![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Nie, nie rezygnuje, po prostu jeszcze nie doszły
![]() Gadałem z moim tjunerem, dopływ oleju do turbo będzie jednak poprowadzony z miejsca, gdzie jest OEM czujnik cisinienia oleju, tam będzie trójnik. Drugi trójnik będzie tuż przed chłodnicą, tam wepnę czujnik temperatury oleju. A masz gdzies termostat w chlodnicy albo podstawce? Chciałem kupić podstawkę z termostatem ale nie podejdzie rozmiarami niestety... Chciałem narazie zamontować bez termostatu i sprawdzić, jak długo będzie się olej nagrzewał, jak za długo to kupię termostat. Czy będzie na 100% potrzebny? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie, nie rezygnuje, po prostu jeszcze nie doszły ![]() Gadałem z moim tjunerem, dopływ oleju do turbo będzie jednak poprowadzony z miejsca, gdzie jest OEM czujnik cisinienia oleju, tam będzie trójnik. Drugi trójnik będzie tuż przed chłodnicą, tam wepnę czujnik temperatury oleju. Chciałem kupić podstawkę z termostatem ale nie podejdzie rozmiarami niestety... Chciałem narazie zamontować bez termostatu i sprawdzić, jak długo będzie się olej nagrzewał, jak za długo to kupię termostat. Czy będzie na 100% potrzebny? Bedzie na 100%, bo wydluzy ci to w kazdych warunkach nagrzewanie silnika. Ewentualnie moglbys kupic chlodnice z RX8, ktora ma wbudowany termostat w chlodnice. Ktos tam pisal (chyba cowboy), ze w takich warunkach olej maks 70 stopni, a to troche malo na odparowanie benzyny itp. Poza tym nie wiem jaki masz styl jazdy, ale ja uzytkowalem k20 doladowane z fabrycznym wymiennikiem woda/olej na torze i jeszcze go nie zajezdzilem, a bylo po 10-15 minut jazdy ogniem przy 30 st na zewnatrz. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Olej w ogóle nie będzie się nagrzewał, a branie oleju sprzed filtra to niemądry pomysł. Chłodnica jak na 400 koni, albo i lepiej. W ogóle nie ogarniasz, to widać, ale bez kitu, turbienie to nie jest nauka o rakietach i jak sam mówiłeś masz takie świetne wzory z hameryki, to chyba można popatrzeć i poczytać co zrobili inni (ogólnie, nie tylko w R18) i coś z tego wywnioskować, żeby nie pytać o wszystko 20 minut przed kliknięciem "kupuję i płacę"?
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 09 February 2014 Skąd: Pabianice ![]() |
Ja mam 16 rzędową z termostatem 84*C na przewodach w 3.2 n/a. Przy temperaturze zewnętrznej około 0*C, 80*C oleju osiągam po około 10-12 km (mieszkam poza miastem), bez termostatu musiałbym zrobić pewnie ze dwa razy tyle. A z drugiej strony patrząc, stałem dzisiaj w korkach z pół godziny to dobiło do 110*C.
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Nikt ze znanych mi projektów R18 nie montował do tej pory chłodnicy oleju, ale wolę chuchać na zimne niż wk*rwiać się latem i chodzić silnikz przymusu. Podczas Time-Attack latem dobijałem do 110 stopni bez problemu, nie chcę wiedzieć ile było by bez chłodnicy z turbo w takich warunkach.
Dzięki Harnaś za konkretny przykład, zamówiłem termostat Mocala i dodatkowo wewnętrzny wkład termostatu, która otwiera się całkiem dopiero przy 90° (standart 80°) żeby jak najszybciej się nagrzewał. Chłodnica będzie zamontowana za prawym takim wlotem, które wpadną zamiast halogenow, za lewym wlotem będzie filtr od CAI : ![]() ![]() Mocal robi też takie termostaty: ![]() Widziałem taki ale jest mi za drogi, wpadnie ten : ![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 09 February 2014 Skąd: Pabianice ![]() |
W jaki sposób łączy się go z przewodami? Poprzez zakucie czy na opaski, co jest słabym rozwiązaniem?
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Do wlasciciela tematu-dlaczego nie wkleisz zdjec tego co chcesz kupic przed zakupem??Tylko kupujesz cos a pozniej dopiero ludzi Ci mowia ze mozna bylo to rozwiazac lepiej,inaczej??
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
Tylko ze ten zestaw jest pod waz gumowy zbrojony,stalowy pancerz nie będzie tak latwo napchać.
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Z tym termostatem co kupiłeś to go albo odeślij jak dojdzie paczka albo od razu zmierz grubość ścianki i otwór wew. tych króćców i jeżeli starczy materiału to rozkręcaj, gwintuj wewnątrz i zrób to jak powinno być czyli skręcane bo patent opaski ala cytryn&gumiak to słaby pomysł przy chłodzeniu oleju.
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Do wlasciciela tematu-dlaczego nie wkleisz zdjec tego co chcesz kupic przed zakupem??Tylko kupujesz cos a pozniej dopiero ludzi Ci mowia ze mozna bylo to rozwiazac lepiej,inaczej?? Bo stać go na wyrzucanie pieniędzy w błoto. Nie tylko Ty addam24 ale i reszta - kiedy to zrozumiecie? Jego kasa jego sprawa. Przepraszam za OT. |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Albo odeslij termostat i chlodnicze i kup uzywke z rx8 za 40zl
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Jak coś nie podejdzie to odsyłam spowrotem więc spoko
![]() Ten od RX8 wygląda ciekawie, szkoda że nówki nie mogę nigdzie znaleźć. Przy ilu stopniach się otwiera i jakie ma gwinty na przewody? |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Znalazlem, ze termostat otwiera sie przy 90. Sruby to chyba 18x1.5. Ale to nie ma znaczenia, bo i tak przykrecasz srubka "banjo" oczko w przewodzie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
Znalazlem, ze termostat otwiera sie przy 90. Sruby to chyba 18x1.5. Ale to nie ma znaczenia, bo i tak przykrecasz srubka "banjo" oczko w przewodzie. i nad czym się zastanawiać, dostępne, tanie i uniwersalne rozwiązanie, zakucie przewodu na końcówkę z oczkiem to kilka zł i śruba drążona "banjo" też kilka zł i dostępna wszędzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Pokażcie link do allegro
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak coś nie podejdzie to odsyłam spowrotem więc spoko ![]() Ja szczerze współczuję tym wszystkim, którym to odsyłasz "bo nie pasuje" i to nie pasuje bo wcześniej nie zapytasz nikogo albo się nie słuchasz bardziej doświadczonych. Przy dzisiejszych prawach konsumenta sprzedawca musi Ci jeszcze zwrócić koszt wysyłki, za którą to on płaci firmie kurierskiej/poczcie, nie licząc pakowania towaru i obsługi komputerowo/papierkowej takiej transakcji. A częściami zazwyczaj handlują drobnicowcy także własnymi rączkami to wszystko robią by dowiedzieć się o zwrocie (czyli stracony czas, wkład pracy a także poniesienie kosztów). |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Z tym termostatem co kupiłeś to go albo odeślij jak dojdzie paczka albo od razu zmierz grubość ścianki i otwór wew. tych króćców i jeżeli starczy materiału to rozkręcaj, gwintuj wewnątrz i zrób to jak powinno być czyli skręcane bo patent opaski ala cytryn&gumiak to słaby pomysł przy chłodzeniu oleju. Można gdy jest zewnętrzna pompa obiegowa z malutkim ciśnieniem. Jak olej z magistrali tylko skręcane połączenia. Przy ciśnieniu oleju i wysokiej temperaturze wąż na opasce prędzej czy później się zsunie/zerwie i to w najmniej oczekiwanym momencie. Jak ci szkoda kasy na porządne złącza to nie montuj nic, ryzyko zabicia silnika duże. Można dospawać alu nyple, ale nie wiem czy to spawalny materiał |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Gdynia ![]() |
pare lat temu znajomy mi pokazywal u siebie zestaw chlodnica plus przewody ( garbus jakos tam wysilony), kilka lat jezdzil, upalal i nigdy nie mial problemu ze spadajacym wezem ani wyciekami. malo tego - mowil ze mial duzy problem by po dluzszym czasie zdjac waz z rurki. Wydaje mi sie ze polaczenia na opaskach sa niepotrzebnie demonizowane.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 02:39 |