![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 10 January 2009 ![]() |
Co sie paskom może stać po 6 latach ? Serio pytam. Ulegną "biodegradacji", popęka itp i przy pracy/obciążeniu pęknie. -------------------- [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/southparkturbo.jpg[/IMG][/URL]
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Sprawdź olej, dolej nowego paliwa i start, bez zbędnych ceregieli. Sprawdzone
![]() |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Ulegną "biodegradacji", popęka itp i przy pracy/obciążeniu pęknie. A jak leżą u mnie w magazynie kilka lat a potem klient kupuje nówkę to nie ulegają już niczemu ? -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 November 2011 ![]() |
A jak ktoś nie wymienia paska przez 8 lat i żyje ? Zauważyłem ze kto ma wyje*** temu jest dane a temu co chucha i dmucha i tak coś się wysra
![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Wiesz, to jak z gumą - jednemu pęka a drugiemu nie. Reguł nie ma.
SajneK, paski leżące w magazynie nie są naciągnięte i nie odbyły iluśtam set tysięcy cykli gięcia i prostowania przechodząc przez koła pasowe, nie spotkały się z zanieczyszczeniami, parami różnych substancji.. itd. Przyznam szczerze że mniejsze obawy bym miał odpalając coś z lat 90-tych po długim przestoju niż jakiś biodegradowalny samochodzik z lat 2000+. W sumie konkluzja jest taka że delikatnie odpalać jak jest i w miarę szybko zmienić olej a co sie ma wysrać (choć nie powinno ) to i tak sie wysra ![]() -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ostatnio odpalałem 3.6 z Carrery 4S. silnik stał 2 lata... 2 lata ale zalany full wodą. Po nie kręcony. Z olejem zleciało 17-20l wody.
Miska w dół wymyłem dokładnie. Wydechy w dół, swiece out krecenie kluczem wałem aż wypluje wodę, nowe paliwo, filtry, swiece, olej i ogień. Płukanie silnika 6 razy. Silnik ma się dobrze w aktualnej chwili pałowany na 5w50 i nie bierze grama oleju ani innych oznak zużycia. Także taki silnik po 5-6latach nic mu nie jest w układzie jest olej także suchego startu nie będzie miał a jak nie to pokręcić chwilę z odpiętymi wtryskami ![]() -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Normalnie odpalaj.
Odpalałem po 6 latach stania na dworzu Astrę F 1.4 16V -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Odpalac mozna normalnie, ale potem oliwa szybciutko do wymiany. Rozrząd też bym zmienił i nie czekał.
Zostawiasz sobie te auto czy handel? |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Ale Polo 1.2 ten 3 cylindrow, jest na lancuchu.Wiec nie ma co sie martwic o paski.Jesli juz to mozna sie martwic o stojace lozyska w alternatorze.No ale to latwo sprawdzic przed odpaleniem.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
To akurat gorzej niż na pasku. Ale i tak nic się nie stanie zlać olej i wlać nowy.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Uruchomiłeś? ile można siedzieć z żołądkiem ściśniętym z emocji, czy się uda?!
![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 January 2006 ![]() |
te emocje, że aż ciężko się doczekać...
![]() ![]() -------------------- Sklep przeniesiony poza forum.
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Uruchomiłeś? ile można siedzieć z żołądkiem ściśniętym z emocji, czy się uda?! wink.gif jeszcze nie. Może jutro go podjadę zobaczyć w jakim jest stanie ogólnym -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja odpalałem SR20 po 4 latach stania pod jabłonką. Ustawiłem tłoki aby wszystkie były równo, nalałem nafty w cylindry do pełna aby ruszyć pierścienie tłokowe, które mogłyby być zapieczone. Nafta przez noc przeleciała do miski, spuściłem wszystko, zalałem nowy olej. Wyjąłem świece, najpierw zakręciłem kilka razy wałem kluczem, później rozrusznikiem aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju. Wkręciłem świece, odpaliłem, silnik pochodził do włączenia wentylatorów, spuściłem olej, zalałem docelowy i hula bez problemów.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Świece wykręcić i odpiąć cewki/cewkę i wywaqlić bezpiecznik pompy paliwa,
po 5-10 ml oleju typu atf/2t na gar, zakręcić aż kontrolka oleju zgaśnie. Pozakładać wszystko i odpalić. Oczywiście paski płyny i i filtry do zmiany w najbliższym czasie. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Mozliwe ze bedziemy uruchamiac auto ktore stalo okolo 2.5-3 lata (napewno nie wiecej niz 3 lata) pod chmurką nieodpalane, myslicie ze to juz tak dlugo zeby podejmowac jakies specjalne kroki - czy po prostu wkladac akumulator i krecic? Co z paliwem w baku po takim czasie, trzeba spuszczac czy wystarczy dolac swiezego?
Widze ze wiekszosc twierdzi zeby po prostu ładować aku i krecic, nawet jesli auto stało dluzej niz te 2.5-3r , no ale zawsze jest gdzies ta niepewność ![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Odpalać normalnie i tyle. Potem do jazdy zmienić olej i to wszystko. Rzucacie pomysłami które może miałby by sens przy odpalaniu zabytkowego auta które stało 40lat w stodole.... Jak ktoś ma z dużo czasu to ewentualnie można świece wykręcić i napompować ciśnienie rozrusznikiem.
Jako ciekawostkę powiem że ostatnio miałem okazje odpalac swifta 1.3 dohc który stał z dobrych 10lat pod chmurką z otwartymi oknami i uchyloną maską. Odpalił od strzała po podaniu paliwa z zewnatrz i chodzi normalnie... Co do samego paliwa wszystko zależy od stanu baku. Jeśli jest szczelny i bez korozji to paliwo będzie si, ale do upalania i tak wypadało by zmienić. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
tak z kronikarskiego obowiązku.
Zabrałem się dziś za polówkę. Oczywiście z akumulatora ie było co zbierać więc zanabyłem jakiegoś Jenox-a w najbliższym Leroy Merlin, kanisterek 5L i tyleż paliwa. ponieważ bagnet pokazywał 3/4 stanu max/min to wlałem gdzieś szklankę oleju castrol który znalazłem obok w garażu (bańka 5L ale już używana). Ale stan oleju w bańce mnie mocno uspokoił - żadnych glutów, widocznych zawiesin.. itd. Po podpięciu akumulatora miga INSPECT na wyświetlaczu i zapala się ikonka klucza do śrub. Ale wszystko porządnie gaśnie po chwili oprócz tego klucza. ![]() Wlałem te 5L paliwa (około 4-5L było bo po dolaniu 5 pokazał 1/4 a ma 45 litrów zbiornika. Zrobiłem inspekcje pasków i kół pasowych... na kołach pasowych minimalny nalot rudego na bieżniach ale w formie drobnych punkcików a nie po całości a sam pasek mocny, bez spękań, rozwarstwień, oznak zużycia. Wiec zaorałem go z rozrusznika...coś posyczało jakby nie wysprzęglił do końca rozrusznik więc zgasiłem. Zapaliłem znowu, posyczało. Zgasiłem. Za trzecim razem zapalił już bez tego dzwięku. Po tych 3 strzałach dałem mu ze 2 minuty i jak go zapaliłem to chodził ze 30 minut. Dopompowałem kółka bo było z 1.1bar w każdym. Pojeździłem do przodu, do tyłu. Hamował mocno, poprawnie - ale kół nie blokował. Fakt że to jazda po 3 metry w każdą stronę. Ale zagrzał się i nie zagotował, nic mu nie ciekło w środku grzał jak zły. Lekko ciągnie do przodu na luzie ale to pewnie olej w skrzyni Rokowania są takie że raczej pacjent będzie żył. jest zakurzony potwornie z zewnątrz ale np okolice zawiasów gdzie normalnie zbiera się syf wyglądają tak: ![]() generalnie wszystko tam tak wygląda: Podłoga bagażnika ![]() Komora i silnika (bałagan bo wyprułem akumulator) ![]() gdybym chciał go puścić to jak to wyceniać? ![]() Samochód jest z października 2006 jak się okazało. Polo 1,2 wersja Trend 47kW (64KM). 10-latek ale przebieg śmieszny- symboliczny niemal, zużycie większości elementów na poziomie minimalnym. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
12 koła bym krzyczał z palcem w nosie. Zdrowe auto, wymyć, dać na mały detailing lakieru i porządne posprzątanie i tyle.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:52 |