![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
To git, nie będę kombinował
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
w czaki dorobią bez problemów, termopara typu k to nie jest nic dziwnego... http://www.czaki.pl/pl/produkty/czujniki-t...w-plaszczowych/ pierwsze albo drugie, zresztą mam wrażenie, że jak zadzwonisz i poprosisz o termoparę do zegara egt to będą wiedzieć o czym mowa.
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
tak wiedza dokladnie, zapewne i beda mieli na miescu moze sie jedynie roznic tulejka do wkrecenia. U mnie czaki chodzila 2 lata po czym urwal sie kabel, druga po pol roku w deszcze pokazala ze dwa razy glupoty przy odpaleniu teraz dziala idealnie. Chinczyki Ag chodzily po miesiac i na zlom
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Mylę że jak już mam tą termoparę to ją wypróbuję, jak padnie/będzie bzdury pokazywać zamówie od czaki
![]() Dzisiaj skompletowałem prawie wszystkie adaptery, przewody etc. : - zestaw do podłączenia wody (2x adapter pod turbo + 2x 6AN 45° + 2x"T" żeby wpiąć się do przewodów z wodą + czarny przewód ) - sandwich-plate żeby podłączyć temperaturę oraz dopływ oleju do turbo + adapter 1/8NPT na 4AN - restryktor ciśnienia oleju - Blockoff-Plate + uszczelka tego wycięcia pod WG Tial 38mm w "kolektorze", będzie wywiercony i nagwintowany otwór na termoparę EGT - zestaw spływu oleju z fittingiem do wspawania w miskę olejową - dodatek to płynu chłodnicy Motul MoCool, zobaczymy czy coś da Jedyne co zostało to porządny dopływ oleju, najlepiej ze sztywnym metalowym kolankiem 45° i przewodem jak najlepszej jakosci. Znacie jakąś firme która ogarnie coś takiego pod wymiar w ekspresowym tempie? |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
tubes international na przykład, wiele ich produktów montowałem(większość właśnie do turbo) i nigdy nic nie ciekło
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Dzięki, będę u nich zamawiał jak turbo będzie siedzieć na miejscu żeby zrobili dokładnie taką długość jak potrzeba.
Z pierdół jeszcze doszło : - 8L Motul 300V 5W40 - płukanka Motul Engine Clean - świece Denso IK22 (jeden stopień zimniejsze niż teraz) To by było chyba na tyle, wydaje mi się że wszystko jest co potrzeba ![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
A chłodzenia oleju nie robisz ?
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Narazie zobaczę jakie temperatury będą bez, z miejscem z przodu z dostępem powietrza będzie ciężko...
Jak będą za wysokie jakiś mały cooler wpadnie, będzie trzeba tylko wykombinować gdzie. EDIT: Chociaż jak zamontuje się ten jednostronny IC to z drugiej strony powinno być miejsce... ![]() |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Chłodnica oleju w doladowanym aucie to podstawa. Na strojeniu 3 przeciagniecia i 5 minut jazdy na schlodzenie..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
A miałem nadzieję że już wszystko kupiłem
![]() Taka z FMIC będzie okey? http://fmic.pl/chlodnice-oleju-fmicpl/451-...13-rzedowa.html Poza 13 rzędową udało by się może upchać 16 rzędową, chodzi o wysokość. Czy opłaca się iść w n.p. Mocal? |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
W sprawie chłodnicy oleju : jaki rozmiar będzie okey? Na wysokość mam około 15cm miejsca.
Te z FMIC mają ponad 30cm szerokości, raczej nie upchne. Od Mocala widziałem z szerokością rdzenia 115mm, 13 albo 16 rzędów (10/12cm wysokości), da taki mały wogóle coś? Co do poprowadzenia tego wszystkiego wymyśliłem rzeby zrobić relokacje filtra, bo w koło OEM miejsca na filtr jest metalowy kołnierz, żadna sandwich-plate nie pasuje. Wszystkie przewody 1/2BSP ( wystarczą czy większe?) Pomysł: Mocal Take Off Plate(zamiast filtra) ->podstawka relokacyjna filtra a na niej filtr->chłodnica oleju - >spowrotem do Take Off Plate Tam gdzie jest w nowym miejscu podstawka relokacyjna z filtrem: sandwich-plate pomiędzy filtr a podstawkę relokacyjną-> dopływ oleju do turbo - > spływ do miski olejowej Zda coś takiego egzamin czy popełniłem jakiś błąd? Był bym bardzo wdzięczny za opinie ![]() Pozdrawiam Adrian |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
czy taka mała chłodnica coś da - raczej tak, pytanie tylko jak bardzo będzie się grzać olej... a co do połączenia - może zda egzamin takie rozwiązanie:
podstawka -> chłodnica -> trójnik przy podstawce z wyjściem oleju na turbo(na powrocie z chłodnicy) -> turbo a filtr normalnie założony. bo to przenoszenie nie wiem czy cokolwiek da, poza większą ilością węży pod maską... |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Brzmi dobrze, jedyny problem że nie da rady zamontować podstawki pod filtr bo jest ten gówniany metalowy kołnierz wokoło filtra...
Dlatego wogóle pomysł z relokacją, jak by nie było trzeba to bym się w to nie bawił. Tak to wygląda wokoło filtra : ![]() Głęboko osadzony filtr, nad filtrem widać kawałek tego nieszczęsnego kołnierza. Albo wezmę flexa i go po prostu uj*ebie i będzie po problemie ![]() |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Może układ chłodzenia zrobić oparty na elektrycznej pompie ? Nie wiem jak dokładnie ten silnik ale starsze, doładowane d/b/h serie grzeją się okrutnie bez chłodnicy oleju. W zasadzie nie ma jazdy.
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Uff, pomysł ciekawy Kamil ale nie chcę wystrzelić poza cel
![]() Będę obcinał na serio ten kołnierz, wtedy wejdzie normalna podstawka od Mocala. Wzorując się na pomyśle siewca co do podłączenia zamówiłem tak: Mocal podstawka -> trójnik z gwintem 1/8NPT na czujnik temp. - >Chłodnica (jeszcze nie zamówiona, dopiero jak przymierzymy IC) ->trójnik z wyjściem 4AN do turbo -> spowrotem do podstawki |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
kiepsko, że nie było podstawki z wyjściem na czujniki... a tak swoją drogą, jeśli chodzi o ic i chłodnicę - ja bym się jednak przemógł i ciachnął belkę jeśli będzie potrzeba. szkody nie zrobisz, a może się uda zrobić dolot o metr lub dwa krótszy... przymierz i kombinuj, cięcie nie jest problemem a jak ma być lepiej, to dlaczego nie?
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Podstawki takie są, ale mają tylko otwory 1/8NPT, trochę małe żeby podłączyć węże do nich węże chłodnicy pchać przez nie cały olej.
Jest jedna Mocala z dwoma wyjściami na chłodnicę i wyjściem na sensor, ale nawet bez kołnierza się nie zmieści. Myślę że będzie dobrze z tymi trójnikami ![]() Belka będzie trochę podcinana od dołu, przednia część zostanie więc nawet nie będzie tego widac. |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Parę rzeczy doszło:
- Mocal chłodnica oleju 16 rzędowa + podstawka i przewody - części do spływu oleju od turbo - świece Denso Iridium IK22 - Motul 300V 5W40 ![]() Jutro jadę na badania techniczne, będzie na 2 lata spokój i można szaleć z modami ![]() Jak dojdą dystanse będzie BBK w weekend montowane + chłodnica oleju, wtedy będzie więcej mechanicznych fotek ![]() |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a jak z trójnikami? rezygnujesz?
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A masz gdzies termostat w chlodnicy albo podstawce?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 21:38 |