Shoutbox 0 nowych PW 



4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Golf 2 1.3, przygotowanie do zawodów w Bydgoszczy, z niezbyt dużym budżetem.
Gumi5
post Wed, 27 Jan 2016 - 19:24
Post #1


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Cześć, to mój pierwszy post na forum smile.gif

Otóż posiadam Golfa 2 1.3 MH (55KM, gaźnik) wersja Memphis 5 drzwi. Fajny chrupek do bujania się na codzień, ale chciałbym pojechać nim w Bydgoskim Mistrzu kierownicy, a seryjnym (buja się jak cholera w środku lata się od drzwi do drzwi...) mam raczej niewielkie szanse. Wiem że dobrą inwestycją byłby jakiś kurs, ale tam też często jest potrzebne własne auto, więc dobrze byłoby już coś tam mieć smile.gif

Do rzeczy.

Obecnie wszystko seria, w zawieszeniu amorki KYB roczne, sprężyn nie znam ale na 100% są to jakieś zamienniki ori, stalówki 175/65/14 Kleber HP2 nowe, letnich brak (stare do wyrzucenia, mialy 15 lat). Budżet 1400-1800 zł, w wakacje może coś więcej, obecnie na tyle mogę sobie pozwolić.

Co już przemyślałem:
- przed zawodami demontaż tylnej kanapy i innych zbędnych kilogramów (seria 820-860kg, zależy gdzie szukać, wykombinuję wagę to zważę)
- udało mi się załatwić roczny gwint Ta-Technix za 250zł, nie jest to jakieś cudo, ale na pewno pomoże i nieduży koszt
- na same zawody fotel przedni od GTI (za niewielkie pieniądze dostanę, też będzie lepiej, a nie muszę wykładać 300 za fotel + kombinować z montażem)
- felgi, myślałem nad jakimiś ROTA, ew. większe stalówki bo waga, hamulców nie usmażę na stalówkach np. 16 cali? No i przy okazji oponki, myślę nad jakimiś używanymi, takie do tańca i do różańca w miarę możliwości, autem jeżdżę na codzień. Rozmiary w stylu 195/45/16 lub 15, nie robi, chyba że będzie to miało zauważalne znaczenie w jeździe.
- ewentualnie dystanse, żeby usiadł nieco szerzej, no i po wszystkim oczywiście na zbieżność

No i to chyba tyle. Zastanawiałem się jeszcze nad stabilizatorami, ale problem jest taki że jeśli wsadzę sam przód, to samochód będzie podsterowny (nie mylę się?), natomiast tył wiąże się z wymianą belki a co za tym idzie hamulców na tarczowe, a to kolejne koszty... W głowie miałem też poliuretany, aczkolwiek mało o nich czytałem, z nikim nie rozmawiałem i nie wiem czy w połączeniu z tym gwintem, mniejszym profilem opon nie zrobi mi wozu drabiniastego.

Buda w stanie git, mam na oku jednego purchelka ale tak to wszystko proste itd.

Z silnikiem póki co nie chcę nic robić, kompresja git, spod głowicy nieraz parę kropel puści i myślę że jeśli będzie trzeba to przy zrzucie głowicy popracuję nad lekką poprawką kanałów wydechowych, a przede wszystkim dolotu, bo tam mieszanka pokonuje najdłuższą drogę.

Co myślicie o moich pomysłach? Co byście zmienili? Pamiętajcie że budżet mam ograniczony, a i opony i tak muszę mu na lato jakieś kupić.

Dzięki za odpowiedzi, pozdr wink.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jan 2016 - 19:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Thu, 28 Jan 2016 - 05:48
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zrobic dobrze geometrie, duze pod 2-3 katy kol na minusie do tego duze rozbieznosci przod tyl pod pol minuty. dodatkowo amory utwardzic na beton mocno skrecic sprezyny moze jakis stab na tyle dorobic grubszy by ladnie zamiatalo dupka ewentualnie lewa noga na hamulec i powinno byc dobrze. jakis miekki slik na przodzie i super mikki na tyle. ewentualnie jeszcze aku na tyl dac.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Thu, 28 Jan 2016 - 09:38
Post #3


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Dzięki za odpowiedź.

Regulacji negatywów nie mam, na tyle mam 1,5 stopnia, na przodzie 0,3 stopnia, musiałbym jakieś camber plates-y zakupić a to kurde sianko sianko a muszę pamiętać o hajsach, "na cytryna i gumiaka" trochę mimo wszystko się boję biggrin.gif Jeśli chodzi o zbieżność to obecnie z przodu 0, z tyłu 0,3 stopnia w plusie, no ale to się już przed zawodami samymi cyknie.

Ma ktoś doświadczenie ze stabami w II? Jeśli dorabiać bez zmiany belki to jaki gruby i jak się do tego zabrać?


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Thu, 28 Jan 2016 - 11:17
Post #4


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





W Golfie jest belka z tyłu , wiec z regulacją teoretycznie sie nie da nic zrobić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 28 Jan 2016 - 12:35
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Gumi5 @ Thu, 28 Jan 2016 - 09:38) *
Dzięki za odpowiedź.

Regulacji negatywów nie mam, na tyle mam 1,5 stopnia, na przodzie 0,3 stopnia, musiałbym jakieś camber plates-y zakupić a to kurde sianko sianko a muszę pamiętać o hajsach, "na cytryna i gumiaka" trochę mimo wszystko się boję biggrin.gif Jeśli chodzi o zbieżność to obecnie z przodu 0, z tyłu 0,3 stopnia w plusie, no ale to się już przed zawodami samymi cyknie.

Ma ktoś doświadczenie ze stabami w II? Jeśli dorabiać bez zmiany belki to jaki gruby i jak się do tego zabrać?


przod masz mcperson, mozesz zrobic metoda domowa - kup twarde sruby mniejszej srednicy, pozwoli ci to na mocowaniu goleni amorka do zwrotnicy go lekko przesunac.
Ja mam gdzies jeszcze nie uzywane srubki, takie uniwersalne niby do regulacji katow. Taki golf bedzie napewno przodem wyjezdzal, wiec musisz te katy z przodu zrobic. Oprocz tego z przodu rozbieznosc , nie musisz tego robic na zadnej geometrii, mozna robic metoda "sznurkiem" lub nawet na oko.

A z tylu tak jak piwo pisal, utwardzic zawias, dac stabilizator , bo mogles nie miec w ogole w serii. Przednionapedowki tak sie ustawia pod tor, zeby podnosily tylna opone. Dzieki temu robi sie nadsterowny i latwiej sie samochodem skreca.

Update: Jak bedziesz juz jechal mega budzetowo z "tuningiem" i na torze nadal samochod bedzie pluzyl przodem, to mozesz sprobowac podniesc cisnienie tylnych opon. Zdolnosc do pokonywania zakretow w FWD glownie zalezy od przyczepnoci przedniej osi, wiec jak tyl zacznie lekko latac, to powinno nawet pomoc pokonywac zakrety.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 28 Jan 2016 - 14:24
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





w seryjnym golfie ( przynajmniej 1.6 w gore) mozna regulowac pochylenie kola, nic nie trzeba przerabiac

w 1.3 masz chyba hamulce serynie niewentylowane? zmiana na 256 wentylowane jest prosta wieksze pewnie ci nie potrzebne
staba z przodu pewnie brak? z tylu tymbardziej
z przodu latwo dolozyc, z tylu trzeba belke zmieniac, przy okazji masz tarcze

poza tym tulejki wahaczy na pelne z audi
camber plates tez pomoga bo wyprzedzenie sworznia zwrotnicy moznaby poprawic

wszystko to $$$ wiadomo


--------------------
_http://www.youtube.com/user/opornick
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Thu, 28 Jan 2016 - 14:32
Post #7


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





Żeby nie latać jak żyd po pustym sklepie to załóż najprostsze pasy szelkowe. To da 100 razy wiecej niż jakikolwiek fotel seryjny. Nawet chyba mam gdzies jakieś niepotrzebne 2 calowe 3 punktowe - mogę wysłać za cenę przesyłki kurirskiej. Bo u mnie co najwyżej do kosza wpadną. Co do kół/opon to nie przesadzałbym z rozmiarem - silnik masz nie zamocny i to nic nie da a wręcz pogorszy. Zostałbym przy 14" i tylko zainwestował w dobrą oponę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Thu, 28 Jan 2016 - 22:07
Post #8


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





O panowie, dzięki za wszystkie odpowiedzi, lecimy:

@jacckpl - Ogarnę temat czy na pewno nie mam tej regulacji, w razie czego mogę się odzywać do Ciebie o te śrubki?
@opornick - Póki co na tych heblach udawało mi się każdą oponę jaką miałem zblokować, nie wiem jak z grzaniem, tym bardziej że mam stalówkę i nie wiem czy tarcze wentylowane, musiałbym sprawdzić. Możesz coś więcej o tych tulejkach napisać? Od jakiego Audi podejdą? Jestem nowicjuszem i wielu rzeczy jeszcze nie umiem.
@lukass5 - Jeśli chodzi o pasy to pisałem PW, daj znać jeśli nic do Ciebie nie doszło smile.gif Z tą 14-tką to jest taka historia że trochę obawiam się pływania, mimo wszystko opona swoją wysokość ma, sam nie miałem okazji sprawdzić w tym aucie niskiego i wysokiego profilu, ale z relacji znajomych wynika że to ma dosyć duży wpływ, co sądzisz o stalówce 15 lub 16? Bo felg tanich a lekkich nie dostanę. Chyba że taka zmiana to spora strata osiągów a trochę zmniejszone bujanie tylko...

Dobra, dowiedziałem się też że ten gwint pochodzi z Corrado, trochę boję się że będzie beton jak cholera, a nie chcę mu budy wytłuc na naszych pięknych drogach... Ciul, chyba będę na codzień miał wysoko skręconego i finał, spora jest różnica twardości? Rozbieżność dam wtedy radę ustawić sam, pomierzę to jakoś i będzie OK.

W ogóle, dzięki raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi biggrin.gif Do tej pory jak gdziekolwiek pisałem o moim golfie to słyszalem tylko żebym zrobił swapa, o cokolwiek bym się nie spytał... Cieszy mnie że są na świecie ogarniacze ;D


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukass5
post Thu, 28 Jan 2016 - 22:21
Post #9


User
Dołączył: Fri, 08 January 2016
Skąd: Warszawa





Zostań na oponie 14". Przy dobrej gumie 185/60R14 nic nie będzie bujało. Najlepiej jakiegoś semislicka z mocnym barkiem. Może nawet coś mi pozostało po poprzedniej rajdówce. Przy twojej mocy założenie opony 15 a tym bardziej 16" strasznie pogorszy osiągi.
Że tak zacytuje klasyka (Hołka) - zdużymi rozmiarami kół jest jak z prezerwatywami XL. Chwila dobrej autoprezencji nie zrekompensuje późniejszych kłopotów wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Thu, 28 Jan 2016 - 22:29
Post #10


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





A możesz jakieś tak na ślepy strzał polecić? Coś w stylu Toyo T1R na przyklad, albo Uniroyal Rainsport 3? No i czy opyla mi się kłaść dystanse, mam z 3cm luzu w nadkolu, a ponoć efekty niezłe, chociaż z kolei waga też wzrasta.


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 28 Jan 2016 - 22:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





A ja uważam, że przy ograniczonym budżecie najważniejsza jest jazda. Załóż jakieś niezbyt stare opony, zrób geometrię, kup szelki i katuj. Naprawdę, na jakiejś trasie KJS czy czegoś w tym guście jeden spieprzony zakręt (szczególnie w niezbyt mocnym aucie) przyniesie Ci większą stratę czasową, niż zyskałbyś dzięki jakiejkolwiek z wymienionych modyfikacji. Wiadomo, optymalnie byłoby wszystko porobić i trenować codziennie, ale jak realia są takie, że koszty trzeba ciąć, to najlepiej jak najwięcej jeździć w różnych imprezach, na treningach itp. Dobry kierowca i wyczuty samochód to podstawa smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Clio 3 sport cywil - Tor Łódź 1:02,3
BMW E36 325i - Tor Łódź 1:01,7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Thu, 28 Jan 2016 - 23:15
Post #12


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Rozumiem, zamierzam się pouczyć właśnie rzeczy typu międzygaz (trochę ciężko mi tak nogę wygiąć ale nie jest źle), hamowanie lewą nogą itp, pierwszy start celuję jakoś na wakacje. Fajnie byłoby zapisać się na jakiś kurs i przyjść z jakimś fundamentem, może będzie na to kasa, pożyjemy-zobaczymy, matura za pasem biggrin.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Fri, 29 Jan 2016 - 08:08
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(Gumi5 @ Thu, 28 Jan 2016 - 22:07) *
O panowie, dzięki za wszystkie odpowiedzi, lecimy:

@jacckpl - Ogarnę temat czy na pewno nie mam tej regulacji, w razie czego mogę się odzywać do Ciebie o te śrubki?
@opornick - Póki co na tych heblach udawało mi się każdą oponę jaką miałem zblokować, nie wiem jak z grzaniem, tym bardziej że mam stalówkę i nie wiem czy tarcze wentylowane, musiałbym sprawdzić. Możesz coś więcej o tych tulejkach napisać? Od jakiego Audi podejdą? Jestem nowicjuszem i wielu rzeczy jeszcze nie umiem.
@lukass5 - Jeśli chodzi o pasy to pisałem PW, daj znać jeśli nic do Ciebie nie doszło smile.gif Z tą 14-tką to jest taka historia że trochę obawiam się pływania, mimo wszystko opona swoją wysokość ma, sam nie miałem okazji sprawdzić w tym aucie niskiego i wysokiego profilu, ale z relacji znajomych wynika że to ma dosyć duży wpływ, co sądzisz o stalówce 15 lub 16? Bo felg tanich a lekkich nie dostanę. Chyba że taka zmiana to spora strata osiągów a trochę zmniejszone bujanie tylko...

Dobra, dowiedziałem się też że ten gwint pochodzi z Corrado, trochę boję się że będzie beton jak cholera, a nie chcę mu budy wytłuc na naszych pięknych drogach... Ciul, chyba będę na codzień miał wysoko skręconego i finał, spora jest różnica twardości? Rozbieżność dam wtedy radę ustawić sam, pomierzę to jakoś i będzie OK.

W ogóle, dzięki raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi biggrin.gif Do tej pory jak gdziekolwiek pisałem o moim golfie to słyszalem tylko żebym zrobił swapa, o cokolwiek bym się nie spytał... Cieszy mnie że są na świecie ogarniacze ;D
a w tym gwincie nie masz regulacji twardości?


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lennypl
post Fri, 29 Jan 2016 - 08:28
Post #14


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





Da się do golfa wstawić takie stałe cambery?

To da się tanio wystrugać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Fri, 29 Jan 2016 - 09:10
Post #15


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





@CELICA FAN - właśnie nie, ten gwint to raczej najtańsza półka, więc tylko regulacja wysokości jak w każdym i elo ;c
@Lennypl - mój wujas coś mi mowił że tak robili z kolegami kiedyś, muszę z nim pogadać i się zastanowię chociaż jestem do takiego czegoś tak sobie nastawiony, w końcu to jest mocowanie amora i byłoby raczej niemiło jakby coś pękło biggrin.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wasil90
post Sun, 31 Jan 2016 - 14:40
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 30 August 2015





Budzet niewielki, ale zawsze cos mozna pokombinowac. Przy silniku nie ma co grzebac przy takim budzecie, zrobilbym tylko podstawowy serwis, czyli olej, filtr oleju, powietrza, swiece, przewody, chyba, ze sa swieze. Gwint jakis masz, wiec wsadzaj i daj auto troche w dol, musi byc twardo smile.gif
Reszta, to kwestia tego, na jakie kompromisy chcesz sie zgodzic jezdzac nim na codzien. Wybebeszenie wnetrza nic nie kosztuje, a daje jakis ubytek wagi. Aku na tyl, dzieki czemu zmienisz troche balans samochodu. Mimo wszystko zainwestowalbym jednak w jakis tani, uzywany kubelek i tanie pasy szelkowe. Jesli nie uda Ci sie zalatwic tych pasow, to tanie szelki z homologacja drogowa kupisz na allegro za jakies 80 zl i do tego celu sie nadadza. Osobiscie polecalbym jeszcze nabe (60zl) i zamszowa kierownice rajdowa (100-120zl). Pozwoli Ci to po pierwsze na duzo pewniejszy chwyt kierownicy, niz na starym, wyslizganym kolku. Sam sie o tym przekonalem. Druga rzecz, choc co prawda nie znam Twojej budowy, to odsadzenie kierownicy pozwoli Ci sie troche odsunac do tylu, przy zachowaniu dobrej pozycji za kierownica, a to z kolei znowu przeniesie troche ciezaru na tyl i zmieni balans. Na zawody wywalisz jeszcze fotel pasazera, jesli takowego miec nie bedziesz i tyle. Reszte kasy zostawilbym na ewentualny serwis hamulcow, porzadna geometrie w zakladzie, w miare dobre opony, troche starych opon i trening, jesli masz gdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Sun, 31 Jan 2016 - 16:07
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Te zawody to po równej nawierzchni czy bardziej kjs? Bo jak po nierównym podłoży to gwint (zwłaszcza tani) pogorszy hamowanie.
Z katami zawieszenia to jest opcja wrzucić wachacze z mk3 i pare innych rzeczy. Wtedy jest 2.5 st negatywu.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sun, 31 Jan 2016 - 16:08
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie

Ikona grupy



z tylu da sie wstawic takie cambery pod piaste.. pod stab z tylu nie trzeba zmieniac belki tak jak tu ktos pisal..


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Sun, 31 Jan 2016 - 21:36
Post #19


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





@lukey - równo jak stół, kartodrom w Bydgoszczy, na nierówności szkoda mi budy biggrin.gif
@kkkacper - to jak ten stab bez zmiany belki wymodzić?
@wasil90 - z wnętrza coś tam wywalę ale bez szału, to nadal codzienne auto. Na miejsce kierowcy wejdzie fotel z GTI + pasy szelki 3pkt, wstępnie wystarczy bo mam praktycznie za grosze. A co do siedzenia z tyłu, niestety, należę do takich co spodnie muszą podwijać biggrin.gif


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnnyR
post Sun, 31 Jan 2016 - 23:40
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 14 November 2011
Skąd: Grudziądz





CYTAT(Gumi5 @ Thu, 28 Jan 2016 - 22:29) *
A możesz jakieś tak na ślepy strzał polecić? Coś w stylu Toyo T1R na przyklad, albo Uniroyal Rainsport 3? No i czy opyla mi się kłaść dystanse, mam z 3cm luzu w nadkolu, a ponoć efekty niezłe, chociaż z kolei waga też wzrasta.


t1r to smietnik, rainsporty 3 nie wiem a semislick 185/60R14 to srednio, szukałbym wezszych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 18 August 2019 - 17:07