis olejowy trzeba robić wraz z czyszczeniem miski itp
chyba że auto od nowości lata co 10tyś km na wymiane oleju smile.gif a nie longlajfy cholerne


--------------------
Alfa Romeo 156 1.9 16v 162KM 353NM by TUNEFORCE
Alfa Romeo 156 1.9 16v 165KM 368NM tune by TCperfomance
Alfa Romeo 156 1.9 8v 120KM 281NM
Fiat Punto 1.2 86KM 114NM > 1/4 mili 17s09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sun, 20 Mar 2016 - 11:42
Post #37


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Przecież ten silnik nie wysypywał się przez wymiany oleju co 30 tyś. tylko przez to że pomiędzy smokiem olejowym który jest w misce na stałe a pompą oleju jest oring/uszczelka wargowa która twardnieje i słabnie ciśnienie oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sun, 20 Mar 2016 - 14:11
Post #38


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Tak, tylko ze opel obszedl problem tak ze wgrywali mod softu aby error z brakiem cisnienia opóźnić, efekt wiadomo jaki. Są też inne kwiatki w tych silnikach, generalnie makarony ulepszyli swoje 1,9 podobnie jak germany. Z pancernego 1,9 zrobili gowniane 2.0


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 20 Mar 2016 - 22:18
Post #39


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





Co zlego jest w 2.0?

Nie znam innego silnika, ktorego samym softem robi sie ze 170 na 230ps.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Mon, 21 Mar 2016 - 06:32
Post #40


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Trwałość w 2.0 jest lipna. Plastykowy smok z uszczelką dzięki której silnik gubi ciśnienie na starcie w efekcie czego zaciera stopniowo panewki.Jakaś obudowa plastykowa egr puszcza stopniowo płyn, ubytku jak nie zauwazysz w zbiorniczku to za chwile smigasz na pół sucho w głowicy. Zmienione sworznie tłokowe na większą średnicę, jednocześnienie zmieniony sposób smarowania główki korbowodu, skutkuje przyśpieszonym zużyciem i dużym luzem na sworzniu. W AR na polskim forum już 3 przypadki pęknięcia tłoka w autach po wirusie.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:17