Shoutbox 0 nowych PW 


34 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> --Civic Ufo 1.8 Type-S Turbo--
P@bLO
post Fri, 25 Mar 2016 - 13:45
Post #441


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Winni to ja powiem tak... przy TB28 przy doładowaniu rzędu 0,6-0,7bara nie zrobisz 250KM tym bardziej 1,8

We Fiacie Coupe przy TB2810 (Compressor wheel: Exducer: 60.00 mm, Turbine wheel: Inducer: 53.00 mm, Exducer: 41.50 mm, TRIM: 61) Daje seria 220KM przy 1,1bara (opadające do 0,9b) w peaku. Maksymalnie daje do ok. 250KM i doładowania powyżej 1,6bara. I to jest 2.0 przy 5cyl.

Bierz GT28R (nie RS) czyli GT2560R

Tu masz porównanie map GT28R i GT28RS


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Mar 2016 - 13:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
markzo
post Fri, 25 Mar 2016 - 13:50
Post #442


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





Ja bym ładował td04, bo na kolektor ładnie siądzie a DP to tylko dospawać flanszę z ori DP np: saaba wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 13:57
Post #443


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





No tak, pytanie tylko jakie ma ten silnik zapotrzebowanie powietrza, jakie przepływy w głowicy etc.... Że tamten silnik potrzebuje tyle boosta żeby wygenerować tyle mocy, nie znaczy że u mnie będzie tak samo.

A ja nie mogę ładować powyżej 0.7 bara, do 0.8 bara działa MAP sensor tylko.

Ktoś inny mi tłumaczył że nieważne czy będę miał GT2868RS czy mniejszą turbine, póki nowe turbo będzie dostarczać wystarczająco powietrza do silnika będę miał przy 0.6 bara mniej więcej tyle samo mocy co przy Gt2860RS czy nawet jakiś GTX, różnić będą się tylko przebiegiem mocy/wstawaniem. Dla mnie brzmi logicznie, bo 0.6 bara to 0.6 bara.

Sam osobiście też myślałem o GT2560R, TD04 musiał bym zobaczyć na fotkach, ale im mniej przeróbek potrzebnych tym lepiej, auto musi w następnym tygodniu już jeździć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:16
Post #444


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





0.6bara z GT15 i 0,6bara z GT35 to nie to samo tongue.gif Było już wałkowane wielokrotnie na tym forum.



--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Div
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:21
Post #445


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Kraków





Wkraczasz na teren o którym widać że nie masz pojęcia, bo do tego trzeba doświadczenia.
Ale najbardziej łopatologicznie to można wytłumaczyć tak.
Masz słomkę i masz rurę fi 40, ładujesz z kompresora stałe 0,6b więcej powietrza w ciągu sekundy przepuścisz przez słomkę, czy przez rurę wink.gif


--------------------
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:41
Post #446


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





No niestety nie mam pojęcia i to jest problem, muszę zdać się na opinie pojedynczych ludzi lub forum, co może wyjść dobrze albo źle... A jak wiadomo, każdy mówi co innego.

No wiadomo że więcej przez rurę smile.gif

To że przy 0.6 barach mała turbina wepchnie więcej powietrza niż duża rozumiem, ale założmy że silnik potrzebuje ( nie wiem w jakich jednostkach się to podaje) 30l sześciennych powietrza.

Duże turbo przy 0.6 będzie wstanie wpompować powiedzmy 60L powietrza, ale silnik ma zapotrzebowanie tylko 30L więc więcej powietrza nic nie da. Małe turbo jest w stanie wpompować 35L powietrza co wystarczy silnikowi w zupełności, więc teoretycznie moc powinna być taka sama. Czyli źle rozumuję?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:48
Post #447


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 13:57) *
Ktoś inny mi tłumaczył że nieważne czy będę miał GT2868RS czy mniejszą turbine, póki nowe turbo będzie dostarczać wystarczająco powietrza do silnika będę miał przy 0.6 bara mniej więcej tyle samo mocy co przy Gt2860RS czy nawet jakiś GTX, różnić będą się tylko przebiegiem mocy/wstawaniem. Dla mnie brzmi logicznie, bo 0.6 bara to 0.6 bara....

Tego innego ktosia też nie proś więcej o radę, bo polegniesz... To zdecydowanie nie działa tak, że uzyskasz te same moce z takiego samego doładowania i przeglądając różne hondowskie fora powinieneś dobrze o tym wiedzieć. Jest tyle doładowanych B i K serii, gdzie wyniki widać jak na dłoni, a rozrzut przy tym samym doładowaniu potrafi grubo przekraczać 50 koni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:49
Post #448


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 14:41) *
To że przy 0.6 barach mała turbina wepchnie więcej powietrza niż duża rozumiem, ale założmy że silnik potrzebuje ( nie wiem w jakich jednostkach się to podaje) 30l sześciennych powietrza.

Odwrotnie... większa przy tym samym ciśnieniu da więcej powietrza.

Jak masz więcej powietrza to dolewasz paliwa. Określone zapotrzebowanie powietrza masz przy wolnossących silnikach. Jeżeli masz turbo to do wtłoczonego powietrza dolejesz paliwa i jazda.


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:52
Post #449


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





No to super, spec od turbo nie ma pojęcia, inny spec też nie ma, czyli samych nieuków mam pod ręką tak?

I bądź tu mądry jako laik i decyduj co robić, jak wszyscy mówią ci co innego biggrin.gif

Co mi dało dzisiaj w nocy do myślenia :

Spec od turbo mówił mi jak dobrze go zrozumiałem, że z tym TB25 bede mógł ładować 1.2-1.4 bara do silnika i będzie 250km.
Tylko w jaki sposób, jak mam MAP-Sensor działający do 0.8 bara i plastikowy kolektor wytrzymujący 1.0 bara, nie wspominając o korbach etc.? biggrin.gif

Masakra jakaś... Wychodzi jednak na to że GT2560R będzie chyba najlepszym wyborem bez zmieniania flansz...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 25 Mar 2016 - 14:54
Post #450


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 14:41) *
No niestety nie mam pojęcia i to jest problem, muszę zdać się na opinie pojedynczych ludzi lub forum, co może wyjść dobrze albo źle... A jak wiadomo, każdy mówi co innego.

No wiadomo że więcej przez rurę smile.gif

To że przy 0.6 barach mała turbina wepchnie więcej powietrza niż duża rozumiem, ale założmy że silnik potrzebuje ( nie wiem w jakich jednostkach się to podaje) 30l sześciennych powietrza.

Duże turbo przy 0.6 będzie wstanie wpompować powiedzmy 60L powietrza, ale silnik ma zapotrzebowanie tylko 30L więc więcej powietrza nic nie da. Małe turbo jest w stanie wpompować 35L powietrza co wystarczy silnikowi w zupełności, więc teoretycznie moc powinna być taka sama. Czyli źle rozumuję?


Duże turbo wtłoczy te 60L mimo że silnik będzie miał zapotrzebowanie 30L, właśnie za duże turbiny wysadzają silniki, uszczelki, podnoszą głowice jeśli wg w czas nie otworzy.
Chyba najlepszą opcją będzie T28BB.


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:24
Post #451


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(Joe89 @ Fri, 25 Mar 2016 - 14:54) *
Duże turbo wtłoczy te 60L mimo że silnik będzie miał zapotrzebowanie 30L, właśnie za duże turbiny wysadzają silniki, uszczelki, podnoszą głowice jeśli wg w czas nie otworzy.
Chyba najlepszą opcją będzie T28BB.

Za to za małe gną korby i mordują sprzęgło.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:25
Post #452


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(P@bLO @ Fri, 25 Mar 2016 - 14:16) *
0.6bara z GT15 i 0,6bara z GT35 to nie to samo tongue.gif Było już wałkowane wielokrotnie na tym forum.


Urban legend. A widac nadal ludzie to rozglaszaja smile.gif.
gt15 nie da 0.6 bara do odcinki, a gt35 da i to jest jedyna roznica. Moze minimalnie wieksza sprawnosc gt35 spowoduje ,ze mniej zgrzeje powietrze. Przy dobrym icku to sa pomijalne roznice.
Testowalem w tym samym silniku t25,t28, a pozniej td05-16 i przy takim samym doladowaniu (trzymanym do konca) osiagi byly +-5%.

Ps: patrzac po mapie GT2560, przy ~0.65 bara masz okolo 25lb/min. To daje okolo 155l/s powietrza (zakladajac normalne warunki). Jesli zalozyc 100% sprawnosc VE przy 7000rpm, to przy 0.6 bara silnik wciagnie 168l/s. Oznacza to, ze trzeba bedzie wprowadzic restrykcje w dolocie tak, zeby turbo produkowalo wieksze doladowanie, niz bedzie w kolektorze. Inaczej turbo nie wydoli.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:34
Post #453


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





Ehe, a wsadziłbyś do tego samego silnika gt40 i by bokiem wyszło wszystko jakby już wstało i zajebało te 1b.


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:37
Post #454


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Joe89 @ Fri, 25 Mar 2016 - 15:34) *
Ehe, a wsadziłbyś do tego samego silnika gt40 i by bokiem wyszło wszystko jakby już wstało i zajebało te 1b.


Moc to nie jest efekt czarow i magii, tylko fizyki. Zejdz na ziemie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:51
Post #455


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





CYTAT(jackkpl @ Fri, 25 Mar 2016 - 15:25) *
Urban legend. A widac nadal ludzie to rozglaszaja smile.gif.
gt15 nie da 0.6 bara do odcinki, a gt35 da i to jest jedyna roznica. Moze minimalnie wieksza sprawnosc gt35 spowoduje ,ze mniej zgrzeje powietrze. Przy dobrym icku to sa pomijalne roznice.
Testowalem w tym samym silniku t25,t28, a pozniej td05-16 i przy takim samym doladowaniu (trzymanym do konca) osiagi byly +-5%.

Ps: patrzac po mapie GT2560, przy ~0.65 bara masz okolo 25lb/min. To daje okolo 155l/s powietrza (zakladajac normalne warunki). Jesli zalozyc 100% sprawnosc VE przy 7000rpm, to przy 0.6 bara silnik wciagnie 168l/s. Oznacza to, ze trzeba bedzie wprowadzic restrykcje w dolocie tak, zeby turbo produkowalo wieksze doladowanie, niz bedzie w kolektorze. Inaczej turbo nie wydoli.


Dzięki za potwierdzenie, a myślałem że już do końca zdebilałem z tymi barami smile.gif

Dzięki również za wyliczenia.

Czyli jednak ten GT2860RS był dobrym wyborem jak GT2560R nie wydoli przy 0.65bara?

Tutaj jeszcze dla przypomnienia mapa GT2560R vs. GT2860RS:


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:54
Post #456


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 15:51) *
Dzięki za potwierdzenie, a myślałem że już do końca zdebilałem z tymi barami smile.gif

Dzięki również za wyliczenia.

Czyli jednak ten GT2860RS był dobrym wyborem jak GT2560R nie wydoli przy 0.65bara?


Jak juz masz to turbo i pasuje PnP to sprawdz smile.gif. Moim zdaniem moze byc slabo pod odcinka. Moze i wydoli, moze wydmucha przy 0.6 bara wiecej, niz podaje producent.
Jak popatrzysz na mapy turbo, to dojdziesz do wniosku, ze turbo przepompuje wiecej powietrza przy wyzszym doladowaniu. Czyli w tej sytuacji trzeba bedzie wwalic jakas zwezke w dolot i tyle smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 15:58
Post #457


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Okey, co zauważyłem na GT2860RS:

Od powiedzmy 3.000 do 5.000RPM w miarę stale ładował 0.5bara,pl powyżej 5.000 a szczególnie dochodząc pod 7.100RPM boost rośnie do 0.69-0.71 bara według controllera.

Jest to znak, że turbo nie wydala czy wina za małego wyjścia WG i porting wyjścia pod klapką pomoże?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Mar 2016 - 16:01
Post #458


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 15:58) *
Okey, co zauważyłem na GT2860RS:

Od powiedzmy 3.000 do 5.000RPM w miarę stale ładował 0.5bara,pl powyżej 5.000 a szczególnie dochodząc pod 7.100RPM boost rośnie do 0.69-0.71 bara według controllera.

Jest to znak, że turbo nie wydala czy wina za małego wyjścia WG i porting wyjścia pod klapką pomoże?


To juz Ci pisali inni, ze to jest tzw boost-creep. https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/boost_creep
Nigdy nie mialem tego w moim aucie, wiec znam to tylko w teorii.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Fri, 25 Mar 2016 - 16:09
Post #459


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Czyli reasumując:

kupuję znowu GT2860RS, portuje wyjście WG, wtedy powinien zniknąć boost-creep.

Jak będzie turbo pod odcinką nie wydalać ( jak to poznać, spadających boost? Mogę gainem podbić zależnie od obrotów controllerem) to zwężam kawałek dolotu.

Robić tak, wszyscy są za czy ktoś przeciw? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Mar 2016 - 16:20
Post #460


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Winni @ Fri, 25 Mar 2016 - 16:09) *
Czyli reasumując:

kupuję znowu GT2860RS, portuje wyjście WG, wtedy powinien zniknąć boost-creep.

Jak będzie turbo pod odcinką nie wydalać ( jak to poznać, spadających boost? Mogę gainem podbić zależnie od obrotów controllerem) to zwężam kawałek dolotu.

Robić tak, wszyscy są za czy ktoś przeciw? smile.gif


Tak, po portingu WG powinien zniknac boost creep. Albo pogodz sie z tym, ze bylo te 0.7 bara przy odcince i tyle. Przeciez to nie jest duzo smile.gif.
Wiecej doladowania = wiecej momentu. Jak EGT masz w sensownym zakresie, to mozna zdjac moment opozniajac zaplon. Tylko skoro silnik nie kleknal po 3 tys km przy takim booscie, to nie masz sie co martwic.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 01:53