![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 07 April 2013 ![]() |
Wiesz, sytuacja jak już parę razy mówiłem, jestem laikiem, jak idę do specjalisty oczekuje że zrobi tak, jak powinno być. Piszę jak było ![]() Dlatego sporo niemców jeździ do nas. Albo tak jak na forum sxoc - co jakiś czas jedzie ktoś z PL i stroi im auta ![]() BTW fajna dyskusja w tym temacie ![]() -------------------- www.motodd.cal.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
hmm...odpowiedź w stylu 'hamowali na 5tym biegu więc wyszło źle, bo tak musiało". Przecież to idiotyzm hamować 2XX konne auto z 5tki ![]() Przeciez wiekszosc samochodow hamuje sie na 5 biegu |
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
tak tak, na 6tym..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
A ja głupi zawsze myślałem, że auta hamuje się na przełożeniu najbliższym 1:1, czyli dla 6b to będzie 5 a dla 5b to będzie 4
![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
E60 (AT 6b ZF) hamowaliśmy na 4-ce, F10 (AT 8b ZF) na 6-tce bo to 1:1 w tym aucie.
A jak jest w tym Sywiku ? |
|
|
![]()
Post
#546
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
obojętnie jakie jest przełożenie, wyniki zawsze będą porównywalne. W PL mierzymy moc na silniku, nie na kołach. Ewentualnie na wyższych obciążeniach lepiej wstanie turbo w autach doładowanych. Jednak jesli nie to pewny setup wzmocniony ponad założenia to bałbym się go katować minutowym przejazdem z wysokiego biegu z 2000obr - dla mnie to proszenie się o korbe przez blok, bo to są obciążenia, ktorych nigdy nie wygenerujesz na ulicy. No chyba, ze faktycznie ktoś celowo wciska WOT na 5tce czy 6tce od 2k...nie mowię, że jest błąd sztuki/nieprawidłowy pomiar/objaw niekompetencji tylko po prostu mi osobiście byłoby szkoda własnych podzespołów, którym własnie celowo obniżamy granicę wytrzymałości zmęczeniowej
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#547
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
no ok, ale skoro będzie pomiar na niższym biegu i turbo nie obciąży się w sposób należyty, to pomiar będzie trochę inny - z moich obserwacji są różnice w wartościach Nm, może nie są znaczne ale są
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#548
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
obojętnie jakie jest przełożenie, wyniki zawsze będą porównywalne. Moim zdaniem nie jest obojętne - nie pozwoliłbym hamować mego auta na ostatnim (najwyższym) biegu. Większości którzy poruszyli temat nie chodzi o wyniki a o obciążenie jakie było by zadane od dolnej partii obrotów przy bucie w podłodze. |
|
|
![]()
Post
#549
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
No to może inaczej. Mając teoretycznie w założeniu mocno przyspieszony zapłon, hamując auto na niższym biegu i nie w pełni go obciążając może się zdarzyć że nie będzie stukać a na ulicy już tak.
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#550
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Przełożenia skrzyni :
1 = 3.142 2 = 1.869 3 = 1.303 4 = 1.054 5 = 0.853 6 = 0.727 reverse 3.307 diff ratio 4.294 Wychodzi na to, że najlepiej było by hamować na 4ce bo najbliżej 1:1. Z najnowszych modów : - BBK na tył 280mm - maska z wylotami powietrza wzorowana na J`s Racing - spoiler tylny Seeker Byłem również na zlocie Civicklub.pl w Motopark Ułęż, gdzie auto zostało wybrane autem zlotu z ponad 350 innych aut : ![]() ![]() ![]() Na zlocie udało mi się pojeździć również na Time-Attack oraz 1/4 mili. Najlepszy czas na 1/4 z 5 przejazdów który udało mi się wykręcić to 14.9 sekund, z lepszymi oponami i odpowiednim ciśnieniem jest jeszcze coś do urwania. Nowy Type-R też jeździł, najlepszy czas 14.6, liczyłem na mniej. |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
With all do respect, ale to auto zostało autem zlotu?
![]() No i 14,9 jednak mówi samo za siebie ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#552
|
![]() |
fajnie, że auto cieszy, fajnie, że innym ludziom na zlocie też się podobało,
czas jest jaki jest, raczej nie jest to zaskoczenie choć niewielka różnica do nowego CTRa jest zaskakująca, najważniejsze, że cieszy właściciela, pewnie następne auto kupisz seryjnie mocniejsze i z właściwym napędem ![]() |
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jednak jesli nie to pewny setup wzmocniony ponad założenia to bałbym się go katować minutowym przejazdem z wysokiego biegu z 2000obr - dla mnie to proszenie się o korbe przez blok Czy może ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć dlaczego 300Nm (czy 350Nm czy ile on tam, ma nieważne) przy 3tys. jest OK a przy 2 tys. korba bokiem? Dlaczego ten sam moment przy niskich obrotach szkodzi a przy wyższych nie? Rozumiem, że jak wyprzedzam na ulicy to jak wciskam pedał w podłogę z 2 tys to moment jest większy a jak zredukuje i pojadę na pół gwizdka z 3 tys. to wygeneruje tą samą moc przy mniejszym momencie. Ale skoro tu i tu jadę pełnym ogniem to co za różnica? (oczywiście zakładając że nie mówimy o klekocie który od 3 tys. traci moment) -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#554
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czy może ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć dlaczego 300Nm (czy 350Nm czy ile on tam, ma nieważne) przy 3tys. jest OK a przy 2 tys. korba bokiem? Dlaczego ten sam moment przy niskich obrotach szkodzi a przy wyższych nie? Rozumiem, że jak wyprzedzam na ulicy to jak wciskam pedał w podłogę z 2 tys to moment jest większy a jak zredukuje i pojadę na pół gwizdka z 3 tys. to wygeneruje tą samą moc przy mniejszym momencie. Ale skoro tu i tu jadę pełnym ogniem to co za różnica? (oczywiście zakładając że nie mówimy o klekocie który od 3 tys. traci moment) Gdzieś czytałem, że na korbę poza siłą ściskającą od tłoka działa siła rozciągająca od wału (np w suwie ssania). Jeśli masz większe obroty, to korba mocniej przyspiesza przez pierwsze 90 stopni suwu pracy i ta siła zginająca od tłoka jest pomniejszona przez siłę przyspieszenia od wału. Poza tym przy większych obrotach czas, przez który korba jest obciążona jest krótszy, ale to obciążenie występuje częściej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#555
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak rowerem jedziesz 5km/h wrzucisz max przerzutki (przod najmniejsza i tyl najmniejsza) typu 5 bieg w samochodzie i sprobujesz przyspieszyc max to ogromne sily zaczna dzialac na w tym przypadku pedaly, lancuch, kola zebate itp. W samochodzi jest analogicznie chyba, przy wiekszej predkosci uzycie takiej samej sily byloby zadnym obciazeniem dla czesci roweru, przy malej predkosci obciazenie bedzie potezne. Energia musi sie gdzies rozejsc. Jak zle rozumuje niech mnie ktos poprawi:)
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
czas jest jaki jest, raczej nie jest to zaskoczenie choć niewielka różnica do nowego CTRa jest zaskakująca, I dlatego w ogole w ten czas CTR nie wierze. Jednak mocna oska z turbo, tu zawsze czynnik ludzki jest bardzo duza zmienna. A nie wierze z bardzo prostej przyczyny - kiedys, kiedys, kiedys, na dennej nawierzchni w pruszczu podczas SSS moje EP3 K24 (wowczas ~250PS/~270Nm) pojechalo 14,00. I gdyby nie slaby czynnik ludzki (czyli ja) raczej spokojnie zeszloby ponizej 14. Ani przez moment nie sadze, by moglo byc szybsze niz nowy CTR. Moze w pozniejszym specu tak, w tym z SSS bardzo watpie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#557
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 07 April 2013 ![]() |
A ja myśle, że rozpatrywanie giecia korb w cywiku przy 2000 obrotów jest dziwny
![]() -------------------- www.motodd.cal.pl
|
|
|
![]()
Post
#558
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak rowerem jedziesz 5km/h wrzucisz max przerzutki (przod najmniejsza* i tyl najmniejsza) typu 5 bieg w samochodzie i sprobujesz przyspieszyc max to ogromne sily zaczna dzialac na w tym przypadku pedaly, lancuch, kola zebate itp. Napisałbym krócej, że na kolana ![]() * - przód największa jak coś ![]() A ja myśle, że rozpatrywanie giecia korb w cywiku przy 2000 obrotów jest dziwny ![]() Jednorazowe odpalenie auta i danie w palnik do odcinki też raczej nic nie zrobi. Jednorazowe chwilowe przypalenie opon też nie doprowadzi do jej pęknięcia. Jednorazowe zgaszenie auta z turbo po bucie też może nic mu nie zrobić. Co nie znaczy, że to wszystko jest zdrowe. |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#559
|
![]() |
I dlatego w ogole w ten czas CTR nie wierze. Jednak mocna oska z turbo, tu zawsze czynnik ludzki jest bardzo duza zmienna. A nie wierze z bardzo prostej przyczyny - kiedys, kiedys, kiedys, na dennej nawierzchni w pruszczu podczas SSS moje EP3 K24 (wowczas ~250PS/~270Nm) pojechalo 14,00. I gdyby nie slaby czynnik ludzki (czyli ja) raczej spokojnie zeszloby ponizej 14. Ani przez moment nie sadze, by moglo byc szybsze niz nowy CTR. Moze w pozniejszym specu tak, w tym z SSS bardzo watpie. pełna zgoda. może właściciel CTRa miał to auto na tyle krótko, że się nie "wjeździł" + czynnik widowni i adrenaliny mu dodatkowo nie pomógł. |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 09:25 |