![]() |
![]() |
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post i zarazem "projekt" tutaj.
Raczej jestem nowy w tematyce mechaniki, tuningu i modyfikacji, chociaż samochodami interesowałem się od zawsze, więc wybaczcie niewiedzę ![]() Nie będzie to bóg wie jaki projekt. Bardziej zależy mi na nauczeniu się czegoś nowego, zaczerpnięciu odrobinki wiedzy od mądrzejszych, no i przy okazji myślę, że zmotywuje mnie to do pracy nad Zetką. Silnik: 3.7 VQ37VHR stock Zawieszenie: Stock Układ Wydechowy: Wydech+katalizatory+test pipe'y od MG Hamulce: Stock Ext: opony Pirelli Sottozero 245/40/r19 przód, 285/35/r19 tył Tutaj zdjęcia - Stock Pack1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#101
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Jakie doładowanie przyjmuje DE bez karampuka?
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
Jak już kupiłeś to aluminiowe JWT (chyba że źle widzę na zdjęciu), to trudno ale się zastanów czy nie lepiej stalowe - jednoelementowe, zwłaszcza jak już będzie moment obr. dużo większy niż seria. Widziałem pozrywane nity i rozwalone te koła JWT na forach i na FB w Stanach; do tego grzechotanie na wolnych będzie większe.
Sprężyny obniżające na drogę i dla wyglądu ok ale do dynamicznej jazdy albo upalania na torze to już dobry gwint by się przydał ale zacznij od stabilizatorów, np. Hotchkis. Opona 305 to za dużo trochę na NA, jak ktoś już zauważył. CAI i niedlługie kolektory za dużo nie dodają w tych autach bo seryjne są całkiem ok ale ziarnko do ziarnka ... ![]() Z mojego doświadczenia najbardziej odmuliły mi auto lekkie felgi (RFP-1, 8,2kg waży ta 9,5'', 8,9kg ta 10,5'') - MEGA różnica! Katy wywalam za tydzień, zobaczę czy też tak będzie znowu ![]() W ogóle redukcja wagi w tym aucie to podstawa i moim zdaniem powinno się to zrobić zanim się zacznie dłubać w silniku - stage 1 to chłodzenie, koła i całe zawieszenie, stage 2 redukcja wagi, stage 3 moc. No ale to jak auto ma być na tor, bo jak chce się wnętrze zachować to wiadomo że nie. Ogarniaj autko i wpadaj z nami na tor! -------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#103
|
![]() |
Tak, zamach JWT juz zamontowany. Raczej mam pozytywne odczucia. Największy minus to dźwięki jakie wydaje skrzynia po rozgrzaniu w zakresie 700-1200 rpm. No ale można sie przyzwyczaić.
Założony juz gwint ISC z twardszymi sprężynami. Jeszcze sie borykam z ustawieniem. Tył jest na amor +sprężyna. Gdy ustawie wszystko tak samo, auto osiądzie to jest jakies 0,4cm różnicy wysokości miedzy prawym a lewym. W sytuacji gdy koła wiszą jest równo. Jeszcze sie z tym pobawię. Jednak nawet teraz auto prowadzi sie o wiele wiele lepiej niz na serii+eibach. Teraz bede próbował dorwać jakies dobre staby przod tył, potem geometria, body kit, mniejsze opony szczególnie przod i tyle. Pojeżdżę z rok, jak bedzie brakować mocy to FI. Auto jednak jest daiky i środek zostaje. Dla mnie bardziej kluczowym byłby driver mod ![]() Co jak co tuning sprawia mi przyjemność i pieniędzy na niego wydanych nie liczę. Jest to moje pierwsze auto i w sumie nigdy wczesniej do czynienia z mechanika nie miałem. Teraz potrafie większość rzeczy zrobic samemu i nie boje sie grzebać. Czasami mam nawet taki głupi pomysł o otwarciu własnego warsztatu, bo tak mnie to zaraziło. Jak najbardziej chciałbym w tym sezonie pośmigać. W Krk moze bede na tej majowce w motoparku. Jednak nie obiecuje, bo w każdej chwili moze mi wypaść jakis służbowy wyjazd czy cos. |
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#104
|
![]() |
Hejka!
Kolejny update, parę modów wleciało, auto już praktycznie w 100% gotowe pod tor. Najpierw wleciały nowe opony Federal 595 RS-RR w rozmiarze 245/40 i 275/35. Guma klei rewelacyjnie w porównaniu do PilotSuperSportów, jeździ się na prawdę przyjemnie. Czuje duży zapas w każdym zakręcie. Największy mankament tej opony to hałas i możliwości na mokrej nawierzchni, ale idzie sie przyzwyczaić ![]() ![]() Została zacieśniona szpera podkładkami do ~60% i moim zdaniem rewelacja! Kontrola poślizgu jest teraz o wiele bardziej przewidywalna. Do tego założyłem pokrywę zwiększającą pojemność dyfra o 0,5L, żeby olej się nie przegrzewał podczas TD czy upalania. [img] http://i.imgur.com/IrgRktel.jpg[/img] Wleciały nowe tarcze na przód. Pływające, nacinane, jeden rotor lżejszy o 5kg od serii! Do tego klocki hamulcowe Stoptech na przód i tył. ![]() Podstawka pod miskę olejową, zwiększająca pojemność o 1L, co w połączeniu z dodatową chłodnicą oleju da dobre combo w kwestii chłodzenia. ![]() Stabilizatory z regulacją twardości od whiteline na przód i tył. [img]http://i.imgur.com/FGu4NrPl.jpg [/img] No i najważniejsze CSC Elimination kit, czyli całkowicie przebudowany układ hydrauliczny szprzęgła, bo OEM w połaczeniu z JWT sprzegłem i zamachem był po prostu wadliwy i po 3,5k km mi się wysypał. Teraz jest wszystko git, skrzynia niestety dalej hałasuje, no ale z tym nic raczej nie poradzę. Co ciekawe pedał sprzęgła mocno stwardniał i wydaje się dużo bardziej agresywny, taki zero jedynkowy. ![]() Na sam koniec założyliśmy poliuretany na całym tylnym zawieszeniu (przód niestety nie pasował z 350z i mi zostało sporo tulei) ![]() No i oczywiście zostały wymienione wszystkie płyny w samochodzie. Olej silnikowy: nowy millers CFS NT+ 10w60 Skrzynia: Millers CRX 75w80 NT+, Dyfer: Motul Gear Competition 75w140 Heble i sprzęgło: Motul RBF660 Ukł. wspomagania: Millers MillerMatic D-VI Chłopaki z D1 KRK Drift Team rewelacyjnie ustawili mi zawieszenie, wraz z geometria. Jest -2,3 negatywu na przodzie i -1,5 z tyłu. Co ciekawe po zdjęciu miski, powiedzieli, że dawno nie widzieli tak czyściutkiego dołu, co mnie bardzo ucieszyło. Warto zmieniać często olej! Ostrzegli mnie również, ze znaleźli jakieś luzy na zębatkach na dyfrze i przy ostrym upalaniu wytrzyma to max 2 lata. To samo tyczy się wału napędowego i delikatnie obrobionych krzyżaków z obu stron. Aaa i zapomniałbym, doszły jeszcze drobne wizualne dodatki od maxtondesign: Dokładka do lotki i progów. ![]() Pozostaje jeździć!! |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Niezly bandyta, czekamy na jakies video.
![]() -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Auto super
![]() |
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#107
|
![]() |
Jeśli chodzi o oznaczenie e4 to opona go nie posiada. Jednak wygląda zupełnie normalnie(wszystkie pozostałe napisy sa
![]() ![]() Aaa i mam jeszcze pytanie: Jakie ciśnienie do tych opon na ulice i jakie na tor? Opona dość szybko sie nagrzewa. Jak narazie jeździłem na 2.3 i 2.5 bara. Wydaje mi się, że na 2.3 jest lepiej ale nie chce schodzić zbyt nisko bo zależy mi żeby jeden pełny sezon na nich przejeździć. Na tor myślę, żeby zacząć od 2barów i sprawdzić po 1 sesji czy dobije do tych 2,5, to prawidłowe podejście? |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Joł joł no to niebawem sie wybierzemy może na jakiegoś tora
![]() Ps. przód na ulice bym dał na 2,2 a tył jakieś 1,9 maks 2 bary, opony sztywne wiec krawęrzników czy dziur nie ma co się zabardzo obawiać i pompować nie wiadomo jak dużo... Pozdrowka ! -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ps. olej w silniku czym prędzej zmień na coś innego bo zaraz silnik będzie jak wymalowany czarna emalią !
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#110
|
![]() |
no ja na następny TD na kamieniu śląskim uderzam. A dzieje się coś w okolicach wawki w najbliższym czasie? Z tym, że poznań mnie nie interesuje, wolałbym coś na trochę niższe prędkosći.
Dzięki! a co jest nie tak z tym nowym millersem? |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Co do hałasów ze skrzyni, to jest to tłuczenie jak by coś było luźne, czy bardziej grzechotanie jak bys trząsł pudelkiem srubek ? Mam u siebie taką skrzynie biegów i też było to uciążliwe. Pomogło oklejenie tunelu matami wygłuszającymi, pianką oraz dobra guma izolująca lewarek. Przy otwartym oknie słychać że coś tam sobie grzechocze jak sie tocze miastem, ale w środku cichutko. Jeszcze spróbuje zalać z litra więcej oleju, podobno w niektorych skrzyniach to pomaga.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Co do hałasów ze skrzyni, to jest to tłuczenie jak by coś było luźne, czy bardziej grzechotanie jak bys trząsł pudelkiem srubek ? Mam u siebie taką skrzynie biegów i też było to uciążliwe. Pomogło oklejenie tunelu matami wygłuszającymi, pianką oraz dobra guma izolująca lewarek. Przy otwartym oknie słychać że coś tam sobie grzechocze jak sie tocze miastem, ale w środku cichutko. Jeszcze spróbuje zalać z litra więcej oleju, podobno w niektorych skrzyniach to pomaga. U mnie było głośno ale super robotę zrobiła guma izolująca lewarek, potem zrobiłem wyklejkę tunelu i wydaje się że było lepiej ale bez ekstra efektów. Z tym dolaniem oleju też tak słyszałem ale u mnie nic to nie dało i w końcu przestraszyłem się że będą wycieki i zszedłem do normalnego poziomu chociaż z tą oliwą jeszcze możesz przetestować bo szybki/łatwy zabieg a może coś akurat u Ciebie poprawi... |
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#114
|
![]() |
ciężko powiedzieć, raczej jest to grzechotanie. Już się przyzwyczaiłem, ale czasem to denerwuje, bo jak stoję w korku to samochód brzmi jakby był zepsuty
![]() Teraz na dniach czekam na termin u Coobcia, bo musimy jeszcze wymienić pompe sprzęgła, bo nie zrobiłem tego(nie wiedziałem, że nie ma jej w zestawie (facepalm)), a czuję, że ona na dniach padnie a nie chce, żeby znów uwaliła mi łożysko/wysprzęglik. Przy okazji było parę update'ów UpReva, więc zestroimy jeszcze raz i może z 10 kucy dojdzie. Trzeba też zmienić ustawienie stabilizatora przedniego na twardszy, bo aktualne ustawienie na miękkim mi nie odpowiada i czuje przechyły budy w zakrętach. Tak samo podkręcić twardość przedniego amora delikatnie. Coobcio też rzucił mi pomysłem o strokerze na 4,34L, co w sumie dość poważnie rozważam, ale to dopiero jak zrobi takie ze 2-3 projekty i będę miał jakiś pogląd na rezultaty. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
To grzechotanie to lozysko w skrzyni - ten typ tak ma. Jak ci cos zostalo do 350z z tych tulei do wezme
![]() Moje autko aktualnie u Patryka sie modzi ![]() -------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Nawet nie łożysko w skrzyni a miejsce połączeń obu wałków, zetka ma główny wałek składany z dwóch elementów, dość luźno pasowany no i sobie grzechocze...
Ps. pompe sprzęgła z 350Z z silnikiem DE musisz wsadzić, ma ona mały tłoczek dzięki temu będzie ci pedał pracował lżej a i sprzęgło będzie niżej brało a nie pod sam koniec, bo na tą chwilę jest dramat ![]() Miło było cię spotkać no i coś tam maszynę żeśmy dopieścili, doszła procedura startu + lekka korekta map zapłonu oraz wałków rozrządu, nie sprawdzaliśmy na hamowni ale 5-7KM powinno dojść po tych dwóch zabiegach. Od niedawna jest możliwość przestawiania wałków w tych silnikach, tak więc aktualizacja systemu jak najbardziej wskazana by lepiej to zapierdalało ![]() ![]() Do zobaczenia na torze jakimś mam nadzieję ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No to szlaki na osiągnięcie 400KM i 500Nm zostały przetarte w dniu wczorajszym dla wolnossącego 370Z
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
500Nm z 4.3 litra? Bedzie na torze dawac rade
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#119
|
![]() |
Silnik już się powoli robi, pewnie dla mnie wszystko gotowe będzie za ~ miesiąc. Z ciekawostek kupiłem jeszcze lżejsze lżejsze tarcze hamulcowe na tył. Skręcane, jeden rotor lżejszy o niecałe 2kg. Poza tym lekkie koło pasowe od stillena, wraz z krótszym paskiem klinowym. Mamy zamiar przy okazji ogarnąć zderzaczki przód i tył z nismo 2015. Będzie dobrze!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:24 |