![]() ![]() |
Fri, 08 Jan 2016 - 00:05
Post
#121
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
To git, nie będę kombinował
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Fri, 08 Jan 2016 - 00:05
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Fri, 08 Jan 2016 - 00:16
Post
#122
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
w czaki dorobią bez problemów, termopara typu k to nie jest nic dziwnego... http://www.czaki.pl/pl/produkty/czujniki-t...w-plaszczowych/ pierwsze albo drugie, zresztą mam wrażenie, że jak zadzwonisz i poprosisz o termoparę do zegara egt to będą wiedzieć o czym mowa.
|
|
|
|
Fri, 08 Jan 2016 - 09:46
Post
#123
|
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
tak wiedza dokladnie, zapewne i beda mieli na miescu moze sie jedynie roznic tulejka do wkrecenia. U mnie czaki chodzila 2 lata po czym urwal sie kabel, druga po pol roku w deszcze pokazala ze dwa razy glupoty przy odpaleniu teraz dziala idealnie. Chinczyki Ag chodzily po miesiac i na zlom
|
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 11:18
Post
#124
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Mylę że jak już mam tą termoparę to ją wypróbuję, jak padnie/będzie bzdury pokazywać zamówie od czaki
Dzisiaj skompletowałem prawie wszystkie adaptery, przewody etc. : - zestaw do podłączenia wody (2x adapter pod turbo + 2x 6AN 45° + 2x"T" żeby wpiąć się do przewodów z wodą + czarny przewód ) - sandwich-plate żeby podłączyć temperaturę oraz dopływ oleju do turbo + adapter 1/8NPT na 4AN - restryktor ciśnienia oleju - Blockoff-Plate + uszczelka tego wycięcia pod WG Tial 38mm w "kolektorze", będzie wywiercony i nagwintowany otwór na termoparę EGT - zestaw spływu oleju z fittingiem do wspawania w miskę olejową - dodatek to płynu chłodnicy Motul MoCool, zobaczymy czy coś da Jedyne co zostało to porządny dopływ oleju, najlepiej ze sztywnym metalowym kolankiem 45° i przewodem jak najlepszej jakosci. Znacie jakąś firme która ogarnie coś takiego pod wymiar w ekspresowym tempie? |
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 11:22
Post
#125
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
tubes international na przykład, wiele ich produktów montowałem(większość właśnie do turbo) i nigdy nic nie ciekło
|
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 16:53
Post
#126
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Dzięki, będę u nich zamawiał jak turbo będzie siedzieć na miejscu żeby zrobili dokładnie taką długość jak potrzeba.
Z pierdół jeszcze doszło : - 8L Motul 300V 5W40 - płukanka Motul Engine Clean - świece Denso IK22 (jeden stopień zimniejsze niż teraz) To by było chyba na tyle, wydaje mi się że wszystko jest co potrzeba |
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 16:55
Post
#127
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie |
A chłodzenia oleju nie robisz ?
|
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 17:00
Post
#128
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Narazie zobaczę jakie temperatury będą bez, z miejscem z przodu z dostępem powietrza będzie ciężko...
Jak będą za wysokie jakiś mały cooler wpadnie, będzie trzeba tylko wykombinować gdzie. EDIT: Chociaż jak zamontuje się ten jednostronny IC to z drugiej strony powinno być miejsce... |
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 19:48
Post
#129
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
Chłodnica oleju w doladowanym aucie to podstawa. Na strojeniu 3 przeciagniecia i 5 minut jazdy na schlodzenie..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 19:56
Post
#130
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
A miałem nadzieję że już wszystko kupiłem
Taka z FMIC będzie okey? http://fmic.pl/chlodnice-oleju-fmicpl/451-...13-rzedowa.html Poza 13 rzędową udało by się może upchać 16 rzędową, chodzi o wysokość. Czy opłaca się iść w n.p. Mocal? |
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 23:46
Post
#131
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
W sprawie chłodnicy oleju : jaki rozmiar będzie okey? Na wysokość mam około 15cm miejsca.
Te z FMIC mają ponad 30cm szerokości, raczej nie upchne. Od Mocala widziałem z szerokością rdzenia 115mm, 13 albo 16 rzędów (10/12cm wysokości), da taki mały wogóle coś? Co do poprowadzenia tego wszystkiego wymyśliłem rzeby zrobić relokacje filtra, bo w koło OEM miejsca na filtr jest metalowy kołnierz, żadna sandwich-plate nie pasuje. Wszystkie przewody 1/2BSP ( wystarczą czy większe?) Pomysł: Mocal Take Off Plate(zamiast filtra) ->podstawka relokacyjna filtra a na niej filtr->chłodnica oleju - >spowrotem do Take Off Plate Tam gdzie jest w nowym miejscu podstawka relokacyjna z filtrem: sandwich-plate pomiędzy filtr a podstawkę relokacyjną-> dopływ oleju do turbo - > spływ do miski olejowej Zda coś takiego egzamin czy popełniłem jakiś błąd? Był bym bardzo wdzięczny za opinie Pozdrawiam Adrian |
|
|
|
Sat, 09 Jan 2016 - 23:58
Post
#132
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
czy taka mała chłodnica coś da - raczej tak, pytanie tylko jak bardzo będzie się grzać olej... a co do połączenia - może zda egzamin takie rozwiązanie:
podstawka -> chłodnica -> trójnik przy podstawce z wyjściem oleju na turbo(na powrocie z chłodnicy) -> turbo a filtr normalnie założony. bo to przenoszenie nie wiem czy cokolwiek da, poza większą ilością węży pod maską... |
|
|
|
Sun, 10 Jan 2016 - 00:21
Post
#133
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Brzmi dobrze, jedyny problem że nie da rady zamontować podstawki pod filtr bo jest ten gówniany metalowy kołnierz wokoło filtra...
Dlatego wogóle pomysł z relokacją, jak by nie było trzeba to bym się w to nie bawił. Tak to wygląda wokoło filtra : ![]() Głęboko osadzony filtr, nad filtrem widać kawałek tego nieszczęsnego kołnierza. Albo wezmę flexa i go po prostu uj*ebie i będzie po problemie |
|
|
|
Sun, 10 Jan 2016 - 01:00
Post
#134
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie |
Może układ chłodzenia zrobić oparty na elektrycznej pompie ? Nie wiem jak dokładnie ten silnik ale starsze, doładowane d/b/h serie grzeją się okrutnie bez chłodnicy oleju. W zasadzie nie ma jazdy.
|
|
|
|
Sun, 10 Jan 2016 - 01:42
Post
#135
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Uff, pomysł ciekawy Kamil ale nie chcę wystrzelić poza cel
Będę obcinał na serio ten kołnierz, wtedy wejdzie normalna podstawka od Mocala. Wzorując się na pomyśle siewca co do podłączenia zamówiłem tak: Mocal podstawka -> trójnik z gwintem 1/8NPT na czujnik temp. - >Chłodnica (jeszcze nie zamówiona, dopiero jak przymierzymy IC) ->trójnik z wyjściem 4AN do turbo -> spowrotem do podstawki |
|
|
|
Sun, 10 Jan 2016 - 09:54
Post
#136
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
kiepsko, że nie było podstawki z wyjściem na czujniki... a tak swoją drogą, jeśli chodzi o ic i chłodnicę - ja bym się jednak przemógł i ciachnął belkę jeśli będzie potrzeba. szkody nie zrobisz, a może się uda zrobić dolot o metr lub dwa krótszy... przymierz i kombinuj, cięcie nie jest problemem a jak ma być lepiej, to dlaczego nie?
|
|
|
|
Sun, 10 Jan 2016 - 10:13
Post
#137
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Podstawki takie są, ale mają tylko otwory 1/8NPT, trochę małe żeby podłączyć węże do nich węże chłodnicy pchać przez nie cały olej.
Jest jedna Mocala z dwoma wyjściami na chłodnicę i wyjściem na sensor, ale nawet bez kołnierza się nie zmieści. Myślę że będzie dobrze z tymi trójnikami Belka będzie trochę podcinana od dołu, przednia część zostanie więc nawet nie będzie tego widac. |
|
|
|
Tue, 12 Jan 2016 - 19:55
Post
#138
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 |
Parę rzeczy doszło:
- Mocal chłodnica oleju 16 rzędowa + podstawka i przewody - części do spływu oleju od turbo - świece Denso Iridium IK22 - Motul 300V 5W40 ![]() Jutro jadę na badania techniczne, będzie na 2 lata spokój i można szaleć z modami Jak dojdą dystanse będzie BBK w weekend montowane + chłodnica oleju, wtedy będzie więcej mechanicznych fotek |
|
|
|
Tue, 12 Jan 2016 - 20:34
Post
#139
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
a jak z trójnikami? rezygnujesz?
|
|
|
|
Tue, 12 Jan 2016 - 20:35
Post
#140
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
A masz gdzies termostat w chlodnicy albo podstawce?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 21:07 |