![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie ma śniegu = nie jeździmy na zimówkach - przy sportowej jeździe po 2-3 kilometrach nic z nich nie zostanie. A i gripu też nie bedzie - tylko frustracja.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To nie montuj sprezyn, jedz na serii, na drugich zawodach porownasz efekt zmian. Wg mnie -40 na seryjnym amorku to pomylka
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
A wg mnie montuj. Spręzyny typu -40 zazwyczaj są przewidziane pod seryjny amor. Do tego jak auto na zawody wybebeszysz to ono jednak pójdzie trochę do góry. A i jak tył będzie bardzo lekki to nie zapomnij o stosunkowo niskim ciśnieniu na tylnej osi, zeby auto kleiło a nie sie uślizgiwało. Myśle ze na zimno zrób około 2 z przodu i 1,7 z tyłu. Na semi-slicku oczywiście, a nie na zimie.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
Sprezyny "sie zakladaja", przy okazji poduszki amortyzatorow przod nowki, no i geometria - rozbieznosci raczej nie ustawiam poki co, daje tylko negatyw 1 stopien, zobaczyny jak sie jezdzi
![]() ![]() ![]() -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
sprawdz ile ma skok amortyzatora miedzy maksymalnie rozciagnietym a maksymalnie scisnietym. teraz podziel to na dwa czyli mniej wiecej tyle w seri ugina sie amortyzaotr pod wplywem ciezaru auta by mial prace mozliwa do gory i mozliwa do dolu. i zobacz ile jeszcze sie scisnie i ilke mu zostanie pracy do dolu po wcisnieciu go o dodatkowe 40mm. u mnie skok amora to 50mm.siada o jakies dwa centymetry pod wplywem ciezaru. jakbym obnizyl auto o dodatkowe 40mm to auto by stalo na odbojach
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Fri, 08 January 2016 Skąd: Warszawa ![]() |
Piwo - to Golf 2 - tam skok spokojnie z 20 cm
![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
niech sprawdzi. i to ile sie spreza amortyzator pod wplywem ciezaru auta. a potem niech dopiero mysli o obnizazniu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
niech sprawdzi. i to ile sie spreza amortyzator pod wplywem ciezaru auta. a potem niech dopiero mysli o obnizazniu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
Panowie, te sprężyny wrzuciłem tak z braku laku, po pierwszych jazdach czuć różnicę na korzyść niższych, o ile na dziurach faktycznie podskakuje jak wściekły, to na równych zakrętach jest o niebo lepiej, już nie podnosi mnie do góry na lewych, a na prawych dziewczyna mniej krzyczy
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Mechanik poustawiał geometrię katalogowo blad. na wstepie jestes 1s straty na minute okrazenia. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
Trudno, cel na pierwsze zawody to pojechać "jakoś" żeby nie być ostatnim i zobaczyć jak to jest, na kolejnych zawodach zrobię z niego większego harpagana. Nawet jeśli dojadę jako ostatni to w sumie wielkiej szkody nie będzie, bylebym nie miał potężnej straty, ale aż tak słabo chyba nie jeżdżę, tym bardziej że obecne zawieszenie i pasy o wiele poprawiły moje czucie auta i zakrętów, wiem że mogę sobie pozwolić na więcej ale w ramach rozsądku, uczę się
![]() -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2014 ![]() |
Od siebie dorzucę.
1. Ładuj stabilizator na przód, nie przejmuj się tyłem na razie. 2. Opona Dębica Presto. Świetna na deszczu, na suchym łatwo ją przegrzać, ale da się ogarnąć. Jest tania i klei zajebiście. 3. Jeśli masz tam lite 227mm to nawet nie jedź na tor bo się zabijesz...przy tej wadze minimum 256mm wentyl. Seryjny hamulec z przodu przegrzejesz w pół kilometra. 4. Sprężyny odpuść. Najwięcej da Ci porządny amortyzator. Koni Sport/Bilstein/KW/Sachs Advantage. 5. Nie grzeb z geometrią póki nie wjeździsz się w auto. Owszem, geometria jest potrzebna ale kurde, po kolei wszystko, my tu z dziadkowozu próbujemy coś na tor wymodzić. 6. Jak chcesz to sie odezwij na pw, też byłem w Twoim miejscu, z daily zrobiłem zakrętowca. i wszystko budżetowo, a przypadkiem składamy z kumplem Golfa 2 na gratach z trójki GTI i coś tam ogarniam Twoją bazę. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
Dzięki za rady
![]() -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2014 ![]() |
Z Dębicą serio
![]() ![]() Ja u siebie mam wentylowane przód 256mm, i bęben tył przy tonie wagi, po nieco ponad kilometrze odcinka na torze w Tychach już było czuć na ostatnim zakręcie, że mają ciężko(30 stopni powietrze). Na mieście i w górach przegrzewam je bez problemu(nawet teraz, jak jest chłodno), będę pakował za jakiś czas 284mm na przód i tarcza tył, to wtedy będzie już miodzio. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
susel, a nie 288 przypadkiem?
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
@Susel201 - a jaka ścianka? Bo u mnie duży profil w każdym wypadku wyjdzie, a jak będzie jakaś turbomiękka to trochę dupa. Aczkolwiek teraz opony mam i jeszcze czas zanim będzie trzeba zmienić
![]() -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Tue, 26 January 2016 Skąd: Świecie ![]() |
Dobra, jestem po jeździe
![]() ![]() ![]() ![]() Dzięki wszystkim za rady, za pomoc, za dyskusje. W temacie jeszcze będę pytał o jakieś dalsze zmiany ![]() No i pasy mega zrobiły robotę, co prawda teraz trochę czuję bo mocno je ściskałem, ale przynajmniej nie latałem jak szmata po kabinie, a wiem że bym latał bo źle założyłem jedną klamrę i na trasie mi się poluzowała... -------------------- woop woop
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2014 ![]() |
susel, a nie 288 przypadkiem? ![]() Ja Tigrą latam na Koni sportach, Eibachu -30 i Lexmaulem pod maską. 288mm to tarcza z Calibry turbo jeśli dobrze pamiętam, tam masz 5 śrub. Ja chcę zostać w rozstawie 4x100, więc tarcza na tył/piasta/cała belka z Tigry Cabrio, a przód zacisk z Vectry B V6(wg mojego info nawet adapterów nie trzeba,wszystko siada, wkrótce sie okaże) i tarcza z Corsy D diesel 284mm ![]() Debiut - Tu masz moje pierwsze zawody. Kurde, stare czasy...nerwowo, słabo, seryjne auto, zużyte amory totalnie, Tak jak jeździłem na codzień tak pojechałem na odcinek, do tego po dwóch godzinach snu, zmęczony a w bagażniku chyba nawet miałem butelki po sobotnim melanżu... Na tym filmiku są właśnie świeże Presto. Umiejętności brak, zawieszenie kupa a goniłem się z porobionymi CC/SC w zasadzie na równi. Chociaż trzeba przyznać, że seryjne zawieszenie w tym pseudo coupe jest świetne. Dwa staby i naprawdę dobra geometria, na Koni Sportach to auto naprawdę pięknie śmiga. Wg. mnie ścianka jest twarda, od kumpla z którym upalam mam opinię, że ścianka twardsza niż w Uniroyalu, No i moim zdaniem opona jest bardzo przewidywalna na granicy przyczepności. Teraz na sezon kupuję Uniroyale Rainsport 3, to podzielę się bezpośrednim porównaniem. Co to się porobiło na tym świecie, żeby na Dębicy upalać XD |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
A wg mnie montuj. Spręzyny typu -40 zazwyczaj są przewidziane pod seryjny amor. Do tego jak auto na zawody wybebeszysz to ono jednak pójdzie trochę do góry. A i jak tył będzie bardzo lekki to nie zapomnij o stosunkowo niskim ciśnieniu na tylnej osi, zeby auto kleiło a nie sie uślizgiwało. Myśle ze na zimno zrób około 2 z przodu i 1,7 z tyłu. Na semi-slicku oczywiście, a nie na zimie. Chyba Cie Bog opucil.. Przy minus 40mm sprezynie,to mozesz sie pozegnac z seryjmymi amorami.Bo zaraz beda wylane.Lepiej zainwestowac w sam dobry amor niz nisko sprezyne do seryjnych amortyzatorow. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2014 ![]() |
Nie ma do Ciebie dostępnych Sachsów Advantage...szkoda, że przestali je produkować. Były genialne.
Jak będziesz zmieniał amor i będziesz chciał budżetowo to Sachs niebieski. Następny poziom to już regulowane i Bilstein/itd. Co do spręzyny/amora. Prowadzenie auta na tym etapie modyfikacji najbardziej zależy od amora. Jak będziemy na etapie zamontowanych stabów i fajnego amora to potem ~ 30mm w dół. Na początek. A jak łykniesz bakcyla to skończysz z regulowanym ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 06:08 |