![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#401
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
o kurde, wrzucasz taki archaik konstrukcyjny zamiast Garretta? Ciekawy pomysł...wydajnosc mniejsza, konieczny większy boost, większe obciązenie korby, bo pewnie wstanie jeszcze szybciej niż GT28. Jaki jest problem w wyspawaniu kolektora wydechowego, który zmieści na sobie WG? Przeciez to rozwiązałoby wszystkie problemy. Dodatkowo z inną turbiną pewnie pojawi się konieczność przeróbek DP i orurowania
![]() A w ogóle to próbując jeszcze ogarnąć wszystko bez kosztów zmieniania hardware spróbowałbym osiągnąć minimalne stabilne doładowanie z wewnętrznego WG i poobcinać zapłony, żeby wylądowac na bezpiecznym pułapie mocy podobnym do obecnego (oczywiście zrobić to na hamowni). Silnik klęka od generowanego momentu, a nie wejsciowego poziomu cisnienia powietrza. Jak nie pozwolisz mu zrobić momentu to go nie zrobi mimo np 0,7 czy 0,8bar doładowania. Onyx - co do GTXa mam po prostu osobiście takie zdanie. Możesz miec inne, szanuje to ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#402
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Fawor ja mam po prostu takie doświadczenia na tym samym silniku z 2 tymi samymi dupkami wydechowymi
![]() A żeby zlikwidować boostcreepa, można spróbować przeportować trochę otwór pod klapką WG, lub ewentualnie troszkę przytkać wydech - np. jakimś katalizatorem. A co do tego WG zewnętrznego to przecież on nie musi być w pionie. Przykładowo: ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#403
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Planowałem portować WG ale nie opłaca mi się regenerować turbiny a trochę oberwała, wirnik jest uszkodzony, łożysko też
![]() Inaczej nie da rady wyspawać kolektora, on ma długość 20cm więc nie ma gdzie kombinować, mega mało miejsca... Dlatego zdecydowałem się po konsultacji ze specem od turbin właśnie na nowe turbo TB25, do mojej pojemności będzie w sam raz, będzie fajnie wcześnie wstawać + pancerne łożysko. Turbina z przejściówkami wlotu/wylotu będzie pasować plug & play, nie będzie trzeba zmieniać orurowania. |
|
|
![]()
Post
#404
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Trochę szybko się coś rozpadła jak na przebieg :/ I dziwna w sumie awaria, jakieś obce ciało Ci wpadło w dolot? Łożysko padlo - problemy ze smarowaniem?
A co do zewnętrznego WG to nie musi on siedzieć bezpośrednio na kolektorze, można go relokować bez problemu - kwestia wyspawania armatury -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#405
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Ze smarowaniem nie było problemu.
Nie mam pojęcia co wpadło i skąd, jest filtr powietrza, szczelny... Łożysko może oberwało przez tą część co wpadła, ma dosyć duży luz przez co wirnik zaczął szlifować o turbine, do tego cały czas praca na małym booscie, do czego turbo normalnie nie jest przystosowane, tak mi spec tłumaczył... I wyszło jeszcze że sprzedał mi pewien polski "renomowany" sklep/tuner starą wersję tego turbo jeszcze z jakimś starym plastikowym koszem łożysk, Garrett już dawno wypuścił wersję z ulepszonym koszem. Dobrze ze dopiero teraz się tego dowiaduje od innych osób... Myślę że po części wszystkie te problemy przyczyniły się do uszkodzenia. |
|
|
![]()
Post
#406
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
No no, w takim silniku to wiadomo, że im turbo wcześniej wstanie i będzie trzeba więcej ładować, tym lepiej
![]() Fajne to tłumaczenie, że turbo zepsuło się od małego doładowania. |
|
|
![]()
Post
#407
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ciekawe co to za spec od turbin, skoro mu szkodzi mały boost. pewnie sprzeda Ci to gt25 bo mu leży badziew na półce od kilkunastu lat i nikt tego nie chce
![]() |
|
|
![]()
Post
#408
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Czyli chcesz mi powiedzieć jak turbo jest zaprojektowane do chodzenia przy 1.3bara to przy połowie doładowania będzie tak samo dobrze, wydajnie i długotrwale chodzić?
Nieważne, ja się na tym nie znam, w każdym razie czekam na turbo, jak dojdzie i będziemy montować dam znać ![]() |
|
|
![]()
Post
#409
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Analogia jest taka sama jak auto co ma przykładowo Vmax 200 miało się psuć od jazdy z predkością 100
![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#410
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Czyli chcesz mi powiedzieć jak turbo jest zaprojektowane do chodzenia przy 1.3bara to przy połowie doładowania będzie tak samo dobrze, wydajnie i długotrwale chodzić? Tak, dokładnie to staramy Ci się przekazać.Co to znaczy, że turbo jest zaprojektowane do pracy przy takim, a nie innym ciśnieniu? Czy w takim razie jazda na półgazach miałaby je uszkodzić? Kaman, lepiej napisz kto Ci to tak wytłumaczył, to będzie wiadomo gdzie nie kupować ![]() |
|
|
![]()
Post
#411
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Czyli chcesz mi powiedzieć jak turbo jest zaprojektowane do chodzenia przy 1.3bara to przy połowie doładowania będzie tak samo dobrze, wydajnie i długotrwale chodzić? Nieważne, ja się na tym nie znam, w każdym razie czekam na turbo, jak dojdzie i będziemy montować dam znać ![]() gdzieś to jest napisane, że 'zaprojektowano do pracy przy 1,3bar"? Bo czemu nie 1.4? ![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#412
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Naprawde "ciekawy" wybor turbiny. Archaik to malo powiedziane.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#413
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
hmm ciekawy downgrade..
A do starego turbo nie wpadł czasami kawałek spawu z dolotu? Miałem tak u siebie przez speca, któremu wydawało się, że jest tunerem. W mpesie zresztą też ulepił mi dolot, który musiałem wywalić na złom..taki specjalista. |
|
|
![]()
Post
#414
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Spaw raczej za duży by był, wirnik nie jest aż tak mocno uszkodzony, bardziej jakby ziarno piasku wpadło...
Zamówiłem dlatego porządniejszy filtr powietrza zamiast tego co jest teraz, wpadnie AEM Dryflow. |
|
|
![]()
Post
#415
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
pokaż może foto tego wirnika, to może tu ktoś bezstronny powie - bo spec zawsze będzie mówił tak, żeby u niego kasę zostawić...
ja Ci powiem tak - jeśli chcesz, żeby to w miarę trwałe było i żeby bezsensownie nie ładować pieniędzy, załóż odpowiedni temat, na pewno ktoś pomoże - bo jeśli np wyjdzie, że tutaj robotę zrobi np powszechnie dostępne td04, które jest tanie i regeneracja jest bezproblemowa, to po co szukać garretta za 4k? albo wkładać stare złomy? |
|
|
![]()
Post
#416
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Spec jest od znajomego, nie wciska kitu. Wirnik jak mówiłem jest tylko lekko uszkodzony, z tym nie było by problemu, problem jest w tym że wirnik ma za duży luz i szlifuje po obudowie.
Jako że mam downpipe etc. pospawane zostaje tylko Garrett, do mojej mocy i użytku na codzień to turbo które zostało wybrane spokojnie wystarczy, a jak się coś rozwali wymieni się łożysko na nowe a nie jak w kulkowych rdzeń do wywalenia... Tematu nie chcę zakładać, wolę zaufać komuś który robi to na codzień i z tego się utrzymuje, a nie dostać 10 różnych pomysłów od ludzi których nigdy na oczy nie widziałem. Ten błąd właśnie popełniłem wybierając GT2860RS, jakie są efekty widać. |
|
|
![]()
Post
#417
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#418
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Spec jest od znajomego, nie wciska kitu. Wirnik jak mówiłem jest tylko lekko uszkodzony, z tym nie było by problemu, problem jest w tym że wirnik ma za duży luz i szlifuje po obudowie. Jako że mam downpipe etc. pospawane zostaje tylko Garrett, do mojej mocy i użytku na codzień to turbo które zostało wybrane spokojnie wystarczy, a jak się coś rozwali wymieni się łożysko na nowe a nie jak w kulkowych rdzeń do wywalenia... Tematu nie chcę zakładać, wolę zaufać komuś który robi to na codzień i z tego się utrzymuje, a nie dostać 10 różnych pomysłów od ludzi których nigdy na oczy nie widziałem. Ten błąd właśnie popełniłem wybierając GT2860RS, jakie są efekty widać. Wez na zimno przemysl jeszcze raz. Gdyby od takich malych obiekow uszadzalo sie turbo, to polowa aut by stala na serwisie turbosprezarki. Patrzac na fachowosc naszych mechanikow, to nieszczelny dolot jest na porzadku dziennym. No i ekstremalny przyklad - corvette VTG jezdzi z turbo nad maska, bez filtra. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#419
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Nie pisałeś kiedyś, że wstrzymasz się z komentarzami w moim temacie markos? Jak nie to pomyśl o tym, oszczędził byś mi nerwów.
Ja osobiście myślałem że coś większego wpadło, jednak dowiedziałem się że przy większej części nie były by łopatki tylko lekko nadgryzione na krawędziach tylko bardziej rozwalone. Będę w domu to wstawię fotkę, jest naprawdę lekko uszkodzony wirnik. |
|
|
![]()
Post
#420
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie pisałeś kiedyś, że wstrzymasz się z komentarzami w moim temacie markos? Jak nie to pomyśl o tym, oszczędził byś mi nerwów. Ja osobiście myślałem że coś większego wpadło, jednak dowiedziałem się że przy większej części nie były by łopatki tylko lekko nadgryzione na krawędziach tylko bardziej rozwalone. Będę w domu to wstawię fotkę, jest naprawdę lekko uszkodzony wirnik. Tylko skad te lozyska posypane? Moze bylo na odwrot, posypaly sie lozyska, a od tego wirnik? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 05:59 |